Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:45

mysa schreef:
We leven toch nagenoeg weer normaal? En vorige zomer ook? Op de grote evenementen na?

Als je hebt laten vaccineren dan is het (voor nu) bijna weer normaal inderdaad. Maar voor de ongeprikten wordt het binnenkort wel ietsje lastiger als je aan het normale leven wil deelnemen :-)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:47

Digi schreef:
Blue_Eyes schreef:
Selectief lezen much? Ik zeg namelijk nog wat meer dan alleen 'Facebook'.

Sorry ik bedoel niet alleen je Facebook vrienden maar ook de de paar wappies die je echt kent. Mijn excuses hoor dat is heel wat anders :D

Blue_Eyes schreef:
Welke complotten heb ik het over? Seriously? We hebben het hier over wappies hè?

En wat wil je daarmee zeggen?

Flauw. Ik geloof niet dat ik geduld heb om met jou in discussie te gaan. Na een paar zeer pittige weken op privégebied is mijn onzintolerantie ernstig afgenomen. Je redt je vast wel met de rest van de mensen hier hè? :evaw:

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:50

Blue_Eyes schreef:
Flauw. Ik geloof niet dat ik geduld heb om met jou in discussie te gaan. Na een paar zeer pittige weken op privégebied is mijn onzintolerantie ernstig afgenomen. Je redt je vast wel met de rest van de mensen hier hè? :evaw:

Dat is vervelend. Sterkte!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:53

@ Digi:

Je denkt dat ze geen winkel of horeca meer binnen mogen zonder negatief testbewijs? Zou best kunnen hoor, geen idee. Dat is dan wel vervelend voor ze. Aan de andere kant las ik juist vandaag een stuk van een journalist met een nieuwe lever. Die kan al anderhalf jaar zijn huis niet uit omdat hij ondanks twee vaccinaties nul antistoffen heeft. En zo schijnen er 700.000 te zijn. Dat vind ik minstens zo sneu. Zelf heb ik me laten vaccineren om de ouderen en zwakkeren in mijn familie zo min mogelijk risico te laten lopen. Verder kom ik sowieso bijna nergens, werkte ook al lang voor corona vanuit huis.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:53

Digi schreef:
mysa schreef:
We leven toch nagenoeg weer normaal? En vorige zomer ook? Op de grote evenementen na?

Als je hebt laten vaccineren dan is het (voor nu) bijna weer normaal inderdaad. Maar voor de ongeprikten wordt het binnenkort wel ietsje lastiger als je aan het normale leven wil deelnemen :-)

Voor de ongeprikten zijn er ook iets meer consequenties en risico's als ze wil besmet raken. Dat is de keuze he, vaccineren is vrijwillig maar als je het niet doet zijn er consequenties, eigenlijk is dat bij heel veel dingen in het leven, maar in dit geval moet er een groep mensen van de hoogste toren blazen hoeveel beperkingen er wel niet zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:55

Digi schreef:
8nnemiek schreef:
De wappies die ik ken zijn vrijwel allemaal laagopgeleid. LTS, huishoudschool, mavo.. Op een enkeling na die hoger opgeleid is maar inderdaad ook helemaal richting het spirituele/homeopathie/lavendelsnuiven afgegleden is.

Dit klinkt als een oordeel. Heb je je wel eens verdiept in spiritualiteit, homeopathie of lavendel?
Wat betreft laag opgeleiden; dat zijn vaak wel de mensen die nog in contact staan met hun intuïtie. De hoogopgeleiden leren dat vaak af tijdens hun opleidingen omdat dat gewoon niet een onderdeel is van het huidige universitaire systeem. Daar wordt je vooral geleerd op je hoofd te varen (ik heb zelf HBO gedaan).

Dat vind ik dan weer een vooroordeel. Ik ben hoogopgeleid maar met mijn intuïtie is niks mis :')

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:58

Earth schreef:
digi schreef:
Dit klinkt als een oordeel. Heb je je wel eens verdiept in spiritualiteit, homeopathie of lavendel?
Wat betreft laag opgeleiden; dat zijn vaak wel de mensen die nog in contact staan met hun intuïtie. De hoogopgeleiden leren dat vaak af tijdens hun opleidingen omdat dat gewoon niet een onderdeel is van het huidige universitaire systeem. Daar wordt je vooral geleerd op je hoofd te varen (ik heb zelf HBO gedaan).

Dat vind ik dan weer een vooroordeel. Ik ben hoogopgeleid maar met mijn intuïtie is niks mis :')

Haha eens :D
Vandaar ook het woordje 'vaak' dus niet 'altijd'

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:11

Polly schreef:
Digi schreef:

Voor de ongeprikten zijn er ook iets meer consequenties en risico's als ze wil besmet raken. Dat is de keuze he, vaccineren is vrijwillig maar als je het niet doet zijn er consequenties, eigenlijk is dat bij heel veel dingen in het leven, maar in dit geval moet er een groep mensen van de hoogste toren blazen hoeveel beperkingen er wel niet zijn.

Enig idee wat je nou zelf aan het zeggen bent? Nu zijn het 2 prikken. En er zijn mensen die dat niet willen. Dat is nu ineens een probleem (was het nooit met de griepprik). Wat als je straks een 3de, 4de, 5de, 6de, 7de prik moet om mee te doen aan het sociale leven? Ook maar gewoon doen dan of ga je dan de consequenties aan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:16

Digi schreef:
Enig idee wat je nou zelf aan het zeggen bent?

Dit is altijd het begin van een respectvolle conversatie. }:0

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:19

Shadow0 schreef:
Digi schreef:
Enig idee wat je nou zelf aan het zeggen bent?

Dit is altijd het begin van een respectvolle conversatie. }:0

Heb je ook iets inhoudelijks toe te voegen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:20

Shadow0 schreef:
Digi schreef:
Als men als collectief zou werken aan die angsten dan zouden we weer met zijn allen kunnen gaan leven.

Nou ja, minus degenen die doodgaan of ernstig/langdurig ziek zijn dan. Die gaan niet door met leven.

:') :')

Dat is het ja. En ik plaats er wel lachende smileys bij, omdat ik de opmerking wel droog vind, maar het is om te huilen natuurlijk.

Overigens begrijp ik niet waarom mensen denken dat de mensen die wel blij zijn met de vaccinaties en de maatregelen ook wel goed vinden om het virus in te dammen angstig zijn. Ik ben totaal niet angstig. Maar vind het wel een soort van sociaal om een virus in toom proberen te houden en een pandemie te proberen in te dammen.
Dat we dan daardoor een paar jaar met maatregelen zitten en wat vaccinaties moeten hebben is dan maar zo.

En als er een 3e, 4e, 5e, 6e, 100e prik aankomt neem ik die ook gewoon. Waarom niet? Ik wil van de pandemie af. Neem ook jaarlijks een griepprik terwijl ik niet eens risicogroep ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:25

verootjoo schreef:
Overigens begrijp ik niet waarom mensen denken dat de mensen die wel blij zijn met de vaccinaties en de maatregelen ook wel goed vinden om het virus in te dammen angstig zijn. Ik ben totaal niet angstig. Maar vind het wel een soort van sociaal om een virus in toom proberen te houden en een pandemie te proberen in te dammen.

Snap het ook niet, maar er zijn dus ook mensen die bv in een auto stappen en dan zo hard mogelijk op elkaar afrijden en degene die het eerste uitwijkt is 'chicken'. Ik kan me een heel eind inleven in anderen maar op sommige punten lukt het gewoon echt niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:28

Digi schreef:
Polly schreef:
Digi schreef:

Enig idee wat je nou zelf aan het zeggen bent? Nu zijn het 2 prikken. En er zijn mensen die dat niet willen. Dat is nu ineens een probleem (was het nooit met de griepprik). Wat als je straks een 3de, 4de, 5de, 6de, 7de prik moet om mee te doen aan het sociale leven? Ook maar gewoon doen dan of ga je dan de consequenties aan?

Ja hoor ik weet heel goed wat ik aan het zeggen ben.
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen er onder m'n handen dood zijn gegaan terwijl wij daar kwamen om hulp te verlenen, in je astronautenpak, niet even een arm om iemand heen kunnen slaan die zijn geliefde onder onze handen weg ziet zakken waar we niks aan kunnen doen.
En ja aan de griep gaan ook mensen dood maar dat is niet te vergelijken. Gezonde en jonge mensen die de pech hebben dat de covid er zo inhakt, hele gezinnen op z'n gat, zelfs een echtpaar die ik in 2 opvolgende diensten na elkaar heb weggebracht. Toen we de eerste kwamen halen liep de partner nog rond, een paar dagen later konden we haar ook wegdragen (en voor de duidelijkheid, ze was een uur of 4 daarvoor nog beoordeeld door de huisarts en toen liep ze nog rond), allebei dood. Kinderen blijven achter.

Dus ja, als er een 3e, 4e, 20e prik komt sta ik vooraan. Net als met de eerste twee trouwens. Ik heb namelijk ook familie en een gezin en ik zal er alles aan doen om ze het leed wat ik in mijn werk zie te besparen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:32

mysa schreef:

Er zijn ook nog steeds landen waar je niet in komt hoor op het moment. Of je moet er 2 weken in quarantaine. Mensen zonder vaccin moeten testen voor toegang, je wordt geacht 1,5 meter afstand te houden van wie dan ook. Heel normaal inderdaad als je kijkt naar voor corona.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:11

ingedebruijn schreef:
mysa schreef:

Er zijn ook nog steeds landen waar je niet in komt hoor op het moment. Of je moet er 2 weken in quarantaine. Mensen zonder vaccin moeten testen voor toegang, je wordt geacht 1,5 meter afstand te houden van wie dan ook. Heel normaal inderdaad als je kijkt naar voor corona.

In Griekenland moeten ongevaccineerden straks iedere week zich verplicht laten testen op eigen kosten ad € 10 per keer. Dat is € 80 - € 100 per maand voor 2 personen.
Voor veel Grieken niet te betalen.

Gnome

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:28

Ook bizar inderdaad. Nog een mooi voorbeeld van de wereld is verre van normaal op het moment.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:34

ingedebruijn schreef:
Ook bizar inderdaad. Nog een mooi voorbeeld van de wereld is verre van normaal op het moment.

Misschien word dit wel het nieuwe normaal. Dan kan iedereen nog zo graag terug willen naar 2019, Corona heeft daar geen boodschap aan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:50

bigone schreef:
ingedebruijn schreef:

Misschien word dit wel het nieuwe normaal. Dan kan iedereen nog zo graag terug willen naar 2019, Corona heeft daar geen boodschap aan.

Denk dat een hoop mensen geen boodschap hebben aan dat nieuwe normaal. Uiteindelijk worden de regels gewoon genegeerd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:04

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Denk dat een hoop mensen geen boodschap hebben aan dat nieuwe normaal. Uiteindelijk worden de regels gewoon genegeerd.

En zo komen we dan in elk geval niet terug bij de periode 2019. Maar een vet feest is ook wat waard natuurlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:23

En zo raakt de post waarin Polly vertelt over een gezin waar de kinderen binnen 2 dagen hun beide ouders verliezen aan de ziekte, weer op de achtergrond. Voor die kinderen wordt het leven hoe dan ook niet normaal op korte termijn. Ik vind het hartverscheurend om te lezen.

... maar de regels, hoe marginaal ook, worden blijkbaar 'gewoon' genegeerd want die kinderen en hun ouders zijn niet zo belangrijk. Als Polly het hier niet had geplaatst hadden we het waarschijnlijk nooit geweten, want de verhalen van slachtoffers van corona komen aanzienlijk minder vaak in beeld dan de zoveelste die op tv vertelt hoe ontzettend verschrikkelijk onmenselijk het is om ook maar het miniemste beetje voorzorg te treffen voor anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:36

Kan zo een hele rits filmpjes plaatsen van mensen die dachten Corona wel aan te kunnen, van over de hele wereld, vaak jong en gezond volop in het leven staand.
Ze zijn er niet meer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:40

Cowboy55 schreef:
En zo komen we dan in elk geval niet terug bij de periode 2019. Maar een vet feest is ook wat waard natuurlijk.

Niet alleen feestje zijn van belang. Waarom dat het enige is waar mensen steeds op terug vallen is mij een raadsel. Er kan nog veel meer niet normaal en ik zie mensen dat echt niet weer gaan pikken de komende jaren. Maargoed ik ben dan ook niet iemand die vind dat je de wereld maar kosten wat kost moet willen redden. Er is gedaan wat we moesten doen en als dat niet genoeg is, is het niet genoeg. Dan moeten er mensen sneuvelen of ernstig ziek worden. Risico van met zoveel mensen op de aarde rondrennen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:45

Polly schreef:
Ja hoor ik weet heel goed wat ik aan het zeggen ben.
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen er onder m'n handen dood zijn gegaan terwijl wij daar kwamen om hulp te verlenen, in je astronautenpak, niet even een arm om iemand heen kunnen slaan die zijn geliefde onder onze handen weg ziet zakken waar we niks aan kunnen doen.
En ja aan de griep gaan ook mensen dood maar dat is niet te vergelijken. Gezonde en jonge mensen die de pech hebben dat de covid er zo inhakt, hele gezinnen op z'n gat, zelfs een echtpaar die ik in 2 opvolgende diensten na elkaar heb weggebracht. Toen we de eerste kwamen halen liep de partner nog rond, een paar dagen later konden we haar ook wegdragen (en voor de duidelijkheid, ze was een uur of 4 daarvoor nog beoordeeld door de huisarts en toen liep ze nog rond), allebei dood. Kinderen blijven achter.

Dus ja, als er een 3e, 4e, 20e prik komt sta ik vooraan. Net als met de eerste twee trouwens. Ik heb namelijk ook familie en een gezin en ik zal er alles aan doen om ze het leed wat ik in mijn werk zie te besparen.

Sterkte en respect voor jouw werk !

Ik ga ook de volgende prikken halen, zonder probleem.
Net als de griepprik.

Heeft niets met angst te maken, maar vooral om de zorg niet verder te belasten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:46

ingedebruijn schreef:
Er is gedaan wat we moesten doen en als dat niet genoeg is, is het niet genoeg. Dan moeten er mensen sneuvelen of ernstig ziek worden. Risico van met zoveel mensen op de aarde rondrennen.

Dat zal vast een hele troost zijn voor de kinderen. "Dan moeten er mensen sneuvelen." Jammer dan, pech gehad.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:51

ingedebruijn schreef:
Cowboy55 schreef:

Niet alleen feestje zijn van belang. Waarom dat het enige is waar mensen steeds op terug vallen is mij een raadsel. Er kan nog veel meer niet normaal en ik zie mensen dat echt niet weer gaan pikken de komende jaren. Maargoed ik ben dan ook niet iemand die vind dat je de wereld maar kosten wat kost moet willen redden. Er is gedaan wat we moesten doen en als dat niet genoeg is, is het niet genoeg. Dan moeten er mensen sneuvelen of ernstig ziek worden. Risico van met zoveel mensen op de aarde rondrennen.

Maar dat deel ben ik volstrekt met je eens. Ik vind ook niet dat de mensheid koste wat kost gered moet worden. Maar ik zie het meer als een opschoning van de mondiale genenpool.

Waar ik last van heb is dat het overgrote deel van de mensheid om reden van €€€€ nog steeds niet gevaccineerd is/wordt. Die mensen krijgen de kans niet om te kiezen.

Mensen die sneuvelen ondanks dat ze de kans hebben om te kiezen voor bescherming daar kan ik prima mee leven. Lijkt wat mij betreft op kinderen die vuurwapens in handen krijgen omdat de ouders zitten te pitten. Of zatlappen die een head-to-head doen met hun auto vs een boom.

Zolang er geen onschuldigen sneuvelen vind ik het best. Het probleempje is dat niet gevaccineerden de nieuwe COVID varianten verspreiden waardoor mijn keurig gevaccineerde moeder alsnog kan sneuvelen. Daar heb ik wel last van ja.