Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:16

BusyMissy wat knap dat je zelf al 2x hebt gelopen op je route van Garmin! Vooral de loop van maandag klinkt pittig, goed gedaan! Hele mooie afwisselende omgeving zo te zien <3
Nog gefeliciteerd met je man! En wat een mooie nette lage hartslag vandaag zeg!

Supervixen wat een geweldige foto's, spam vooral <3 Wat een hoogtemeters hebben jullie er al op zitten zeg _/-\o_ Ik zou die routes wandelend al mega pittig vinden. Zo leuk dat jullie dat zo samen kunnen doen <3

Germie buiten gedouched zo te lezen.

Fenn wat leuk dat je zo langzaam toch weer zin krijgt om te rennen :)

Leonie87 wat een pech zeg :\ Die arts met zijn advies klinkt trouwens zo wel echt hilarisch. Lukte het een beetje met raften? Hoe vond je dochter het? Heb je er nog erg last van?
Zo sorry.. vragenvuur geloof ik haha.

Namiro succes nog even met de laatste loodjes op het werk!

Goof ik snap dat je eerst de mri even afwacht voordat je naar de huisarts gaat, wel echt flink balen hoor :(:)
Wel weer rustig gelopen, fijn! 10 kilometer wiebelig lopen in de regen, ik doe het je niet na (en zeker ook niet in dat tempo)

Samantha ook lekker vakantie inmiddels *\o/* Wat een aquatraining zo te horen, wel snel! Lijkt me wel pittig zo in de blubber/plassen ook.
Waar ga je naartoe op vakantie of heb ik daar overheen gekeken?

Lisitano is het gelukt met de tent opzetten en de kinderen?

Na alle verhalen van Lisitano hier was ik erg nieuwsgierig en enthousiast geworden over techno yoga. Afgelopen maandag ben ik zelf ook geweest :D Ik snap ook nu helemaal de uitleg van haar, ik kan het zelf ook niet anders uitleggen :') Wel echt apart maar super tof! En Lisitano ook uiteindelijk nog ontmoet, erg leuk :)
Gister wilde ik lopen maar ik had al de hele dag enorme hoofdpijn die maar niet weg trok. Uiteindelijk na het werk en de paarden eerst maar even gegeten en een pijnstiller erin. Toen de hoofdpijn op een acceptabel niveau was vond ik dat ik toch nog wel even kon gaan lopen. Ik dacht ik ga gewoon en in het ergste geval ben ik met 10 minuten weer thuis. Bewust wat langzamer gelopen, maar wel de 40 minuten aan 1 stuk volgehouden. Uiteindelijk 5.5 km gelopen toch in die 40 minuten, viel me niet tegen!
En thuis bleek ik de helft ongeveer ook in zone 4 te hebben gelopen in plaats van alles in zone 5. We gaan dus toch langzaam iets vooruit ondanks dat Suunto vind van niet. Ik hou me maar even vast aan het gevoel dat dit is gelukt :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:06

Wat leuk Samantha, ik ben ook aan het trainen voor de halve. Heb je al iets gepland om te gaan lopen in oktober?
Fijn, eindelijk vakantie. Lopen op een loopband vind ik dan wel weer echt verschrikkelijk. Dat is niks voor mij.

Dan gaat het toch echt al een beetje de goede kant op muppetmayo! Ik vind het trouwens knap dat je in zone 5 kunt trainen, dat trek ik dan weer niet, dan ga ik gewoon een stuk langzamer lopen. Ik vind zone 4 al pittig genoeg.

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:47

Wauw lekker muppet! En wat leuk dat je techno yoga hebt geprobeerd!
En knap gelopen zeg!

Ik ga naar Salou!

Busy, ik ga de halve van Amsterdam lopen in oktober.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:09

Samantha, fijne vakantie, veel plezier daar, geniet er van!

SV, wat een geweldige gave foto's, spam maar lekker veel!
Heel leuk om te zien, en bizar hoeveel hoogte meters jullie maken.

Busy missy, leuk dat je aan het trainen bent voor een halve marathon! Heb je er al een in je hoofd?

Muppet Mayo, goed gedaan hoor, gewoon doorgezet, knap dat je 40min hebt volgehouden.
Komt vanzelf wel een stijgende lijn in!
En wat leuk zeg techno yoga met Lisitano!
Ik heb geen idee hoe dat gaat, lijkt me wel bijzonder!

Leonie, he wat naar zeg dat je in glas bent getrapt, ging dat echt recht door je schoenzool heen ja, die kan je zeker nu ook niet meer gebruiken of wel?
Fijn dat je zo een meedenkende sport arts had!
Hoe gaat het nu met je voet? Kun je er inmiddels wat meer mee? En hopelijk heb je niet al te veel pijn.
Betershap ermee!
Hoe ging het raften? Lijkt me ook gaaf!

Goof, fijn dat je alweer een rustig rondje gelopen hebt!
Hopelijk valt de rest mee.

Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor zaterdag, dan hebben suliko en ik de 50km trail, heb er ook heel erg veel zin in.
Vandaag lekker rustig aan gedaan, morgen nog even een snel rondje, even de beentjes los schudden, en dan gaan we zaterdag knallen!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:24

Ooh, dat lijkt me ook serieus spannend ieris! Maar dat gaan jullie samen helemaal nailen. Jullie gaan zó goed, ik heb daar alle vertrouwen in! Succes alvast!

Ik hoop nog een kaartje te kunnen bemachtigen voor de Airborne Freedom Trail in september en ga in oktober de halve in Etten Leur lopen.
Mijn droom doel is om daar volgend jaar de hele marathon te lopen.
Maakt niet uit of dat wel of niet lukt maar vind het fijn om een "groot" doel in de toekomst te hebben, daar haal ik veel motivatie uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 19:29

Busy we lopen die zondag de 27e.

Ieris dat komt helemaal goed met die 50km! Weet ik 100% zeker.

Samantha en muppet, lekker getraind!

Wij zijn eigenlijk aan het taperen, maar morgen willen we toch nog een berg op hier. Maar dan wel helemaal wandelend. Hij is 890 meter hoog zag ik.
Zal nog wel een fotootje delen morgen. En daarna even twee dagen geen gekke hoogtemeters en proberen rustig aan te doen. Overmorgen zitten we sowieso een tijdje in de auto, want dan rijden we naar Snowdonia voor ons volgende huis. Zo ongeveer op het startterrein van de ultra :+.

Dit is het hoogteprofiel :=

Afbeelding

Vandaag wandelden we 11km (met 325hm) en kwamen we onderweg langs de quarry cathedral, een verlaten mijn, waar je een stuk in kan.

Afbeelding
Afbeelding

En we kwamen langs een boom waar mensen steeds een muntje in slaan met een steen.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:06

Wat doen mensen dan aparte dingen. Hier dan die muntjes in een boomstam, waar wij zijn hangt er een brug vol met hangslotjes, en was er niet ergens een wand waar iedereen zijn kauwgom op plakte?

Ah, duurt nog een paar dagen.
Het zijn wel 2 heel serieuze stijgingen SV, maar ik weet niet wat er moeilijker is het stijgen of het dalen? Ik merk dat mijn knieën dalen het moeilijkst vinden (en mijn hoofd het stijgen). Hoe ervaren jullie dat?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 20:12

Stijgen vind ik qua verzuring in je benen zwaarder en ademhaling pittiger (je zit heel snel op een hoge hartslag) en dalen vind ik zelf enger als het erg technisch is met veel rotsen. Dan ben ik banger om te vallen. En is weer zwaarder voor je bovenbenen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:55

Wat gaaf SV! En leuk die boom zeg, wat loop jij toch altijd op mooie plekken!

Succes en veel plezier alvast zondag!

Ik heb net m’n laatste rondje hier gelopen, 5k op lage hartslag.
Zo laatste spullen inpakken en huis nog opruimen en schoonmaken, begin middag rijden we richting Brussel en morgenochtend vliegen.
Ik heb er heel veel zin in maar zie er ook tegenop. Klinkt beetje stom maar ik vind al dat gestress enzo voor vakantie niks.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:33

Is ook allemaal niks, al dat gedoe vooraf. Maar als je eenmaal weg bent begint het genieten moet je maar denken. Waar gaan jullie naartoe?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:32

Waar hebben jullie die techno yoga gedaan Lisitano en Muppet?

Fijne vakantie voor wie de komende dagen vertrekt!

Ik heb gisteren zo'n goede training gehad! Ik moest eerst 2 kilometer inlopen, dan 3 minuten wandelen en dan 2 mijl (3,22 km) op 6:40. Nou dat leek me onhaalbaar, maar had in m'n hoofd dat onder de 7:00 wel moest kunnen. Uiteindelijk heb ik de 2 mijl op 6:48 gemiddeld gelopen! De eerste kilometer was een beetje zoeken, gps gaf ook erg wisselende snelheden aan (vaker op dat stuk) en die was 6:55, daarna heb ik niet bewust versneld maar gewoon geprobeerd om te blijven lopen. En dat is dus gelukt :D
Ook m'n derde tijd ooit (sinds Strava) op de 5 km gelopen.

Was wel echt stuk erna maar super tevreden. Straks een uurtje rustig fietsen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:27

Wow Tiggs, goed gedaan!
Samantha, geniet van je vakantie.
SV, je hebt al een hoop moois en bijzonders gezien daar zeg. Echt genieten. Veel succes alvast met je loop.
Ieris en Suliko, 50km zaterdag, wow. Ook alvast succes, maar jullie kunnen dat.

Ik heb vanmorgen 20km gelopen. Nog steeds niet fit, moet mijn hoofd niet teveel bewegen, want dan word ik duizelig en wiebelig, en mijn benen voelden als lood, dus hij viel me zwaar. Maar dat mag ook wel eens. Ik heb mezelf ook nog ergens vastgelopen en moest echt een paar kilometer terug lopen, dat motiveerde ook niet echt.
Na 10,5km kwam ik langs een supermarkt in een dorpje en heb ik me even getrakteerd op een ijskoffietje en ik heb ook nog een liter water met elektrolyten op.
Uiteindelijk ontzettend vaak even kort gewandeld tussendoor en dat doe ik eigenlijk nooit en mijn tempo lag daardoor gemiddeld een heel stuk lager dan anders (7.00/km). Mijn looptempo lag wel vrij constant rond de 6.45 en mijn hartslag hield zich eigenlijk keurig in zone 4. Al met al een prima rondje, alhoewel ik straks toch iets fitter wil zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:03

Maar alsnog is het niet niks wat je gelopen hebt hoor Goof! Ik hoop dat je snel opknapt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 18:23

Samantha waar ga je heen op vakantie? Ik herken dat van die pré vakantiestress.

Tiggs wat ontzettend goed gedaan! Fijn als een training zo goed gaat.

Goof ook met wandelen ertussen is het een prima training! Niet te streng zijn voor jezelf als je niet helemaal in orde bent.

Wij gingen weer een berg op: de Helvellyn.
Beneden stond een bordje: Helvellyn 2 miles. Nou en dat waren me een pittige miles! Een uur lang omhoog stampen op een oneindige trap van stenen.
Het was nogal een populaire route, dus aardig wat wandelaars. Met een luchtvochtigheid hier van 86% zweette ik me kapot, het droop de hele tijd in stralen van me af.
Maar wel weer genoten en na de top van de Helvellyn nog wat verder gewandeld. Diezelfde trap van stenen weer af op het eind was echt heftig voor je bovenbenen.
Morgen op naar Snowdonia.

Dit dus oneindig lang:

Afbeelding
Afbeelding

Op de top:
Afbeelding

En redelijk uitzicht vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer meer dan 1000hm in de benen.

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:15

Poeh SV, ik vind het hier al steeds zo benauwd, maar vergeleken bij jou valt het dan nog mee.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:01

Dankjewel allemaal. Uiteindelijk lijkt het mee te vallen! Het gat is vooral diep, maar niet zo groot waardoor ik redelijk pijnvrij kan lopen. Dat is dan ook gelijk uit de hand gelopen, maar dat later.

Fijne vakantie alvast Namiro! Nog 1 dagje, dat kun je!

Ah Goof toch weer wat kunnen lopen. Gelukkig maar.
Ow en zelfs een 20 gelopen! Wel vervelend dat je dan je hoofd niet te veel moet bewegen. Dat lijkt me onwijs lastig.

Het raften was echt super toeristisch. Mijn dochter vond het te langzaam gaan, ik ook hahaha. Haar hoogte punten waren de kleine stroomversnellingen en het feit dat we elkaar allemaal gingen nat spetteren. Helaas, geen foto's ontvangen tot op heden.

BusyMissy heuvels zijn gewoon echt heel zwaar en daar moet je echt aan wennen. Als het ooit went :') . netjes gelopen hoor.

Lekker training Samantha, soms echt wel leuk die garmin suggesties.
jij ook een fijne vakantie!

Hey wat knap muppetmayo! 40 minuten aan 1 stuk *\o/* en dat dat terwijl je je helemaal niet goed voelde. Zo zie je maar weer,

@ ieris, k liep op blote voeten, gewoon in het appartement... Echt niet tof.
Jij (jullie) gaan dat kei hard rocken zaterdag! Heel veel succes!!

Omg Sv dei eerste piek... hoe dan?!
ik geniet wel echt van jou foto's en het bevestigd mij dat ik er ook echt een keer heen wil. Als het droog is :')
Ow zie nu je laatste post, dat rustig aan doen lukt lekker maar niet heus. :+

Supervixen schreef:
Stijgen vind ik qua verzuring in je benen zwaarder en ademhaling pittiger (je zit heel snel op een hoge hartslag) en dalen vind ik zelf enger als het erg technisch is met veel rotsen. Dan ben ik banger om te vallen. En is weer zwaarder voor je bovenbenen.

Ik ben ook absoluut meer een stijger! Niet omdat ik bang ben maar ik mis techniek en ik zie geen diepte.

AH lekker Tiggs! Dat gevoel van een goede training. :D

Ik ben gisteren, ja met mijn voet, de hoogste berg van Slovenië gaan beklimmen. Met een rugzak van ongeveer 15kg op mijn rug, klom in ongeveer 4 uur omhoog (incl pauzes). Het omlaag echter... Wauw. Het zo was zo technisch, zo stijl, echt pittig! Ik ging zo vreselijk langzaam voor mijn gevoel. Het koste me dan ook 6 uur! En dat is exclusief pauzes! Ik moet wel zeggen, heb met enige regelmaat een pauze gepakt, gewoon omdat ik de tijd had en het leuk vond om even te kletsen met andere hikers.
Dit was het resultaat van mijn dag:
Afbeelding
Het profiel:
Afbeelding

En dan natuurlijk het belangrijkste, de foto's!

Top bereikt! (0 zicht helaas)
Afbeelding

Voor deze klim (en afdaling) had ik een klimgordel nodig om boven te komen! Een kleine greep uit hoe dat eruit zag:
Afbeelding
Dit is mijn pad!
Afbeelding

Afbeelding

En als je dan eindelijk weer zicht hebt, zie je dit:
Afbeelding

Heel heel veel toffe paadjes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En bloemen en vlinders. Zoveel <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moe maar voldaan kwam ik terug. wat een geweldige ervaring was dit! De compeed pleister die mijn grote verband had vervangen was alleen gesmolten en deels in mijn voet terecht gekomen. Mijn man heeft die er vakundig uit gepeuterd in de avond en vanmorgen vervangen voor een nieuwe.

Om deze post niet uit de klauwen te laten escaleren.
Vandaag liep ik weer veel te veel. Kort samen gevat:

Afbeelding
De hoogtemeters liepen we op ongeveer 4km/h omdat we een beetje haast hadden :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 08:09

Echt superstoer die beklimming, respect. Wat een schitterend landschap! Had je die klimgordel zelf?
En 15 kilo in je rugzak, poeh pittig! Hoe deed je dat met drinken/eten?
Heb je spierpijn?
Haha zoveel vragen.

Hier staan juist helemaal geen bloemen in de bergen, vind ik zo apart.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:45

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die stijgen en dalen toch best een dingetje vind. En dan gaan jullie ook gewoon nog kilometers omhoog!

Die trappen zien er inderdaad zwaar uit SV, trappen voelen in mijn beleving ook zwaarder door steeds ongeveer dezelfde beweging die je maakt.
Maar weer een prachtige voorbereiding voor je tocht zondag!

Lekker gelopen Tiggs! Voelt zo fijn als het dan ineens lukt hé.

Knap dat je dan toch "gewoon" 20 km loopt Goof met een duizelig hoofd. Maar klinkt toch niet echt prettig zo.

Wat een gave route Leonie! Ongelooflijk dat je dat op 1 dag kunt volbrengen.
Jammer dat je bovenin niets kon zien, moet een adembenemend uitzicht zijn daar als ik zo de andere foto's bekijk. Heel mooi daar! Enorme prestatie heb je volbracht!

Toen onze kinderen klein waren deden we ook dit soort tochten in Oostenrijk met allebei een kind in de rugdrager, hond mee en een tuigje aan een touw voor wanneer de kinderen een stukje los wilden lopen. Op de bergkammen zaten we dan ook gezekerd aan elkaar of aan zekeringen in de rotswand. Supermooi om te doen.
We doen dit de laatste jaren eigenlijk nooit meer, denk dat het toch met de leeftijd te maken heeft misschien?

Gelukkig heeft je voet het redelijk goed gehouden.

Mijn verslag is wat saaier. Gisteren 50 km op de racefiets gedaan, maar aan het begin 3 regenbuien gehad waardoor ik toen ik thuis kwam echt een enorm stijve onderrug had, ik durfde bijna niet te bewegen. Veel oefeningen gedaan, vanochtend weer herhaald en nu voelt het nog wel stijf maar niet meer alsof het volledig vast kan schieten.
Zometeen even proberen of ik kan lopen. Had voor vandaag een lange afstand op de planning, maar als het niet lukt draai ik om en probeer ik het morgen weer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:25

Ik zit echt met open mond te kijken naar de enorme bergen en hoogtemeters die jullie trotseren :wow: Spam vooral meer mooie foto's <3

Samantha fijne vakantie! Hoop dat je nu lekker op bestemming bent en de stress kunt los laten.

Ieris het komt echt goed met jou en Suliko op de 50 km trail, jullie zijn er echt meer dan klaar voor! Heel erg veel plezier beide, en vooral een verslag delen he daarna <3

BusyMissy wat een mooi doel de hele marathon, heel tof!
En zo te horen heb jij in het verleden ook van die mooie tochten gemaakt <3 Dapper hoor, ik ben niet zo'n klimgeit :')
En niks saai verslag, 50 km op de racefiets vind ik ook super knap. Wel vervelend dat je zo stijf bent geworden van die regenbuien, misschien wordt het straks toch wat losser van het rondje lopen?

Supervixen wauw dat hoogteprofiel :oo Zowel naar boven als beneden lijkt me zwaar, naar beneden nog eng ook. Merk je dan dat je veel stabieler bent met je stokken?
Wat een mooie wandelingen ook nog, weinig rustig aan doen zo te lezen :') Echt fantastische foto's trouwens, wat een geweldig mooie omgeving <3 Ik vind die foto met die wolk zo tegen de berg aan echt heel tof.
Heel veel plezier dit weekend met jullie ultra! Ik kijk uit naar je verslag met vast ook weer hele mooie foto's.

Tiggs de techno yoga was in Den Haag :) Geloof dat ze morgen ook een lesje/workshop/hoe je het ook noemt geeft op het strand bij een beachclub in Scheveningen.
En jij gaat ook echt super goed! Geeft denk ik een enorm lekker gevoel. Je gaat echt enorm hard vooruit volgens mij, leuk!

Goof knap dat je toch 20 km hebt kunnen lopen ondanks dat je niet fit bent. Wel hele mooie omgeving! Die traktatie van een ijskoffie heb je absoluut verdiend.

Leonie87 fijn dat het mee lijkt te vallen met je voet.
Wat jammer dat het raften zo toeristisch en langzaam was, volgende keer iets heftigers met je dochter zo te horen :D
Wat ben je toch een bikkel, wat een wandelingen :wow: Hele toffe foto's ook, fantastische omgeving zeg <3 Spam vooral nog veel meer foto's!
Ik heb dezelfde vragen als Supervixen geloof ik haha, heb je dan zelf een klimgordel etc mee?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 11:32

Muppet gisteren hadden we dus een probleem met onze stokken, we kregen ze niet in elkaar, zaten muurvast.
Dus deze zonder stokken gedaan. Het was niet heel technisch dus ik miste ze niet heel erg. Ik vind ze wel heel fijn, ik loop er stabieler mee. Je hebt er echt steun aan op lastige stukken, zowel naar boven als beneden.
Bij het huisje kregen we met veel moeite de stokken weer los. Daarna goed schoongemaakt en nu gingen ze weer iets beter.

Busy ben je niet bang dat je valt met je racefiets in de regen? Wat naar dat je een zere rug hebt.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 15:10

Ik ga niet zo hard naar beneden op de fiets, dus ben niet bang om te vallen. Ik weet mijn remmen goed te zitten, haha.
Ik vraag mijn man dan ook altijd of hij zin heeft om een rondje achteruit te fietsen met mij (hij fietst heel veel en vaak hij moet dan echt steeds inhouden), maar hij zegt dat hij het gezellig vindt? Ik geloof hem maar.

Het lopen vandaag ging gelukkig goed. Ruim 18km gedaan. Het was wel best warm weer, maar gelukkig ook hele stukken door het bos. Hele mooie route, ik ben alleen aan het begin en aan het eind 1 persoon tegengekomen, verder helemaal niemand. Wat een oase van rust.
Niet zulke spectaculaire plaatjes als van de stoere dames hier maar ik heb er van genoten vandaag.

Mijn rug is gelukkig helemaal los gekomen met het lopen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 15:36

Ben je ook niet bang om in bochten te vallen? Of heb je gravel banden?

Fijn dat je rug weer los is!

Vandaag voor mij een rustdag. Morgen een tocht van zo’n 50 km en zondag 6 km hardlopen. Ik heb wel continu honger inmiddels :') Maar er mag nog wel een paar kilo af eigenlijk.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 15:46

Nee, gewone gladde banden, wel 25mm breed. Sinds ik motor rijd (en speciale training daarvoor heb gevolgd op het circuit) "voel" ik bochten wat beter aan. Dat scheelt voor mij enorm veel, was daarvoor wel echt bang voor bochten. Maar weet nu vooral beter in te schatten wanneer ik gewoon door kan rijden of juist voor de bocht flink af moet remmen om er doorheen te kunnen. Dat is met fietsen toch wel veel vergelijkbaar.
Weet je wat ik wél mega-eng vind hier? Dat je sommige stukken over zo'n 80-of 90 km weg komt, en dan heb je ongeveer 50cm of minder (met daaroverheen takken, bramen en andere begroeiing vanaf de kant) waar je dan langs een stippellijntjes overheen moet fietsen en dan komen er van die vrachtauto's met 100km per uur (ze rijden er allemaal te hard) op nog geen 30cm van je elleboog langs razen. 1 stuurfoutje en dan heb je de grootste problemen. Dat vind ik wel echt heel erg spannend.

Wat voor tocht ga je morgen doen Tiggs?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 16:03

Ik heb ook vrij brede banden, maar ben nog een beetje aan het testen wat ik kan met regen. Ik kan me voorstellen dat motorrijden daar ontzettend goed voor is! Oh en brrrr ik snap wat je met die stuurfouten bedoelt. Sowieso kunnen mensen nogal onaardig over wielrenners doen (in aardig wat gevallen ook terecht trouwens), maar er zijn zoveel andere gevaarlijke verkeersdeelnemers. Zoals ouderen op een e-bike en kinderen die fietspaden opvliegen.

Ik ga niets spannends doen hoor, gewoon een rondje met halverwege een lunch bij m’n broertje en zijn gezin. Maar heb er wel zin in!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 16:27

Klinkt als een ontspannen rit. Blijft het in Nederland wel droog morgen? Wij gaan hier "verdrinken" in het onweer dan (als alles wat ze voorspellen ook gaat vallen).
Veel plezier morgen!