Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:04

black_kelpie, mooi resultaat hoor!

Annikoe, fijn dat je vriend je hier in steunt! En inderdaad het lijkt in de sportschool alsof iedereen je aan kijkt maar dat valt eigenlijk reuze mee. Sommige zijn te druk met zichzelf en de spiegel bezig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:08

Annikoe schreef:
Tuurlijk, er zijn ook wel dingen aan mijzelf die ik mooi vindt, ik heb bijvoorbeeld en gave huid en weinig last van oneffenheden etc.
Maar mijn punt was meer, omdat iedereen mij altijd pestte vanwege het feit dat ik te zwaar ben, heb ik nog steeds het idee dat ik dik ben, terwijl het reuze meevalt. Maar als je jaren en jaren te horen krijgt dat je dik bent, dan ga je het uiteindelijk vanzelf geloven, want hé, iedereen zegt het toch? Dus dan zal het wel waar zijn.
Mensen kunnen iemands zelfbeeld zo verpesten. Netzoals the_cat zegt, ik vind het ook verschrikkelijk om gewoon naar de sportschool te gaan. Ik heb dan ook het idee dat iedereen naar mij kijkt en ik voel mij dan oprecht verschrikkelijk. Daarom was het voor mij gisteren ook een hele stap dat ik wél naar de sportschool ben geweest. Maar wel samen met mijn vriend. Ik heb hem verteld over mijn onzekerheid en hij zei op een gegeven moment ook: 'Weet je hoe veel mensen er nou naar jou kijken? Helemaal niemand'. En op dat moment realiseerde ik mij ook dat het grotendeels tussen mijn oren zit. Mensen gaan naar de sportschool om te sporten, en niet om dikke mensen belachelijk te maken. Iedereen is bezig met zijn eigen ding. Misschien ga ik volgende week wel nog een keer :)

Wat een opkikker is dat dan om te horen!

Ik ben vroeger ook gepest, nooit met dik zijn of iets. Dat was ik dan ook niet gelukkig. Maar ik kan me voorstellen dat al ben je dat niet, het wel kan zorgen voor een verkeerde reactie zoals emo-eten.
Oké, ik werd dan ook gepest door het dikste meisje van de klas. En die was en is echt obees dik. Misschien scheelde dat ook wel in mijn beeld van wat nu dik is en wat is nu normaal.

Maar ik weet wel wat de invloed is van de negatieve dingen die mensen tegen je zeggen... Vreselijk...

Daardoor begaf ik me ook vrijwel nooit onder de populaire groepen op school. Toen ik een relatie kreeg met een jongen van buitenaf die wel wat mensen van mijn school kende... Vertelde hij dat een meisje (oud scharrel van hem) had gezegd dat ik raar was, hij was erg verbaasd. Ik was helemaal niet raar.
Maakte me wel erg onzeker weer over hem...

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:14

Mag ik even tussendoor zeggen hoe fijn ik de groep in dit topic vind dat we dit gewoon allemaal kunnen bespreken en delen :+:

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:41

Priscilla dat wilde ik nu ook net zeggen! Ik las alles van de afgelopen dagen terug en de sfeer is echt weer goed!

Ik kwam eigenlijk met de intentie om mijzelf helemaal af te branden, en ik voel me nu ook echt heel slecht. Slecht gegeten en bij het shoppen was er gewoon niks wat mij ook maar een beetje stond.. Maar nu ik jullie verhalen terug lees heb ik echt niks te zinnigs te zeggen. Ik bedoel mijn zelfbeeld is slecht, maar niet omdat mensen mij hebben gepest. Maar puur en alleen door mijzelf. En ik ben op dit moment ook echt stevig tegen het dikke aan en dat doet pijn, maar niemand heeft mij daar pijn mee proberen te doen. Moraal van dit verhaal, ik moet niet zeuren :+

Mensen laten we er weer lekker tegen aan gaan met zn allen! We zijn allemaal kanjers, en of we nou fysiek nog veel moeten afvallen, of mentaal moeten groeien of een combinatie van beide, we kunnen het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:00

black_kelpie schreef:
nu al zin in avondeten :Y)

O: 4 cracottes, 2 met pindakaas en 2 met leverworst en 2 mandarijnen
L: yoghurt met granola en fruit
A: wraps met (uiteraard zelfgemaakte) pulled chicken (op smaak gemaakt met oa bourbon, zo lekker!) en coleslaw.

B: flink lopen met de hond en een uur kickboxen
D: water en thee

Heb je een recept van je avondeten? Lijkt me erg lekker!

Mijn lijstje voor vandaag..
O: Havermout appeltaartje (40 gr havermout, 150 ml halfvolle melk (zucht.. amandelmelk was bedorven :roll: ), halve appel, handje rozijnen en wat kaneel)
L: 2 volkoren boterhammen met roerei met groenten
A: Chili con carne
D:veel thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:02

Mijn lijstje voor vandaag

O: 2x weetabix met halfvolle melk en schuddebuikjes (zoooo lekker)
L: een kom zelfgemaakte bloemkoolsoep en straks denk ik een pakje noodles
A: hutspot met stoofvlees.

Moet het zo nog even uitrekenen, misschien pak ik nog een tussendoortje en anders sla ik de noodles over

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:15

_Priscilla schreef:
Mag ik even tussendoor zeggen hoe fijn ik de groep in dit topic vind dat we dit gewoon allemaal kunnen bespreken en delen :+:

ja he :) :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:20

Ik ben vroegen ook flink gepest, nooit met mn omvang (ik was toen ook nog redelijk slank), maar om wie ik was/ben. Ik werd altijd raar gevonden, ik was anders dan anderen. Dat ben ik nog steeds, alleen nu realiseer ik me dat iedereen anders is :)
M'n zelfbeeld is wel dramatisch laag, al wordt dat nu wel weer iets beter. Ik ben heel onzeker, en denk al gauw dat mensen niet willen horen wat ik te zeggen heb (vooral in real life, op een forum l*l ik wel :+ ), waardoor ik me nogal afstandelijk en stil op kan stellen. Gevolg is dat ik weinig vrienden heb, en ontzettend veel moeite om nieuwe mensen te ontmoeten.
Dat is iets waar ik echt nog wel aan wil werken, maar ik weet niet goed hoe.

Ik heb net een heerlijk broodje rosbief met grana pedano en rucola op :9 En broccolisoep met veel knoflook :P

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:22

_Ilsee_ schreef:
Priscilla dat wilde ik nu ook net zeggen! Ik las alles van de afgelopen dagen terug en de sfeer is echt weer goed!

Ik kwam eigenlijk met de intentie om mijzelf helemaal af te branden, en ik voel me nu ook echt heel slecht. Slecht gegeten en bij het shoppen was er gewoon niks wat mij ook maar een beetje stond.. Maar nu ik jullie verhalen terug lees heb ik echt niks te zinnigs te zeggen. Ik bedoel mijn zelfbeeld is slecht, maar niet omdat mensen mij hebben gepest. Maar puur en alleen door mijzelf. En ik ben op dit moment ook echt stevig tegen het dikke aan en dat doet pijn, maar niemand heeft mij daar pijn mee proberen te doen. Moraal van dit verhaal, ik moet niet zeuren :+

Mensen laten we er weer lekker tegen aan gaan met zn allen! We zijn allemaal kanjers, en of we nou fysiek nog veel moeten afvallen, of mentaal moeten groeien of een combinatie van beide, we kunnen het!

_/-\o_

En je mag best zeuren hoor, want ookal ben je niet gepest mag je er nog wel mee zitten. Als je er maar niet mee blijft zitten en er wat aan gaat doen :D Komt goed!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:28

Laura, Ik heb exact hetzelfde. Ik ben daardoor sociaal ook nooit zo sterk geweest. Maar op een of andere manier heb ik 3 jaar geleden ( toen ik net naar de universiteit ging) een soort besef moment gehad. Mijn moeder en ik waren exact het zelfde en ik zag bij haar wat haar dat bracht, bar weinig en een hoop onzekerheid. Toen realiseerde me dat ik dus niet meer zo wilde zijn ( negatief, niet sociaal, jaloers, onzeker) en ik ben nu al zoveel gegroeid! Heb meer (echte) vrienden dan ik ooit heb gehad. Ergens denk ik nog steeds dat ik sociaal heel slecht ben, maar telkens word er toch anders bewezen of dat ik op de goede weg ben. Ook een zelfbeeld dingetje dus.

Ik ga zo voor het eerst tofu klaar maken, ben benieuwd of dat wat word en of ik het lekker vind :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:29

xJitskee schreef:
Heb je een recept van je avondeten? Lijkt me erg lekker!

Ik heb geen idee van verhoudingen, meestal maak ik een grote hoeveelheid tegelijkertijd en op smaak brengen is ook een snufje van dit en een flatsje van dat :')

Kipfilet in kokend water leggen en 25 minuten laten koken. Daarna uit elkaar trekken tot draadjes. Ik gooi er een plens bourbon bij, knoflookpoeder, gerookt paprikapoeder, zout, peper en wat bruine basterdsuiker. Tot het lekker smaakt :D Als ik makkelijk wil haal ik een bakje kant en klare coleslaw, maar die is niet half zo lekker als zelf maken (en ook minder gezond). Als ik het zelf maak haal ik een zak julienne gesneden wortel, voorgesneden witte en rode kool. Ik gebruik de dressing van dit recept; http://www.jamieoliver.com/nl/recipes/v ... -coleslaw/
Alleen heb je dan dus genoeg voor een weeshuis :+

In een wrapje doen, eventueel een beetje goede barbecuesaus erbij en eet smakelijk!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:31

Nom dat klinkt goed :9

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:32

Laura82 schreef:
Ik ben vroegen ook flink gepest, nooit met mn omvang (ik was toen ook nog redelijk slank), maar om wie ik was/ben. Ik werd altijd raar gevonden, ik was anders dan anderen. Dat ben ik nog steeds, alleen nu realiseer ik me dat iedereen anders is :)
M'n zelfbeeld is wel dramatisch laag, al wordt dat nu wel weer iets beter. Ik ben heel onzeker, en denk al gauw dat mensen niet willen horen wat ik te zeggen heb (vooral in real life, op een forum l*l ik wel :+ ), waardoor ik me nogal afstandelijk en stil op kan stellen. Gevolg is dat ik weinig vrienden heb, en ontzettend veel moeite om nieuwe mensen te ontmoeten.
Dat is iets waar ik echt nog wel aan wil werken, maar ik weet niet goed hoe.

Ik heb net een heerlijk broodje rosbief met grana pedano en rucola op :9 En broccolisoep met veel knoflook :P

Zonde als je ziet wat pesters allemaal teweeg kunnen brengen. Ik vind je in ieder geval een heel fijn mens Laura :) :(:)

black_kelpie schreef:
Ter illustratie - links was op dat seminar... -O- Verschil is iets van 27 kilo.

[ Afbeelding ]

WOOW!ontzettend knap gedaan seg!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:35

Oei dat klinkt goed zeg!! Al moet ik maar niet met bourbon gaan knoeien als de kinderen mee eten :+

Priscilla, wat knap dat je zo'n omslag hebt gemaakt zeg! Ik moet zeggen, het gaat de laatste tijd iets beter, oa omdat ik beter in mn vel zit. Maar ik ben er nog lang niet. Ook wil ik van mn negatieve gedachtegang af, ook iets om aan te werken.

The_Cat dank je, dat is lief!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:46

Laura82 schreef:
Oh maar dat geloof ik ook direct hoor, mensen zijn ook geneigd jaloers te zijn. En lijken vaak ook niet te snappen dat de meeste slanke mensen daar ook gewoon wat voor moeten doen.

Maar, het kan ook een berschil zijn in wat iemand mooi vind. Zo houd ik persoonlijk niet zo van heel strak en gespierd,,vind zelf iets voller (nee niet moddervet :') ) mooier. Maar ik ben me er ook van bewust dat dat een smaakdingetje is, dus zeg daar ook niets over als iemand bijv zegt af te willen vallen.

Dat andere topic vond ik niet zo fijn, dr mag vrijwel geen commentaar geleverd worden etc.

Dat ja.. :') Ik heb dat zo vaak met collega's.. werk op de brood/deli afdeling bij een AH dus er word best veel weg geknabbeld en vooral op t moment doe ik daar ook enthousiast aan mee ( :') ) en dat is ook echt wel aan mijn lijf te merken, maar ik krijg echt zo vaak opmerkingen van 'ja jij kan alles eten en komt toch niet aan'. Nee daarom ben ik zeker in een half jaar tijd bijna 5 kilo aangekomen :')

Van t weekend was mn moeder toevallig boodschappen aan het doen, en die stond erbij toen een collega dat tegen me zei, en mn moeder ging echt keihard lachen en toen zei ze 'nou dat is niet waar hoor!'.
Toen reageerde ze eindelijk eens normaal van 'oh nee echt niet? oh oke'. Als ik het zeg is 't altijd van 'ja nee jij stelt jezelf gewoon aan want je kan het prima hebben!'

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:48

black_kelpie schreef:
Ter illustratie - links was op dat seminar... -O- Verschil is iets van 27 kilo.

[ Afbeelding ]

Wauw knap zeg! 27 kilo ook jeetje!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:50

Voor mij gaat het nu beter nu ik op de crossfit zit. Vorige keer ging ik op de fitness, en ging ik spinnen. Want dat deed ik ontzettend graag, ik ga ook graag buiten fietsen, en dat was wel iets wat ik leuk vond. Nou daar kwam ik dus helemaal verkeerd uit. Heel veel mensen die superstrak stonden, want de meeste waren dus echt fietsfanaten die spinning deden om zich wat 'fit' te houden tijdens de winter. Mja, allemaal volwassen mensen die het dus zeer grappig vonden dat ik dus niet zo 'strak in het pak' zat. En dat was wel niet fijn. Gelukkig zijn de mensen op de crossfit veel meer respectvoller. Het is inderdaad vaak een idee van mensen kijken.

Waar ik wel ongelooflijk depri van wordt, is van mijn collega :') Ik heb hier echt een collega, die is lekker plank, en die eet de hele dag niets anders dan koekjes en chips en cola en alles wat maar niet lijkt op fruit. Ook niet bemoedigend :') Sport doet hij niet want daar wordt je moe van :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:52

xNavatu Dat lijkt me echt enorm irritant!

Al ken ik wel mensen die alles lijken te kunnen eten zonder aan te komen. Maar ik voel me niet geroepen om daar wat van te zeggen.
Laatst het boek het geheim van slanke mensen gelezen, daar stond ook iets over in, dat slanke mensen het gewoon bij 1 bitterbal oid kunnen houden. Nou, als ik om me heen kijk zijn er genoeg die echt die halve schaal wegsnaaien hoor :+ Alleen zijn dat ook de mensen die bijv daarna geen avondeten meer eten omdat ze zooooo vol zitten. Of iedere dag taart, maar nooit lunch. Zo vol zit ik dus nooit, en dan eet ik dus nog gewoon een maaltijd, tsja, dat scheelt natuurlijk behoorlijk in kcal :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:54

Laura82 schreef:
xNavatu Dat lijkt me echt enorm irritant!

Al ken ik wel mensen die alles lijken te kunnen eten zonder aan te komen. Maar ik voel me niet geroepen om daar wat van te zeggen.
Laatst het boek het geheim van slanke mensen gelezen, daar stond ook iets over in, dat slanke mensen het gewoon bij 1 bitterbal oid kunnen houden. Nou, als ik om me heen kijk zijn er genoeg die echt die halve schaal wegsnaaien hoor :+ Alleen zijn dat ook de mensen die bijv daarna geen avondeten meer eten omdat ze zooooo vol zitten. Of iedere dag taart, maar nooit lunch. Zo vol zit ik dus nooit, en dan eet ik dus nog gewoon een maaltijd, tsja, dat scheelt natuurlijk behoorlijk in kcal :+

Daar heb je een punt :p Mijn grootste gevaarpunt is niet snoep maar pasta :') maar ik kan me tegenwoordig bedwingen. Ik neem 1 bord waarvan ik weet dat ik genoeg ga hebben, en dan hou ik mezelf voor om meteen van tafel te gaan zodat ik niet meer kan bijnemen. Ergens is een fout gebeurt met mijn rem op pasta :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:58

Zo herkenbaar, pasta kan ik echt rustig 3 grote borden van op zonder ook maar een beetje vol te zitten :o Ik mag nu sowieso maar 1 keer opscheppen, bij alles. Dat helpt bij mij echt voor portie controle.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:59

Mijn grootste valkuil is kaas. Ik kan op kaas leven :Y) Ik maakte eerder een idioot lekkere tosti (nickname tosti hartaanval) met cheddar (niet van die ranzige oranje plakjes), gouda en parmezaan, besmeerd met boter en gebakken in olie. Die doen we maar niet meer :')

xNavatu schreef:

Dank je :D En toen was er dus al iets van 20 af... dus het mocht ook wel zeg maar -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:04

Laura82 schreef:
Zo herkenbaar, pasta kan ik echt rustig 3 grote borden van op zonder ook maar een beetje vol te zitten :o Ik mag nu sowieso maar 1 keer opscheppen, bij alles. Dat helpt bij mij echt voor portie controle.

Ik heb bij alles portie controle, maar echt niet bij pasta. Dus dat zal de nieuwe handleiding worden. Volkoren is ook handiger, want daar zit je sneller bij vol.

Haha black_kelpie :') tosti hartaanval :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:07

black_kelpie schreef:
Mijn grootste valkuil is kaas. Ik kan op kaas leven :Y) Ik maakte eerder een idioot lekkere tosti (nickname tosti hartaanval) met cheddar (niet van die ranzige oranje plakjes), gouda en parmezaan, besmeerd met boter en gebakken in olie. Die doen we maar niet meer :')

xNavatu schreef:

Dank je :D En toen was er dus al iets van 20 af... dus het mocht ook wel zeg maar -O-

Ohh help die klink heerlijk, maar ik moest t maar niet uitproberen :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:10

The_Cat schreef:
Ik heb bij alles portie controle, maar echt niet bij pasta. Dus dat zal de nieuwe handleiding worden. Volkoren is ook handiger, want daar zit je sneller bij vol.

Ik kook pasta in exacte hoeveelheden. X gram per persoon, en meer maak ik gewoon niet, dus meer eten kan dan ook niet. :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:27

black_kelpie schreef:
The_Cat schreef:

Ik kook pasta in exacte hoeveelheden. X gram per persoon, en meer maak ik gewoon niet, dus meer eten kan dan ook niet. :D

Ik kook soms ook nog voor de dag erna :p en voor de vriezer (de saus dan)