[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:59

Hoi, ik heb even wat advies nodig.
mijn dochter, 12 jaar, heeft op internet zonder dat ik het wist ergens een zelfpierce apparaatje gekocht. Ze heeft zelf 3e gaatjes geprikt, dat ging op zich goed.
Nu heeft ze gisteravond geprobeerd een helix te prikken, en die zit op de verkeerde plek, te ver in het oor. (ongeveer op de plek waar de bovenste van MuSLi zit).
Ze is dus niet blij, en ik hoop echt dat ze geleerd heeft en dit soort akties niet meer doet. Maar wat nu.
Ik heb gezegd dat ze het er maar beter uit kan halen en dicht laten groeien, en dan ooit in de verre verre toekomst bij een professionele piercer een helix kan gaan laten zetten.

Hoe kunnen we de wond het best behandelen? ze zegt dat het wel ontsmet is, met zoutoplossing, maar ik betwijfel of het echt hygiënisch genoeg is gegaan.

Jester_

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 13:57

Gewoon eruit halen, goed schoonhouden dan is het binnen een dag dicht

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:31

En dat ding verbranden :=
Dat ze dat soort dingen verkopen (vooral aan jongeren) blijft me verbazen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:20

juval schreef:
Hoi, ik heb even wat advies nodig.
mijn dochter, 12 jaar, heeft op internet zonder dat ik het wist ergens een zelfpierce apparaatje gekocht. Ze heeft zelf 3e gaatjes geprikt, dat ging op zich goed.
Nu heeft ze gisteravond geprobeerd een helix te prikken, en die zit op de verkeerde plek, te ver in het oor. (ongeveer op de plek waar de bovenste van MuSLi zit).
Ze is dus niet blij, en ik hoop echt dat ze geleerd heeft en dit soort akties niet meer doet. Maar wat nu.
Ik heb gezegd dat ze het er maar beter uit kan halen en dicht laten groeien, en dan ooit in de verre verre toekomst bij een professionele piercer een helix kan gaan laten zetten.

Hoe kunnen we de wond het best behandelen? ze zegt dat het wel ontsmet is, met zoutoplossing, maar ik betwijfel of het echt hygiënisch genoeg is gegaan.

Ik weet, het is totaal niet grappig, maar moet wel een beetje lachen om hoe ondernemend je dochter is!

Dat groeit gelukkig echt razendsnel dicht, eruit halen en goed proper houden zou ik doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:22

bedankt voor de tips. Het apparaat is inmiddels afgepakt, en de oorbel is eruit.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 09:05

Nooit verwacht dat ik me ooit in een piercing topic zou melden, maar ik merk dat het de laatste tijd toch begint te kriebelen.

Als tiener heb ik jaren met het idee rondgelopen om een helix te laten piercen, maar dat idee heb ik nooit doorgezet. Tien jaar geleden heb ik uiteindelijk wel - samen met mijn zusjes - een inner conch laten zetten bij Cas van One Spirit Collective in Arnhem. Het piercen zelf viel me alles mee, de eerste periode van het herstel vond ik wel vrij intens, maar de plek is goed geheeld en ik ben er tot op de dag van vandaag blij mee.
Het verslavende effect van piercen heb ik echter nooit ervaren, maar de laatste tijd neig ik er toch naar om in hetzelfde oor een high lobe te laten piercen. Vanwege het herstel deze keer liefst geen kraakbeenpiercing.

Vanwege mijn goede ervaringen had ik in eerste instantie het idee om deze piercing weer bij Cas te laten zetten. Ware het niet dat ik tegenwoordig in Leiden woon, dus het best een eindje reizen is. Vandaar mijn vraag, wie heeft er ervaringen met piercers in de regio Leiden? Welke moet ik absoluut mijden en welke zijn eventueel wel de moeite van een bezoek waard?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 09:45

Ik krijg steeds reclame te zien van Ardant.
Nu passen de maten niet (mijn gaatjes zijn 1,2mm). En ik vind ze ook duur.
Heeft iemand al zo'n alternatief gezien qua vorm? Ik heb nu overal labrets in zitten voor de platte achterkant, maar wil wel eens wat anders :o

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:56

In April heb ik m’n conch uit gehaald omdat het ellende was met genezen doordat ik met dansen er er een klap op had gekregen.. dus vandaag opnieuw laten zetten en óók een daith in hetzelfde oor! Super blij mee :D

Afbeelding

Ter vergelijking, mijn andere oor:

Afbeelding

Ik heb dus nu in beide oren een daith. Dat blijft toch echt mijn favoriete piercing <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:13

Oeh! Mooi hoor.
Ik heb nu 1 oor een daith en daar blijft het bij. Pijn en jeuk enzo viel reuze mee. Maar mis mn oordopje op rechts, links ben ik echt niet gewend. En hij zit nog niet eens een maand en heb het gevoel alsof ie er al jaren zit.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:59

x_Jeanine_x schreef:
Oeh! Mooi hoor.
Ik heb nu 1 oor een daith en daar blijft het bij. Pijn en jeuk enzo viel reuze mee. Maar mis mn oordopje op rechts, links ben ik echt niet gewend. En hij zit nog niet eens een maand en heb het gevoel alsof ie er al jaren zit.

Heb je een foto? :D

Ik kon in mijn rechter oor ook heel lang geen oordopje in. Inmiddels lukt het wel met m’n AirPods, maar slaap oordopjes zijn nog krap. Ik heb nu van die schuimrubber oordopjes gekocht en door de helft geknipt, die doe ik in mijn rechteroor.

Maar ik heb het idee dat deze nieuwe daith in mijn linker oor hoger zit dan rechts, en het sieraad is sowieso kleiner. Dus ik vermoed dat ik oordopjes gewoon in kan zodra dat minder gevoelig is. :D ik hoop het, want ik ga in april op vakantie met mijn moeder en ze snurkt :’)

Edit, hier zie je dus dat er vrij veel ruimte nog zit in m’n gehoorgang (als je het vergelijkt met de foto van m’n andere oor in de vorige post)

Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:23

Wat een prachtig sieraad heb je in je helix, Emita. Die drie hangertjes. <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:22

Afbeelding
Afbeelding

Hartje moet nog wel dicht gedrukt worden, dit was gelijk na het zetten.

Oorbellen lijken nog best strak te zitten :+ want de dag erna heb ik nog gewaterpolod :+

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:01

Wauw <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:52

Mooi allemaal!
Hier was ik onlangs in de shop voor andere sieraden ivm een MRI. Dus alles is even vervangen door bioplast.
Mijn daith is sindsdien mega rustig en pijnvrij. Ik had hiervoor echt goud, dus ik vind het best raar dat het nu met bioplast zo goed gaat. Iemand die dit herkent?

In januari heb ik een afspraak om terug te wisselen en dan laat ik ook een conch zetten :D

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:06

Als tiener had ik diverse piercings in mijn oren, maar toen ik 10 jaar geleden de arbeidsmarkt op ging heb ik de meeste eruit gehaald omdat het niet werd gewaardeerd in de sector waarin ik begon.

Nu zou ik graag een aantal willen laten repiercen, maar bij welke shop? Ik ging het liefste naar Classic in Amsterdam maar die is natuurlijk al even dicht. -O-
Heeft iemand een aanbeveling? Het liefste in de Noordkop en anders omgeving Alkmaar.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:28

In Hoofddorp zit Inkredible, dat vind ik echt een hele fijne shop! Echt een aanrader :j

Ik had in een enthousiaste bui wat 14k gouden sieraden gekocht voor mijn piercings, waaronder een hele gave chain (de Novella chain van Ember):
https://thetattoogarden.nl/product/embe ... cz-rechts/

Maar toen ik hem paste vond ik het niet mooi staan bij de gaten die ik nu heb :') Dus nu twijfel ik: nog een gat erbij zodat die ketting er straks wel mooi aan kan, of gewoon verkopen via vinted ofzo. Bestaat er eigenlijk überhaupt een pagina voor tweedehands piercings?

Sowieso zat ik te denken wat ik misschien ooit nog in de toekomst wil - over een jaar als mijn andere oor goed genezen is:

Afbeelding

Of ben ik dan te fanatiek? :+

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:35

Mooie chain, jammer dat je hem niet mooi vind staan!

Ik denk dat de forward helix zorgt voor een mooie balans, maar met 3 is het misschien iets te druk met de tragus en daith erbij. Ik zou zelf voor 2 gaan, dat is in mijn ogen iets meer in balans. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. :P

Mijn oren waren helaas niet geschikt voor een forward helix. Te weinig ruimte... Vond ik erg jammer, want ik vind het altijd mooi staan!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:12

Zonnehoed schreef:
Mooie chain, jammer dat je hem niet mooi vind staan!

Ik denk dat de forward helix zorgt voor een mooie balans, maar met 3 is het misschien iets te druk met de tragus en daith erbij. Ik zou zelf voor 2 gaan, dat is in mijn ogen iets meer in balans. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. :P

Mijn oren waren helaas niet geschikt voor een forward helix. Te weinig ruimte... Vond ik erg jammer, want ik vind het altijd mooi staan!

Ja, ik baal d’r ook van… dus ik dacht als ik nou een vierde lobe laat Piercen, dan kan ik die chain van m’n tweede tot m’n vierde hangen. Maar straks doe ik dat, en dat vind ik het misschien toch niet mooi. En dan heb ik voor niks een vierde lobe geplaatst. :’)

De forward helixen zijn een langere termijnplan hoor, sowieso niet in 2026. Daarnaast hoor ik ook veel horrorverhalen hierover, met genezing en uitgroeien. Ik weet dus niet of ik het de moeite waard vindt om dit te proberen. Maar als ik plaatjes zie van een triple forward helix dan word ik er helemaal enthousiast van, het is zo mooi <3

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:19

Ik zou het er niet op wagen en gewoon een nieuw sieraad uitkiezen. :P Ik zie net dat Dare 2 Wear in Amsterdam (de zusterwinkel van Classic, waar ik vroeger heen ging) nog wel bestaat. Ik zou je dan ook zeker willen aanraden om daar te gaan kijken, want ze hebben prachtige sieraden en zullen je ook fantastisch helpen met uitzoeken! :D Ik ga daar ook heen voor het piercen, heb ik net besloten.

En ik snap de liefde voor een triple forward helix, het kan heel mooi zijn inderdaad! :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 08:18

Zonnehoed schreef:
Als tiener had ik diverse piercings in mijn oren, maar toen ik 10 jaar geleden de arbeidsmarkt op ging heb ik de meeste eruit gehaald omdat het niet werd gewaardeerd in de sector waarin ik begon.

Nu zou ik graag een aantal willen laten repiercen, maar bij welke shop? Ik ging het liefste naar Classic in Amsterdam maar die is natuurlijk al even dicht. -O-
Heeft iemand een aanbeveling? Het liefste in de Noordkop en anders omgeving Alkmaar.

Ik heb goede ervaringen met Yasmine van Kingdom Tattoos & Piercings. Zitten in Alkmaar en Purmerend... :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:39

@Emita: Vinted heeft zeker een categorie voor tweedehand sieraden. Zelf heb ik helaas nog niet zo succes met de verkoop van mijn conch-piercing, maar wie weet heb jij meer succes met je chain.
Jammer dat je daar niet zo enthousiast over bent als gehoopt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:42

Mag ik hier even tussen komen? Ik heb sinds vorig jaar een conch. Maar laatste weken doet hij raar

In juli: De achterkant groeide in. Toen grotere achterkant. Groeide alsnog in.

Toen achterste voren erin. Maar toen ging achterkant die voor zat in groeien

Toen was ik er klaar mee, maar kwam de piercer als laatste optie om er een ringetje in te doen.

Maar nu zit er een hele bult, loopt hij te rotzooien. Maar de piercer reageert niet en ik kan nu ooo niet 123 langs. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Heb de neiging om hem eruit te halen maar wordt ie ook niet mooier van.

2 foto’s erbij

Afbeelding
Afbeelding

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:49

Heb je al zeezoutoplossingen geprobeerd? Die hielpen bij mij tegen zulke bultjes.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:46

Zonnehoed schreef:
Heb je al zeezoutoplossingen geprobeerd? Die hielpen bij mij tegen zulke bultjes.

Jaa doe ik indd. Speciaal bij de piercer mee genomen. Doe t dagelijks. Dan gaat t ff goed en dan begint het weer. Nu was t na douche zo rood. Maar blijft zo’n bult zitten. Vind het er zo lelijk uitzien ook

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:48

Een ringetje is echt het slechtste dat je in een genezende conch kunt doen. Door beweging krijgt het geen kans te genezen.

Ik zou terug gaan naar een labret en aan de kant van de bultjes van die plastic schijfjes doen.

https://alloverpiercings.nl/products/si ... xPEALw_wcB

Daarnaast goed droog blijven maken na douchen.