Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:27

Als ik het weet, weten jullie het ook!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:51

Oef, succes met je afspraak. Snap dat het spannend is.

Mooie fotos, supervixen. Wat een gave tattoo :)

Ik heb vanochtend 11.4km gelopen. Genoten van het weer en een fijn tempo aan kunnen houden. Alleen heel weinig motivatie om de deur uit te gaan. Als ik eenmaal bezig ben is het super fijn }:0

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:36

Wat fijn van die goede loopjes! Ik hoop dat het meevalt Memuska, erg vervelend wanneer je lichaam je beperkt.. Supervixen, is dat nou Meinerswijk??

Ik ben vandaag bezig geweest met verhuizen, misschien dat ik morgen ga (volgens planning), en anders hopelijk met mijn moeder op de fiets zondag. Ik ‘’moet’ 70min, en zie daar een beetje tegenop. Heb het eerder gedaan maar vind het van tevoren zo saai klinken :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 06:37

96Laura schreef:
Wat fijn van die goede loopjes! Ik hoop dat het meevalt Memuska, erg vervelend wanneer je lichaam je beperkt.. Supervixen, is dat nou Meinerswijk??

Ik ben vandaag bezig geweest met verhuizen, misschien dat ik morgen ga (volgens planning), en anders hopelijk met mijn moeder op de fiets zondag. Ik ‘’moet’ 70min, en zie daar een beetje tegenop. Heb het eerder gedaan maar vind het van tevoren zo saai klinken :+

Yep dat is Meinerswijk.
Een hardloopvriend woont daar vlakbij en vroeg of ik samen wilde lopen daar.

Saai? Heerlijk juist. Kies een mooie omgeving en de tijd vliegt voorbij.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:33

Supervixen schreef:
Saai? Heerlijk juist. Kies een mooie omgeving en de tijd vliegt voorbij.

En zet een leuk muziekje of interessante podcast op - ik heb al meermaals extra km / minuten gelopen omdat ik wou horen hoe het afliep :o

In dat kader: iemand ervaring met audioboeken?

Ik vertrek naar het ziekenhuis... Alle duimen welkom!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:49

Ik duim Memuska!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:50

Goed bezig hier dames!

SV ik ben echt zo jaloers op al jou mooie loopjes. Heerlijke omgevingen zoek je elke keer weer uit. Geen last van pijntjes meer?

Haha herkenbaar Memuska, zo ben ik ook al eens doorgelopen. Duimen draaien!

Mooie afstand Lien_ De drempel onder de deur is soms hoog ja :=

Laura ik vind dat ook juist heerlijk, gewoon 70 minuten wegdromen onderweg <3

Ik tik nu ook ongemerkt toch telkens lekkere afstanden weg. Gisteravond na het werk 3x12 minuten gelopen op duurlooptempo, toch 5,7 km gedaan. En het ging heerlijk. Ben er echt weer van aan het genieten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:59

Ik heb ervaring met luisterboeken maar vind het vreselijk. Is niet aan mij besteed. Geef mij maar een fysiek boek. <3

Ik duim voor je!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:04

Luisterboeken heb ik ook een grondige hekel aan. Kan ik niet aanhoren. Podcasts vind ik op zich wel leuk. Susy Q&A daarentegen... <3 Call me crazy maar ik ben fan := De Pacer vinc ik dan weer vreselijk elitair om aan te horen, dan heb ik serieus het gevoel dat ik net zo goed om kan draaien want ik ben een prutser _O- Intervallen gewoon lekker op muziek.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:07

Memuska ik duim voor je!

Ontherun, het gaat goed met de pijntjes gelukkig momenteel.

Ik loop trouwens ook gewoon saaie rondjes door het dorp hoor :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:16

Dat geloof ik graag, maar toch, die duurloopjes van jou... En gelukkig! Zo houden, liever geen pijntjes :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:25

Met 70 minuten of langer rennen kom je tenminste nog eens ergens. Juist niet saai.
Of je aansluiten bij een loopgroep, ook leuk. Wij hebben er nu een meisje van 18 bij omdat haar volleybal stil ligt, zorgt weer voor andere gesprekken.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:29

Ik vind luisterboeken heerlijk. In bed als ik te moe ben voor een fysiek boek, in de auto als ik een lang stuk moet rijden, heerlijk!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:53

Ik heb een tijd minstens een boek per week geluisterd in de auto. Even checken of de voorlezer je ligt wel. Vond het heerlijk. Maar bij het lopen heb ik liefst mijn muziek, radio of niets.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:15

Hier draaien de duimen ook voor je, Memuska!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:57

Bedankt iedereen!!

Voorlopig gaat hij mijn knie nog niet afzetten :+

Eenvoudig uitgelegd staat mijn knieschijf ietwat scheef, wat maakt dat ze bij het lopen tegen de buitenkant aandrukt, wat voor ontstekingen zorgt. De inspuitingen die ik eerder van de andere arts kreeg haalden dus wel de ontsteking weg, maar niet de oorzaak.
Ik heb nog eens 18 beurten fysio bijgekregen en moet dus oefeningen doen om de spieren in m'n knie sterker te maken zodat mijn knieschijf correcter gaat bewegen. Ook krijg ik zooltjes voor in m'n loopschoenen, die zijn al opgemeten en mag ik 30 juli ophalen.

Moest dat allemaal niet helpen, kan hij evt een stukje knieschijf weghalen en de pezen aanspannen, maar hij vermoedt dat dat niet nodig gaat zijn omdat ik eerst na 7km last kreeg, dan na 10 en nu maar na 12... dus de spieren worden al wat sterker, dus is 't nu de kunst om dat nog beter te krijgen.

Ik luister ook veel podcasts maar ben er nu wat doorheen! Daarom wil ik 't wel eens proberen, zo'n audioboek.

@ ontherun: ik ben ook fan van Susy en heb en beetje 't zelfde gevoel bij de Pacer. Ik denk dat jij Running Stories dan ook wel leuk gaat vinden, moest je die nog niet kennen? Die zijn wat "amateuristischer", meer down to earth!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:26

*\o/* geen operatie nodig is altijd fijn Memuska! Positief gevoel erbij?
Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die dat met de pacer heeft _O- running stories ken ik nog niet, ga ik opzoeken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:01

Het lijkt dus mee te vallen gelukkig en als je er wel last van gaat krijgen kan er wat aan gedaan worden. Dat is fijn nieuws!
Worden al die fysiobehandelingen vergoed door de verzekering?

Ik luister geen podcasts, maar heb laatst wel alle shows van Hans Teeuwen zitten luisteren (niet tijdens het hardlopen).
En nou ga ik beginnen aan die van Ronald Goedemondt. Misschien is dat nog een optie ipv podcasts?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:14

De drone filmpjes zijn zo tof!
Heel blij mee.
Geen idee hoe je hier een filmpje plaatst alleen. Op mijn insta zet ik er de komende tijd in ieder geval wel wat.

Fotootje van boven :P

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:07

Hi dames,

ik lees hier ook nog mee, maar eventjes geen tijd gehad om te reageren. Zo druk met werk, veel te weinig slaap. Zondag vertrekken we naar Luxemburg voor de Mullerthaltrail, de grootste fysieke uitdaging in m'n leven tot hier toe, en ik voel me alleen maar moe. Ik moest gelukkig minder lopen de laatste 1.5 week (taper), want hoe ik dat nog geregeld had moeten krijgen weet ik niet. Hopelijk zijn m'n batterijtjes tegen maandag toch weer een beetje opgeladen.

Anyway...

over het lopen van vaste toertjes: ik loop bijna nooit hetzelfde rondje. Loop wel heel vaak langs dezelfde straten en wegen, maar het geheel is bijna altijd anders. Het is wel moeilijker een goede route te verzinnen als je minder km's loopt, maar denk dat het zelfs dan wel leuk zijn om met je fiets of auto even een paar km verder te rijden zodat je ook andere toertjes kan maken, lijkt me dat je het anders wel snel beu wordt!

@Memuska, er is een nieuwe podcast met Koen Naert zag ik vanmorgen: verdiende strepen. Heb hem alvast gedowload om eens te beluisteren.
Ik heb m'n rugnummer voor de fantomes ook binnen, heb er al zin in!
Lijkt precies toch mee te vallen met je knie! Hopelijk helpen de steunzolen en is er geen operatie nodig. Wel leuk dat je weet wat het probleem is én dat er iets aangedaan kan worden.

@SV ik zag net het filmpje op je IG. Ziet er super relax uit zo.

@ontherun je klinkt zo enthousiast! Ben blij dat het lopen goed gaat nu en dat je zo geniet!

@Neverland: hopelijk snel beter met je vermoeiden benen!

@Laura: welkom! Goed bezig precies. Zoek een leuke route (En evt leuk gezelschap) voor je 70 minuten en het is voorbij voor je het weet

@Gemme_joy goed gedaan! Je bent goed bezig!

@Poes blij dat je de motivatie en tijd weer gevonden hebt, direct een PR!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:47

Succes alvast Katharina! Klinkt wel heel gaaf, moet een mooie omgeving zijn.
Ik ben ook echt weer helemaal enthousiast inderdaad. Het gaat ook gewoon echt lekker.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:49

De postbode was er nog eens...

Afbeelding

Afbeelding

En daarmee zijn m'n laatste lockdown-medailles binnen.

Tijd voor the real stuff nu!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:57

Ik zou er nog niet te hard op rekenen momenteel vrees ik?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:04

Ik heb 5 sept weer een trail die gewoon doorgaat! Heerlijk.

Ik heb die medaille van global runningday ook. Mooi is ie.

Vanmorgen gelopen met iemand van insta, was aanpoten, hij loopt nogal hard. Dus het is een soort van tempo duurloop trailrun geworden.
Liep voor het eerst met hem samen, was gezellig!
Zwijnen en een edelhert gezien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:07

Gezien de huidige trend in België zou ik er echt niet op rekenen.