[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:33

Denice, ik weet precies hoe je je voelt, ik doe ook zo mijn best maar er gaat niets of nauwelijks iets eraf :+
Daarom ben ik meer gaan bewegen, als het niet op de ene manier gaat, dan maar op de andere manier, hopelijk gaat dit uiteindelijk wel helpen! :D Kom op meid, we komen er beide wel!
Noa, klinkt goed whahaha, heb je misschien een linkje? Dan kan ik die ook eens proberen :P
Mandy, nogmaals heel veel stertkte meid :(:), laat je niet uit het veld slaan, en als je je hart wilt luchten zijn wij er voor je :j
Ach Roos, in Turkije kent toch niemand je en Henk weet toch hoe je eruit ziet dus die bikini kun je best aan ;) hihi
Wendy, wat vervelend dat je je dik voelt, misschien zijn het gewoon nog de laatste kilo’s die je er zo graag vanaf wilt hebben?
Dipstaartje, goed bezig :D
Toralone, welkom, zo te zien zijn er al veel tips gegeven dus kom op je kunt het :D
Op youtube zijn ook veel work out filmpjes te vinden, hoef je niet te betalen en je kan het thuis op elk moment van de dag doen ! En mijn tip voor het koken, kook echt precies voor 2 man, en anders als je denk te weinig te hebben pak je extra groenten, dat maakt niet uit als je daar veel van eet, zo kun je ook niet te veel eten, op = op ;)
Je bent al op de goede weg, top!
Ohja en alpro Soya yoghurt eet ik ook, heerlijk!! :9
Enne, Wendy, door jouw tip over de groentjes heb ik een zak worteltjes meegenomen voor morgen op het werk door te komen, ik krijg altijd knabbel zin van lang op een stoel zitten :+
Naoom, hopelijk was het wel lekker wat je gehad hebt? :P

Ik heb vandaag een vreetkick dag dus heb mij ook even lekker laten gaan, ik had het gewoon even nodig :’) Maargoed, kan ik er ook weer even tegenaan, ik heb wel geshred, paardgereden en ruim water gedronken dus de schade zal wel meevallen (Oh die chips was weer even lekker whaha :P)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:04

Alsjeblieft Tarzan: http://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI

Kan nog steeds niet lachen zonder dat het pijn doet. Deed ook zeer goed m'n best, en sommige oefeningen wel wat langer. 1 oefening kon ik gewoon echt niet, soort schuine plank en dan je onderste been omhoog bewegen. Zakte bijna in elkaar man :')
Ik heb stiekem vandaag ook chips gegeten Tarzan, en 1 handje borrelnoten. Wel gebleven bij een bakje gelukkig. Ach, 1 dag in de week mag dat best :D
Roos: lekker turkije! Ik ga naar Griekenland, ga met mijn dikke bips ook gewoon in een bikini hoor. Niemand die mij kent en bovendien, als je overal bruin wordt lijk je dunner :') tenminste, dat is mijn theorie hahaa!
Toralone: Goed begonnen dus, nu nog proberen de 'onschuldige' tussendoortjes zien te vermijden. ;-)

Vandaag een nieuw zadel besteld voor mijn paard, ben wel een beetje bang dat die niet past. (durf eigenlijk niet zo goed via internet te bestellen & zonder zadelmaker) Maar het zadel was met 40% korting en kon het niet laten. Mijn andere zadel ligt namelijk niet optimaal. Dus hoop dat deze beter past (met verwisselbare boom, dus dat scheelt). Iemand ervaring met de Tekna zadels?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:05

heel lief van jullie meiden <3
Net wel een bakje chips gegeten met mama, zij zegt ook: morgen weer een dag!
Morgen maak ik er weer een goede dag van!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:54

Dankje noa, ga ik van het weekend eens kijken! :D

En yes ik ben in elk geval centimeters afgevallen! *\o/*
Maar ik plaats pas na de 10 shred dagen hoeveel cm's
Over die kilo's praat ik niet meer :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:55

Welkom Toralone, indd al veel tips gekregen, moet wel gaan lukken dus!
Qua koken, ik kook of voor precies 2 man, of ik kook bewust meer, maar dan is een portie voor een andere dag ofzo. Ik verdeel het dan in de keuken over 2 of 3 borden en dat 3de bord gaat dan gelijk de koelkast in, werkt voor mij perfect! Maar daar ga je vanzelf handigheid in krijgen. Goed etiketten lezne helpt misschien ook wel? Je weet dan wat je in je mond steekt en je wordt er dan iets bewuster van?
Qua zondigen probeer ik 1 keer in de week iets te eten bij het avondeten wat ik lekker vind, maar dan wel zo gezond mogelijk. Bijvoorbeeld frietjes, of chipjes uit de oven. Altijd met een berg groente ernaast en stukje vlees of vis. Ik heb eigenlijk sinds ik vanaf 5 januari bezig ben geen snack of snaai zin meer gehad 's avonds en dat was ook mijn grootste valkuil. Maar het is echt proberen die knop om te zetten!

Beterschap Avaluna, jeetje longonstekeing, niet grappig!

Roos, gewoon lekker die bikini aan! Komt helemaal goed! (ik ben in december in Egypte geweest en alle mannen daar vonden me heeel erg mooi!, toen was ik nog niet begonnen met afvallen dus ik was toen zelfs nog veel te dik, haha kun je nagaan!)

Goed zo Tarzan!! Jaja Jillian doet wonderen voor je lijf!!

Gisteren lekker een hardloop interval training gedaan en daarna een maaltijd salade gegeten.
Vanavond carten en dan lekker weekend!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:25

Mandy517 schreef:
denice schreef:
Jeetje mandy, dat zal wel rauw op je dak komen vallen..! Sterkte ermee, wat een eikel!! Woon je thuis, alleen of samen?

Dankjewel :)
Ik woon nog thuis bij m'n moeder, dus gelukkig geen gedoe met huis/spullen :)

Pff, dat is fijn in ieder geval, kun je ook nog met je moeder knuffelen!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:35

Ja mijn moeder is echt mijn grote steun op het moment..
Vandaag is de eerste nacht alleen, en ik moet zeggen, had wel verwacht dat ik me beter zou voelen.. Dacht het gister al een klein plekje gegeven te hebben omdat ik onze hele relatie even nagegaan was en het helemaal niet zo goed ging..
Maar komt toch wel even hard aan weer! Maar goed, val jullie er niet mee lastig :)

Morgen wegen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:38

2 slavinken bij het avondeten :wow: Ik halveer altijd alle stukken vlees omdat ik het teveel vind (maar ik eet alleen biefstuk, varkenshaas en kip). Rundertartaar en een balletje gehakt (zelfgemaakt) lukt mij wel om helemaal op te eten :=
Vanochtend op de weegschaal gestaan en er is is echt veel af, 2.1 kg in een week :D Ik sta nu op -9.3...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:40

Wauw netjes Mootje!

Ik eet ook altijd maar 100 gr eiwitten bij mn eten (vlees of vis) is indd. geen grote portie nee :D

ahh Mandy, vind het echt rot voor je!! :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:43

Zit te denken... Varkenshaasje gaat zelfs in drieen :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:00

Tarzan ik heb er hel erg van genoten ja, het was heerlijk :))
En goed bezig zeg!

Knap zeg Mootje! Dan eet je wel weinig vlees, of het klinkt erger dan het is..
Ik zou dat niet kunnen denk, ben altijd al een vleeseter geweest

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:03

Tsja, blijkbaar kan ik veel op :')
Veel succes allemaal in het weekend.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:07

_Tarzan, goed bezig meid! :D

Roosch, he wat goed joh dat je spiermassa omhoog gaat! Je bent echt goed bezig!

Cassandra, gewoon je zelf wat lekkers gunnen af en toe hoor meis :)! Goed dat je er van hebt genoten :D

Avaluna, wat rot :(:)

Mandy, nogmaals sterkte meis.. :(:)

Hannah, haha nee ik heet Paulien :D

Mootje, goed bezig!! :D

Oke meiden, vandaag is mijn dag dat ik wat ongezonds mag hebben. Heb het zo ingepland, het lijkt mij redelijk:

O: 3 boterhammen met mager beleg (vanmorgen ook gedaan)
T: 1 negerzoen (normaal gezond tussendoortje natuurlijk)
L: 3 boterhammen
T: 1 stuk fruit + wat zuivel
A: 1 bord warm eten, veel groente
T: 1 schaaltje met wat chips/zoutjes (normaal is dit ook een gezond tussendoortje)

Maar probeer verder heel erg aan deze ritme vast te houden, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes (bij mij is het dan meestal 1x zuivel, 2x fruit en heel af en toe nog iets een van een cracker met mager beleg/snack á jack ofzo).

Ik was vorige week rond de 81,5/82, schrok me dood! Diëtiste zei dus dat het van de narcose kon komen (vocht vasthouden) en de dag erop was ik ook nog ongesteld.. Goed, dit was afgelopen zondag. Ik heb me vandaag gewogen: 80,7 ongeveer (ik kon het niet exact zien, wij hebben een analoge weegschaal, schommelde tussen de 80,5 en 81). Dus zou mij een week houden aan het '6 boterhammen, 2x fruit, 1x zuivel, 1 bord warm eten en 1x eventueel cracker/snack á jack' per dag, kijken of het werkt.. :) Tot nu toe wel, maar ben nu gewoon mijn oude gewicht weer ongeveer dus ik weet het niet zeker.. En anders toch een boterham minder eten, maar ben bang dat ik dan honger krijg en ga 'zoeken' naar eten dat is toch ook niet helemaal de bedoeling.. dus zou deze week eerst even aankijken..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:12

Mandy, sterkte hoor. :(:)

Ik heb vanmorgen voor t eerst sinds jaren de 2 voor de komma mogen aanschouwen *\o/* . Woog 82,9 en dat terwijl ik ongi ben EN gisteren uit frustratie een doos Merci heb leegge(vr)eten... :o Geeft mij weer goede hoop en motivatie. Nu lekker naar de paardjes.

Madeira: dat is wel frustrerend ja, maar ik hou ook altijd vocht vast ofzo als ik ongi ben.

Tarzan, wat goed bezig zeg. Meten vind ik altijd lastig omdat ik weet dat ik me buik in ga houden. Ik merk bijv wel dat mijn riem een gaatje strakker kan en dat ik nu in een jasje pas voor te rijden die eerder heel krap zat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:18

:wave:

Madeira, ik zag een foto van je voorbij komen en wat zie je er super uit zeg.

Verder alles bijgelezen maar er blijft niet echt iets hangen zo over de dagen :+

Ik val ook helemaal niks af :n Echt helemaal 0.0 en vanmorgen was er zelfs 0.2 kg bij tov mijn start gewicht.
Ik vind mezelf te licht om naar een dietiste te gaan, maar het begint nu wel een beetje een frustratie te worden. Ik eet gezond en sport 2 tot 3 keer in de week. Ik snap het gewoon niet :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:20

Zifstar :D
Naomi, Ik ben nooit een enorme vleeseter geweest. Ik eet denk ik max. 2 of 3 keer in de week vlees, daarnaast nog 2 tot 3 in de week vis en een keer iets met noten, kaas of linzen / kikkererwten ofzo.
Sakkia, Dietisten zijn er niet niet alleen maar voor mensen met obesitas hoor.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:20

Sakkia, mag ik vragen hoe zwaar je bent en wat je lengte is? Misschien kan de dietiste je toch wel verder helpen?

Meiden ik lees werkelijk overal dat 6 sneetjes brood wel echt veel is.. nu wil wel verminderen, maar ik val er wel netjes mee af + dat ik niet ga 'snaaien'. Wat zou ik doen? De gok wagen of..?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:22

Madeira, gewoon blijven doen wat jij prettig vind als dat werkt voor jou... Er gaan genoeg topics op bokt over hoe slecht zuivel wel niet voor je is, maar voor mij werkt dit goed als ontbijt en als vulmiddel tegen lekkere trk!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:24

Mootje schreef:
Madeira, gewoon blijven doen wat jij prettig vind als dat werkt voor jou... Er gaan genoeg topics op bokt over hoe slecht zuivel wel niet voor je is, maar voor mij werkt dit goed als ontbijt en als vulmiddel tegen lekkere trk!

Ja aan de ene kant denk ik: diëtiste zou toch niet voor niets zoiets voorschrijven? Ze weet vast wel wat je kan hebben enzo.. nouja ik denk dat ik dit eerst maar probeer vol te houden, gaat zo erg goed, en mocht het anders gaan kan ik altijd kijken naar alternatieven..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:26

1000 mensen, 1000 meningen. Iedereen spreekt elkaar tegen, wat vorig jaar goed voor je was, is nu dodelijk :')
Ik merk wel steeds meer dat ik enorm moet oppassen met zoetigheid, want dat triggert mijn exceem enorm. Wel handig, want dat is weer een extra stimulans :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:32

Mootje schreef:
1000 mensen, 1000 meningen. Iedereen spreekt elkaar tegen, wat vorig jaar goed voor je was, is nu dodelijk :')
Ik merk wel steeds meer dat ik enorm moet oppassen met zoetigheid, want dat triggert mijn exceem enorm. Wel handig, want dat is weer een extra stimulans :=

Dat herken ik wel! Ik mag vandaag wat lekkers maar ALLEEN VANDAAG. Want als ik 'soms een koekje' neem wil ik meer enzo :P dus dat doe ik maar niet meer.. Alleen als tussendoor nog fruit, zuivel en eventueel een keer een cracker als ik bijvoorbeeld flink heb gesport :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:38

Dankjewel allemaal, voor mij is de motivatie helemaal terug van weggeweest ookal ben ik weer bijna terug op mijn begin gewicht maar ik hou mij vast aan de cm's en wat mijn spiegelbeeld zegt :D

Ik voel mij echt zoveel beter nu ik elke dag shred! Ik slaap EINDELIJK eens lekker, ik heb gewoon al 5 dagen lekker geslapen! Dat doet mij ook zoveel goed!
(Ik heb een ernstig slaapprobleem, slaap super slecht, of niet, of ik droom ontzettend sterk zodat ik nog moeër wakker wordt als hoe ik ging slapen, 1 keer in de maand ofzo heb ik eens een dag dat ik lekker slaap.. En ik kiep meestal om 10 uur savonds al om van de slaap)

Dus ik voel mij echt beter dan dat ik mij het afgelopen half jaar heb gevoeld! :D :):) *\o/*

Nog even een bedankje aan jullie! Zonder dit topic was ik waarschijnlijk allang weer gestopt, thnx meiden voor de goede motivatie <3

Madeira, ik zou die 6 boterhammen blijen eten, zolang je er mee afvalt is er niks aan de hand en een boterham is stukken beter dan ongezond snaaien ivm honger, you go girl :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:39

Ik ben 1.72 en weeg 73 kg.

Dat weet ik maar het is niet zo dat het gewicht me in de weg zit, ik wil voor het mooie gewoon een paar kilo kwijt :j

Ik moet er ook om denken met zoetigheid want dat is ook niet goed voor mijn eczeem, het gaat nu al een hele tijd goed, alleen mijn hoofdhuid irriteerd nog een beetje. Maar sinds ik met andere shampoo was gaat dat ook helemaal goed en wil ik eigenlijk wel wat afbouwen met de medicijnen voor mijn hoofdhuid want ik word helemaal gek van dat elke morgen die vette rotzooi uit mijn haar wassen :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:40

Wat fijn om te lezen Tarzan dat je je zo goed voelt! En wat sporten en gezond eten wel niet kan doen he, echt geweldig :D

_Tarzan schreef:
Madeira, ik zou die 6 boterhammen blijen eten, zolang je er mee afvalt is er niks aan de hand en een boterham is stukken beter dan ongezond snaaien ivm honger, you go girl :)

Ik denk dat ik dat maar doe :) als ik over een tijdje nog niet ben afgevallen moet ik maar kijken wat ik kan veranderen, eerst maar zo :)

Sakkia, da's inderdaad een net gewicht. Lastig!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:44

Fijn Tarzan! Ik slaap ook altijd veel beter als ik regelmatig sport