[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:37

Killyenn schreef:
Nagini schreef:

Het is of Maori/Kirituhi.
''Officieel'' is het alleen Maori als het verhaal je geschiedenis en familie etc. uitbeeld. :)

Of het is Samoan :) Ik zie het verschil niet zo heel goed.
Mijn ''vriend'' (whatever he is) heeft een halve sleeve borst en back piece samoan maar hij is dan ook Nieuw Zeelander/Half Samoan. :)

@Aranel, Maori of Ta Moko is alleen voor indigenous Nieuw-Zeelanders, en is absoluut niet bedoeld voor iemand niet van die afkomst. Kirituhi is voor iedereen :j Erg belangrijk om te weten als je die stijl wil.

Ja klopt. :) Al zal iedereen die je tegenkomt zeggen dat ze een Maori tattoo hebben. :)
Leuk ander feit: In nl zeg je ma-ori maar het is 'Mauri'. Toen ik 2 jaar geleden Ma-ori zei had mn vriend geen idee waar ik het over had.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:37

Emmaa_ schreef:
Haha Nagini ik heb jouw tattoo nog aan mijn artist laten zien en die was er ook helemaal van onder de indruk, moest wel tien keer in en uitzoomen :D

Ik heb op dit moment ook niet meer echt ideeën in mijn hoofd. Heb wel afgesproken dat ik als ik er zelf weer klaar voor ben contact zoek met mijn artist en dat we dan samen even gaan brainstormen voor mijn sleeve uiteindelijk!

Hahah wat leuk. :D :D

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:44

XmissdaphX schreef:
Mooie tattoos komen er weer voorbij zeg!

Ik heb eindelijk besloten wat ik met mijn mislukte, te diep gezette tattoo ga doen. Ik wil hem namelijk met watercolor afmaken!

Omdat Mandy een wachtrij heeft van 18 maanden zoek ik eigelijk nog een goede artist die watercolor doet.. Heeft één van jullie tips?

Ik zie van bertina rens de laatste tijd mooie watercolor voorbij komen. Zij zit een dag in de week bij needle art en de rest in haar eigen shop in bergen op zoom als ik het niet verkeerd heb. Zij heeft mijn mandala op m'n rug gezet +:)+

Nessa

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:06

Shennaki of die ene in Eindhoven? Voor de watercolour

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:21

Nessa schreef:
Shennaki of die ene in Eindhoven? Voor de watercolour

Amanda bedoel je :) MyPreciousInk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:36

In Utrecht bij The Ink Society zit ook een meisje dat erg goed is met watercolor! Bij Walls and Skin in Amsterdam ook, zij heet Fabienne.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:44

Nagini en Killyenn: bedankt voor de info! Het is niet voor mijzelf maar mijn vriend wil graag een kwart sleeve ( :+ ) wat doorloopt op zijn schouderblad in die stijl. Sowieso wil hij nog nog wel meer onderzoeken natuurlijk waar alle symbolen voor staan. Maar hij is 100% Hollands dus goed te weten dat Maori niet voor iedereen is :))

Volgende maand ga ik naar On Edge en ik zag op hun site dat zij ook die stijl mooi kunnen zetten. Dan gaan we daar meteen ff informeren :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:54

Ik bedoelde Amanda inderdaad! Kwam er even niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:12

Amanda raad ik zeker aan, maar die heeft ook niet heel veel tijd op het moment haha.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:06

Ik las een vraag eerder in het topic over een moedervlek. Maar zover ik weet mogen ze daar niet overheen gaan. Bij mij hebben ze er ook omheen gewerkt en er juist wel heel grappig in verwerkt. Valt niet op.

Gisteren weer bij JM tattoo geweest en mijn ideeën neer gelegd mbt een ster tattoo. Ik heb wat voorbeelden meegenomen wat ik mooi vind en hij gaat er een watercolor tattoo van maken. Staat voor mijn opa die is overleden. Hoop dat ie snel af is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:28

Verschilt per moedervlek. Moedervlekken die gewoon vlak in de huid verwerkt zijn mogen ze wel overheen, moedervlekken die uitsteken of anders aanvoelen dan je huid moeten ze vermijden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:30

Ik hoop dat Emma gelijk heeft. Ik heb best wel veel moedervlekken, maar er zijn maar enkele die ook uitsteken. En het is echt nog steeds het doel om een of meerdere tatoeage's te laten zetten.

Komen hier de laatste tijd zoveel mooie dingen voorbij! Nog even en dan heb ik hopelijk mijn studie klaar. Als ik zover ben, ga ik sparen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:32

Zoals ze mij toen uitlegden heeft het te maken met het kwaadaardig worden van een moedervlek... Weet niet exact hoe het in de praktijk werkt verder, maar zo legden ze het mij uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:38

Tamadine schreef:
Zoals ze mij toen uitlegden heeft het te maken met het kwaadaardig worden van een moedervlek... Weet niet exact hoe het in de praktijk werkt verder, maar zo legden ze het mij uit.

Klopt, dat is waarom uitstekende en hele grote moedervlekken niet onder een tattoo mogen zitten :j Maar ik heb een soort 'sproetjes' overal op mijn arm, van die kleine moedervlekjes die gewoon helemaal in mijn huid zitten, en daar is wel gewoon overheen getatoeëerd. Heb dat toen ook nog gevraagd aan m'n artist :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:01

Klinkt logisch idd!
Ga zo mijne even inspecteren, maar volgens mij is het er een die ook in de huid ligt. Want het was pas opgevallen toen ie begon met de lijnen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:52

Emmaa_ schreef:
Tamadine schreef:

Klopt, dat is waarom uitstekende en hele grote moedervlekken niet onder een tattoo mogen zitten :j Maar ik heb een soort 'sproetjes' overal op mijn arm, van die kleine moedervlekjes die gewoon helemaal in mijn huid zitten, en daar is wel gewoon overheen getatoeëerd. Heb dat toen ook nog gevraagd aan m'n artist :j

Geloof dat dat is omdat je die in de gaten moet kunnen houden :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:38

Stille meelezer meld zich, haha.
Ik heb met het weer vandaag niet echt voorzorg genomen met zonnebrand, dacht 'even kan wel'. Maar nu dus toch verbrand, ook deels bij mijn tattoo. Kan dit veel kwaad? Heb hem in Februari laten zetten en wat later nog een beetje laten bijwerken.

Ben ook recent verhuisd en niks in huis met after sun oid.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:46

Ik zal hem zeker wel even goed insmeren met iets, misschien gewoon body lotion? En dan morgen after sun erop.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:49

Ik heb nu bepanthen gebruikt, zal dat ook zinvol zijn? Ik kan verder alleen vaseline gebruiken, omdat ik een huid allergie heb en morgen ook een afspraak heb staan in het ziekenhuis daarvoor (en dan heb ik een test waardoor ik nu bepaalde producten moet vermijden).

En voor het vervolg, met welke factor smeren jullie dan rond de tattoo? Dan zorg ik dat ik dat ook meteen in huis haal! Baal hier toch wel van.. -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:53

Bepanthen is prima, bij verbranding is hydrateren heel goed, dus of je dat met aftersun doet of met een creme is niet heel relevant. Ik smeer zelf altijd factor 50 op mijn tattoo, qua bruin worden verschilt het niet veel maar de extra bescherming zorgt wel voor een beter behoud van de afbeelding heb ik gemerkt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:06

Ik smeer met factor 50 :+
Maar dat deed ik voor ik tattoo's had ook al _O-

Probeer ze echter wel zo veel mogelijk uit de zon te houden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:07

Ik smeer mijn tattoo hetzelfde in als de rest van mijn lichaam. Meestal begin van de zomer factor 30 en later factor 15. Ligt ook aan je huidtype denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:08

Ik probeer verbranden sowieso te vermijden, maar m'n rugtattoo is ook een keer verbrand. Stond er toen ook pas anderhalve maand ofzo, heel kort in ieder geval. Achteraf heel poedersuiker maar toen gewoon te weinig gesmeerd voor de temperaturen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:09

Ik smeer sowieso met factor 50, want ik verbrand bij de minste zon al. En met regelmaat smeren. Zeker elke 2 uur herhalen. En erna goed insmeren met iets vets. Wat ik gebruik is Dream Cream van Lush. Reageert mijn gevoelige huid heeeel goed op. Het ik ook gebruikt voor mijn verse tattoo en ziet er nu super uit.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:43

50 op tattoos.. en de rest minder.. of niet. Ik ben daar echt slecht in.. maar heb een huid die nauwelijks verbrand.

Vandaag een beetje zonnebrand op de uitsteeksels van mn rug tatt gesmeerd.. piepte net onder m'n jurk door en aangezien ik de hele dag in de zon was.
Hij is bijna volledig vervelt dus heb dat risico maar genomen om er zonnebrand op te smeren.