Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:06

Ik kom ook weer eens kijken, hield het een tijd niet bij met bijlezen en al helemaal niet met posten maar wil toch weer een poging doen :j Zie een aantal nieuwe mensen maar ook een heel aantal die ik al ken, ik heb de laatste 3 pagina's even bijgelezen.

SV wat vervelend dat iedereen opmerkingen maakt en zich ermee 'bemoeit'. Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, maar had toen ook echt moeite om op gewicht te blijven. Ik kon mijn activiteit bijna niet meer 'bij-eten' en al helemaal niet op een gezonde manier. Zat toen ook op het randje van ondergewicht en als ik nu foto's zie van die tijd kan ik me wel voorstellen dat mijn directe omgeving me toen te dun vond :) Maargoed, dat jan en allemaal vindt dat ze dat soort dingen moeten/kunnen zeggen vind ik ook niks.

Ik heb geen luisterboeken maar vind podcasts luisteren wel heel leuk, is altijd even zoeken naar wat je leuk vindt maar ik vind vaak het misdaad-genre erg leuk en kan er dan helemaal inzitten waardoor de tijd zo voorbij is (zelfs als ik saaie stukken met tegenwind fiets).

Fijn dat het meevalt memuska!

Ik heb wel een aantal standaard rondjes, maar probeer ook 2x per week naar het bos te gaan waar ik veel verschillende stukken gaan. Bos is 6km fietsen dus als ik genoeg tijd heb is dat heerlijk :)

Zelf houd ik nu een maximum van 45km per week lopen in de week aan, dan heb ik ruimte om lekker te kunnen duurlopen als ik wil, maar krijgt mijn lichaam ook nog voldoende rust. Dat is nodig omdat ik naast het hardlopen ook behoorlijk actief ben. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan en mijn collega's vonden het heel gek dat ik een maximum aantal km heb dat ik wil lopen in de week i.p.v een minimum :') Verder wil mijn vriend het hardlopen weer oppakken en lopen we nu vaak twee keer per week samen, hij loopt nu tot 4km en ik loop daarna vaak nog een stuk door.

hwn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:47

Nog even een post van mij zonder bij te lezen: na paar weekjes rust een nieuw plan bedacht: ik ga iedere dag gewoon 2 km hardlopen, zodat mijn lichaam er weer aan went, dan gaat die hielpijn mss vanzelf over. Nou, geen strak plan, na mijn eerste poging van vanmorgen kan ik nauwelijks stappen, ik vrees dat ik morgen op hakken de wei mag uitmesten, plat lopen is een hel, heb zelfs de fiets genomen om van mijn huis naar stal te gaan (60 meter). Van een bevriend loper tips gekregen: 10 weken niet hardlopen, ontstekingsremmer nemen en naar fysio. Ik bel morgen fysio, heb gelukkig nog een teruggevonden voorschrift liggen voor 9 beurten dat zoek geraakt was.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:27

Ai hwn dat klinkt als een verkeerde inschatting, hopelijk kun je snel weer hardlopen!

Ik heb wel eens een podcast geprobeerd, vond het niet zo prettig, maar was toen wel in de sportschool.. Ik ga het wel eens proberen tijdens het hardlopen. Vorige week veel geklust in ons nieuwe appartement, dus geen tijd/zin gehad om te gaan. Gisteren voor de tweede keer met mijn moeder en hond op pad geweest. Ze is herstellende van chemo's dus meefietsen is voor haar herstel ook erg goed! De 70minuten volbracht, dus nu deze week de laatste rondjes in Arnhem, daarna een nieuwe omgeving ontdekken. Nu al zin in! Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:39

Hwn wat een ellende, ik hoop dat de fysio je kan helpen.

Ik heb vanmorgen heerlijk 25km getraild, samen met een maatje. Zij liep langzamer dan ik, ook wel eens goed voor mij om op langzaam tempo te lopen. Echt genoten.

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:03

Wat een prachtige foto’s weer!

Supervixen schreef:
Ik heb vanmorgen heerlijk 25km getraild, samen met een maatje. Zij liep langzamer dan ik, ook wel eens goed voor mij om op langzaam tempo te lopen. Echt genoten.

[ [url=m/kw8WlB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qNFA2k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vanmorgen voor het eerst sinds weken weer gelopen. Ik had een scheurtje in mijn knieband opgelopen (& dat kwam niet door t hardlopen overigens :+)
Ik was zoo blij dat t weer mocht!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:18

Ik heb gisteren met een oppashond gelopen ook gezellig! Maar veel stoppen voor snuffelen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:30

Ik heb vanmorgen een halve marathon getraild, viel niet mee vandaag.
En lekker balen dat garmin eruit ligt.
Morgen op vakantie richting Denemarken, hopelijk wat mooie kilometers rennen daar!

Liespower hoe kwam je daaraan dan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:40

Oei scheurtjes in kniebanden zijn vervelend liespower. Fijn dat je weer kunt lopen!

SV jij blijft te mooie foto's maken :D

Hier gaat het nog altijd lekker. Deze week even iets minder kilometers maar ik ben ook weer flink kracht aan eht trainen erbij en dat merk ik toch wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:47

Vanaf morgen verplicht mondmasker in mijn woonplaats, ook om te rennen... dus of de auto pakken of het proberen...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:59

Oh benauwd is dat! Vind dat ding om hebben al benauwd, laat staan ermee lopen of andere sporten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:06

Idem. Plus ik draag die dingen al 6 op 7 op het werk... huilen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:56

Oh wat een drama.. dikke tip: in het bos, midden in de nacht ziet niemand je :P
Dat is toch niet te doen, hardlopen met mondkapje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:18

Is niet eens gezond, hardlopen met een mondkapje :') ik zou dus direct mogen stoppen want dat ding glijd binnen no time van mijn gezicht van het zweet en ik krijg niet genoeg lucht met hardlopen met zo’n ding op. Beetje doorslaan imo, als je dat nog mag zeggen tegenwoordig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:32

Hardlopen met een mondkapje! :oo Dat lijkt me niets.

Ik heb op het moment niet altijd tijd/energie om te gaan lopen. :o Ben nog herstellende van een burn-out en werk net weer al m’n uren. Dat gaat even voor alles..
Van de week een klein rondje gelopen (2,5 km) en voor het eerst onder de 6 minuut per km, daar ben ik blij mee! :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:52

Mooi gedaan toch, knap hoor :j

Hardlopen met mondkapjes lijkt mij ook niets. Hier hoeft het gelukkig (nog) niet..

Ik heb afgelopen week 2x gelopen, 2x gefietst. Meer lukt me nog niet, drukke week en dit weekend heb ik ook geen tijd. Heb wel lekkere rondjes gelopen, 1 van 16km en 1 van 12km. Toevallig precies hetzelfde tempo :) 5.32 minuut/km. Ik wil graag weer 3x per week lopen, misschien lukt dat volgende week of de week erna :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:59

Hardlopen met een mondkapje ... het moet niet gekker worden! Is dat in heel België?
Ik kan overigens goed met neusademhaling lopen, dus ik ga het gewoon eens proberen.
Mijn paard staat op 100 meter van de grens met België, dus ik zal er dan sowieso ook aan moeten geloven als ik een buitenrit wil maken.

Gisteren weer een bruggenloopje langs het Mittellandkanal. Lekker dom bruggen tellen, maar de hond kan los mee (behalve op de brug waar ik omkeer, want ze heeft hoogtevrees).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:35

Maar je mondkapje moet toch ook over je neus?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:03

Mondkapje moet inderdaad over je neus anders kun je 'm net zo goed niet dragen. :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:08

Het blijkt gelukkig enkel het centrum te zijn en daar vallen wij net buiten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:53

Neverland schreef:
Mondkapje moet inderdaad over je neus anders kun je 'm net zo goed niet dragen. :P

Jazeker, maar ik ga het toch eens proberen :D . Kijken hoe ver ik kom :') .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:29

Wij zijn aangekomen in Denemarken *\o/*
Megaveel file onderweg door die k##wegwerkzaamheden in Duitsland.

Maarrrr we zitten in een bed and breakfast in the middle of nowhere en ik heb al een aantal mooie trailpaadjes gespot :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:09

Leuk! Foto’s hoor?!
Geniet ervan!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:38

Mondkapje met hardlopen lijkt me echt niet te doen...

Gaaf hardlopen in the middle of nowhere! Wel bereik met je telefoon?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:04

Neen hardlopen met mondkapje lijkt me echt niet te doen.

Wij zijn terug van ons trailrun-avontuur in Luxemburg! Het was super mooi en leuk en ik verschoot ervan hoeveel m'n lichaam aankan!

Hieronder een snel verslag:
De eerste 3 nachten verbleven we in een b&b die echt fantastisch was, met zwemvijver en veel goede tips van de gastheer.
De Mullerthaltrail bestaat in principe uit 3 lussen van ongeveer 38km (112km in totaal). Lus 1 en 3 hebben ongeveer 1000hm, lus 2 2000hm.

Dag 1
Maandag deden we lus 3. Omdat we vanuit de b&b waren vertrokken, hadden we 44-45km (mijn man zijn horloge had altijd ong 1-2km meer dan de mijne) op de teller. Het was heel mooi, vrij veel afwisseling. We hadden elke dag 2 sandwiches mee de eerste dag zijn we na ong 30km gestopt voor appeltaart en cola. Strava gaf 4:51min beweegtijd, dus dat was toch niet slecht getraild van ons!

Dag 2
Omdat onze gastheer zo veel tips had over dingen die we moesten bekijken en extra stukjes die we moesten doen, besloten we de 2de lus in 2 te splitsen. Het was werkelijk prachtig! Heel veel rotsen met kloven en grotten enzo. Moeilijk te beschrijven, jullie zullen het met de foto's moeten doen. We deden het rustig aan, zodat we alles goed konden bekijken. In Berdorf kwamen we langs een stukje waar er heel veel volk was aan het klimmen, daar hebben we ons even neergezet, was leuk dat eens te zien! We liepen tot Echternach en namen van daaruit de bus terug (die zijn gratis in Luxemburg). Dag 2 samengevat: prachtig, 22km, ong 700hm, 2u57 beweegtijd.

Dag 3
De ochtend van dag 3 had ik best wel wat stijve kuiten. Gelukkig viel dat best wel mee wanneer we aan het trailrunnen waren. Dag 3 was net zo mooi als dag 2, we hebben volop genoten van al dat moois. De tijd genomen om rotsen te verkennen en naar uitzichtpunten te klimmen. 26km, 700hm en 3u19 beweegtijd.

Dag 4: rustdag
We hebben een uitstapje gemaakt naar Trier en Grevenmacher, dus gewoon rustig wat losgewandeld.

Dag 5
Lus 1 stond nog op ons programma. We waren ondertussen verhuisd naar een hotelletje in de buurt van deze lus, dus konden weer vandaaruit vertrekken. Deze lus was mooi, maar belange niet zo mooi als de voorbije dagen. Toch genoten van de rust en de uitzichten. 42km getraild, 1100hm, beweegtijd 4u57.

Dag 6
Terug naar huis. Onderweg het kasteel van Vianden bezocht. Ook een aanrader!

Nu het belangrijkste nog, de foto's!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:11

Dag 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2

Afbeelding