[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:43

Kan best, ik had een nieuwe pil (marvelon) en werd daar juist misselijk van. Toch 3 maanden vol gehouden, zit nu halverwege de 4de maand en het Is zo goed als weg :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:20

Poeh hoop niet zo lang dan is mijn vakantie al voorbij :P en dat is de reden dat ik ermee begonnen ben

Lig nu ook weer kotsmisselijk in bed. Naja sowieso de eerste strip maar eens volhouden

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:55

Ja ik nam hem 's-avonds, en werd dan wel wat misselijk. 's-ochtends was het bij mij meestal al over en anders wel nadat ik toch wat eten naar binnen had geduwd haha. Ik probeerde hem 's-avonds vlak voor het slapen in te nemen en hoopte dat ik sliep voor de misselijkheid begon :Y)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:12

Ik slik al jaren dezelfde pil zonder enige problemen. De laatste maanden merk ik dat ik mijn stopweek niet meer kan uitstellen. Ook moet ik exact op het zelfde tijdstip mijn pil innemen. Een halfuurtje later resulteert gelijk in een menstruatie.

Nu ben ik bij mijn dokter geweest voor een zwaardere of andere pil. Deze wilt ze niet geven omdat dit het probleem vaak niet veranderd. Ik moest er mee leven dat mijn baarmoederslijmvlies gewoon erg dun is en makkelijk los laat.

Iemand ervaringen hiermee? Ik wil het hier eigenlijk niet bij laten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:36

Ann99 schreef:
Kaus schreef:
Wie heeft er ervaring met het wisselen van de pil?

Ik word regelmatig 2 à 3 uur na het innemen van de pil ontzettend misselijk, duizelig, licht in m'n hoofd, gevoel van flauwvallen en buikpijn. Na +- een halfuurtje is dit weer over. Nu weet ik niet zeker dat dit door de pil komt maar ik kan geen ander patroon ontdekken. Ik wil dus op zich wel graag wisselen van pil om uit te sluiten dat het hier door komt of hopelijk is het de oplossing.

Ik slik ethinylestradiol levonorgestrel. Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen want ondertussen is beangstigt het me enorm hoe ik me soms voel, zo erg dat ik soms in staat ben om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik bang ben dat er iets serieus mis is. Maar meestal duurt het gelukkig maar een half uur en heb ik verder nergens last van.

ik had deze nu ook van de ha gekregen maar, vind hem eng. Heb liever een andere als ik die bijwerkingen zie, heb al een rare bloeddruk.
Heb je nu al een andere en is die beter?

hebben hier mensen ervaring met de NuvaRing?

Ik slik al jaren die pil, maar nooit nergens last van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:12

Resfeber schreef:
Ik slik al jaren dezelfde pil zonder enige problemen. De laatste maanden merk ik dat ik mijn stopweek niet meer kan uitstellen. Ook moet ik exact op het zelfde tijdstip mijn pil innemen. Een halfuurtje later resulteert gelijk in een menstruatie.

Nu ben ik bij mijn dokter geweest voor een zwaardere of andere pil. Deze wilt ze niet geven omdat dit het probleem vaak niet veranderd. Ik moest er mee leven dat mijn baarmoederslijmvlies gewoon erg dun is en makkelijk los laat.

Iemand ervaringen hiermee? Ik wil het hier eigenlijk niet bij laten.

klinkt voor mij alsof je eigen hormonale cyclus sterker is dan je pil. Ik heb jaren doorgeslikt en regelmatig eentje en hierdoor nooit doorbraakbloedingen TENZIJ ik al aan strip nr3 zat, dan leek het wel alsof mijn lichaam zei: "stop nu maar even" :+
Ik heb/had na al die jaren doorslikken een zeer dun baarmeoderslijmvlies en ook nagenoeg geen bloedingen meer in een stopweek. Intussen een Mirena en helemaal niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:15

Maar met de pil heb je geen natuurlijke cyclus meer, dus dat zou gek zijn..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:23

Dat is het idee, maar als 24 of 25u tussentijd als verschil geeft tot het krijgen van een doorbraakbloeding of menstruatie, dan onderdrukt de pil de natuurlijke cysclus toch niet (volledig)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:24

Maar als je nog een natuurlijke cyclus hebt omdat je pil hem niet (volledig) onderdrukt zou het in theorie ook niet veilig zijn als bescherming tegen zwangerschap. In dat geval zou ik echt even op hoge poten terug naar de huisarts want waarom zou je dan de pil slikken?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:53

@Emmaa_: dit meldde mijn HA mij ook, toen ik zei dat ik na 4 maanden nog last had van spotting en mijn menstruatie niet kon uitstellen. Die zei dat als het hormoon dat je menstruatie uitstelt niet sterk genoeg werkt, je ook kans hebt dat er toch nog een eitje vrijkomt omdat het hormoon dat daarvoor werkt dan misschien ook niet sterk genoeg is. De kans was volgens haar klein, maar maakte de kans op zwangerschap toch iets groter. Toen al helemaal meteen overgestapt :+

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:15

Resfeber, hier hetzelfde probleem gehad en ivm bekende gynaecologische problemen een doorverwijzing gehad naar de gynaecoloog om eea uit te sluiten. Op de echo inderdaad een dun baarmoederslijmvlies. Hierop het advies gekregen om 3 maanden te stoppen met hormonale anticonceptie. Het slijmvlies zou onder invloed van hormonen (en in mijn geval verplicht doorslikken) dun blijven, waardoor bij elke kleine verandering het afgestoten kan worden (=menstruatie/doorbraakbloeding). Door tijdelijk te stoppen zou het weer dikker kunnen worden, waardoor je er daarna minder last van zou moeten hebben :)

Ik zit nog in mijn hormoonvrije periode dus kan je nog niet vertellen of het daadwerkelijk heeft geholpen.

Edit: voor de doorverwijzing van HA naar gyn ook nog een pilswitch geprobeerd van microgynon naar yasmin, maar dat mocht niet baten. Mocht het tijdelijk stoppen met hormonen uiteindelijk niet helpen, dan ga ik met de gyn kijken naar wat voor (hormonale) anticonceptie dan het beste is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:18

Ik heb zelfs moeite met denkpatrion van je huisarts te snappen :')

Ik denk zeker dat je baad kan hebben met pil met andere hoeveelheid oestrogenen. Dat je baarmoederslijmvlies stabieler blijft en minder snel ontrekkingsbloedingrn krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:24

Of helemaal geen oestrogenen, zoals bij een implanon :)) Is niet te merken he, dat ik er enorm fan van ben en het iedereen aanraad _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:34

Emmaa_ schreef:
Of helemaal geen oestrogenen, zoals bij een implanon :)) Is niet te merken he, dat ik er enorm fan van ben en het iedereen aanraad _O-

Maar dan ben je qfhankelijk van je eigen hormonen of het nog echt opgebouwd wordt en zo ja of dat stabiel is. Zelfde als mirena en dat sommige nog steeds bloedingen hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:38

Gianti schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar dan ben je qfhankelijk van je eigen hormonen of het nog echt opgebouwd wordt en zo ja of dat stabiel is. Zelfde als mirena en dat sommige nog steeds bloedingen hebben :P

Ja klopt, weet ook dat niet iedereen er goed op reageert. Bij mij bleek het echt de oplossing te zijn voor al mijn sores.. Had het er laatst over met de HA en die zei ook dat mijn oestrogeenniveau wss natuurlijk al vrij hoog ligt en dat ik daarom niet zo goed reageer op conceptie waar nog meer oestrogeen in zit. Nu met alleen progestageen ben ik een stuk minder labiel, mijn libido is een stuk stabieler en ik voel me veel fitter.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:03

Ben ik ook weer eens. Had vandaag uitslag van mijn uitstrijkje (eigenlijk 2 week terug al maar toen hadden ze de tijd verzet en kon ik niet).
Ik heb PAP2, in ieder geval over een half jaar weer een uitstrijkje dus.
Ook was het al duidelijk dat mijn baarmoedermond ontzettend snel bloed, dus krijg volgende week een colposcopie en dan 2 week daarna uitslag.

Ook had ik een soort bacterie/infectie geloof ik, dat kun je of krijgen of drager van zijn.
Dus vanavond moet ik 4 pillen AB nemen voor het slapen gaan

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:51

Qua bacterie weet ik al wat het is. Garnerella vaginalis.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:47

Ik bloed helaas nog steeds, had ik vorige keer veel minder erg.
Gister na de tijd gewoon echt puur rood bloed, later op de dag werd dit bruin (dus stolsels oid), vanaf vanochtend weer gewoon rood.
Na hoeveel dagen moet dit ongeveer klaar zijn?

Ohja, gister is trouwens dus geen uitstrijkje gemaakt, ze heeft alleen gekeken, een kweekje gemaakt en ze heeft mijn baarmoedermond aangestipt.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:34

Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval.
Vroeger slikte ik de yasmin (pil), naar wat ik me kan herinneren nooit problemen mee.
Op een gegeven moment over op de microginon 30 ( oftewel de goedkope variant daarvan)
Niet echt denderend voor mijzelf, en voelde me er op een gegeven moment ook niet lekker bij.
Dus geïnformeerd naar een koperspiraal omdat ik graag zonder hormonen wou en ook een ramp ben om dat pilletje elke dag te slikken.
Dat leek goed, dus die laten plaatsen.... helaas na een paar maanden nam de pijn alleen maar toe.
Volgens de artsen kon het niet een allergische reactie zijn op het koper, maar ik weet nog niet of ik het daar mee eens kan zijn. Zo kan ik ook niet tegen nikkel.
Ondertussen toch maar weer aan de pil... voelde me er alleen nog steeds niet echt lekker bij, en daarnaast vergat ikngem te vaak O:)
Na gaan denken over een mirena spiraal en die uiteindelijk ook laten zetten.
Wat een ramp!!
Daar werd ik dus echt letterlijk depressief van.. echt niet een leuk mens..
En het ergste, ik voelde dat ik stom deed maar kon het niet sturen.
Ook nog een libido van 0,0
Dus die er ook maar weer uit.. ik voelde me gelijk een stuk beter.

Nu eerst even rust voor mijn lichaam.
Maar dan? We willen allebei niet eeuwig aan de condooms.
En in de toekomst nog wel een kindje.

Help?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:38

Oei dat klinkt alsof je niet tegen de pil kan maar ook niet tegen spiraaltjes.

Maar met de Yasmin was het wel goed? Anders dat nog weer proberen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:46

de yasmine pil heeft een andere samenselling dan Microgynon. De laatste bevat net zoals de Mirena levonorgestrel.

Mss dat je een Implanon of nuvaring kan proberen. Beide bevatten etonogestrel, vermoed aan de naam te zien wel familie van de levonorgestrel. Als je daar slecht op reageert, zou ik persoonlijk terug de yasmine gaan slikken...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:00

Ik heb me laten vertellen dat ze die liever niet verstrekken omdat de kans op trombose groter is?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:10

Zou kunnen, ik heb me nooit zo verdiept in de nevenwerkingen, want ervaar er zelf niet echt en ken ook niemand die buiten wat stemmingswisselingen nadelen ondervond (die zijn gewisseld van pil en probleem was van de baan).

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:46

Ik heb nu voor 2 maanden geleden mijn spiraal laten zetten, alleen bloed ik nog steeds, tis niet veel maar toch genoeg voor een tampon omdat het anders teveel word..

Is dit normaal of?
Heb donderdag de hercontrole voor de mirena maar vind het wel verdomd lang duren.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:01

JenW schreef:
Ik heb nu voor 2 maanden geleden mijn spiraal laten zetten, alleen bloed ik nog steeds, tis niet veel maar toch genoeg voor een tampon omdat het anders teveel word..

Is dit normaal of?
Heb donderdag de hercontrole voor de mirena maar vind het wel verdomd lang duren.

Kan 3-6 maanden duren...bij mij is het uiteindelijk na 3 maanden overgegaan.