Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:33

Ik probeer idd ook niet te veel te koken, maar dat vind ik met de kinderen nog wel eens lastig. Soms hebben ze na een schepje genoeg (of ze eten helemaal niet :+ ) of ze zijn opeens in een bodemloze put veranderd. Ben dus toch altijd beetje bang dat ik dan niet genoeg heb.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:44

Hier ook een kaas verslaafde :Y)
Moet je nagaan hoe zwaar ik het had toen ik diehard vegan ging eten begin dit jaar :') Arme ik.
Ik eet nu nog steeds zo veel mogelijk vegan, maar als ik echt een mega kaas craving heb mag ik van mezelf wel wat nemen, eens ik de week ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:29

Laura82 schreef:
Ik probeer idd ook niet te veel te koken, maar dat vind ik met de kinderen nog wel eens lastig. Soms hebben ze na een schepje genoeg (of ze eten helemaal niet :+ ) of ze zijn opeens in een bodemloze put veranderd. Ben dus toch altijd beetje bang dat ik dan niet genoeg heb.

Dat heeft mijn moeder ook. Wij zijn met z'n zessen en vaak mensen die mee komen eten, is ze bang dat ze te weinig heeft dus staat er voor een heel weeshuis aan eten. Maar toch besloten normale porties te koken, is er dan iemand die écht nog honger heeft, dan maak je als het op is zo wat bij. Tot nu toe is het nog nooit nodig geweest. Scheelt enorm in het "over-eten" en minder restjes, dus minder afval. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:04

Daar heb je wel een punt. Wat ik nu al wel doe is een bak rauwkost erbij, kunnen ze daarvan bij eten.
Ik ben sowieso een grote eter, dat maakt niet overeten best lastig, moet echt gedisciplineerd opscheppen.

Kaas <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:26

Black Kelpie en Priscilla, mag ik ook bij de club? Kaas <3
Mm, ik ben echt een bodemloze put. Ik kan alles eten, welke hoeveelheid dan ook, zonder vol te zitten. Ook gewoon alles door elkaar. :Y)
Maar ik probeer gewoon op gevoel te eten nu en na te gaan of ik echt honger heb of dat ik me gewoon verveel. Genoeg erbij drinken werkt ook, mijn lichaam geeft dorst aan als honger.

Ik ben ook omringt door super slanke meiden die echt alles eten wat los en vast zit, haha. :P Ik heb zelf een hele trage stofwisseling dus dat moet ik niet proberen. Af en toe wel deprimerend, want ik sport 4 keer per week en eet super gezond, maar heb echt geen fitgirl lichaam. :))
Maar ik hou mezelf altijd voor (heel gemeen :o ), zij slibben van binnen dicht en mijn lichaam blijft gezond. }>

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:30

Hmm kaas <3 Vooral parmezaan doet het hier echt goed. Tosti's ben ik ook dol op, dus eet het nog wel af en toe maar hou daar dan de rest van mijn dag rekening mee. Ik maak hem altijd met pesto en extra belegen kaas, en dan afbakken in roomboter (eerst lekker veel, nu zo min mogelijk)

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:31

Cheetahfan schreef:
Black Kelpie en Priscilla, mag ik ook bij de club? Kaas <3
Mm, ik ben echt een bodemloze put. Ik kan alles eten, welke hoeveelheid dan ook, zonder vol te zitten. Ook gewoon alles door elkaar. :Y)
Maar ik probeer gewoon op gevoel te eten nu en na te gaan of ik echt honger heb of dat ik me gewoon verveel. Genoeg erbij drinken werkt ook, mijn lichaam geeft dorst aan als honger.

Kaas club *\o/*
Wij hebben echt veel gemeen merk ik haha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:34

Zat ik maar eens vol... Daar heb ik alleen last van als ik ziek ben ofzo :+
En na het buffet van afgelopen zaterdag, maar toen had ik het ook wel heel bont gemaakt. En dan daarna naar een opgieting gaan en bedenken dat dat misschien niet zo'n geweldig plan was :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:37

Aaah, en nog iets! Mensen die dan ziek zijn en geen eetlust hebben. Dat is me dus nog noooooit overkomen. Als ik ziek ben, voel ik me echt flink beroerd, maar ik kan altijd eten. :P

Laura; Mm, nee dat is niet prettig! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:37

Ik kan wel echt vol zitten van eten, maar het ligt er een beetje aan. Ik kan soms echt door m'n volle gevoel heen vreten als ik iets heb liggen dat ik heel lekker vind. Mijn vaders nasi is zoiets, daar kan ik echt zo eindeloos veel van eten :o Tortellini met gorgonzolasaus gaat er ook altijd prima in. Met snacks is het misschien nog wel het ergste, kan zo twee zakken chips leegeten zonder erbij na te denken. Maar ik moet zeggen dat sinds ik er bewuster mee omga, ik het wel makkelijker vind om eten af te slaan of om niet toe te geven aan mijn snaaidrang.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:40

Als ik ziek ben zit ik wel wat sneller vol of heb ik niet overal trek in, maar eten kan ik ook altijd ja :+
Meestal heb ik dan vooral trek in ongezonde dingen haha, en het gezonde krijg ik dan niet wel :')
Mn man kan dus echt dagen niet of nauwelijks eten als ie ziek is, onvoorstelbaar.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:43

O, ik heb trouwens wel (oude) foto's gevonden die ik ooit hier in het kleding topic geplaatst heb! Dit ben ik met 76 kilo in de zomer. ;)Zeker niet te dik, maar wel een beetje chubby met flinke bovenbenen en heupen (die ik goed verberg :+).
http://i60.tinypic.com/345it7a.jpg

Nu 73 kilo maar wel een stuk strakker! Zal kijken of ik eens een foto kan maken van hoe ik er nu uit zie. :)

Edit, ging toch sporten, meteen maar een foto gemaakt. Ik hoef opzich niet echt meer af te vallen, maar ben wel benieuwd of ik met het juiste eten strakker kan worden. :)
http://i64.tinypic.com/syul5i.jpg

damn it, krijg hem niet recht

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:37

Mooi Cheetah!!! Hele verandering als ik het zo zie.

Hebben jullie na een goede dag ook altijd het gevoel alsof je kleding veel wijder zit? :') Ik voel me dan altijd echt superslank! (In werkelijkheid natuurlijk niets dunner dan in de ochtend :') )Dat is best een fijn gevoel vind ik zelf.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:41

Vandaag een wat minder dagje gehad, te weinig gegeten. Ik ga straks pasta maken en hopelijk schroeft dat de kcal een beetje omhoog want nu heb ik er nog maar 400.

O: spelt bh met gegrilde kip
T:notenreep
L: chocolademelk mager met een halve notenreep.

Ik eet vaak van die noten repen omdat ze gezond zijn, lekker en toch wat kcal bevatten. Hebben jullie nog meer van dat soort tussendoortjes want ik heb gewoon dagen dat ik niets door mijn strot krijg en dan lang niet genoeg binnen krijg.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:45

Sorry dat ik me weer in het gesprek voeg (misschien moet ik me maar eens uit de meeleesmodus begeven :+)..

Wat een positieve sfeer hangt hier zeg, daar moet ik allereerst echt een opmerking over maken. En ik vind het persoonlijk heel fijn om elke keer weer wat van jullie te kunnen volgen. Het inspireert en stimuleert mij om op mijn voeding te letten :)

Ik heb even een hele random vraag. Ik wilde vanavond simpel en snel spaghetti maken met het kruidenzakje van Knorr Natuurlijk Lekker. Nou staat er op de verpakking: per portie bereid (260gram) 387 kcal (de verpakking bevat vier porties). Maar is dit nou enkel de saus, of inclusief de spaghetti? :?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:47

Janine: ik heb altijd als ik heel gezond gegeten heb dat ik me een stuk slanker voel dan wanneer ik oliebol eet. :Y) Allemaal in het koppie haha.
Geerte: Wat raar dat je zo weinig eetlust hebt! Is daar een reden voor? Je zou voor kcal rijke dingen kunnen gaan: handje noten, een flink belegd broodje, geen mager drinken, smoothies met havermout erin? :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:17

Cocodox schreef:
Sorry dat ik me weer in het gesprek voeg (misschien moet ik me maar eens uit de meeleesmodus begeven :+)..

Wat een positieve sfeer hangt hier zeg, daar moet ik allereerst echt een opmerking over maken. En ik vind het persoonlijk heel fijn om elke keer weer wat van jullie te kunnen volgen. Het inspireert en stimuleert mij om op mijn voeding te letten :)

Ik heb even een hele random vraag. Ik wilde vanavond simpel en snel spaghetti maken met het kruidenzakje van Knorr Natuurlijk Lekker. Nou staat er op de verpakking: per portie bereid (260gram) 387 kcal (de verpakking bevat vier porties). Maar is dit nou enkel de saus, of inclusief de spaghetti? :?

Dat vraag ik mij ook weleens af, of het alleen de saus is, of de andere ingrediënten meegerekend die je volgens de verpakking moet toevoegen (Dan staat er bijvoorbeeld 'zelf toevoegen: 300 gram gehakt, 1 grote ui, etc..'). Maar de pasta is sowieso niet meegerekend, want volgens MFP is 100 gram spaghetti al 370 kcal. :)

Hoe kan het Geerte dat je zo weinig eetlust hebt? Het viel mij ook al op bij jouw andere lijstjes dat je echt heel weinig eet.

Niet kunnen eten als ik ziek ben ken ik ook niet :+ Maar wel wanneer ik extreem verdrietig ben, bijvoorbeeld bij een break-up of het verlies van een van mijn huisdieren. En netzoals Emmaa_, kan ik soms ook echt door mijn volle gevoel heen eten wanneer ik iets heel lekker vindt 'want het is zo lekker' :') Bijvoorbeeld bij risotto of kip tandoori, echt een ramp.

Je ziet er goed uit cheetahfan! Ik heb nog een lange weg te gaan als ik al die foto's zo zie.. :o

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:22

Ik denk dat ik weinig eetlust heb door mijn sombere stemming. En hoe graag ik ook wil afvallen wil ik niet doorschieten en het toch zo gezond mogelijk doen. Vaak heb ik weinig eetlust maar sommige dagen eet ik nog net niet het bord op zon vreetbui heb ik dan :') dus ik moet daar een middenweg nog in vinden.

Net pasta gegeten en wat meer kaas erop gedaan zodat er wat meer opzit. Maar dan krijg ik het gelijk al weer moeilijker weg. Dus de volgende keer meer eten overdag maar.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:26

geerte schreef:
Ik denk dat ik weinig eetlust heb door mijn sombere stemming. En hoe graag ik ook wil afvallen wil ik niet doorschieten en het toch zo gezond mogelijk doen. Vaak heb ik weinig eetlust maar sommige dagen eet ik nog net niet het bord op zon vreetbui heb ik dan :') dus ik moet daar een middenweg nog in vinden.

Net pasta gegeten en wat meer kaas erop gedaan zodat er wat meer opzit. Maar dan krijg ik het gelijk al weer moeilijker weg. Dus de volgende keer meer eten overdag maar.

Je zegt dat je het zo gezond mogelijk wilt doen, maar 1000 kcal op een dag lijkt mij niet gezond..
Heb je hulp met afvallen? Sport/beweeg je?

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:49

Cheetahfan, echt duidelijk verschil zeg! Knap hoor. Hoe lang ben je?

Ik vind het lastig om je te helpen geerte. Ik ken dat gewoon niet , geen zin hebben in eten.. :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:08

Geerte: Dan misschien eerst de sombere stemming aanpakken en dan pas gaan letten op gezond? :)

Pricilla: Dankje! :) Ik ben 1,82. Ik merk het vooral aan mijn broeken, dat die niet zo strak meer zitten. :j

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:12

Mijn lijstje vandaag
O: Smoothie halve banaan, ananas, aardbeien, kokosmelk, spinazie, spirulina en maca poeder
T: Notenreep
L: Quinoa, tofu en wat groenten met ketjap
T: Halve banaan met wat honing
A: Glutenvrije pasta ''arrabiata'' , maar dan vegan haha. Met spinazie en tofu
T: nog geen idee ( de paaseitjes kijken me aan :o )

Veel lange mensen hier heb ik het idee haha. Kom ik aan met mn 1,59 :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:16

Net lijstje hoor! Hoe was de tofu gelukt?
Haha je mag best 5 cm van me hebben hoor! Kan ik eens hakken aan. :))

Jitske: Je ontbijt klinkt heerlijk! Maak je gewoon havermout of doe je er nog wat bijzonders mee? :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:21

Jeetje wat een verschil tussen die twee foto's cheetah, terwijl het 'maar' 3 kilo scheelt!
Wat betreft het havermout appeltaartje, ik gooi alles bij elkaar in een ovenschaal en dan ongeveer 20 minuten in de oven op 175 graden. Super simpel maar erg lekker!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:34

Oeh Jitske dat ga ik ook eens proberen :9

Cheetahfan schreef:
Net lijstje hoor! Hoe was de tofu gelukt?
Haha je mag best 5 cm van me hebben hoor! Kan ik eens hakken aan. :))

Tofu was prima! Niet dat ik zeg wauw , maar het is vrij smaakloos dus je kan er zelf je eigen draai aan geven en zo maken als je wilt. Dus zo door de pasta toch weer wat extra eiwitten :)

Haha als het kon hadden we een deal :')