[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:37

Afbeelding

Ik ga in april een shop in Toronto mailen. Daar gaan mijn verloofde en ik naartoe op huwelijksreis en het leek me wel leuk om daar ook een tattoo te laten zetten :D
Misschien dat het er twee worden, bovenstaande foto vind ik echt heel gaaf en dan zou ik er nog een Maple leaf bij of in verwerkt willen hebben.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:38

Welke shop ga je heen Aranel?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:39

Aranel schreef:
[ [url=m/5vpSSK.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ga in april een shop in Toronto mailen. Daar gaan mijn verloofde en ik naartoe op huwelijksreis en het leek me wel leuk om daar ook een tattoo te laten zetten :D
Misschien dat het er twee worden, bovenstaande foto vind ik echt heel gaaf en dan zou ik er nog een Maple leaf bij of in verwerkt willen hebben.

Práchtig!!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:42

Emmaa_ schreef:

Die in jouw link :)) dat Aziatische meisje, Helen geloof ik? Ik had haar al gemaild en toen zei ze dat ik rond april even moest mailen want dan kon ze me inplannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:44

Aranel schreef:
Emmaa_ schreef:

Die in jouw link :)) dat Aziatische meisje, Helen geloof ik? Ik had haar al gemaild en toen zei ze dat ik rond april even moest mailen want dan kon ze me inplannen.

Haha Stella is ook Aziatisch dus had alsnog allebei gekund. Helen heb ik niet gezien omdat die in de shop in York werkt, Stella zit downtown op Spadina. Gaaf wel hoor :j Vind dat ze allebei heel cool werk leveren, maar ben vooral erg blij met wat Stella bij mij gezet heeft :))

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:32

Jackieboy schreef:
jaimy10 schreef:
Bij Bandid Ink, en dan bij Thomas. Op insta; bettercallthomas Echt een top gozer +:)+

Naar aanleiding van jou heb ik op zijn insta gekeken, wow! Wat is hij goed met fijne lijnen! Vanmiddag een afspraak gemaakt en 15 maart ben ik aan de beurt :)

Haha, ik heb hetzelfde gedaan en ik mag de 14e :'), vorige week dinsdag langsgeweest, wat ga jij doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:07

Worden weer veel plaatjes binnenkort, gaaf!!

Vandaag heb ik tijdens een uitje in de orchideeënhoeve maar eens bekeken welk soort vlinder mij het meeste aansprak met de cocon erbij. Ik heb nog een maandje om te kiezen en anders mag de artist kiezen!

Ik baal wel dat shennaki niet meer kan werken dus spannend bij een andere artist!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:54

Hallo ladies ik had een vraagje :) doordat ik zelf aardig wat tattoos heb weet ik wel hoe het zit met de naverzorging. Nu heeft een kennis 1 grote laten zetten en heeft als advies meegekregen 3 dagen folie zonder vet erop maar wel schoonmaken. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Vooral het geen vet gedeelte. Huid kan niet ademen. Word niet soepel gehouden. en zal vast lekker schuren! Maar helaas neemt kennis niet mijn ervaring hierin Aan. Hebben jullie hier ooit van gehoord?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:04

Met die op mijn ribben had ik dat ook, maar dan ook zonder wassen. Maar dat was een speciale soort folie die erop zat.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:10

Ja zonder wassen zou ik t snappen. Maar ze moest het tussendoor gewoon schoonmaken wat de huid alleen maar uitdroogt lijkt mij?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:38

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Een schaafwond moet ademen om te genezen. En dat kan hij niet als hij afgedicht zit. Het vet houden is om scheurtjes in de tattoo te voorkomen.
Dus snap niet helemaal waar dit advies vandaan komt.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:00

Ben ik gelukkig niet de enigste. Ze voelde zich beurs ik zei lekker schoonmaken en goed in smeren. Voelt t vaak fijn. Maar nope. Is bij een tattoo artist in engeland het advies voor grote tattoos.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:33

Apart, als verpleegkundige kan ik ook zeggen dat een wond doormiddel van lucht het beste heelt.
Ik heb maar 1x zo'n folie erop gehad maar dat hoefde maar 2 uurtjes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:39

Deijs schreef:
Apart, als verpleegkundige kan ik ook zeggen dat een wond doormiddel van lucht het beste heelt.

Is dat zo? In mijn optiek is dat juist recentelijk weer achterhaalt. En is afdekking en insmeren de beste optie bij wondverzorging in tegenstelling tot het jarenlange advies 'aan de lucht te laten helen'.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:40

Ik heb ook een speciale folie er op gehad, was een folie voor brandwonden. Moest het er ook 3 dagen er op houden. Door die folie kon het wel ademen. Mijn artiest zei dat smeren geen zin had met die folie er op.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:40

Iris82 schreef:
Deijs schreef:

Is dat zo? In mijn optiek is dat juist recentelijk weer achterhaalt. En is afdekking en insmeren de beste optie bij wondverzorging in tegenstelling tot het jarenlange advies 'aan de lucht te laten helen'.

Het wordt nog steeds geadviseerd dus ik denk dat het achterhaald zijn dan wel mee valt. Ligt natuurlijk wel aan het soort wond.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:42

heb haar gezegt dat ik het raar vond, maar goed. ze wou er niet naar luisteren. dus zullen zien. kan me niet voorstellen dat het lekker zit trekkende droge huid met een verse tattoo. helemaal omdat ze wel moet schoonmaken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:22

Ik heb ook eens een artist gehad die nog een volledige nacht met folie adviseerde, maar dat heb ik genegeerd :o

Ik haal de folie er altijd na 2-3 uurtjes er weer af (meestal tegen de tijd dat ik weer thuis ben), en dan gewoon spoelen met lauw water en Bepanthen smeren. De enige momenten waarop ik wel nog folie heb aangebracht, was toen mijn been net getattooëerd was en ik ging paardrijden. Dan wou ik niet dat mijn rijbroek zou schuren. Maar verder zou ik het zelf ook nooit doen, puur omdat ik folie heel vies vind als het dan gaat zweten...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:28

Ik kreeg ook echt heel erg jeuk met die folie erop, omdat het ging broeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:31

Idd, kan me niet voorstellen dat dat broeien goed is voor de genezing?

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:49

Helaas, die van mij ging niet door vandaag.. Tatoeëerder ziek.. Nu moet ik wachten tot 27 Maart(!!) -O-

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:58

Ik heb mijn tattoo op mijn ribben gewoon ingesmeerd, weinig gewassen en geen folie gedaan. En ik smeerde met kokosolie en bepanthen. De tattoo was na een week eigenlijk zo goed als genezen en de hele jeukfase heb ik overgeslagen. Dat lijkt mij dus de beste manier.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:43

Mijn tattoo op mijn ribben heeft eerst een uur onder de folie gezeten, daarna douchen en wassen met Unicura ultra en daarna 2x per dag insmeren met Bepanthen. En ik moet zeggen, mijn tattoo ziet er goed uit.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:34

Kan wel hoor :j weetje met een tattoo zijn er zoveel verschillende manieren waarop het kan genezen en wat prima is. Het gaat er om wat je zelf prettig vind.

Meestal haal ik de folie er ook af als ik thuis ben. Bij mijn schouder heb ik echter 3 nachten er nog folie op gehad omdat het anders vreselijk schuurde bij het slapen.
Folie schuurt helemaal niet is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:02

Ik heb tot nu toe elke keer na max 3 uur de folie eraf getrokken, even gewassen met lauw water om de laag vaseline eraf te halen en daarna gewoon een dikke laag bepanthen. Tot nu toe zit ik eigenlijk alleen op mn armen, wat chill is omdat ik dan gewoon een groot t-shirt aantrek en daar lekker in ga slapen.
Heb afgelopen woensdag m'n tattoo laten zetten in Canada en artist zei dat ik hem het best tot ik terug was in NL afgedekt kon houden met folie. Dikke doei hoor := Zit daar echt niet op te wachten.