3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:23

Frummels, ga je ook beginnen met mennen? Wat leuk! Of heb je al ervaring?

Vec, jureren lijkt me ook een vak apart.

Welkom Robeer. Hopelijk valt de operatie mee. Wel fijn om een deadline te hebben om ermee te beginnen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:34

Frummels, wat leuk dat mennen! Dat wil ik ook ooit graag nog een keer doen :j
Vec, veel succes vandaag!
Welkom Robeer!
Linoleum, mijn lunch was wel oke, maar ik vond zelf de hummus gecombineerd met de kipfilet eigenlijk niet zo top, vandaar die boterham er nog na :=

Gisteren me niet volledig aan mijn planning gehouden. Ten eerste wat gesnoept tijdens mijn cursus fotografie, daarna nog op twee verschillende terrassen gezeten en daar ook nog wat gegeten. Daarom ook nog eens een beetje raar avondeten. Maar verder qua kcal nog niet eens zo slecht.
O: twee speltboterhammen met fruitstroop. (169)
T: niks, moest heel vroeg lunchen.
L (om 11 uur): drie speltboterhammen met filet americain mager, zalm met ei en grilworst. (396)
T: drop schoolkrijt. (78)
T: een minneola en een sprits. (162)
T: een Pepsi max en bruschetta. (106)
T: een ice tea green en 1 portie nachos. (425)
A: een tosti. (235)
T: een bakje yoghurt Griekse stijl 10% vet met een beetje aardbei-rabarber fruitspread. (167)
B: 16.000 stappen, anderhalf uur bezig zijn met paard (verzorgen en VD), 42 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1737.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:39

vec schreef:
Laibadji schreef:
Iemand een lekker idee voor wafels of pannenkoeken zonder suikeren/of bloem? Ik zag al bananen pannenkoeken voorbij komen. Hoe doen jullie dit?

Ik heb reeds een paar recepten geprobeerd maar alle pogingen mislukken. Alles blijft vast plakken aan de pan.

1 grote banaan
2 eieren M
10 gram havermout

[ [url=m/cz3ar7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukt!En ik vind het heel lekker! Ik heb de laatste tijd veel zin in zoet maar wil niet toegeven. Dit lijkt mij een lekker alternatief.

Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:35

Kimmie, wat leuk zo een cursus! Is die wat interessant?
En netjes dat je toch binnen je calorieën bent gebleven.

Laibdaji, die zien er erg lekker uit!
Wat heb je er op gedaan, of gewoon zo gegeten?

Mijn lijstje:
O: groene thee
L: salade met twee eitjes, beetje ricotta, spekjes, kerstomaatjes, komkommer, beetje mayo, bulletproof koffie
T: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompittjes, yoghurt, blauwe bessen. Cappuccino.
A: pompoen/kokossoep met stukjes wortel, crackers met boter en kaas.

B: half uur HIIT en krachttraining. Half uur wandeling.

Verbruik vandaag: tot nu toe 1800kcal, schat dat dat er 2200 gaan worden over de hele dag.
Gister mijn tussendoortje niet opgegeten dus daar zat ik heel netjes qua eten. Vandaag denk ik ook dat het prima rond de 1800-900 gaat liggen.
Mijn deficit is niet heel groot, maar ik vind het prima zo. Heb niet enorm veel kilo’s om te verliezen en op deze manier heb ik geen honger gevoel.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:39

Mijn lijstje van vandaag:
L: twee volkoren boterhammen met Hollandse garnalen en een beetje mayonaise
T: 4 rijstwafels met kaas, cup-a-soup tomaten creme, cappuccino
A: boerenkool stamppot met rookworst en spekjes, twee glazen rode wijn
T: 3 blokjes Tony Chocolonely donkere melk

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:43

Mmm Tony Chocolonely :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:46

Tony Chocolony... Dat zouden ze eigenlijk gewoon niet meer moeten maken... Dat is zo lekker!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:24

Deze week weer eens strakker aan het weekmenu houden. Woensdag uit eten,...

Over een 10 dagen is het carnaval, dan zal het niet meevallen met een lage calorie inname haha

Voor vandaag mijn eten al klaargemaakt.

O: 200gr roeryoghurt met sinaasappel. (173)
T: 2 rijstwafels met rookvlees, komijn smeerkaas en komkommer en drinkyoghurt (100)
L: 2 bolletje krackebrod donker sesam, light jam, kaas, komkommer (180)
T: 2 manderijnen (32)
A: 250 ml zoete aardappel/brocollisoep met 1 boterham (359)
T: zelfgemaakte suikervrije kruidenkoek (144)

Dan kom ik helaas nog niet aan de 1000 kcal. Dus nog maar een wat bij pakken straks.

Straks mijn paard trainen en 1 lesgeven. Kan ik daarna in de avond op de bank.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 13:37

Maar als je zo met moeite aan de 1000kcal komt, waarom ga je dan geen normale maaltijden eten? Aardappel/vlees(vervanger)/groente, en s middags gewoon een boterham. Beter gezegd: kcal rijker eten.. schrap alle light en magere producten en ga voor de volle variant :). Schrap suikervrije dingen. Misschien brood/rijstwafelbeleg wat meer kcal bevat (desnoods nutella of pindakaas).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:43

Ik ga ook weer wat strenger zijn voor mezelf. Woensdag met de buurvrouw uit eten, we gaan pasta eten, dus zal wel calorierijk gaan worden.

Lijstje voor vandaag:
O: kleine cappuccino, banaan, driekwart sinaasappel, kwart appel
L: vijgenbroodje met hummus, komkommer en paprika, gekookt ei
T: twee knäckebröd met Hüttenkäse en gerookte kipfilet
A: zelfgemaakte tomatensoep (tomaten, ui, knoflook, Italiaanse kruiden en bouillon), stokbrood met gorgonzola, gevulde pepers met roomkaas, olijven en sla met artisjokharten, komkommer en kappertjes, glas wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:51

IMANDRA schreef:
Maar als je zo met moeite aan de 1000kcal komt, waarom ga je dan geen normale maaltijden eten? Aardappel/vlees(vervanger)/groente, en s middags gewoon een boterham. Beter gezegd: kcal rijker eten.. schrap alle light en magere producten en ga voor de volle variant :). Schrap suikervrije dingen. Misschien brood/rijstwafelbeleg wat meer kcal bevat (desnoods nutella of pindakaas).

Op maandag geef ik lessen en ben ik pas laat thuis, al valt het vandaag mee. Andere weken is het niet voor 20:30.

Ik wil sowieso niet aanvullen met suikerrijke producten als nutella oid. Boterhammen vindt ik niet zo lekker, ben al blij dat ik dit soort crackers lust haha.

Normaal eet ik in de avond gewoon pasta, avg etc. Alleen op maandag dus soep met brood.

Ik zal nog eens wat suikervrije koeken bakken. Kan ik die erbij eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 13:56

vec schreef:
IMANDRA schreef:

Op maandag geef ik lessen en ben ik pas laat thuis, al valt het vandaag mee. Andere weken is het niet voor 20:30.

Ik wil sowieso niet aanvullen met suikerrijke producten als nutella oid. Boterhammen vindt ik niet zo lekker, ben al blij dat ik dit soort crackers lust haha.

Normaal eet ik in de avond gewoon pasta, avg etc. Alleen op maandag dus soep met brood.

Ik zal nog eens wat suikervrije koeken bakken. Kan ik die erbij eten.

Waarom niet? Suiker is prima mits het met mate gegeten wordt. Het is slechter om onder je BMR te eten dan om een keer nutella op je cracker te smeren.. geen brood lusten snap ik wel maar doe dan kcal rijk beleg erop zodat je toch netjes aan je kcal komt. Bedoel, je moet vanavond toch nog een flinke maaltijd eten (500+kcal wss) om toch nog een beetje netjes uit te komen (afhankelijk van je kcal doel).

Snap sowieso het hele anti-suiker verhaal niet maar oké :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:03

Ik houd ook niet van zoet haha. Ben op zich best een makkelijke eter maar vind dingen als pasta, pindakaas, stroop etc echt niet lekker. Jam gaat nog net op een cracker.

Ik heb echt tijdenlang alleen maar salades gegeten tussen de middag.

Maar ik denk dat ik er vanavond een ei met groente en kaas bij ga bakken.

Baal er zelf ook van hoor dat ik niet aan de 1000 kom. Gelukkig doe ik dat de andere dagen van de week wel.
Het valt me pas op sinds ik het bij ben gaan houden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:06

Vec, hoe zag je dag eruit voor je begon met afvallen? Neem aan dat je toen anders at en daarom besloten hebt om je eetstijl aan te passen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:08

Ik ga ook weer ff normaal eten. Van t weekend heel rommelig gegeten, wel lekker :9 En een gezellige dag gehad met vriendinnen.

Mijn lijstje voor vandaag
O: havermout, eiwitpoeder, halve banaan, frambozen en pindakaas
T: nakd reepje
L: krieltjes met broccoli en vega schnitzel, plus ketchup
T: banaan
A: twee boterhammen met quorn slices, bakje gemengde groenten met een lepeltje olie en kruiden
T: appel, alpro go on met kersen

B: 70 minuten paardgereden (11 km) :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:17

Hier ook mehhh weekend, gisteren niet zo veel gegeten.... als in de zin we waren winegums aant eten en vergaten onze lunch en toen gingen we om half 5 lunchen en toen moesten we avond eten om 7 uur / half 8 :+

Vec, ik ben het eens met bovenstaande. Je kan prima wat meer kcal toevoegen. Waarom niet meer brood bij je soep. Of van die croutons door je soep? Of op je boordje kruidenboter bijv?? Banaan er nog bij fietsen is ook alweer 100 kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:19

linoleum schreef:
Vec, hoe zag je dag eruit voor je begon met afvallen? Neem aan dat je toen anders at en daarom besloten hebt om je eetstijl aan te passen.

Toen at ik ongeveer zo:

O: niets
T: fruit, sultana, koekjes
L: salade, soep, broodje met salade, warm eten van de dag ervoor
T: kwark met fruit of los fruit
A: avg, pasta, salade, etc.
T: wisselend soms niets soms wel.

Niet echt heel anders maar wel minder bewust. Vooral door het noteren en bewuster eten eet ik gevarieerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:20

Yonker schreef:
Hier ook mehhh weekend, gisteren niet zo veel gegeten.... als in de zin we waren winegums aant eten en vergaten onze lunch en toen gingen we om half 5 lunchen en toen moesten we avond eten om 7 uur / half 8 :+

Vec, ik ben het eens met bovenstaande. Je kan prima wat meer kcal toevoegen. Waarom niet meer brood bij je soep. Of van die croutons door je soep? Of op je boordje kruidenboter bijv?? Banaan er nog bij fietsen is ook alweer 100 kcal.

Er moeten calorien bij vind ik zelf.

Banaan is altijd een goede, die gooi ik door de kwark met ander fruit want zo uit de hand lust ik ze niet haha.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:36

Of heb wat repen in huis die je makkelijk als tussendoortje kan pakken, ook hierin heb je er wel die wat kcalrijker zijn maar niet persee "ongezond"

Vandaag voor mij:

O: skyr met muesli
L: 3vk boterhammen, kaas, kipfilet, muhammara en nog 2 cracker philadelphia en sandwich spread. Ja vrij stevige lunch
A: ????? Ik wou pasta pesto maken maar weet niet of ik daar nog trek in heb... heb namelijk belangrijk gesprek straks om half 6 en weet niet hoe laat ik dan thuis ben. Moet ook nog even snel langs stal :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 14:36

vec schreef:
Ik houd ook niet van zoet haha. Ben op zich best een makkelijke eter maar vind dingen als pasta, pindakaas, stroop etc echt niet lekker. Jam gaat nog net op een cracker.

Baal er zelf ook van hoor dat ik niet aan de 1000 kom. Gelukkig doe ik dat de andere dagen van de week wel.

Maar er is ook genoeg hartig broodbeleg wat meer kcal bevat :+. Ik bedoel gewoon dat je wat meer kcal rijk broodbeleg in je routine gaat doen, want zo weinig eten is echt niet gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:40

IMANDRA schreef:
vec schreef:

Maar er is ook genoeg hartig broodbeleg wat meer kcal bevat :+. Ik bedoel gewoon dat je wat meer kcal rijk broodbeleg in je routine gaat doen, want zo weinig eten is echt niet gezond.

Ik ben wat brood gewoon heel moeilijk. Lust geen boter op brood en al helemaal niet in combinatie met vlees/kaas. Zag laatst bij de supermarkt allerlei spreads maar ik ben bang dat ik dat ook niet lekker vind.

Het liefst zou ik 2x per dag warm eten maar dat is ook zo wat.

Ik zal bij de

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:55

Maar waarom dan niet een goed gevulde salade, of je crackers veel meer uitgebreid beleggen? Er is zoveel meer dan brood en warm eten alleen.

Je geeft aan dat je bewuster bent gaan eten. Maar naar mijn idee at je hiervoor nuttiger voor je lichaam dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:04

Salades zijn inderdaad goed gevuld. Daar stop ik echt van alles in.

Hebben jullie wat tips voor uitgebreider belg op crackers?

Ik vind het best moeilijk om lekker, gezond en voedzaam te lunchen.
Avondeten is geen probleem. Dan kun je zo uitgebreid variëren. Zoek zeker 3x pw een lekker recept op internet om dat te maken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:14

Zou wel willen dat ik moeite had om aan mn kcal kon komen, en dan kon aanvullen met kcal rijke producten. Heb ik nou nooit last van :+
Maar ik vind bijv avocado heerlijk op een cracker. Of gewoon een finke plak kaas.

Ik heb een nogal ehhh... gevuld weekend gehad qua eten :') zaterdag in de stad lekker ijsje gehaald en 's avonds ayce sushi :9 zondag waanzinnige kip uit de oven gegeten, bepaald niet mager en zo lekker dat ik er veel te veel van gegeten heb.

Nu weer normaal. Nou ja normaal... de kinderen hebben vakantie dus vandaag naar de dierentuin geweest, dan is mn ritme toch anders dan anders.

O: 2 kadetjes met kaas
T: halve gevulde koek die mn zoontje niet meer wilde :+
L: pretzel
T: flink stuk komkommer, paar frambozen
A: andijviestamppot met gehaktbal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:15

Ja Laura dat lust ik wel!! Zal eens wat avocado's halen. Die stop ik ook altijd in salades!