[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:07

JenW schreef:
Ik heb nu voor 2 maanden geleden mijn spiraal laten zetten, alleen bloed ik nog steeds, tis niet veel maar toch genoeg voor een tampon omdat het anders teveel word..

Is dit normaal of?
Heb donderdag de hercontrole voor de mirena maar vind het wel verdomd lang duren.

Dit heb ik gelukkig bij beide spiralen niet gehad.
Bij mij werd de pijn na verloop van tijd erger.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:52

Emmaa_ schreef:
Ja klopt, weet ook dat niet iedereen er goed op reageert. Bij mij bleek het echt de oplossing te zijn voor al mijn sores.. Had het er laatst over met de HA en die zei ook dat mijn oestrogeenniveau wss natuurlijk al vrij hoog ligt en dat ik daarom niet zo goed reageer op conceptie waar nog meer oestrogeen in zit. Nu met alleen progestageen ben ik een stuk minder labiel, mijn libido is een stuk stabieler en ik voel me veel fitter.

Ik ook :j
Met het enige verschil dat ik nog steeds veel ongesteld ben. Mijn cyclus is omgedraaid. 3 weken ongesteld en 1 week niet. Daar word ik nog niet echt blij van :\
Maar ik moet het van de HA 6 maanden de kans geven. Nog 2 maanden te gaan...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:53

Ik ben in september gestopt met de pil en na 2 maanden niks was ik redelijk regelmatig ongesteld (t scheelt 1 of 2 dagen). Ook de laatste menstruatie kwam wanneer ik hem verwacht had, duurde wel iets langer. Daarna één week nergens last van en nu al weer op de 10e dag van de volgende menstruatie... nu hebben wij een kinderwens dus dit is vreselijk irritant. Ik weet alleen niet zo goed wat ik hier mee moet. Is het wijsheid om hiermee naar de huisarts te gaan?

Eloya

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:23

Ik heb de pil nu 17 dagen geslikt en moet dus nog 4 pillen

Ik ben begonnen op dag 10 van mijn cyclus ongeveer. Heb normaal een cyclus van 35 dagen

Alleen heb ik nu al 2 dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Koppijn , zere borsten en kramperige onderbuik

Gewoon strip afmaken denk ik toch gewoon? Of naar mijn lichaam luisteren. Is mijn eerste strip. Het zou dan ook stuk vroeger zijn dan normaal

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:17

Geen onbeschermde sex gehad? Want als je niet op dag 1 begint met slikken ben je niet gelijk beschermd...

Verder gewoon strip af maken. Lichaam heeft tijd nodig om aan hormonen te wennen. Wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk ongesteld wordt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:34

Ik slik de pil niet voor bescherming :P dus 0.0 risico op zwangerschap

Ik ga hem nu wel afmaken maar voelt niet fijn dit de laatste dagen. Hoop dat m'n lichaam er een beetje aan went anders stop ik er zo weer mee na de vakantie. Das de enige reden dat ik er aan begonnen ben

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:21

Hoi allemaal,

Ik zit ergens mee en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik inmiddels al 9 tot 10 jaar de pil. Ik slik de pil al zo'n vijf tot zes jaar door. Ik slik hem zo'n 4 a 5 maanden door en hou dan een stopweek. In die stopweek duurt het drie a 4 dagen voordat ik dan 'ongesteld' wordt.

Nu mijn issue; ik heb zaterdag de laatste pil gepakt. Inmiddels is het vrijdag en helaas gebeurd er niks. Ik heb wel de gebruikelijke symptomen. Last van mijn darmen, buikpijn en rugpijn, behoefte aan vet eten, lusteloos maar geen bloed.

Mijn vraag is, wat nu? Ik heb al 5 jaar een vaste vriend en wij vrijen zonder bescherming dus zwanger is een optie maar ik ben heel strict met de pil en ook niet ziek geweest.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:32

@amanda: echt niks bloed ook niet lichte spotting bij schoonvegen ba het plassen? Ik had namelijk na jaren pilgebruik ook nagenoeg geen bloedingen meer, alleen wat spotting.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:35

petitparis schreef:
@amanda: echt niks bloed ook niet lichte spotting bij schoonvegen ba het plassen? Ik had namelijk na jaren pilgebruik ook nagenoeg geen bloedingen meer, alleen wat spotting.

Nee helemaal niks. Normaal was spotting voor mij de reminder van oh het is weer eens tijd maar dat had ik deze keer ook niet. Het bloeden kan dus afnemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:02

Ik zou sowieso even over een stokje plassen om het zeker te weten. Als blijkt dat je niet zwanger bent kan het door zo veel dingen komen.. Bij mij was stress altijd een grote boosdoener maar ik heb ook regelmatig gehad dat ik ineens op de 6e dag van m'n stopweek nog ongesteld werd. Echt heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:53

Hoi jongens,

Ik heb nu bijna een jaar mijn mirena. Met ex vak gevreeën zonder condoom en niks gemerkt. Met huidige date heb ik ook seks zonder condoom (uiteraard allebei een soatest gedaan). Overigens komt hij niet in me klaar (en ja, ik weet dat dat niet perse veilig is maar met ook nog een mirena erbij lijkt me die kans erg klein).

Nu heb ik sinds een weekje opeens last van pijnlijke borsten en lijken mijn tepels ook wat groter. Kan dit gewoon een bijwerking van de mirena zijn? Ik voel de mirena zelf gewoon nog zitten, dus ik ben hem niet kwijt ofzo. Ik blijf bang dat ik opeens toch zwanger ben... echt een muts ben ik daarin, haha. Wie stelt mij gerust?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:09

De Mirena is zo ongeveer de veiligste methode, veiliger dan sterilisatie zelfs. Kans is heeuulll klein dus. Ook als ie wel in je klaar komt. Anders was ik al 50 keer zwanger geweest :o
Die gevoeligheid hoeft niet eens een bijwerking te zijn, dat kunnen ook 'gewoon' je eigen hormonen zijn icm met je eisprong of bijna ongesteld worden (of de tijd in de maand dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden)
Ik word niet meer ongesteld sinds ik 'm heb maar heb nog wel milde pms symptomen af en toe.
Maar ik herken je bezorgdheid :P testje doen kan natuurlijk altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:56

Ik was de eerste maanden niet ongesteld en toen opeens een half jaar om de twee weken, en nu opeens weer niet. Ook best gek, dus. Maaf is de kans echt zo klein?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:49

Emmaa_ schreef:
Ik zou sowieso even over een stokje plassen om het zeker te weten. Als blijkt dat je niet zwanger bent kan het door zo veel dingen komen.. Bij mij was stress altijd een grote boosdoener maar ik heb ook regelmatig gehad dat ik ineens op de 6e dag van m'n stopweek nog ongesteld werd. Echt heel vervelend.

Ja daar heb je gelijk in. Alleen nu vraag ik mij af, kan ik vandaag weer met de pil beginnen?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:59

Eloya, ik had daar ook altijd erg last van als ik de pil nam. Jaren de pil niet genomen, maar terug begonnen toen ik weer een vriend had, en ik had er opnieuw veel last van. Het probleem bleek 'm vooral in de oestrogenen te zitten, want van een anticonceptie zonder oestrogenen heb ik geen last. Maar daar kan je dan weer je ongesteldheid niet mee regelen :)

Amandavd, na al die tijd je pil doorslikken kan het zijn dat je baarmoederslijmvlies dun geworden is en er niks meer naar buiten komt. Ik heb een spiraal en heb net hetzelfde, wel de gewone menstruatieklachten maar geen bloed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:09

Dat is een hele opluchting. Ik zal sowieso even een testje doen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:32

Resistance schreef:
Ik was de eerste maanden niet ongesteld en toen opeens een half jaar om de twee weken, en nu opeens weer niet. Ook best gek, dus. Maaf is de kans echt zo klein?

Ja de kans is echt zo klein! Dat is ook het idee van de spiraal. :D Dus ik zou me niet druk maken. Verder zijn het volgens mij geen rare symptomen bij een mirena, maar ik heb zelf een koperspiraal dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:38

In het kader van liever laat dan nooit, ik heb de test niet meer nodig. :D Bedankt voor het beantwoorden van mijn dilemna!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:55

MariekeTV schreef:
Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval.
Vroeger slikte ik de yasmin (pil), naar wat ik me kan herinneren nooit problemen mee.
Op een gegeven moment over op de microginon 30 ( oftewel de goedkope variant daarvan)
Niet echt denderend voor mijzelf, en voelde me er op een gegeven moment ook niet lekker bij.
Dus geïnformeerd naar een koperspiraal omdat ik graag zonder hormonen wou en ook een ramp ben om dat pilletje elke dag te slikken.
Dat leek goed, dus die laten plaatsen.... helaas na een paar maanden nam de pijn alleen maar toe.
Volgens de artsen kon het niet een allergische reactie zijn op het koper, maar ik weet nog niet of ik het daar mee eens kan zijn. Zo kan ik ook niet tegen nikkel.
Ondertussen toch maar weer aan de pil... voelde me er alleen nog steeds niet echt lekker bij, en daarnaast vergat ikngem te vaak O:)
Na gaan denken over een mirena spiraal en die uiteindelijk ook laten zetten.
Wat een ramp!!
Daar werd ik dus echt letterlijk depressief van.. echt niet een leuk mens..
En het ergste, ik voelde dat ik stom deed maar kon het niet sturen.
Ook nog een libido van 0,0
Dus die er ook maar weer uit.. ik voelde me gelijk een stuk beter.

Nu eerst even rust voor mijn lichaam.
Maar dan? We willen allebei niet eeuwig aan de condooms.
En in de toekomst nog wel een kindje.

Help?

Als je kan kiezen tussen een spiraal met en zonder hormonen? Waarom kies je dan voor met?

Edit: Oh wacht, allergisch voor koper, my bad :')
Laatst bijgewerkt door Individu op 30-04-17 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:59

Sem_ schreef:
180 euro voor een koperspiraal? Ik heb vorig jaar 40 euro betaald voor een Flexi-T 300 koperspiraal (laten zetten bij de huisarts).

Ik heb de T-safe. Was 51,- heb hiernaast 20,- betaald voor het consult in het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:58

De mirena was wel heel duur, geloof ik.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:01

Ik heb voor mirena 163 betaald (dacht ik) kreeg t wel volledig vergoed Door de verzekering.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:49

hoi allemaal
ik heb een vraagje over de pil, ik slik nu al bijna een half jaar de pil en heb nog nooit een stopweek gehad ook heb ik geen doorbraakbloeding gehad tot nu toe
zou ik zwanger kunnen zijn?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:22

De kans dat je met pil zwanger wordt is echt heel heel heel minimaal. Zeker als je m doorslikt en nooit een pil vergeten bent.Als je ervoor geen onbeschermde sex hebt gehad is het echt niet waarschijnlijk. Ook niet iedereen krijgt doorbraak bloedingen.
Overigens lijkt het mij ook dat als je al zwanger zou zijn van voor dat half jaar pil, je echt wel iets zou merken, kindje is dan al een half jaar, zou je kunnen voelen schoppen, je lijf zou toch moeten veranderen etc.
Maar als je buiten dat je geen doorbraak bloedingen krijgt reden hebt om te twijfelen zou ik gewoon een test doen.
Maar in principe kun je niet zwanger zijn...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:13

Of een keer een stopweek inlassen.