[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:51

SAKKIA schreef:
:wave:

Madeira, ik zag een foto van je voorbij komen en wat zie je er super uit zeg.

Verder alles bijgelezen maar er blijft niet echt iets hangen zo over de dagen :+

Ik val ook helemaal niks af :n Echt helemaal 0.0 en vanmorgen was er zelfs 0.2 kg bij tov mijn start gewicht.
Ik vind mezelf te licht om naar een dietiste te gaan, maar het begint nu wel een beetje een frustratie te worden. Ik eet gezond en sport 2 tot 3 keer in de week. Ik snap het gewoon niet :n

Gewoon gaan, ik weeg ook 62 kg bij 1.68 m en loop bij een dietiste. Bij mijn dietiste lopen ook veel slanke mensen rond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:09

SAKKIA schreef:
Maar sinds ik met andere shampoo was gaat dat ook helemaal goed en wil ik eigenlijk wel wat afbouwen met de medicijnen voor mijn hoofdhuid want ik word helemaal gek van dat elke morgen die vette rotzooi uit mijn haar wassen :+

Welke shampoo gebruik jij? Ik gebruik nu een week Kerastase Dermo-Calm en heb echt geen last meer van mijn hoofdhuid. Wat een verademing!

Tarzan +:)+

SAKKIA

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:11

Ik heb Say Yes to Tomato's en Zarqa.
Die eerste ruikt gewoon heerlijk, maar roept af en toe wel wat irritatie op :+ Die andere is echt een verademing, maar ruikt dus helemaal niet.

Ik bestel het bij de tuinen.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:12

Mag ik mij hier ook melden? :D

Ik ben op zich niet heel ontevreden met mijn gewicht, al mag er voor het mooie wel wat af. Ik ben 1.80 en schommel rond de 80 kg. mijn probleem is dat ik niks met mate kan doen. Ik ben een ongelooflijke zoetekauw en kan ergens niet gewoon een beetje van nemen. Na een tijdje baal ik van mezelf en zet ik mezelf op een streng regime en ben binnen no-time 4 kg kwijt. Natuurlijk hou je zo weinig eten niet vol en na 2 weken geef ik het weer op en zitten de kilo's er ook zo weer aan. Zo schommel ik al bijna 2 jaar en ik wil nu gewoon gezond leren eten, dus ik heb dit topic al wat doorgelezen en hoop hier nog meer tips te vinden voor een gezonde relatie met eten.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:15

Tuurlijk Lonneke welkom!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:15

Welkom Lonneke!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:26

welkom

afvallen gaat hier redelijk, gaat rustig naar beneden

maar man oh man wat heb ik een spierpijn van gister met trainen met de personal trainer.
mijn buik doet zeer mijn benen voelen aan als lood.

wilde vanmorgen gaan aqua joggen maar ik heb dat even door geschoven naar morgen ochtend.
trek het nu echt even niet

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:29

Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van lijnzaad?

Ik eet nu elke ochtend een kommetje magere yoghurt met lijnzaad en een beetje honing. Kan echt verschil merken met mijn stoelgang. Daarnaast doe ik, als we een keer pannenkoeken oid eten, daar ook lijnzaad door. Heb echt veel minder een verstopt gevoel!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:32

Volgens mij gebruikt Avaluna ook lijnzaad, en nog wel meer mensen hier.
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar hoor er wel goede verhalen over :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:33

Ik gebruik chiazaad :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:33

waar halen jullie dat?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:35

Gewoon bij de supermarkt, uit het zonnatura schap (is ook van zonnatura).

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:57

en dan 1 eetlepel lijnzaad door de yoghurt?

klinkt wel lekker !

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:00

Eerst deed ik 1 eetlepel omdat ik wat moeite had met de structuur (smaak is geen probleem want dat zit er bijna niet aan). Maar ondertussen doe ik denk ik 2 eetlepels erin.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:01

Heleen_B schreef:
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van lijnzaad?

Ik eet nu elke ochtend een kommetje magere yoghurt met lijnzaad en een beetje honing. Kan echt verschil merken met mijn stoelgang. Daarnaast doe ik, als we een keer pannenkoeken oid eten, daar ook lijnzaad door. Heb echt veel minder een verstopt gevoel!

denk dat ik dat ook eens ga proberen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:02

Ik was er echt heel sceptisch over maar ik heb verder weinig/niks veranderd aan mijn eetpatroon en er is echt een verschil.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:04

vandaag ben ik niet vooruit de branden , zo even de afwas doen en opruimen
en de was ophangen.
heb een nu een chronisch tekort aan handdoeken
ik die 3 keer per weer naar de sauna ga en ga trainen en zwemmen
mijn dochter die 4 keer per week zwemt
en dan nog de douche handdoeken

denk dat ik maar een keer naar de markt ga en een lading handdoeken ga kopen
want dit is echt niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:04

Madeira_ schreef:
Sakkia, mag ik vragen hoe zwaar je bent en wat je lengte is? Misschien kan de dietiste je toch wel verder helpen?

Meiden ik lees werkelijk overal dat 6 sneetjes brood wel echt veel is.. nu wil wel verminderen, maar ik val er wel netjes mee af + dat ik niet ga 'snaaien'. Wat zou ik doen? De gok wagen of..?

Je hebt best een sportief leven toch? Ik bedoel, nu kan je even niet zoveel, maar ik denk dat je met jouw manier van leven die 6 boterhammen prima kunt hebben.. ik zou niet teveel gaan 'rommelen' als ik jou was, je gaat hartstikke goed en als je binnenkort weer kan paardrijden en dergelijke komt het vanzelf weer goed. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:05

bij de tuinen hebben ze ook zakken met lijnzaad en fruit en noten of alleen lijnzaad en noten. die is erg lekker heb ik gister gehaald. en dan inderdaad 2 eetlepels in je yoghurt. vult goed is lekker en gezond. is wel prijzig maar goed je doet er wel lang mee. weet alleen het merk niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:08

dipstaartje schreef:
vandaag ben ik niet vooruit de branden , zo even de afwas doen en opruimen
en de was ophangen.
heb een nu een chronisch tekort aan handdoeken
ik die 3 keer per weer naar de sauna ga en ga trainen en zwemmen
mijn dochter die 4 keer per week zwemt
en dan nog de douche handdoeken

denk dat ik maar een keer naar de markt ga en een lading handdoeken ga kopen
want dit is echt niets

Action heeft ook goedkope handdoeken die heel erg fijn zijn! :)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:22

Goedemorgen allemaal.
Vannacht heerlijk geslapen. Vanochtend op tijd op, naar mijn broer, jawel, gefietst! Is maar een km, maar toch! En weer terug natuurlijk! Ik leef momenteel op een dubbele boterham met leverworst. Heb om 11u een beschuit met muisjes gehad (ben tante geworden, dus ja, hoort erbij). En 2 koppen koffie (zonder iets erin).

Ik heb besloten bij te houden hoeveel glazen water ik drink. Dan is het misschien makkelijker om extra te drinken.

Ik ga straks ook op de fiets naar een auto winkel voor mijn vriend, maar kan merken dat mijn lichaam niet zoveel meer gewend is. Alle beetjes helpen.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:46

Zeker Toralone, alle kleine beetjes helpen! :)
Straks even proberen om mijn frustratie en boosheid (en verdriet) weg te shredden!
Morgen wegen, denk dat ik wel veel afgevallen ben..
Door de stress en het gedoe met mijn ex eet ik veel te weinig, ook totaal geen zin.. heb ook nog eens diarree! Drink daarentegen wel goed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:37

Ik gebruik ook lijnzaad en chiazaad door de yoghurt of overnight oats :j
Muesli maak ik zelf. Ik heb ook een lekkere bessenmix voor door de yoghurt: gedroogde cranberries, incabessen, moerbeien en gojibessen. Dan nog een handje raw cocao nibs erdoor en smullen maar!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:38

Welkom hier Lonneke!

Madeira, mijn diëtiste (waar ik vroeger bij liep) vertelde me toen dat het beter is om ongeveer 4/5 sneetjes brood te eten, maar zoals hierboven al vermeld denk ik dat je het wel kunt hebben. Zeker als je nu gewoon nog afvalt of als het gewoon goed gaat, dan zou ik het zeker niet aanpassen. Zolang het beleg op je brood ook gezond is denk ik niet dat het erg is. :)

Goed dat je bent gaan fietsen Toralone! Alle beetjes helpen inderdaad en zo bouw je ook weer wat meer conditie op.

Succes met sporten Mandy, kan me voorstellen dat je daarin lekker je frustratie en boosheid kwijt kan.

Die bessenmix klinkt erg lekker Mootje, verkopen ze dat in de supermarkt of maak je dat zelf? :)

Ik heb vorige keer lijnzaad gekocht van zonnatura om het uit te proberen, helaas nog niet gedaan. Misschien toch maar eens uittesten dan.
Kan ik het ook gewoon door mijn all-bran met melk gooien? Omdat iedereen het hier door zijn/haar yoghurt doet..
Vandaag een goede dag (na gisteren) voor mijn gevoel. Ook qua eten. Voor de verandering thuis gesport ipv op de sportschool.
- 25 min. op de crosstrainer.
- 30 crunches.
- 30x opdrukken.
- 10 bicycle crunches.
- 40 flutter kicks.
- 30 (per been) front lunges.
- 30 leg lifts.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:39

Van origine is het van de notenkraam van de vriend van een vriendin, maar nu maak ik hem zelf met ingredienten bij de tuinen of de natuurwinkel vandaan :)