Annikoe, fijn dat je vriend je hier in steunt! En inderdaad het lijkt in de sportschool alsof iedereen je aan kijkt maar dat valt eigenlijk reuze mee. Sommige zijn te druk met zichzelf en de spiegel bezig

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Annikoe schreef:Tuurlijk, er zijn ook wel dingen aan mijzelf die ik mooi vindt, ik heb bijvoorbeeld en gave huid en weinig last van oneffenheden etc.
Maar mijn punt was meer, omdat iedereen mij altijd pestte vanwege het feit dat ik te zwaar ben, heb ik nog steeds het idee dat ik dik ben, terwijl het reuze meevalt. Maar als je jaren en jaren te horen krijgt dat je dik bent, dan ga je het uiteindelijk vanzelf geloven, want hé, iedereen zegt het toch? Dus dan zal het wel waar zijn.
Mensen kunnen iemands zelfbeeld zo verpesten. Netzoals the_cat zegt, ik vind het ook verschrikkelijk om gewoon naar de sportschool te gaan. Ik heb dan ook het idee dat iedereen naar mij kijkt en ik voel mij dan oprecht verschrikkelijk. Daarom was het voor mij gisteren ook een hele stap dat ik wél naar de sportschool ben geweest. Maar wel samen met mijn vriend. Ik heb hem verteld over mijn onzekerheid en hij zei op een gegeven moment ook: 'Weet je hoe veel mensen er nou naar jou kijken? Helemaal niemand'. En op dat moment realiseerde ik mij ook dat het grotendeels tussen mijn oren zit. Mensen gaan naar de sportschool om te sporten, en niet om dikke mensen belachelijk te maken. Iedereen is bezig met zijn eigen ding. Misschien ga ik volgende week wel nog een keer
black_kelpie schreef:nu al zin in avondeten![]()
O: 4 cracottes, 2 met pindakaas en 2 met leverworst en 2 mandarijnen
L: yoghurt met granola en fruit
A: wraps met (uiteraard zelfgemaakte) pulled chicken (op smaak gemaakt met oa bourbon, zo lekker!) en coleslaw.
B: flink lopen met de hond en een uur kickboxen
D: water en thee
_Ilsee_ schreef:Priscilla dat wilde ik nu ook net zeggen! Ik las alles van de afgelopen dagen terug en de sfeer is echt weer goed!
Ik kwam eigenlijk met de intentie om mijzelf helemaal af te branden, en ik voel me nu ook echt heel slecht. Slecht gegeten en bij het shoppen was er gewoon niks wat mij ook maar een beetje stond.. Maar nu ik jullie verhalen terug lees heb ik echt niks te zinnigs te zeggen. Ik bedoel mijn zelfbeeld is slecht, maar niet omdat mensen mij hebben gepest. Maar puur en alleen door mijzelf. En ik ben op dit moment ook echt stevig tegen het dikke aan en dat doet pijn, maar niemand heeft mij daar pijn mee proberen te doen. Moraal van dit verhaal, ik moet niet zeuren![]()
Mensen laten we er weer lekker tegen aan gaan met zn allen! We zijn allemaal kanjers, en of we nou fysiek nog veel moeten afvallen, of mentaal moeten groeien of een combinatie van beide, we kunnen het!
xJitskee schreef:Heb je een recept van je avondeten? Lijkt me erg lekker!
Laura82 schreef:Ik ben vroegen ook flink gepest, nooit met mn omvang (ik was toen ook nog redelijk slank), maar om wie ik was/ben. Ik werd altijd raar gevonden, ik was anders dan anderen. Dat ben ik nog steeds, alleen nu realiseer ik me dat iedereen anders is![]()
M'n zelfbeeld is wel dramatisch laag, al wordt dat nu wel weer iets beter. Ik ben heel onzeker, en denk al gauw dat mensen niet willen horen wat ik te zeggen heb (vooral in real life, op een forum l*l ik wel), waardoor ik me nogal afstandelijk en stil op kan stellen. Gevolg is dat ik weinig vrienden heb, en ontzettend veel moeite om nieuwe mensen te ontmoeten.
Dat is iets waar ik echt nog wel aan wil werken, maar ik weet niet goed hoe.
Ik heb net een heerlijk broodje rosbief met grana pedano en rucola opEn broccolisoep met veel knoflook
black_kelpie schreef:
Laura82 schreef:Oh maar dat geloof ik ook direct hoor, mensen zijn ook geneigd jaloers te zijn. En lijken vaak ook niet te snappen dat de meeste slanke mensen daar ook gewoon wat voor moeten doen.
Maar, het kan ook een berschil zijn in wat iemand mooi vind. Zo houd ik persoonlijk niet zo van heel strak en gespierd,,vind zelf iets voller (nee niet moddervet) mooier. Maar ik ben me er ook van bewust dat dat een smaakdingetje is, dus zeg daar ook niets over als iemand bijv zegt af te willen vallen.
Dat andere topic vond ik niet zo fijn, dr mag vrijwel geen commentaar geleverd worden etc.
Laura82 schreef:xNavatu Dat lijkt me echt enorm irritant!
Al ken ik wel mensen die alles lijken te kunnen eten zonder aan te komen. Maar ik voel me niet geroepen om daar wat van te zeggen.
Laatst het boek het geheim van slanke mensen gelezen, daar stond ook iets over in, dat slanke mensen het gewoon bij 1 bitterbal oid kunnen houden. Nou, als ik om me heen kijk zijn er genoeg die echt die halve schaal wegsnaaien hoorAlleen zijn dat ook de mensen die bijv daarna geen avondeten meer eten omdat ze zooooo vol zitten. Of iedere dag taart, maar nooit lunch. Zo vol zit ik dus nooit, en dan eet ik dus nog gewoon een maaltijd, tsja, dat scheelt natuurlijk behoorlijk in kcal
xNavatu schreef:Wauw knap zeg! 27 kilo ook jeetje!
Laura82 schreef:Zo herkenbaar, pasta kan ik echt rustig 3 grote borden van op zonder ook maar een beetje vol te zittenIk mag nu sowieso maar 1 keer opscheppen, bij alles. Dat helpt bij mij echt voor portie controle.
black_kelpie schreef:Mijn grootste valkuil is kaas. Ik kan op kaas levenIk maakte eerder een idioot lekkere tosti (nickname tosti hartaanval) met cheddar (niet van die ranzige oranje plakjes), gouda en parmezaan, besmeerd met boter en gebakken in olie. Die doen we maar niet meer
xNavatu schreef:Wauw knap zeg! 27 kilo ook jeetje!
Dank jeEn toen was er dus al iets van 20 af... dus het mocht ook wel zeg maar
black_kelpie schreef:The_Cat schreef:Ik heb bij alles portie controle, maar echt niet bij pasta. Dus dat zal de nieuwe handleiding worden. Volkoren is ook handiger, want daar zit je sneller bij vol.
Ik kook pasta in exacte hoeveelheden. X gram per persoon, en meer maak ik gewoon niet, dus meer eten kan dan ook niet.