[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:04

Doe je het zelf of laat je het doen door de kapper? Want ik heb het gevoel dat het eigenlijk geen verschil zou zijn. Volgens mij moet je eerst lichter gaan en dan pas as er overheen, voor mijn gevoel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:41

Het is hier weer tijd voor wat nieuws. Ik heb het afgelopen december van schouderlang naar pixiecut laten knippen, maar daar kreeg ik een oude, bolle kop van.
Wie weet /heeft er toevallig nog leuke ideeën voor dun, superstijl haar?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:36

Ik had een vraagje ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik liep afgelopen week in de op=op en zag potjes semipermanente kleuring staan met hele felle kleuren zoals roze blauw en paars. Nu heb ik blond haar en haarverf dat er na 24 wasbeurten uit hoort te gaan blijft bij mij 3 maanden zitten. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze hele felle kleuren op het potje zag ik nergens staan hoelang het bleef zitten en ik wil t graag proberen maar geen 3 maanden ermee rondlopen. Elke ervaring of kennis hierover is welkom ook de effecten voor je haar of het wel of niet goed voor je haar is 

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:30

Welk merk?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:49

Dat weet ik dus niet meer :x Color pop kwam als eerste in mij op maar ik weet alleen dat t echt enorm felle kleuren waren in kleine ronde potjes en t kostte 6,50

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:33

Ik ga donderdag naar de kapper. Ze kan dan pas zien of het lukt wat ik wil..

Dit is het nu

Afbeelding

En wil dit

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:42

Dat lukt vast wel! Mooi haar heb je :D

Ik wil dat mijn haar in 1 nacht gewoon iets van 20cm groeit ofzo. :')
Het is nu net zo'n rotlengte, het hangt op de schouders waardoor de punten heel stom naar buiten gaan krullen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:22

Anke98 schreef:
Ik had een vraagje ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik liep afgelopen week in de op=op en zag potjes semipermanente kleuring staan met hele felle kleuren zoals roze blauw en paars. Nu heb ik blond haar en haarverf dat er na 24 wasbeurten uit hoort te gaan blijft bij mij 3 maanden zitten. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze hele felle kleuren op het potje zag ik nergens staan hoelang het bleef zitten en ik wil t graag proberen maar geen 3 maanden ermee rondlopen. Elke ervaring of kennis hierover is welkom ook de effecten voor je haar of het wel of niet goed voor je haar is 

Hai het zijn potjes van het merk W7 de kleuren die in het boek staan kloppen niet !lol Dus niet naar de voorbeeldjes kijken, het is vergelijkbaar met manic panic en derections haarverf. Op het moment heb ik paars ( violet) Met rose ( Cheeky cherise) En blauw ( ehrm weet naam even niet) Ze zijn echt enorm vel en ik had geen wit haar ( ik had donker paarse permanente verf colour remover gebruikt toen was het donker oranje daar over heen heb ik het gedaan) Ik heb het nu 2 keer gewassen en het is nog precies zo vel als de dag dat ik het erop gedaan had, ze blijven dus bij mij nog beter stainen dan derections want dat was vaak wat lichter over haar dat niet wit was.. k bedoel minder vel van kleur.
Dus ik zou er wel zeker rekening mee houden dat het er echt een tijd in blijft dat is mijn ervaring tot nu toe met de w7 verf van de op=op

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:23

Die bedoel ik idd super bedankt !!!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:48

Ik heb verder gezocht het is Colorways van W7

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:54

ja dat klopt ^-^
Alleen kloppen hun staaltjes echt niet kwa tinten ik heb hun paars en bij het staaltje is hij een beetje zwak paars maar zonder met conditioner te mengen is hij echt heeeel donker violet. Zelfde met de Cheeky cherise is echt my little pony knal roze ;p

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:55

Dat vind ik wel echt apart ik bedoel het zou toch de kleur moeten worden als de tester

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:09

Anke98 schreef:
Dat vind ik wel echt apart ik bedoel het zou toch de kleur moeten worden als de tester

Nee want ieder haar is anders. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:17

Kan iemand mij een tip geven?

Ik heb mooi wit geverfd haar, flink stuk er af laten knippen en aan de achterkant zelfs een beetje oogeschoren. Ik had flinke uitgroei dus blond geverfd op de uitgroei en aan de achterkant.

Je raadt het al, het is geel geworden op de uitgroei en aan de achterkant.

Wat zal ik doen? Het een weekje aankijken en het om de dag wassen met zilvershampoo en gewone shampoo? Misschien dat het dan wat dichter bij elkaar komt. De punten van het witte zijn nu namelijk tegen het paarse aan.

Ik heb trouwens verf gebruikt van de kapper. Heb het er alleen thuis zelf ingedaan, dit doe ik vaker en omdat ik kort haar heb durf ik dit wel aan. Dit was dus bij de kapper ook gebeurd.

Dus echt de uitgroei.......
Afbeelding

Van de voorkant valt het allemaal wel wat mee. Ik durf dus ook wel gewoon de straat op :+
Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:56

Ik vind het heel erg meevallen hoor! :) Zou het anders inderdaad even een weekje aankijken, vaak trekt het geel wel wat weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:02

Ik zou het even een tijdje met zilvershampoo wassen en dan kijken hoe het uitpakt. Niet al te lang laten intrekken want dan wordt je witte haar zilver/paars en dat lijkt me niet de bedoeling :))

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:46

Precies wat Emma zegt. Witblond staat je wel mooi trouwens!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:58

Ik vind het ook niet storend, gewoon wat wassen met zilvershampoo inderdaad en verder niks aan doen!

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:12

Ik ga zo naar de kapper highlights laten zetten :):)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:53

Hallo ladies
Ik heb volgende week woensdag afspraak gemaakt bij de kapper. Het wordt een soort paars/blauwe(of diep roze) balayage idee a lá deze verfstijl:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... cbcc23.jpg / https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 352b28.jpg
Qua kleur:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 119365.jpg

Dit ben ik nu:
Afbeelding

Ik denk dat het me wel staat, wel spannend!. Misschien plaats ik wel foto's! :D Het is wel iets wat onmogelijk lang kan blijven zitten, dus tips zodat het zo lang mogelijk erin blijft zijn uiteraard welkom!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:48

Wauw super gaaf en gedurfd <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:08

Wat een leuk topic :) Ik ben zelf vorig jaar van lang en blond naar kort(er) bruin gegaan :D

Afbeelding

Heb nu nog steeds bruin haar, maar wel lichter.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:21

Dat bruiner staat je veel beter :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:36

* Heel gaaf dat groene op de vorige pagina!

* Ik las een vraag over afro haar een paar pagina's terug, van Sokje geloof ik? Misschien eens langs gaan bij een afrokapper? Natuurlijk Afrikaans haar is heel anders van structuur, waardoor het zo hoog en vol gaat staan. Vind het zelf ook prachtig! Je zou een vol effect kunnen creëeren met haarpoeder. Op de hoofdhuid strooien en dan flink met je vingers erdoor!

* De gele uitgroei kun je ook deppen met zilvershampoo. Laten intrekken en uitspoelen. Was een tip van mijn kapster :) zilvershampoo heeft op licht haar inderdaad de neiging om paarsig door te kleuren.

Ik wil weer wat meer kleur. Bin hey volgende kappersbezoekje weer knippen, blond en zelf eens experimenteren met Direction :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:43

Even een vraagje. IJ heb nu mijn haar 20cm laten knippen zodat het weer gezond is. Nu moet ik door werk mijn haar bijna dagelijks wassen en het voelt nu alweer als stro.
Mijn kapper wil dat ik zijn shampoo gebruik maar een flesje van 250ml kost bijna 30 euro. Dit is me echt te veel van het goede.
Wat is nu een goede shampoo? Mag wat meer kosten maar dus geen 30 euro.