Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vec schreef:Laibadji schreef:Iemand een lekker idee voor wafels of pannenkoeken zonder suikeren/of bloem? Ik zag al bananen pannenkoeken voorbij komen. Hoe doen jullie dit?
Ik heb reeds een paar recepten geprobeerd maar alle pogingen mislukken. Alles blijft vast plakken aan de pan.
1 grote banaan
2 eieren M
10 gram havermout
[ [url=m/cz3ar7.jpg]Afbeelding[/url] ]
IMANDRA schreef:Maar als je zo met moeite aan de 1000kcal komt, waarom ga je dan geen normale maaltijden eten? Aardappel/vlees(vervanger)/groente, en s middags gewoon een boterham. Beter gezegd: kcal rijker eten.. schrap alle light en magere producten en ga voor de volle variant. Schrap suikervrije dingen. Misschien brood/rijstwafelbeleg wat meer kcal bevat (desnoods nutella of pindakaas).
vec schreef:IMANDRA schreef:Maar als je zo met moeite aan de 1000kcal komt, waarom ga je dan geen normale maaltijden eten? Aardappel/vlees(vervanger)/groente, en s middags gewoon een boterham. Beter gezegd: kcal rijker eten.. schrap alle light en magere producten en ga voor de volle variant. Schrap suikervrije dingen. Misschien brood/rijstwafelbeleg wat meer kcal bevat (desnoods nutella of pindakaas).
Op maandag geef ik lessen en ben ik pas laat thuis, al valt het vandaag mee. Andere weken is het niet voor 20:30.
Ik wil sowieso niet aanvullen met suikerrijke producten als nutella oid. Boterhammen vindt ik niet zo lekker, ben al blij dat ik dit soort crackers lust haha.
Normaal eet ik in de avond gewoon pasta, avg etc. Alleen op maandag dus soep met brood.
Ik zal nog eens wat suikervrije koeken bakken. Kan ik die erbij eten.
linoleum schreef:Vec, hoe zag je dag eruit voor je begon met afvallen? Neem aan dat je toen anders at en daarom besloten hebt om je eetstijl aan te passen.
Yonker schreef:Hier ook mehhh weekend, gisteren niet zo veel gegeten.... als in de zin we waren winegums aant eten en vergaten onze lunch en toen gingen we om half 5 lunchen en toen moesten we avond eten om 7 uur / half 8![]()
Vec, ik ben het eens met bovenstaande. Je kan prima wat meer kcal toevoegen. Waarom niet meer brood bij je soep. Of van die croutons door je soep? Of op je boordje kruidenboter bijv?? Banaan er nog bij fietsen is ook alweer 100 kcal.
vec schreef:Ik houd ook niet van zoet haha. Ben op zich best een makkelijke eter maar vind dingen als pasta, pindakaas, stroop etc echt niet lekker. Jam gaat nog net op een cracker.
Ik heb echt tijdenlang alleen maar salades gegeten tussen de middag.
Maar ik denk dat ik er vanavond een ei met groente en kaas bij ga bakken.
Baal er zelf ook van hoor dat ik niet aan de 1000 kom. Gelukkig doe ik dat de andere dagen van de week wel.
Het valt me pas op sinds ik het bij ben gaan houden.
IMANDRA schreef:vec schreef:Ik houd ook niet van zoet haha. Ben op zich best een makkelijke eter maar vind dingen als pasta, pindakaas, stroop etc echt niet lekker. Jam gaat nog net op een cracker.
Ik heb echt tijdenlang alleen maar salades gegeten tussen de middag.
Maar ik denk dat ik er vanavond een ei met groente en kaas bij ga bakken.
Baal er zelf ook van hoor dat ik niet aan de 1000 kom. Gelukkig doe ik dat de andere dagen van de week wel.
Het valt me pas op sinds ik het bij ben gaan houden.
Maar er is ook genoeg hartig broodbeleg wat meer kcal bevat. Ik bedoel gewoon dat je wat meer kcal rijk broodbeleg in je routine gaat doen, want zo weinig eten is echt niet gezond.