Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Hoi, ik heb even wat advies nodig.
mijn dochter, 12 jaar, heeft op internet zonder dat ik het wist ergens een zelfpierce apparaatje gekocht. Ze heeft zelf 3e gaatjes geprikt, dat ging op zich goed.
Nu heeft ze gisteravond geprobeerd een helix te prikken, en die zit op de verkeerde plek, te ver in het oor. (ongeveer op de plek waar de bovenste van MuSLi zit).
Ze is dus niet blij, en ik hoop echt dat ze geleerd heeft en dit soort akties niet meer doet. Maar wat nu.
Ik heb gezegd dat ze het er maar beter uit kan halen en dicht laten groeien, en dan ooit in de verre verre toekomst bij een professionele piercer een helix kan gaan laten zetten.
Hoe kunnen we de wond het best behandelen? ze zegt dat het wel ontsmet is, met zoutoplossing, maar ik betwijfel of het echt hygiënisch genoeg is gegaan.

x_Jeanine_x schreef:Oeh! Mooi hoor.
Ik heb nu 1 oor een daith en daar blijft het bij. Pijn en jeuk enzo viel reuze mee. Maar mis mn oordopje op rechts, links ben ik echt niet gewend. En hij zit nog niet eens een maand en heb het gevoel alsof ie er al jaren zit.

ik hoop het, want ik ga in april op vakantie met mijn moeder en ze snurkt :’)

want de dag erna heb ik nog gewaterpolod

Dus nu twijfel ik: nog een gat erbij zodat die ketting er straks wel mooi aan kan, of gewoon verkopen via vinted ofzo. Bestaat er eigenlijk überhaupt een pagina voor tweedehands piercings?

Zonnehoed schreef:Mooie chain, jammer dat je hem niet mooi vind staan!
Ik denk dat de forward helix zorgt voor een mooie balans, maar met 3 is het misschien iets te druk met de tragus en daith erbij. Ik zou zelf voor 2 gaan, dat is in mijn ogen iets meer in balans. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Mijn oren waren helaas niet geschikt voor een forward helix. Te weinig ruimte... Vond ik erg jammer, want ik vind het altijd mooi staan!
Ik zie net dat Dare 2 Wear in Amsterdam (de zusterwinkel van Classic, waar ik vroeger heen ging) nog wel bestaat. Ik zou je dan ook zeker willen aanraden om daar te gaan kijken, want ze hebben prachtige sieraden en zullen je ook fantastisch helpen met uitzoeken!
Ik ga daar ook heen voor het piercen, heb ik net besloten.
Zonnehoed schreef:Als tiener had ik diverse piercings in mijn oren, maar toen ik 10 jaar geleden de arbeidsmarkt op ging heb ik de meeste eruit gehaald omdat het niet werd gewaardeerd in de sector waarin ik begon.
Nu zou ik graag een aantal willen laten repiercen, maar bij welke shop? Ik ging het liefste naar Classic in Amsterdam maar die is natuurlijk al even dicht.![]()
Heeft iemand een aanbeveling? Het liefste in de Noordkop en anders omgeving Alkmaar.

Zonnehoed schreef:Heb je al zeezoutoplossingen geprobeerd? Die hielpen bij mij tegen zulke bultjes.