[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:55

Als het al zolang voor problemen zorgt en je een labret ook niet meer zie zitten, zou ik er zelf voor kiezen om 'm eruit te halen. Een conch geneest bij veel mensen moeilijk door dik kraakbeen en omdat het toch wel een bewegelijke plek is.
Bij mij geneeste mijn conch goed, ik heb ook dun kraakbeen daar, maar ik had op een andere plek in mijn oor een piercing die ook maar bleef irriteren. Steeds vochtbultjes en zelfs na 6 jaar nog gevoelig. Nooit plezier van gehad. Dat is de frustratie en zorgen niet waard.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:57

MyChoice schreef:
Een ringetje is echt het slechtste dat je in een genezende conch kunt doen. Door beweging krijgt het geen kans te genezen.

Ik zou terug gaan naar een labret en aan de kant van de bultjes van die plastic schijfjes doen.

https://alloverpiercings.nl/products/si ... xPEALw_wcB

Daarnaast goed droog blijven maken na douchen.

Mmm oke, jammer dat zij t adviseerde. De had lang staafje en grootste achterkant erin gedaan maar alsnog groeide hij elke x in… ik ga ff kijken daarna thanks

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:58

Zonnehoed schreef:
Als het al zolang voor problemen zorgt en je een labret ook niet meer zie zitten, zou ik er zelf voor kiezen om 'm eruit te halen. Een conch geneest bij veel mensen moeilijk door dik kraakbeen en omdat het toch wel een bewegelijke plek is.
Bij mij geneeste mijn conch goed, ik heb ook dun kraakbeen daar, maar ik had op een andere plek in mijn oor een piercing die ook maar bleef irriteren. Steeds vochtbultjes en zelfs na 6 jaar nog gevoelig. Nooit plezier van gehad. Dat is de frustratie en zorgen niet waard.

Is de kans aanwezig dat hij dan wel geneest als hij eruit is en de bult weg gaat als je weet? Dan doe ik liever dat en dan maar een nep ringetje daar ofso…. Vind dit ook niet fijn en soms pijnlijk

MyChoice

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:27

Lang is ook niet altijd goed. Het moet zo min mogelijk schuiven. Ik weet niet waar je woont, maar Mastillo in Ede helpt je hiermee tegen betaling (mocht je hem daar hebben laten zetten dan is het dacht ik gratis en enkel materiaalkosten).

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:36

Ik was onlangs bij een piercer om mijn sieraden te vervangen. Mijn daith is soms ook niet zo rustig en zij zei dat zoutoplossingen ook niet goed zijn. Dat droogt teveel uit.
Zij adviseert om in de douche het te wassen met PH neutrale zeep, goed spoelen en erna bij een ontsteking terramycine zalf. Maar of dat ook goed werkt bij bultjes, weet ik niet

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:39

Niet echt in de buurt. Ben bij blackbat geweest in Zutphen. Elke x fijn geholpen wel. Maar nu reageert ze niet. Misschien binnenkort ff kijken of ik er heen kan.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:42

Freekieee schreef:
Zonnehoed schreef:

Is de kans aanwezig dat hij dan wel geneest als hij eruit is en de bult weg gaat als je weet? Dan doe ik liever dat en dan maar een nep ringetje daar ofso…. Vind dit ook niet fijn en soms pijnlijk

Bij mij is de bult weggegaan nadat de piercing eruit was. :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:45

Farjen schreef:
Ik was onlangs bij een piercer om mijn sieraden te vervangen. Mijn daith is soms ook niet zo rustig en zij zei dat zoutoplossingen ook niet goed zijn. Dat droogt teveel uit.
Zij adviseert om in de douche het te wassen met PH neutrale zeep, goed spoelen en erna bij een ontsteking terramycine zalf. Maar of dat ook goed werkt bij bultjes, weet ik niet

Dat heb ik ook eens gehoord ja. Soms gebruik ik nog heel af en toe een zoutspray.

Maar ik gebruik gewoon de babyneusspray met zoutoplossing, kreeg ik als tip en scheelt geld haha

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Wat een mooie sieraden hebben jullie allemaal zeg!

Ik heb vandaag een daith en stacked lobe laten plaatsen, heel blij mee! Het plaatsen viel me 100% mee.
Zodra de daith genezen is wil er wel graag een ander ringetje in met steentjes. En misschien nog een stacked lobe erbij (of in m’n andere oor) :)

Afbeelding

Ik heb alleen nog geen zoutspray, kun je echt gewoon een zout-neusspray gebruiken?

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Mooi! Fijn dat het meeviel!
Ik maakte mijn zoutoplossingen altijd zelf met gekookt water en zeezout.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:25

Ik gebruik ook altijd een zoutoplossing neusspray, ideaal

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Ik gebruik hier altijd Daro Zoutoplossing dat zijn 10 flacons van a 5ml.
En deze in een spray flacon van de Etos zo dat ik er geen smeerboel van maak.