Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:00

Diezelfde mensen hadden anders op zondagmiddag bij hun locale voetbalclub gereld. Het gaat maar om een klein percentage van de bevolking en een percentage dat niet direct heel veel invloed op de rest van Nederland heeft. Het grootste risico is nog dat iemand met charisma hiermee op de loop gaat, maar daar zou ik me met mensen als Engel of Baudet ook niet al te druk over maken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:01

Popstra schreef:
Moet deze even delen. Vind hem hilarisch met dat muziekje er onder

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5270132218

Bedankt voor dit filmpje Popstra. Het is mij nu wel veel duidelijker geworden. Betreffende persoon heeft duidelijk ongemak van zijn onderbroek (0:06-0:08) :j . Wekenlang last hebben van een knellende boxer en je kan niet even snel naar de Zeeman of Action om iets te halen wat meer comfi is. Dat is natuurlijk ook wel om gek van te worden :j .

:+ [/sarcasme uit]

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:07

Karl66 schreef:
Diezelfde mensen hadden anders op zondagmiddag bij hun locale voetbalclub gereld. Het gaat maar om een klein percentage van de bevolking en een percentage dat niet direct heel veel invloed op de rest van Nederland heeft. Het grootste risico is nog dat iemand met charisma hiermee op de loop gaat, maar daar zou ik me met mensen als Engel of Baudet ook niet al te druk over maken.

Ik denk ook dat dat wel meevalt. Het grootste deel van de posters op sm lijkt er ongeveer net zo in te staan als de meesten in dit topic.
Al moet ik er wel bij zeggen dat een paar voorheen weldenkende lieden die ik al heel lang ken, inmiddels bijna gehersenspoeld lijken en niet meer voor rede vatbaar mbt alles aangaande dit virus. De straat opgaan doen ze gelukkig niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:10

@roodvos
_O- _O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:15

Karl66 schreef:

Een paar honderd man, misschien duizend van de 17 miljoen. Gelukkig.

En Baudet verliest tot nu toe alleen maar zetels door z'n corona onzin te verkondigen. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:35

secricible schreef:
Popstra schreef:

ongetwijfeld is de gemiddelde reactie van team Wappie daarop "wat een lafaards die politie, durven ze wel in de rug aan te vallen blaaablaabraak"

Sterker nog een deel van dit filmpje, namelijk wanneer hij tegen de grond word gewerkt vanachter af gaat nu viraal en daar word uiteraard de discriminatie kaart meermaals getrokken en de agenten en Rutte voor laf en KK dit en KK dat uit gemaakt.
Mensen zijn echt helemaal van de leg 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:39

Ze waren al heel lang van de leg, want criminelen worden in Nederland geen strobreed in de weg gelegd.
En daar plukken we nu de vruchten van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:48

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... code-zwart

Wat een tegenovergestelde wereld. Aan de ene kant op de IC wordt opgeschaald aan de andere kant wordt gemopperd over de avondklok en zelfs gereld.
Wat een rare wereld, maar het heeft ook iets heel erg boeiend hoe tuk covid is voor ons allemaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:58

Roodvos schreef:
Popstra schreef:

Bedankt voor dit filmpje Popstra. Het is mij nu wel veel duidelijker geworden. Betreffende persoon heeft duidelijk ongemak van zijn onderbroek (0:06-0:08) :j . Wekenlang last hebben van een knellende boxer en je kan niet even snel naar de Zeeman of Action om iets te halen wat meer comfi is. Dat is natuurlijk ook wel om gek van te worden :j .

:+ [/sarcasme uit]

Je zou maar jeuk hebben aan je pielemuis! :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:09

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:11

pien_2010 schreef:
Heftige verhalen over de genade klap voor veel middenstanders met dank aan de relschoppers die hun zaak vernielden:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... extra-klap

..en moet je eens zien hoe snel er opgetreden kan worden wanneer de eigenaar diens levenswerk verdedigt met een buks.

Imo is het een belediging en aantasting van de rechten van de brave goedwillende meerderheid door de regels en orde niet afdoende te handhaven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:31

Ernst Kuipers geeft nu live een update over de situatie in de ziekenhuizen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:35

Sizzle schreef:
Een burgermeester wordt niet betaald om enkel geschikt te zijn in leuke gezellige tijden van opzomeren, je neemt managers (burgemeesters) aan om ook moeilijke tijden proffessioneel door te komen.
Niks niet och arme burgemeester, aai aai. Hij krijgt daar loon voor en daar staat een verwachting tegenover.
Sorry, but not sorry.

Daarnaast is John Jorritsma niet echt populair bij de Eindhovenaren. Denk dat 90 % hem wel liever kwijt is. Hij heeft niet echt iets met Eindhoven zeg maar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:37

Ann schreef:
Ernst Kuipers geeft nu live een update over de situatie in de ziekenhuizen.

Elke maandag toch?

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:53

Wel lastig om te zien dat Kuipers ook weer wil dat vaccins gebruikt worden, ondanks dat ze dan geen garantie hebben of er genoeg zijn tegen eind februari.. daar zit je dan als Minister tussenin...

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:54

Wat ik vandaag toch mee maakte.. |( Ben er wel een beetje van ontdaan..

Ik werd net door een oudere vrouw uitgescholden voor van alles en nog wat in de apotheek ik had mijn telefoon vast voor de code en moest even op de afbeelding drukken. Hangt ze over mij heen en ik vraag of ze afstand wil houden. Zegt ze dit is afstand vast ik zeg dat is geen 1,5 meter. Ja afstand zat en zegt ze ook ik weet mijn code wel. Ik draai me verder om om die code in te toetsen en ik wordt gewoon uitgescholden.
Hoop voor haar dat ze zelf corona krijgt op de ic beland en nog een lange revalidatie te gemoed komt...
En de apotheek medewerkers stonden daar als een stel dooie te kijken.. weet wel als dit in mijn winkel gebeurt ik mijn mond echt wel open trek..

Toch bizar? :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:57

@cer: Ja, ik vind het ook wel dubbel. Hij is net zo min een expert op dit gebied dan jij of ik. Wat hij zei was ik het ook niet mee eens, namelijk dat het “gewoon” het tegenovergestelde is van opbouwen. Nee, het risico is dat je straks spuiten mist en daardoor de tijd tussen de 2 spuiten te lang wordt waardoor je bescherming in de soep loopt.
Hij heeft 1 belang, die IC’s onder controle houden. Dus het is logisch dat dit zijn mening is. Maar op dit punt moet hij zich echt afzijdig houden vind ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:00

Momo94 schreef:
Wat ik vandaag toch mee maakte.. |( Ben er wel een beetje van ontdaan..

Ik werd net door een oudere vrouw uitgescholden voor van alles en nog wat in de apotheek ik had mijn telefoon vast voor de code en moest even op de afbeelding drukken. Hangt ze over mij heen en ik vraag of ze afstand wil houden. Zegt ze dit is afstand vast ik zeg dat is geen 1,5 meter. Ja afstand zat en zegt ze ook ik weet mijn code wel. Ik draai me verder om om die code in te toetsen en ik wordt gewoon uitgescholden.
Hoop voor haar dat ze zelf corona krijgt op de ic beland en nog een lange revalidatie te gemoed komt...
En de apotheek medewerkers stonden daar als een stel dooie te kijken.. weet wel als dit in mijn winkel gebeurt ik mijn mond echt wel open trek..

Toch bizar? :(

Ik vraag me ook even af wat je 'mag' in zo'n situatie. Als netjes en niet zo netjes vragen of ze aan de kant gaat niet werkt (en je moet toch je nodige medicijnen ophalen), personeel niet ingrijpt... mag je dan haar naar achter duwen bijv? Als in, wordt dat gezien als het 'verdedigen van jezelf' (je loopt namelijk extra risico doordat ze zo dichtbij staat)? (of het een slim idee is ivm escalatie is een tweede natuurlijk) Ik peins hardop hoor, heb zelf het antwoord niet, maar misschien is er iemand die het wel weet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:00

En er gaat natuurlijk weer discussie in de kamer komen over zijn uitspraken "kuiper zegt..." .. :|

Ik vond het idd ook niet heel handig.. ik zou liever de garantie op 2 spuiten hebben, dan 1 en misschien ooit nog een keer de 2e die dan misschien wel nutteloos is omdat de 1e te lang geleden was en dus ook nutteloos is. dan heb je 2 spuiten verprutst?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:05

@IMANDRA

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar..
Vanwege escalatie en gedoe eromheen zou ik dat niet snel doen. Ik loop dan wel weg en laat het erbij.., maar soms.. :o
Laatst bijgewerkt door Momo94 op 25-01-21 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:05

Cer schreef:
En er gaat natuurlijk weer discussie in de kamer komen over zijn uitspraken "kuiper zegt..." .. :|

Ik vond het idd ook niet heel handig.. ik zou liever de garantie op 2 spuiten hebben, dan 1 en misschien ooit nog een keer de 2e die dan misschien wel nutteloos is omdat de 1e te lang geleden was en dus ook nutteloos is. dan heb je 2 spuiten verprutst?

Ik begreep dat als de tweede spuit te lang duurde je weer bij 0 moet beginnen, dus dan heb je 1 spuit verspilt. Wat in zoverre minder erg is als je dan massas op voorraad hebt natuurlijk. Maar niemand weet precies hoe en wat als je de tijd er tussen te lang maakt, dus het kan zijn dat je jezelf gruwelijk in je billen bijt.
En dat is ook een beetje het probleem, afwegen tussen sneller vaccineren, zonder dat je precies weet welke consequenties daar aan hangen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:06

Thioro schreef:
In Parijs worden er om de haverklap auto's in brand gestoken en gereld om te rellen. Nog nooit heeft die burgemeester het over een oorlog gehad. Grof geschut erop en klaar.
.

En hoewel ik het helemaal eens ben met de inhoud van je post, zijn we in Nederland natuurlijk niets gewend. Rellen, auto's in de brand... dat is 40 jaar geleden voor het laatst gebeurd.
Dus dat "we". wat overtrokken reageren is dan niet zo gek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:10

Cer schreef:

Het is een rekensom lagere school niveau.

Het doel van vaccineren is besmettingsdruk verminderen.

Enting herhalen na is 95% bescherming.

Enting niet herhalen is 30- 40% berscherming, maal twee is 60 -80% druk reductie.

Door half te vaccineren neem je 15 - 25% meer risico.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:10

secricible schreef:
Cer schreef:

Ik begreep dat als de tweede spuit te lang duurde je weer bij 0 moet beginnen, dus dan heb je 1 spuit verspilt. Wat in zoverre minder erg is als je dan massas op voorraad hebt natuurlijk. Maar niemand weet precies hoe en wat als je de tijd er tussen te lang maakt, dus het kan zijn dat je jezelf gruwelijk in je billen bijt.
En dat is ook een beetje het probleem, afwegen tussen sneller vaccineren, zonder dat je precies weet welke consequenties daar aan hangen.

Griepspuit werkt ook maar ong zes maanden bij de meesten. Wanneer de bevolking is gevaccineerd met één spuit haal je wel het grootste gedeelte ban de besmettingen weg en heb je voldoende op voorraad om volop te vaccineren na zes maanden en ondertussen de maatschappij weer open te gooien. De R waarde gaat zoveel zakken en met het voorjaar zomer in aantocht wel een overweging waard. Niet dat ik het fijn zou vinden maar indien dat Corona tot staan brengt, tja.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:12

Volgens mij is het een keuze tussen individueel belang en groepsbelang.
Voor het groepsbelang is het belangrijk dat mensen minder ziek worden zodat de druk op de ziekenhuizen omlaag gaat. Dus als je 50% minder zware ziektes krijgt, cq minder besmettingen over een grote groep mensen dan merk je dit in de druk op de zorg.
ALLEEN voor het individueel "it sucks" , want de mensen moeten nog voorzichtig blijven doen want het is onduidelijk hoeveel meer risico ze lopen met dit afwijkend vaccinatie programma.
Mijn man (77+) wordt woensdag geënt, en dan hoop ik gelijk een 2de afspraak te kunnen maken want per internet kan dit dus niet en daar maak ik me wel wat zorgen over. Je hebt nl geen keuze want als we hem niet opgeven heeft hij niets. Dus het is een beetje onduidelijk allemaal en de huisarts bellen hierover wordt niet in dank afgenomen want die weten niets van het enting gebeuren af en de assistente was dus boos (en gooide de hoorn op de haak→ o gossie→ te zwaar overbelast dus denk ik dan). DUs ik laat de hele praktijk maar met rust en hoor het hopelijk woensdag wel.

HC of die berekening zo kunt maken weet ik niet. In de UK doen ze hetzelfde, en mijn broer vond het een slimme redenering want hij gaf aan (ex huisarts is hij van beroep want nu met pensioen) dat iedereen die 1x geprikt is er al minder van ziek zou worden→ dus haal je de druk van de ziekenhuizen eraf als je 2x zoveel mensen vaccineert.
Ik kan er verder niet met je over discussiëren want ik weet het gewoon niet hoe dat zit.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt