Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Even kort vanaf mijn tel.

Gecondoleerd Bm. Zoiets is altijd heel sneu.

Oe Goof het kan idd goed ban die klap zijn! Hopelijk kunnen de artsen je verder helpen.

Succes Sv

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Aaah jeetje Busy wat verdrietig, gecondoleerd en heel veel sterkte!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

BusyMissy schreef:
Hij was "gewoon" oud, bijna 15 jaar. Kreeg nu koorts die niet meer wegging en steeds meer vreemde aanvallen.
Het moeilijke was dat hij juist op de dag van de beslissing weer vrolijk en actief af, we gingen niet met het idee naar de DA om hem in te laten slapen. Hadden gehoopt dat meer medicatie nog wel een tijdje zou helpen. Maar zijn prognose was hard aflopende, met geen 2 weken aan levensverwachting meer. Hij was in 10 dagen ook enorm veel afgevallen , je zag zijn spieren verdwijnen. Zijn lijf was gewoon "op".
We durfden hem zo niet meer mee op vakantie te nemen en konden hem zo ook niet thuis laten en iemand anders met deze zorg en vervelende beslissing opzadelen. Maar dat maakte het alsnog heel onverwachts. Voor hem was het de beste oplossing nu, hij heeft het laatste stukje van lijden niet meer hoeven meemaken, maar voor ons voelt het nu extra zwaar. Hij ging altijd overal mee naartoe. Ik mis hem echt vreselijk en blijf steeds maar weer huilen.
Het voelt gewoon nog erg rauw nu.
Ik heb vanaf mijn zevende al een hond gehad en daarna altijd minimaal 2. Januari vorig jaar is de andere hond dood gegaan. (Ook ouderdom), maar nu zit ik dus voor mijn gevoel voor het eerst van mijn leven zonder hond. Dat wordt nog lang wennen vrees ik.

Oh getver, dat is dan toch wel heel plots zo’n zware beslissing moeten nemen ;( Wat een mooie leeftijd heeft hij behaald.
Ik weet hoe het voelt je hond te verliezen en ik had nooit verwacht dat ik zo lang zou rouwen om een dier. Ik vond het zo zwaar. Ze zijn toch je schaduw geworden in die jaren, wat een leegte dan toch. Veel sterkte Y;(

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

Dank jullie wel allemaal, ik weet dat het straks allemaal zijn plekje zal gaan krijgen, maar dat heeft nog even tijd nodig. Ja zo voelt het precies Lisitano.

Na vandaag vind ik jouw "alleen" lopen nog knapper Leonie!
Ik had Garmin hier een route laten maken van 10 km en voor het eerst in mijn eentje in een vreemd land zo'n route gelopen. Ik vind het toch een beetje spannend, maar Garmin heeft mij weer veilig op de camping gebracht :j
Thuis loop ik natuurlijk met mijn zoon (kan nog een paar maanden, dan hoopt hij weer zelf een huis te hebben) en die navigeert altijd, dan hoef ik nergens op te letten. Maar nu dus alles zelf gedaan. Ik heb uiteindelijk de heuvels omhoog maar als intervaltraining gedaan, want én omhoog én harder lopen ging echt niet. Kwam ook nog de zon door en het had fiks geregend gisteren dus het was best benauwd. Maar ik heb het gedaan! (Uitvoeringscore was 20%,maar soit)
Het was prachtig mooi, wij wonen ook op een mooi plekje, maar heuvels, bergen en vergezichten zijn toch nóg een stuk mooier.
De stukken door open landschap waren vooral erg warm, door het bos was erg modderig en daardoor zwaar.
Maar ik heb genoten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

Ahw sterkte BussyMissy, het verlies van een huisdier is zo verdrietig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:34

Busymissy wat een mooie afwisselende route heb je gelopen zeg. Fijn dat je hebt genoten, zo kun je je gedachten even verzetten.

Wij hebben weer een bergronde gedaan, 17km met 1051hm. Wat was deze fantastisch mooi, niet normaal. Het hoogste stuk zaten we even in de wolken, maar verder hadden we schitterende uitzichten. Echt zó genoten!
Mijn hoogtewinst van de afgelopen vier weken is inmiddels ruim 7700 meter :P

Sorry voor de fotospam, keuzes maken was moeilijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Alleen maar leuk juist dat we kunnen meegenieten SV!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Busymissy, je hebt toch weer mooi gelopen. Altijd even goed om gedachten te verzetten, maar wel balen natuurlijk.

En SV, mooie landschappen zeg.

Mijn hardlopen werd gisteren niets, te warm en onweer voorspeld. Dus uitgesteld naar vandaag. Nou, buienradar bekeken, geen regen de komende 3 uren. Mooi. De lucht zag er wel anders uit moet ik zeggen, maar op pad. Nou, na 2km begon het te hozen. Direct helemaal doorweek. Dus ik was na 2.5km weer thuis. Tot zover dus mijn training. :+

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Zo gaaf SV! Echt iets waar ik alleen maar van kan dromen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:23

Ja, spam vooral. Heel mooi, wat een gave ervaring zo.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Wat een mooie tocht SV! Zo mooi de UK. Foto's zijn helemaal niet erg hoor :D

Jammer van de regen Germie.

Verdrietig BusyMissy. Sterkte nog. Mooi tochtje ook! Stoer op route van Garmin. Welk horloge van hen heb jij?

Hoe gaat het met je nek Goof? Je was ook op vakantie, toch? Kom je wel aan lopen toe?

Ik krijg weer zin om te rennen merk ik gelukkig. Wel nog veel blaren, bijna weer een rondje.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Respect Fenn en Danseresje (waar ben je gebleven?! ik genoot altijd van je mooie wandeltochten). Is toch weer iets heel anders om een 4 daagse uit te lopen!

Heel tof juist SV. Zo mooi en kostbaar dat je het samen kan doen. Alleen is maar zo alleen he.

BusyMissy ik ben niet begonnen met een bergtrail hoor. Liep andere vakanties al vaker hard op iets minder heftig terrein. Het meest spannende vond ik denk ik om zonder GPX in de woestijn van Mongolië te rennen vorig jaar. Met de enorme wind, de hoogte waar je je op bevind en de ondergrond, was het ronduit fysiek mega zwaar. En mentaal doodeng, want het is een woestijn en je weet, ik vind de weg zelf niet terug :') .
Maar super goed dat je het gewoon doet! Het kan ook heel bevrijdend zijn. Zeker nu je zo vol verdriet zit. En idd een interval training in de heuvels is gewoon de heuvel an sich :Y)

Hier is de vakantiepech weer toegeslagen... ik heb in glas gestaan en mijn man kreeg dat er echt niet uit dus uiteindelijk op EHBO geëindigd. 8 röntgenfoto's, een tetanusprik en een kleine "operatie" waren we 4 uur verder toen ik met een mega verband naar buiten gestrompel kwam.
Super stom! Het advies begon met 1 week rust maar de arts (die zelf ook heel fanatiek sport en trailt :D ) had al snel door dat ik me daar niet aan ging houden. Hij besloot dan ook om niet te hechten maar het in zo een vorm te "snijden" dat het van binnen uit kan helen en ik er toch op vooruit kan. Het rust advies werd aangepast naar 48 uur en na wat aandringen, geef het tenminste 24 uur om een beetje dicht te gaan oke? :') en als het lukt, houd toch maar die 48 uur dat verband eromheen en loop niet te veel.
Conclusie, ik ga morgen raften met mijn dochter want dan hoef ik niet te lopen _O- . Heel benieuwd hoe ze het vind want ze is nog maar 3 (eind oktober 4) maar een echte waaghals.
Morgenvroeg even het verband wat aanpassen zodat ik in mijn schoen pas en een zak eromheen knopen := .

Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Gewoon niet uitzoeken die foto's SV. Je mag ze allemaal spammen. Wat is het daar adembenemend mooi! Was het niet koud daarboven? En wat een belachelijke hoop hoogtemeters heb je bij elkaar gelopen. Alleen maar respect voor jou.

Oh nee Leonie, hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? Wel super dat je zo'n begripvolle arts had.
Gaaf lijkt me dat raften. Je dochter lijkt op jou begrijp ik...
Veel plezier morgen en geef dat pootje gewoon 48 uur rust. Er zijn meer leuke dingen dan hardlopen ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Ai Leonie, hopelijk heb je er niet te lang last van! Die arts en z’n advies, geweldig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:30

Wat een pech Leonie, wel heel fijn dat je een meedenkende arts had. Raften, wat gaaf! Lekker een zak om die voet en gaan. Wat een stoere dochter heb je dat ze dat durft.
Moest je ook afrekenen daar of gaat alles via de verzekering?
Hardlopen in de woestijn is fantastisch, ik heb dat in Namibië gedaan.

BusyMissy, de luchtvochtigheid is hier heel hoog, het waaide niet en was een graad of 20. De hele weg omhoog liepen de stralen zweet van mijn hoofd, ik was helemaal doorweekt. Boven waaide het iets harder en was het ietsje koeler, maar ik heb het de hele tijd heet gehad. Gisteren heb ik hier nog een softflask gekocht en daar was ik blij mee, want ik had 2.25l drinken mee en dat was zo goed als op.
Wij kwamen wandelaars tegen in lange broek, lange mouwen en jas. Zelfs eentje met muts en handschoenen. Ik kreeg het al heet als ik het zag. Ik wandel hier alleen maar in korte broek en korte mouwen en dan heb ik het nog warm :+

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

Auw Leonie…..enne ik zou dat ook niet kunnen…..eigenwijs is ook wijs heb ik al lang geleden besloten.