Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:55

Als je meer dan 40kg moet afvallen, zou 2700 niet zo gek zijn als je ook heel actief bent. Ik zou even via zo’n BMR berekening bekijken of dat echt klopt en het dan ook aanhouden. Beter stilletjes aan je kcal-inname verlagen dan er in 1x drastisch in snoeien.

Ik at in het begin ook nog 2400kcal ofzo en ben toch 30kg afgevallen; de app past telkens je kcal behoefte aan naarmate je gewicht daalt. Maar ik deed het met MyFitnessPal en dan in vergelijking met m’n zelfberekende BMR via flowfitness.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:20

ManonGrr schreef:
Ik heb ook het idee dat Lifesum wat enthousiast is met de aantal verbrande kcal als je een activiteit invoert; als ik bijvoorbeeld een half uur op de crosstrainer heb gestaan, heb ik volgens die crosstrainer 300 kcal verbrand, maar volgens lifesum 723 _O-

Ik vraag me trouwens wel iets af over ''beweging is beweging''. Zouden 10.000 stappen, verdeeld over de hele dag, dus behaald door koffie te halen, naar de wc te lopen etc, evenveel verbranden als een wandeling van 10.000 stappen achter elkaar?

2.700 kcal is wel echt heeeeel veeel! Hoe krijg je dat elke dag voor elkaar?

Haha nou dat dus; een kwartier fietsen was 130 kcal; nou geloof er echt niks van!
Ik denk dat je met 10.000 stappen in een gedegen tempo achter elkaar iets meer verbrandt dan met kleine stukjes maar zeker weten doe ik het niet… en ik heb m’n telefoon= stappenteller niet bij me als ik thee ga pakken of naar de wc ga maar wel als ik een blokje om ga. Die stappen thuis of op m’n werk is gewoon basis en tel ik verder niet mee

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:29

Ik reken een uur actief sporten (bootcamp, hardlooptraining) mee, en compenseer ongeveer de helft van de kcal. Dat is voor mij ongeveer 250 kcal extra, meestal ook na het sporten. Ervaring is dat als ik dat niet doe ik 's avonds echt enorm ga snoepen. Wandelen reken ik pas mee bij meer dan 15 kilometer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:15

Ik heb de activity tracker gekoppeld aan LifeSum, die is op zich redelijk accuraat denk ik. 50 minuten zwemmen ongeveer 500 kcal verbrand .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:29

Ik neem de verbrande kcal via lifesum ook niet zo serieus.
Ik heb het gekoppeld met mijn fitbit en die lijkt me vaak overenthousiast.
Mijn BMR is 1327.
Dit was wat de fitbit dinsdag geregistreerd heeft:
Afbeelding
Dat zou betekenen dat ik
1692 kcal- 1709 kcal - mijn BMR = een tekort van 1344 kcal.
Dan zou ik inmiddels broodmager moeten zijn _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:32

Haha wajooo ja dat is een beetje teveel :')

Ik denk dat mijne wel aardig overeenkomt. Gisteren:

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:36

Lijkt mij ook veel en denk dat er zeker 1/3 vanaf mag.
Ik heb dan wel dinsdag gewerkt (heb zwaar werk) en 1.5u gesport.
En moet dan ook elke dag wel 2 paarden doen.

Die van jou lijkt me indd beter Roos.
Waarmee heb jij het zwemmen geregistreerd?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:38

Ik heb een activity tracker van Samsung, een van de goedkopere polsbandjes geloof ik! Die heb ik om qua slaap, beweging.. en is gekoppeld aan Samsung Health. Die is weer gekoppeld aan LifeSum!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:41

Heeft iemand hier trouwens de premium app? En zo ja, kan je daar dan je gewicht per datum zien? Ik zie nu zegmaar een grafiek met begin datum en datum van vandaag, maar ik zou graag een lijstje hebben per dag. Als jullie begrijpen wat ik bedoel :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:28

ManonGrr schreef:
Heeft iemand hier trouwens de premium app? En zo ja, kan je daar dan je gewicht per datum zien? Ik zie nu zegmaar een grafiek met begin datum en datum van vandaag, maar ik zou graag een lijstje hebben per dag. Als jullie begrijpen wat ik bedoel :D

Ik zal zo even kijken of bij mij dat zichtbaar is.

Edit, bij mij staat er ook alleen een grafiekje.

Roosch schreef:
Ik heb een activity tracker van Samsung, een van de goedkopere polsbandjes geloof ik! Die heb ik om qua slaap, beweging.. en is gekoppeld aan Samsung Health. Die is weer gekoppeld aan LifeSum!

Ik heb voor de fitbit ook 1 van samsung gehad.
Heb ze wel eens tegelijk om gehad om te kijken wat het verschil was en Samsung registreerd een stuk minder.
Al wordt er gezegd dat Fitbit het meest betrouwbaar is als stappenteller.
Tis dat ik met mijn fitbit kan betalen anders had ik weer een Samsung smartwatch gekocht.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:44

Ik heb in food lijst en grafiek
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:08

ManonGrr schreef:

Kan dat ook niet in de gewone app? Als je gaat naar voortgang > lichaamsafmetingen > 'houd lichaamsafmetingen bij' en dan op je huidige gewicht tikken

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:16

Ik denk dat er inderdaad een instelling verkeerd staat bij mijn lifesum. Maar hoe en wat kan ik maar niet vinden. 2700 kcal is in ieder geval te veel en gaat me nu met de saxenda echt niet lukken :r Een paar maanden geleden had ik er dan weer wel raad mee geweten :+
Volgens de app van m’n weegschaal is mijn bmr zo’n 1700 kcal. Streven is nu dus om rond de 1500 te eten. Toen ik van de week m’n eerste dag in lifesum invoerde zat ik eind van de dag nog maar op 800kcal dus vandaar dat ik maar wat bij gegeten heb.
Wil het nu bij gaan houden. Van het weekend de papieren van de diëtisten er maar weer bij pakken hoeveel gram koolhydraten ik ook al weer mocht eten. Wil dan op kcal en koolhydraten letten. Vet en eiwit hoefde ik van haar niet op te letten dus wil ik nu ook niet doen.
Dat halve pak suiker van lifesum doe ik iig maar niet :=

Ik vind zwemmen ook altijd wel leuk. Zo ook wel baantjes willen trekken maar wanneer, hoe en waar is we een dingetje

Hier jaren fitbit gehad en nu sinds 2 maanden Apple Watch. Heb het idee dat ze redelijk overeen komen qua nauwkeurigheid. Fitbit wist zich alleen in de bergen geen raad als ik met stokken liep. Zeker bergaf telde hij echt armverplaatsing Ipv stappen wat dan een flinke onderschatting is. Volgende week en voer een maand maar eens kijken hoe deze dat oppakt.

Ik heb naast de app van m’n weegschaal nog de myweight app. Die maakt mooie grafiek maar ook tabel

Afbeelding

En heeft een fijne openings pagina van de app met alles in 1x overzichtelijk in 1 scherm van waar je mee begonnen bent en waar je nu staat

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:34

Rechtsboven in bij het poppetje-> persoonlijke gegevens bij Lifesum kun je je gewicht en lengte aanpassen en je doel ook, helpt dat?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:39

Ja klopt wel. Alleen m’n bewegingsniveau stond op laag. Nu ik die beter heb gemaakt mag ik nog meer eten :')

Zie nu wel dat ik als ik de betaalde app neem hoeveelheid kcal aan kan passen. Dat was ik alleen niet van plan. Maar goed kan m wel als check voor mezelf gebruiken zonder doelen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:07

Maar Moi, als jouw BMR 1700 is, dan is 1500 kcal eten echt veeeeeeel te weinig.
Je BMR is alleen de verbranding als je absoluut helemaal niks doet he. Compleet in rust.
Als ik het ingeef op de site van HappyHealty dan zou jouw dagelijkse verbruik 2600 kcal zijn, daarbij heb ik aangegeven dat je normale lichaamsbeweging krijgt.
Wil je afvallen, dan zou je rond de 2000 kcal moeten gaan eten.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:13

ClaudiaHS schreef:
Maar Moi, als jouw BMR 1700 is, dan is 1500 kcal eten echt veeeeeeel te weinig.
Je BMR is alleen de verbranding als je absoluut helemaal niks doet he. Compleet in rust.
Als ik het ingeef op de site van HappyHealty dan zou jouw dagelijkse verbruik 2600 kcal zijn, daarbij heb ik aangegeven dat je normale lichaamsbeweging krijgt.
Wil je afvallen, dan zou je rond de 2000 kcal moeten gaan eten.

Daar heb je een punt. Ik dacht dat je dat moet eten in op gewicht te blijven. Minder kcal dan dat is afvallen. Is natuurlijk wel zo maar alleen voor een niet bewegend kasplantje. Daar had ik even niet aan gedacht. :o?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:22

Hahaha _O-
Ik dacht al, volgens mij maakt je een foutje in je berekening.
Tenzij je 24u p.d in bed ligt en totaal niet beweegt :P

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:35

Af en toe een dagje zou soms best lekker zijn :z

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:34

Wij hebben vanmiddag 2 uur gekanood, volgens Lifesum goed voor 1554 calorieën _O- . Was het maar zo’n feest. Volgens mijn Garmin was het goed voor minder dan 100 calorieën, dat geloof ik ook niet helemaal als ik mijn armen en schouders voel :') .

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:35

Roosch schreef:
Rechtsboven in bij het poppetje-> persoonlijke gegevens bij Lifesum kun je je gewicht en lengte aanpassen en je doel ook, helpt dat?

@ Moi; heb je dan ook je doel (afvallen) en dergelijke ingevoerd?

En verder eens met Claudia; het leek mij ook al zo weinig… :o

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:17

Yess alles klopt nu. Op de een of andere manieren zijn de koolhydraten nu wel minder geworden maar de totaal kcal niet. Dus blijkbaar moet ik ineens meer vet en/of eiwit gaan eten

Oeh kanoën. Laatste keer is inmiddels 8 jaar geleden. Had echt van die elastieken armen savonds. Voel t nu spontaan weer. Geloof inderdaad dat de juiste hoeveelheid ergens in t midden zal liggen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:31

Sharani schreef:
Wij hebben vanmiddag 2 uur gekanood, volgens Lifesum goed voor 1554 calorieën _O- . Was het maar zo’n feest. Volgens mijn Garmin was het goed voor minder dan 100 calorieën, dat geloof ik ook niet helemaal als ik mijn armen en schouders voel :') .

Kon je maar zo snel zoveel calorieën verbranden :D
Ik zag laatst een filmpje voorbij komen waarbij iemand 1000 calorieën in 2 uur wilde gaan verbranden. Het was een fit girl persoon zegmaar, ze was kapot. :+ gaf aan dat het echt heel moeilijk was.

Weet iemand hier toevallig hoeveel je ongeveer verbrand met uitmesten? Zag laatst iets van 197 calorieën per 2 boxen maar klopt dat? Vond het ook beetje apart, 2 boxen... over grote deel heeft of 1 paard of nog tig opties wat stal betreft. Ik heb 1 paard en 2 shetjes in een loopstal staan, dit is zeker minder werk als 2 boxen en 2 paddocks apart uitmesten :o

En een soort fitbit leek mij handig, volgens mij gebruiken jullie die ook regelmatig? Schrok beetje van de prijs haha, als hij echt handig is wil ik wel investeren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:44

Ik heb mijn fitbit charge 5 24/7 om, en ik ben er veel actiever door geworden. Kan het echt aanraden!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:54

Ik heb de fitbit Versa.
Vind hem persoonlijk heel erg fijn.
Vooral gekocht omdat ik heeel erg vaak mn pinpas vergat en met deze dus contactloos kan betalen.
Duidelijk scherm, niet lastig in gebruik.
En ik zet hem altijd aan tijdens de training in de sportschool.
Je kan dan verschillende trainingsprogramma's selecteren, bv loopband.
Ik vind het dan heel handig om mijn hartslag in de gaten te houden.
Ik zet met +- 135/140 BPM in de vetverbranding dus dat kan ik dan via de fitbit mooi in de gaten houden.
Geloof dat ik hem een keer heb gekocht voor €140 bij de mediamarkt.

Wat je verbrand met uitmesten. Geen idee.
Ook afhankelijk van je leeftijd en je gewicht.
Ik ben zelf altijd binnen 10 min klaar met 2 stallen dus het zal bij mij niet heel veel zijn :')