3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:21

vec schreef:
IMANDRA schreef:

Maar er is ook genoeg hartig broodbeleg wat meer kcal bevat :+. Ik bedoel gewoon dat je wat meer kcal rijk broodbeleg in je routine gaat doen, want zo weinig eten is echt niet gezond.

Ik ben wat brood gewoon heel moeilijk. Lust geen boter op brood en al helemaal niet in combinatie met vlees/kaas. Zag laatst bij de supermarkt allerlei spreads maar ik ben bang dat ik dat ook niet lekker vind.

Het liefst zou ik 2x per dag warm eten maar dat is ook zo wat.

Ik zal bij de

Proberen dan weet je het pas. Die ene keer zal echt geen deuk zijn in financiën als je het niet lekker vindt.

En waarom niet? Als je zo moeilijk bent met eten dan zou dat een prima oplossing zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:25

Hummus is ook lekker en kun je dik leggen. Wat ik soms doe is roomkaas of verse kaas en daar dan zelf kruiden doorheen mengen. Zalm is ook een optie. Of maak de avond op voorhand je maaltijd klaar en neem het mee. Eitjes zijn ook lekker, kun je de dag op voorhand koken. Speklapjes, maaltijd muffins, bananenbrood... ik zeg maar wat, allemaal opties om toch genoeg binnen te hebben.

Probleem is dat bij te weinig kcal je het afvallen alleen nog maar moeilijker maakt en je je lichaam uitput.
Oh er is ook een combinatie van hummus en guacamole, super lekker!

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:48

Je noemt veel goede opties Aria! Veel dingen eet ik inderdaad maar te sporadisch. Dat ga ik eens wat vaker op het menu zitten.
Voedzame muffins, bananenbrood en gezonde cakes staan voor woensdag weer op het programma om te maken, de diepvries is bijna leeg.

Varkensvlees eet ik niet.

Als ik naar mijn lijstje kijk dan denk ik ook oei dit is een uitputtingsslag voor mijn lichaam maar ik voel me juist super fit!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:51

In plaats van al die fancy en vaak dure dingen te eten zoals bananenbrood/speciale muffins kan je ook gewoon normale dingen eten :+. Afvallen draait om een goed eetpatroon te krijgen en als die speciale dingen kunnen op z'n tijd wel lekker zijn maar imo moet je ook 'normaal' gezond kunnen eten..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:52

In de vriezer steken is inderdaad een heel goed idee!
Dan moet je er toch minder over nadenken.

Het is ook geen probleem om eens wat minder te eten. Maar op langere termijn is het nefast. En je zou toch minimum rond de 1400 moeten eten. Heb je alles al eens uitgerekend? Je bmr etc? Dat geeft een fijn beeld van waar je je op moet richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:54

Maar dat zijn toch ook hele gewone dingen? Die maak ik al jaren om een lekker tussendoortje te hebben.
Ze zijn ook echt niet duur. Een suikervrije kruidenkoek kost me nog geen 2 euro aan ingrediënten.

Misschien zijn ze voor sommige mensen bijzonder maar voor mij niet.

Scheelt misschien ook wel dat ik in een bakkerij opgevoed ben. Mijn ouders hebben een bakkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:57

Aria_zz schreef:
In de vriezer steken is inderdaad een heel goed idee!
Dan moet je er toch minder over nadenken.

Het is ook geen probleem om eens wat minder te eten. Maar op langere termijn is het nefast. En je zou toch minimum rond de 1400 moeten eten. Heb je alles al eens uitgerekend? Je bmr etc? Dat geeft een fijn beeld van waar je je op moet richten.

Ja ik heb alles uit laten rekenen idd. Gelukkig kom ik normaal wel dagelijks aan voldoende calorieën. Schrok er alleen vanochtend van dat het zo weinig was en dat dat waarschijnlijk op maandagen wel vaker zo is.
Maar door je tips kan ik zeker vooruit in brood/crackerbeleg!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 16:03

vec schreef:
Maar dat zijn toch ook hele gewone dingen? Die maak ik al jaren om een lekker tussendoortje te hebben.
Ze zijn ook echt niet duur. Een suikervrije kruidenkoek kost me nog geen 2 euro aan ingrediënten.

Misschien zijn ze voor sommige mensen bijzonder maar voor mij niet.

Scheelt misschien ook wel dat ik in een bakkerij opgevoed ben. Mijn ouders hebben een bakkerij.

Haha dat scheelt misschien. Moet ook zeggen dat ik een beetje bevooroordeeld ben en een beetje allergisch ben voor van die speciale dingen (vind ze niet nodig en vaak zijn ze minder lekker dan normaal eten zegmaar). Maar als het voor jou werkt, dan top.

Gelukkig heb je dan niet vaker zo weinig kcal, dat scheelt al wel ja. Als je toch vaker in de keuken staat voor speciale dingen, kan je misschien ook overwegen een kcal-rijke soep te maken die je in de diepvries kan doen. Dan is het een kwestie van maandagochtend uithalen en maandagavond verwarmen met eventueel wat brood/nachochips/focaccia erbij (afhankelijk van type soep).

Mag ik vragen waarom je geen varkensvlees eet?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:06

Blij dat ik kon helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:10

Ik heb voor vanavond een gebonden soep en daar kan nog wel wat extra creme fresh bij haha.
En zoals je zegt, bijzonder brood vind ik dan wel weer te doen. Zal mijn vader eens wat naanbrood en focaccia mee laten nemen.

Ik vind varkens enorm vieze dieren. Alleseters waarbij sommige boeren het niet zo nauw nemen met het voer en welzijn.
Jarenlang een relatie gehad met een zoon van een varkensboer en op veel verschillende bedrijven meegekeken en sindsdien staat het me zo enorm tegen. Een moeilijk maar prachtig beroep.

Daarbij vind ik het ook niet lekker.

Af en toe eet ik spareribs uit de slagerij van mijn oom. Hij mest de varkens zelf en dat proef je echt terug in smaak.

Maar ik begrijp dat veel mensen het echt lekker vinden en graag eten. Het is in principe natuurlijk een prachtig stuk vlees.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 16:30

Ja zelf varkens houden geeft idd wel het lekkerste vlees. Mijn oma had vroeger varkens en die lieten we dan 1x per jaar slachten :). Veel lekkerder dan uit de AH idd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:22

Lijstje van vandaag:
O: groene thee
L: guacamole met sour cream, soep met crackers, boter en kaas. Bulletproof koffie
T: zelfgemaakte cake koekjes (moesten koekjes zijn, gemaakt in een muffinmaker :Y) ). Cola Zero.
A: pizza! Zelfgemaakt, met veel groentjes.

B: wandelingetje en korte fietstocht. Rustig dagje dus.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:45

Weer lekker dagje vandaag. Geen geweldige macro’s maar wel goed qua kcal.

T: stroopwafel en 3 rijstwafels met chocola
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 4 paaseitjes, 4 spekkies
A: curry met kip en sperziebonen, rijst
T: 2 gekookte eieren met rookvlees

Zo om 20.15 kennismaking bij sportschool. Ik ben erg benieuwd!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:07

Laura82 schreef:
Zou wel willen dat ik moeite had om aan mn kcal kon komen, en dan kon aanvullen met kcal rijke producten. Heb ik nou nooit last van :+

Dit ja :')

Avocado is inderdaad heerlijk en levert redelijk wat calorieën, misschien is zo’n bananenpannenkoekje iets voor tussendoor? Ben overigens wel benieuwd naar het recept van de suikervrije koek :) En in de suikervrije trant, iemand die weet of suikervrije dropjes nou echt een betere keuze zijn dan gewone drop?

Ik heb wel een net weekend gehad, de maandag helaas weer iets minder. Zitten op kantoor brengt mij erg in de snaaiverleiding -O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:10

Lekker lijstje Aria! Ik heb al heel lang geen pizza meer gemaakt, goed idee om binnenkort weer eens te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:32

Kiwi_ schreef:
Laura82 schreef:
Zou wel willen dat ik moeite had om aan mn kcal kon komen, en dan kon aanvullen met kcal rijke producten. Heb ik nou nooit last van :+

Dit ja :')

Avocado is inderdaad heerlijk en levert redelijk wat calorieën, misschien is zo’n bananenpannenkoekje iets voor tussendoor? Ben overigens wel benieuwd naar het recept van de suikervrije koek :) En in de suikervrije trant, iemand die weet of suikervrije dropjes nou echt een betere keuze zijn dan gewone drop?

Ik heb wel een net weekend gehad, de maandag helaas weer iets minder. Zitten op kantoor brengt mij erg in de snaaiverleiding -O-

https://mariellekookt.nl/2015/02/suiker ... aJncfHNRnk

Dit is het recept.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:08

Maanlicht schreef:
Lekker lijstje Aria! Ik heb al heel lang geen pizza meer gemaakt, goed idee om binnenkort weer eens te doen.

Al pizza gegeten gemaakt met een bodem van bloemkool rijst? Veel minder calorieën en heel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:11

Van welk merk heb je de bodem genomen Laibadji of zelf gemaakt?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:13

Wat at ik vandaag:

O: yoghurt met muesli
M: 4 toasts met wortelspread
T: grote brok chocolade. (Mmmmmjammie jammie!)
A: 2 wraps met sla en augurk, 1 met kip en 1 met scampi, beetje mayonaise. ( Heerlijk!)

Deze dag is voor mij zwaar uit de bocht gaan. Ook niet meer vermagerd.

Vandaag wel iets meer lichaamsbeweging gehad ipv de zetel. Heb het gras afgereden en wat kleine klusjes.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:13

vec schreef:
Van welk merk heb je de bodem genomen Laibadji of zelf gemaakt?

Zelf maken. Je vindt makkelijk recepten op het internet.

Je vindt ook reeds gemaakte bodems bij Albert Heijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:21

Ik maak ze inderdaad zo, of met mozzerella, sour Cream, kokosmeel en een ei. Beide heerlijk. Natuurlijk is die met bloemkool lager in calorieën en heb je er nog eens extra groente bij.

Vind zelf pizza maken toch net iets beter, en vooral een stuk gezonder. Je kiest zelf wat je er mee doet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 23:35

AH heeft de magioni bodems, die vind ik echt top! Smaakt totaal niet naar bloemkool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:45

IMANDRA schreef:
AH heeft de magioni bodems, die vind ik echt top! Smaakt totaal niet naar bloemkool

Die heb ik zondag nog op! Super lekker inderdaad!

Zal eens proberen een eigen bodem te maken. Ben benieuwd of dat wil lukken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:03

De maggioni bodems zijn inderdaad lekker, vind het alleen wel jammer dat ze niet echt gunstiger zijn qua kcal/koolhydraten oid. Ze zijn wel iets kleiner dan gewone bodems, dat is het enige waar het nog iets op bespaart :')
Ik heb zelf weleens een bloemkoolbodem gemaakt, weet niet meer precies hoe. Was best ok, maar dan miste ik wel echt de crunch.

Ik ben me vanochtend een beetje een ongeluk geschrokken van de weegschaal, mn gewicht gaat echt de verkeerde kant op. Ook niet helemaal; een verrassing, ik doe t zelf, maar toch hoop je dan dat t een beetje meevalt. Het lukt me op het moment gewoon echt niet goed om maat te houden, en het frustreert me enorm -:(- Als het nou eens iets beter zou gaan met die stomme vermoeidheid zou het al zo veel schelen...

Nou ja, maar weer vol goede moed verder...
O: havermout met appel en halfvolle melk
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met overgebleven gehaktbal en mosterd
T: 2 mandarijnen
A: weet ik nog niet, bij mn moeder (meestal avg)
T: bakje skyr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:34

Wat balen Laura! Hopelijk gaat het snel weer beter.

Ik ga vanavond 3 lessen geven en verder een rustige dag buiten werk.

O: krentenbrood en een beter yoghurtdrink (138)
T: roeryoghurt met een kiwigold, druiven en een manderijn (225)
L: salade met zalmstukjes en stokbroodje (351)
T: fruit
A: ? bij mijn ouders dus denk avg
T: ?

Morgen met vriendinnen uit eten. Veel zin in!