Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:15

Laatst bijgewerkt door Janinevv op 14-07-17 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:24

Je kan het idd niet net als gewone lak met aceton er gewoon afvegen oid. Je moet het echt er af weken.
Maar ik zou zeggen: probeer het gewoon en dan merk je het vanzelf haha!
Blijft toch een kwestie van oefenen en uitproberen. En je gaat gewoon fouten maken maar daar leer je van.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:26

AnneJ1995 schreef:
Je kan het idd niet net als gewone lak met aceton er gewoon afvegen oid. Je moet het echt er af weken.
Maar ik zou zeggen: probeer het gewoon en dan merk je het vanzelf haha!
Blijft toch een kwestie van oefenen en uitproberen. En je gaat gewoon fouten maken maar daar leer je van.

Ja precies :)
Maar snap het nu al wel meer heb me al beter ingelezen, het begin is wel even wat duurder met meeste aanschaffen maar hoop dat ik er dan plezier mee heb + mooiere nagels :)

Ik zie op site met 1 kleur keuze alleen hoe maak je een goeie kleur keuze?

Ik houd meestal van niet te opvallend maar ook niet saai.
Moet beetje overal bij kunnen passen lastig.

Anders kijk ik er morgen nog eens na.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:38

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:17

Ik typ vaak de kleur in op Google afbeeldingen en dan komen er zo tig foto's voorbij in verschillend licht. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:18

Janinevv schreef:
Shenavallie schreef:
Ik weet niet of het nog te koop is, maar je kunt bij ICI Paris zoiets kopen, ik dacht van Kiss.
En via Lidl webshop kun je ook een UV lamp kopen. Sommige mensen hebben het snel onder de knie en hebben geen cursus nodig. Maar als je het wilt uitbreiden naar andere mensen tegen betaling lakken, dan zou het wel netjes zijn om een cursus/opleiding te volgen c.q. een diploma te halen. Je krijgt dan namelijk niet alleen de basis mee, maar ook informatie over bijvoorbeeld huidziekten en de do's en don'ts. Zou zonde zijn als je ellende met een klant krijgt, omdat je onbewust zomaar gaat lakken. En je laat met een diploma zien dat je je werk heel serieus neemt. Maar voor hetzelfde geld wil je het alleen maar voor jezelf doen, dan hoeft het natuurlijk niet (hoewel het wel heel leuk en leerzaam is).

Nou wil het eerst bij mezelf kunnen maar omdat gel nagels en lang blijft zitten en hard is kan ik niet bijten.

Ik ga in een winkel stage lopen dus wel net zo fijn als ik wat verzorgde handen en nagels heb.

Fijn dat ik wat kan aanschaffen en het gemakkelijk zelf kan leren.

Hebben jullie verder nog tips goeie goedkope merken etc?
Waar op letten met lamp.

Ik haal het denk ik bij bol.com
Wil anders wel wat linkjes plaatsen?

Ik heb niet gezegd dat je het makkelijk zelf kan leren. Gelnagels of acrylnagels zetten is niet iets wat je zomaar even doet. Daar komt meer bij kijken. Gel lak zetten kan iedereen wel, mits je veel oefent. En dat laatste kun je gewoon in de winkel kopen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:55

Janinevv als je in de buurt woont van Veenendaal, wil ik het je ook wel leren hoe je gellak aanbrengt op een goeie en nette manier ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:18

Cinnepin schreef:
Janinevv als je in de buurt woont van Veenendaal, wil ik het je ook wel leren hoe je gellak aanbrengt op een goeie en nette manier ;)

Haha beetje verweg helaas!

@shennevallie

Ik bedoel ook de gellak die onder de lamp gaat, gel nagels is toch in zo'n potje tenminste ik weet even niet hoe je het uit moet leggen, niet in een normaal nagellak potje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:57

Ha, daar zat de verwarring. :D
Gel nagels is inderdaad dat stroperige goedje dat ook onder de lamp moet, maar eerst in model moet worden gebracht.
Gel lak is de nagellak, klopt.

Ik zou je - net als Cinnepin - ook heel graag wegwijs willen maken, maar weet niet waar je woont. Het is even een handigheidje met lakken, maar daarna zou je het makkelijk zelf moeten kunnen doen. Een collega van mij heeft de spullen van Kiss en doet het ook zelf. Ze kan echt heel goed lakken. :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:07

Shenavallie schreef:
Gel nagels is inderdaad dat stroperige goedje dat ook onder de lamp moet, maar eerst in model moet worden gebracht.

Ik zou je - net als Cinnepin - ook heel graag wegwijs willen maken, maar weet niet waar je woont. Het is even een handigheidje met lakken, maar daarna zou je het makkelijk zelf moeten kunnen doen. Een collega van mij heeft de spullen van Kiss en doet het ook zelf. Ze kan echt heel goed lakken. :j

Haha nee ik bedoel dan echt de gel lak nagelak en niet het goedje dat lijkt me erg lastig!

Ik woon in buurt van Zwolle.
Zo'n handleiding zit er ook bij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:03

Oh haha ik dacht dat het vandaag zou komen maar volgens mij is pinkgellak op zaterdag gesloten :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:31

Janinevv schreef:
Shenavallie schreef:

Haha nee ik bedoel dan echt de gel lak nagelak en niet het goedje dat lijkt me erg lastig!

Dat is behoorlijk uit de richting (zo'n 1,5 uur rijden)... -O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:29

Shenavallie schreef:
Shenavallie schreef:

Dat is behoorlijk uit de richting (zo'n 1,5 uur rijden)... -O-[/quote]

Jammer, ik woon vaak beetje uit iedereen hier op bokt uit de buurt, erg jammer.

Momenteel veel filmpjes aan het kijken, je ziet dat ze ook vaan een tip (kunstnagel) vast maken maar dat hoef ik niet.

Het ziet er makkelijk uit maar denk dat als ik het ga proberen het wel even pittig word, wil me ook eerst even goed inlezen etc.

Hoe gaat het met jullie nagels?
Ik heb alweer 2 dagen geen nagels gebeten dus hier nog even geen foto van mijn toestand

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:53

Gisteren zat ik te kluiven op mijn duimnagel. Stom, want hoe langer ik dat deed, hoe meer lucht eronder kwam. Dus uiteindelijk eraf gesloopt en maar zelf een nieuwe gezet met acryl en sjabloon. Ondanks dat ik het best lastig vind om bij mijzelf acrylnagels te zetten, is hij prima gelukt! :o Mooi dun en binnen de lijntjes gelakt. :D Ben benieuwd of het mijn nicht opvalt volgende keer. Ik denk pas als ze de lak eraf gevijld heeft, want ik heb 'pink sheer' gebruikt en zij heeft voor de andere nagel een 'competition pink' gebruikt. :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:43

Afbeelding
Mijn nagels weer wat korter geveild en een nieuw kleurtje er op van blue skye

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:18

Die is ook mooi! :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:36

danljewel :) vind hem ook wel gaaf

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:50

Afbeelding
Gister werd mijn gel starterskit gebracht en gelijk maar geprobeerd en vind het best goed gelukt voor een eerste keer!
Was vrij makkelijk allemaal als je de stappen volgt. Ik heb van mezelf geen superlange nagels dus hopelijk breken ze hierdoor niet zo snel meer af :D

Op ali ook wat stempels besteld en wil ik ook mee gaan experimenteren :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:05

Ik zag in dit topic geloof ik een matte nagellak. Waar koop ik die :oo? Zag er zo gaaf uit.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:22

Er bestaan ook matte topcoats, kan je alle nagellak mat maken *\%/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:47

Warboel schreef:
Er bestaan ook matte topcoats, kan je alle nagellak mat maken *\%/*

Merk, winkel, tell me more :9.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:54

Afbeelding
Afbeelding

L'Oréal heeft er een werkt goed !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:55

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:56

Steffiy ik ben benieuwd hoelang het blijft zitten! :) het lijken namelijk best dikke lagen, en dicht tegen de nagelriem aan gelakt! Verder wel netjes gelakt zeg :) en mooie kleur

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:56

A_nouk schreef:
[ [url=m/24lD8W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FHe2Rq.jpg]Afbeelding[/url] ]

L'Oréal heeft er een werkt goed !

Wauw welke lak is dat op je eigen nagels? Met holo poeder gedaan??