Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:36

purny schreef:
Deze lijst zat bij de uitnodiging van de brief

Bij mij niet, maar ik had Pfizer voor zorgmedewerkers dus ms daarom niet.
Ik moest op een website een gezondheidsverklaring invullen en bij de tweede vroegen ze aan de deur of ik op de eerste een allergische reactie had gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:44

DuoPenotti schreef:
dat begreep ik dat dat daar ook in zou staan, maar geen brief.
Als ze het vragen lijkt me dat voldoende

Sorry te snel verstuurd... slecht internet . aanvulling, ook als je wel zo n brief krijgt vragen ze het je als nog.
Logisch ook, veel mensen zijn laaggeletterd in Nederland. Dit schijnt sowieso een probleem te zijn bij het vaccineren maar ook andere problemen tijdens de pandemie door het weg vallen van steun.

@verootje hier wordt in de brief online verwezen naar de gezondheidsverklaring. Dat zal hetzelfde zijn. Je mag het ook online invullen staat erbij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:16

Die brief hebben wij ook bij de uitnodiging gehad, daar moest je ook meteen aangeven of je je gegevens wilde delen.
Huisarts, AZ en bij de ggd krijg je vragen wanneer je de brief nog niet hebt volgens mij.

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:35

In de bevestigingsmail die ik kreeg staat dat je de vragenlijst kunt downloaden, maar dat heb ik (nog) niet gedaan. Ik wacht wel op de brief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:49

Ik zag net een fragmentje uit Lang Leve de Liefde, zal vanavond wel op TV komen. Daar zit een vrouw die trots roept dat ze nooit een mondkapje draagt en niet gevaccineerd wil worden (want ze weet wat erin zit :)) ) Ze vervolgt dat ze zelfs niet kan samenwonen met iemand die is gevaccineerd. De man tegenover haar, nou ik heb de eerste al gehad! :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:42

Ik kwam in wat Facebook discussie terecht, maar sommige mensen zijn echt helemaal waus... Een vaccin dat je DNA verandert, experimentele fase en nog meer waanzin. Ik vind het gewoon een soort erg voor die mensen dat ze zo denken, zó wantrouwend (gemaakt) zijn etc.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:53

Relaxed schreef:
Ik zag net een fragmentje uit Lang Leve de Liefde, zal vanavond wel op TV komen. Daar zit een vrouw die trots roept dat ze nooit een mondkapje draagt en niet gevaccineerd wil worden (want ze weet wat erin zit :)) ) Ze vervolgt dat ze zelfs niet kan samenwonen met iemand die is gevaccineerd. De man tegenover haar, nou ik heb de eerste al gehad! :')

Vanavond ga ik kijken! :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:54

Femke_Tweety schreef:
Nikass schreef:
Vraagje: als je kort na je inenting last hebt van overgeven of diarree, heeft dit dan invloed op de mate van bescherming van het vaccin?

Zeer onwaarschijnlijk. Maar als je twijfelt gewoon even aan een echte medicus vragen, en niet hier op bokt!

En beterschap uiteraard.

Dank jullie wel! Het gaat niet over mij, ik heb helaas nog niet het voorrecht om ingeënt te zijn.
Het leek me zelf ook onwaarschijnlijk, maar stel jullie reacties op prijs :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:01

Nikass, het vaccin wordt ingespoten, het komt in de bloedbaan terecht en diarree of overgeven heeft daar geen invloed op. Het kan wel een bijwerking zijn na de enting.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:03

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:04

Nou hier gevaccineerd! Best bijzonder met je auto de ijsbaan op rijden haha.
Nu nog 10 minuten wachten, inderdaad geen mondkapje op en met allemaal mensen bij elkaar. Stoelen wel op 1,5 meter afstand natuurlijk. Nu heb ik daar ook niet zo veel problemen mee.
21 juni de tweede.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:12

Zonder ijs toch hopelijk? Anders kon je wel een paar mooie glijders maken... Zie het al helemaal voor me.. Maar gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:17

lenaa_tje schreef:
Nou hier gevaccineerd! Best bijzonder met je auto de ijsbaan op rijden haha.
Nu nog 10 minuten wachten, inderdaad geen mondkapje op en met allemaal mensen bij elkaar. Stoelen wel op 1,5 meter afstand natuurlijk. Nu heb ik daar ook niet zo veel problemen mee.
21 juni de tweede.

5 weken, lekker snel :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:17

nynke55 schreef:
Zonder ijs toch hopelijk? Anders kon je wel een paar mooie glijders maken... Zie het al helemaal voor me.. Maar gefeliciteerd!

Haha zonder ijs inderdaad!
Ben als kind hier ook wel eens gevaccineerd maar dan zit die hele hal vol hokjes. Dat is nu niet zo. Nu parkeer je dus je auto daar haha.

@relaxed ja schiet op! Nu had ik wel geluk. Vriendin kon pas over 10 dagen terecht.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-05-21 13:18, in het totaal 2 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:18

Ik heb net op de instagram pagina Isagreens gekeken. Mien God...
Wel duidelijk dat de meeste bezuinigingen in de zorg plaats hebben gevonden bij geestelijke gezondheidszorg.

Hier had ik een oproep moeten krijgen ivm zware astma, maar ben niet op de lijst gekomen van de huisarts omdat ik geen griepprik neem.
Kan je zelf de ggd dan bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:19

_lautje_ schreef:
Wel duidelijk dat de meeste bezuinigingen in de zorg plaats hebben gevonden bij geestelijke gezondheidszorg.

Hier had ik een oproep moeten krijgen ivm zware astma, maar ben niet op de lijst gekomen van de huisarts omdat ik geen griepprik neem.

Denk dat je meer kans maakt via je huisarts, misschien kan hij nog iets betekenen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:20

_lautje_ schreef:

Zelfde hier, de assistente zei dat ik naar de GGD kon bellen maar ik kan alleen het nr vinden over Corona wat betreft afspraken maken voor een test en voor als je corona hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:20

_lautje_ schreef:

Op de Rijksoverheid website staat dat je eind mei contact moet opnemen met je huisarts

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:22

Mijn huisarts zegt: we kunnen de lijst niet meer aanpassen. Wacht maar tot je qua leeftijd aan de beurt bent. Kunnen niks voor je doen....

M’n broertje is van de week geprikt. Die heeft gelukkig nummer van de GGD op die uitnodiging staan. Want dat is online nergens te vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:24

Ik zou het gek vinden als je gewoon een afspraak kan maken bij de ggd zonder iets van bewijs. Dan zou m’n vriend via het telefoonnummer op mijn brief ook een afspraak kunnen maken. Dat zou raar zijn.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:30

Ik meende gelezen te hebben in de instructie voor huisartsen, dat zij na 14 mei vanuit het his nog patiënten een uitnodigingsbrief kunnen geven. Voor degenen die “vergeten” zijn. Zou dus iig via de huisarts moeten voor brief en dan ggd inplannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:45

Hier ook gedoe met de brief. Ik val ook in de overige medische risicogroep en heb 3 weken terug al bevestiging van mijn huisarts gehad dat ik inderdaad een uitnodiging krijg.

Broertje en vriendin hebben vorige week dinsdag vanuit dezelfde huisartspraktijk een brief gehad, dus we hebben voor aanstaande vrijdag de afspraak gepland. Als ik dan ziek zou worden lekker lang weekend en geen problemen met m'n werk.
Maar hier nog steeds geen brief. Net toch maar met de huisarts gebeld, die geven ook aan: Oh, dat klopt niet. Vermoedelijk met de post mis gegaan. Ik word nog teruggebeld hoe ze dat kunnen oplossen, de huisarts die vandaag dienst had is niet degene die alles omtrent de vaccinaties geregeld heeft.

Maar als huisartsen zelf nog een brief kunnen geven of uitprinten zal het wel goedkomen. Ben benieuwd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:43

Ik mag volgende week.
Er waren net weer nieuwe plekken vrij gekomen, viel niet mee om te boeken maar gelukt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:51

Ik heb vorige week een brief gehad via de huisarts ivm griepprik en afspraak gemaakt.
Aanstaande donderdag krijg ik mijn 1e vaccin. En nu ligt er weer een brief in de bus, dat ik een afspraak kan maken :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:54

Misschien kun je die verkopen <<)

Wij hebben voor niet risico groepen gewoon een wie het eerste komt eerste maakt principe. Je moet dus razendsnel op de ‚boeken‘ knop drukken anders is er weer iemand sneller _O-