Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

BusyMissy wat knap dat je zelf al 2x hebt gelopen op je route van Garmin! Vooral de loop van maandag klinkt pittig, goed gedaan! Hele mooie afwisselende omgeving zo te zien <3
Nog gefeliciteerd met je man! En wat een mooie nette lage hartslag vandaag zeg!

Supervixen wat een geweldige foto's, spam vooral <3 Wat een hoogtemeters hebben jullie er al op zitten zeg _/-\o_ Ik zou die routes wandelend al mega pittig vinden. Zo leuk dat jullie dat zo samen kunnen doen <3

Germie buiten gedouched zo te lezen.

Fenn wat leuk dat je zo langzaam toch weer zin krijgt om te rennen :)

Leonie87 wat een pech zeg :\ Die arts met zijn advies klinkt trouwens zo wel echt hilarisch. Lukte het een beetje met raften? Hoe vond je dochter het? Heb je er nog erg last van?
Zo sorry.. vragenvuur geloof ik haha.

Namiro succes nog even met de laatste loodjes op het werk!

Goof ik snap dat je eerst de mri even afwacht voordat je naar de huisarts gaat, wel echt flink balen hoor :(:)
Wel weer rustig gelopen, fijn! 10 kilometer wiebelig lopen in de regen, ik doe het je niet na (en zeker ook niet in dat tempo)

Samantha ook lekker vakantie inmiddels *\o/* Wat een aquatraining zo te horen, wel snel! Lijkt me wel pittig zo in de blubber/plassen ook.
Waar ga je naartoe op vakantie of heb ik daar overheen gekeken?

Lisitano is het gelukt met de tent opzetten en de kinderen?

Na alle verhalen van Lisitano hier was ik erg nieuwsgierig en enthousiast geworden over techno yoga. Afgelopen maandag ben ik zelf ook geweest :D Ik snap ook nu helemaal de uitleg van haar, ik kan het zelf ook niet anders uitleggen :') Wel echt apart maar super tof! En Lisitano ook uiteindelijk nog ontmoet, erg leuk :)
Gister wilde ik lopen maar ik had al de hele dag enorme hoofdpijn die maar niet weg trok. Uiteindelijk na het werk en de paarden eerst maar even gegeten en een pijnstiller erin. Toen de hoofdpijn op een acceptabel niveau was vond ik dat ik toch nog wel even kon gaan lopen. Ik dacht ik ga gewoon en in het ergste geval ben ik met 10 minuten weer thuis. Bewust wat langzamer gelopen, maar wel de 40 minuten aan 1 stuk volgehouden. Uiteindelijk 5.5 km gelopen toch in die 40 minuten, viel me niet tegen!
En thuis bleek ik de helft ongeveer ook in zone 4 te hebben gelopen in plaats van alles in zone 5. We gaan dus toch langzaam iets vooruit ondanks dat Suunto vind van niet. Ik hou me maar even vast aan het gevoel dat dit is gelukt :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Wat leuk Samantha, ik ben ook aan het trainen voor de halve. Heb je al iets gepland om te gaan lopen in oktober?
Fijn, eindelijk vakantie. Lopen op een loopband vind ik dan wel weer echt verschrikkelijk. Dat is niks voor mij.

Dan gaat het toch echt al een beetje de goede kant op muppetmayo! Ik vind het trouwens knap dat je in zone 5 kunt trainen, dat trek ik dan weer niet, dan ga ik gewoon een stuk langzamer lopen. Ik vind zone 4 al pittig genoeg.

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Wauw lekker muppet! En wat leuk dat je techno yoga hebt geprobeerd!
En knap gelopen zeg!

Ik ga naar Salou!

Busy, ik ga de halve van Amsterdam lopen in oktober.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Samantha, fijne vakantie, veel plezier daar, geniet er van!

SV, wat een geweldige gave foto's, spam maar lekker veel!
Heel leuk om te zien, en bizar hoeveel hoogte meters jullie maken.

Busy missy, leuk dat je aan het trainen bent voor een halve marathon! Heb je er al een in je hoofd?

Muppet Mayo, goed gedaan hoor, gewoon doorgezet, knap dat je 40min hebt volgehouden.
Komt vanzelf wel een stijgende lijn in!
En wat leuk zeg techno yoga met Lisitano!
Ik heb geen idee hoe dat gaat, lijkt me wel bijzonder!

Leonie, he wat naar zeg dat je in glas bent getrapt, ging dat echt recht door je schoenzool heen ja, die kan je zeker nu ook niet meer gebruiken of wel?
Fijn dat je zo een meedenkende sport arts had!
Hoe gaat het nu met je voet? Kun je er inmiddels wat meer mee? En hopelijk heb je niet al te veel pijn.
Betershap ermee!
Hoe ging het raften? Lijkt me ook gaaf!

Goof, fijn dat je alweer een rustig rondje gelopen hebt!
Hopelijk valt de rest mee.

Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor zaterdag, dan hebben suliko en ik de 50km trail, heb er ook heel erg veel zin in.
Vandaag lekker rustig aan gedaan, morgen nog even een snel rondje, even de beentjes los schudden, en dan gaan we zaterdag knallen!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Ooh, dat lijkt me ook serieus spannend ieris! Maar dat gaan jullie samen helemaal nailen. Jullie gaan zó goed, ik heb daar alle vertrouwen in! Succes alvast!

Ik hoop nog een kaartje te kunnen bemachtigen voor de Airborne Freedom Trail in september en ga in oktober de halve in Etten Leur lopen.
Mijn droom doel is om daar volgend jaar de hele marathon te lopen.
Maakt niet uit of dat wel of niet lukt maar vind het fijn om een "groot" doel in de toekomst te hebben, daar haal ik veel motivatie uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:29

Busy we lopen die zondag de 27e.

Ieris dat komt helemaal goed met die 50km! Weet ik 100% zeker.

Samantha en muppet, lekker getraind!

Wij zijn eigenlijk aan het taperen, maar morgen willen we toch nog een berg op hier. Maar dan wel helemaal wandelend. Hij is 890 meter hoog zag ik.
Zal nog wel een fotootje delen morgen. En daarna even twee dagen geen gekke hoogtemeters en proberen rustig aan te doen. Overmorgen zitten we sowieso een tijdje in de auto, want dan rijden we naar Snowdonia voor ons volgende huis. Zo ongeveer op het startterrein van de ultra :+.

Dit is het hoogteprofiel :=

Afbeelding

Vandaag wandelden we 11km (met 325hm) en kwamen we onderweg langs de quarry cathedral, een verlaten mijn, waar je een stuk in kan.

Afbeelding
Afbeelding

En we kwamen langs een boom waar mensen steeds een muntje in slaan met een steen.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Wat doen mensen dan aparte dingen. Hier dan die muntjes in een boomstam, waar wij zijn hangt er een brug vol met hangslotjes, en was er niet ergens een wand waar iedereen zijn kauwgom op plakte?

Ah, duurt nog een paar dagen.
Het zijn wel 2 heel serieuze stijgingen SV, maar ik weet niet wat er moeilijker is het stijgen of het dalen? Ik merk dat mijn knieën dalen het moeilijkst vinden (en mijn hoofd het stijgen). Hoe ervaren jullie dat?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:12

Stijgen vind ik qua verzuring in je benen zwaarder en ademhaling pittiger (je zit heel snel op een hoge hartslag) en dalen vind ik zelf enger als het erg technisch is met veel rotsen. Dan ben ik banger om te vallen. En is weer zwaarder voor je bovenbenen.