Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:32

Ik denk gewoon dat het teveel gevraagd is om me 24 uur per dag te pushen om dingen te doen. Ik sta mezelf maar weinig toe om te ontspannen en ik denk dat het mede daardoor komt.
Helaas heb ik op het moment echt de tijd niet om meer leuke dingen te doen en minder werken is ook even geen optie. Daarom maar even wat minder druk erop leggen zodat ik wat meer kan genieten. Blijf overdag wel goed opletten maar met het avond eten sta ik mezelf even wat meer toe.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:36

Iris: herkenbaar :) Ik had hier ook even mijn bord vol met alles. Werk, trainen, lesgeven, afvallen, sociaal leven,...

Bovendien heb ik dat ook wel hoor, dat ik bij strikt meten etc heel gedemotiveerd raak als er maar 100gr af gaat zo. Je doet veel moeite, je wil dan ook veel 'zien' op die weegschaal (of juist minder dus :) ).

Wat voor mij helpt: gezond eten niet als afvallen op zich zien, maar als het mijzelf beter in mijn vel voelen. Ik heb gisteren bv echt genoten van die gratin maar achteraf had ik echt buikkramp, dat is iets dat ik heel vaak merk tegenwoordig: 'zwaar' of vettig eten maakt dat ik mij niet erg goed voel, waardoor ik automatisch minder zin heb om het te gaan doen eigenlijk. Denk dat het belangrijker/beter is die knop om te draaien en zo standaard gevarieerd/gezond te gaan eten (ik eet echt pakken meer fruit en groente dan paar maand geleden), en dat als 'normaal' te gaan zien in plaats van een 'dieet'.

Doordat ik gezonder eet, voel ik mij fitter en heb ik meer zin om te bewegen: ik heb er nu echt zin in weer ff 2 paarden fulltime te trainen bijvoorbeeld, gezond eten geeft energie die ik dan ook weer meer gebruik in het sporten dus.

Maar dit weekend heb ik een vrijgezellenweekend, en daar ga ik toch echt van genieten en mij niet slecht gaan voelen over wat we daar gaan doen en eten enzo, 't is vakantie he ;) Ik hou de weegschaal in de gaten zodat ze niet omhoog zou gaan, en ben blij als in het algemeen, gemiddeld gezien, omlaag gaat. Zo ben ik nu op 2 maand 4kg afgevallen, en dat is traag en niet veel, maar ik ben toch blij dat ze eraf zijn, nu, na die 4 maand :) Moet eind november naar een trouwfeest en 't zou leuk zijn als er dan nog een goede kilo af is, 't is toch weer een kilo die eraf is en er niet zou af zijn als ik niet aan dat gezond eten en sporten zou doen, denk ik dan. Het is motiverend doelstellingen op langere termijn te plannen, die doelen zijn haalbaarder en dan voel je je niet zo slecht als het niet helemaal gelukt is! Ik had er ook liever 5 afgehad vorige week, maar hey, het waren er 4, en 4 is nog steeds beter dan niets, denk ik dan?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:37

Ja ik heb dat ook, wat Emma zegt :P Als er 1 ding goed gaat, dan gaat alles goed eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:42

Het is gewoon een kwestie van ritme voor mij. Als ik niet druk ben met school lig ik tot 12 uur in mijn bed, dan ga ik om een uurtje of 1 pas ontbijten, waardoor het eigenlijk al lunch wordt en ik dus ook automatisch gewoon iets ongezonds pak. Dan blijf ik doorgaan in dat patroon en als het dan tijd is om een gezonde avondmaaltijd naar binnen te werken dan zit ik al zo vol van alle snaaierij van overdag dat ik het oversla en om een uurtje of 8 alsnog maar een paar chippies/koekjes naar binnen werk.

Voor school ontbijt ik omdat ik mijn ritalin moet nemen, op school drink ik water en op een lange dag eet ik een lichte lunch (vaak een hard maisbroodje met smeerkaas, want ritalin dus weinig honger), als ik thuis kom werk ik nog even aan school, rond half 7 werkt mijn ritalin uit, dan kook ik een maaltijd, die eet ik om 7 uur op en dan kijk ik nog wat tv, drink ik mijn slaap lekker thee en om half 11 gaat het licht uit :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:44

Iris misschien gewoon even stoppen met focussen op de calorieën en eten wat goed voelt. (zonder al te veel te meten, wegen etc)
Soms moet je ook even daaruit stappen. Ik merk dat dat bij mij veel beter werkt dan.

Soms is het ook te veel om te combineren, werken staat voorop. Mocht je tijd overhouden doe je lekker de workout en anders rondje wandelen met de hond oid.

Beetje zoeken wat goed voelt voor je :) En zoals je zelf al zei, je bent slank :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:13

Iriscope schreef:
gribaldi schreef:
Ik plaats voorlopig even geen lijstjes.

Iris zijn het leuke oefeningen?

Ondanks het "ontgiften" voel ik mij goed :)

Ja ik vind ze wel leuk om te doen hoor!
Ik ben even gefrustreerd over het dieten. Ik doe hard mn best maar zie weinig tot geen verschil.
Ga me er even wat minder op focussen dus geen lijstjes meer bijhouden etc.
Maar wel minder eten en gezond blijven eten zoals ik de laatste weken heb gedaan.

Het is echt lastig om vol te houden als je totaal niet aan jezelf kan zien dat er verschil is.

Gisteren wel gesport en vandaag ook weer naar de sportschool, blijf gewoon kracht oefeningen doen zodat ik wat meer gespierd word.

Stral, ik ben inderdaad streng voor mezelf en nog zie ik geen verschil. Als ik minder streng zou zijn zou er helemaal niks gebeuren, helaas weet ik van mezelf maar al te goed dat ik met 1500 calorien per dag binnen krijgen niet afval. Ik moet echt rond de 1000-1200 gaan zitten wil ik een verschil zien en dat is wel heel weinig om vol te houden.

Tip: maak foto's! ik dacht ook dat ik niet zo veel verschil zag aan mezelf, maar met foto's zie je die kleine verschillen best goed, en blijf je gemotiveerd! En zeker als je omgeving wel verschil ziet, zie je dat verschil ook terug op foto's. En komt wel goed, lekker vol blijven houden en idd even op 90% gaan :(:)

Ahh mn moeder is zo irritant. Ze was net aan het roepen dat ik naar t station moest gaan fietsen omdat ik dan af zou vallen. Sorry, maar ik ga niet door de regen en straks sneeuw naar t station fietsen (moet dik 2u reizen dus als je dan nog een halfuur naar huis moet fietsen ben je helemaal gaar), benniegek! Bovendien heb ik vrij weinig tijd om te sporten omdat ik kei veel moet leren voor school (anders ken ik t allemaal niet), en school gaat natuurlijk voor.. Dus ik uitleggen dat je in principe niet veel hoeft te sporten om af te vallen (zo lang je maar een groter 'verbruik' hebt dan je binnen krijgt) en dan kijkt ze me aan alsof ik zeg dat de aarde plat is of zo :/ En vervolgens gaat ze me negeren. Lekker volwassen denk ik dan ;(

Mn moeder is echt irritant wat betreft afvallen, ze heeft zelf ook al 100.000 pogingen gedaan maar gaat altijd aan de chips/chocola 's avonds en geeft het dan op of zo. En boos worden natuurlijk als ik dan een opmerking maak dat die chips enzo niet gezond is. Want ze mag het zelf wel weten. En als ik een beetje afgewogen chips pak omdat het toevallig in mn macro's en kcal past, dan mag ze natuurlijk wel constant commentaar blijven geven. Toen ik Insanity ging doen ging ze me gewoon keihard staan uitlachen.. Want ik was aan het 'hupsen' en het was belachelijk en weetikveelwat. En dan denkt ze het allemaal beter te weten. Ze is zo demotiverend..
Mn vader is veel motiverender, die zegt ook dat hij verschil ziet enzo (mam niet), gaat nu ook beter op zn eten letten etc.

Sorry voor t gezeur maar ik moet het even kwijt -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:23

Wat vervelend Lisa! Zeker een opmerking dat je beter kunt gaan fietsen :(:)

Jammer dat ze je niet steunt! Gelukkig doe je vader dat wel, en zolang jij je maar goed voelt en gelukkig bent de rest laten kletsen.

Foto's maken zie ik ook geen verschil dus ben daar maar mee gestopt :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:03

Thanks voor de foto tip maar daar zie ik ook weinig verschil inderdaad.
Zal zo nog eens een foto maken en dan gewoon over een maand pas weer of zo.
Gezond eten voelt wel goed. Ik blijf dat ook zeker doen. Maar iets minder geforceerd zal wel goed voor me zijn.
December en Januari neem ik vrij en dan wil ik toch wel graag strak zijn, dus ik heb niet heel veel tijd meer...

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:30

Vervelend dat het zo langzaam gaat Iris, herken wel de problemen met thuiswerken, eten en bewegen, vind ik echt moeilijk. Als ik een dag thuis ben om aan het werk te gaan voor mijn studie vind ik het ook moeilijk om productief te zijn en alles voldoende aandacht te geven. Ik snap de frustratie, vind het zo demotiverend als ik hard mijn best doe en er geen resultaat te zien is. :(:)

Irritant van je moeder Lisa. Denk er aan dat je het voor jezelf doet. Voor mij helpt het wel een beetje om er een soort van wedstrijdje van te halen, kun jij laten zien dat jij wel afvalt en wel je doel bereikt. Blijft naar om te horen, het kan je zo dwars gaan zitten op een gegeven moment. Voor jou ook een virtuele knuffel :(:)

Vandaag beetje een vage dag, had me verslapen, dus werd een uur te laat wakker waardoor ik geen tijd meer had om naar het station te fietsen en dus maar de auto heb gepakt (dit vond ik stiekem niet zo erg met deze kou). Ook amper tijd om te ontbijten. Hoop dat ik het de rest van de dag nog enigzins goed kan maken qua beweging.
O: 3 eetlepels griekse yoghurt, 1 volkoren voedingsbiscuit
T: 2 mandarijnen, vk boterham met pindakaas
L: 2 vk boterhammen met rosbief, kopje bouillion
A:? Wat de pot schaft, ik hoop op kip :)
B: 2x15 minuten lopen van en naar het station

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:38

Ja Jitske I know haha. Ik ga lekker naar die 65 toe en zij mag lekker op dr gewicht blijven zitten met dr opmerkingen :P En thanks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:53

Daarom heb ik eigenlijk thuis niet duidelijk gezegd dat ik aan het afvallen ben. Ik heb geen overgewicht, alleen een buikje en wat stevige armen en benen. Mijn ouders vinden het niet nodig. Wel weten ze dat ik gezonder aan het eten ben en veel probeer te sporten.

Lijstje van vandaag:

O: pas tegen half 12 opgestaan :o
L: 2 gekookte eieren, 3 kleine geroosterde tarwe boterhammen met in totaal 33 gram appelstroop (afgewogen)
T: 1 kiwi
A: klein stukje van een kotelet (vind ik niet zo lekker), 1 gekookte aardappel met klein beetje jus en veeeel groente, 1 glas ranja.
T: 150 gram volle yoghurt met 1 dessertlepel gebroken lijnzaad en eens scheutje ranja

B: half uur met de hond stevig gewandeld, vanavond 3 kwartier spinning.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:58

Keihard terug gaan pakken als je gewicht er daarlijk af is Lies :))

Mijn lijstje van vandaag;
L: Salademix (wortel, andijvie en witte kool) met een half blikje tonijn en een halve komkommer
T: 150gr worteltjes
A: 2 meergranenwraps met zalm en boursin, paar rijstcrackertjes en een halve komkommer
T: 225gr Skyr met een questbar erdoor

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:35

Nette lijstjes toch!

Hier een ietwat mindere dag.. Wel veel afgevallen..... In mn portomonee dan pff paardlief krijgt een nieuw zadel

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:23

Zo he! Net power dumbbell gedaan maar dat is me toch zwaar.
Je gaat echt door tot je spieren helemaal trillen en pijn doen...
Sta nu nog te trillen :P

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:09

O: 3 cracottes, 2 plakken ham, 2 plakken kipfilet en 2 plakjesgerookte zalm
L: 2 geroerde eieren zonder boter met peterselie
T: 6 mini tomaatjes
A: 3 handjes frietjes (al lang 3 weken niet meer gehad), 110g asperges en 1 kipfilet.

B: 30 minuten cardio op normaal niveau en 35 minuten kracht training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:31

Definitieve lijstje van vandaag:
_lauraaa_ schreef:
Lijstje van vandaag:

O: pas tegen half 12 opgestaan :o
L: 2 gekookte eieren, 3 kleine geroosterde tarwe boterhammen met in totaal 33 gram appelstroop (afgewogen)
A: klein stukje van een kotelet (vind ik niet zo lekker)met wat picalilly saus, 1 gekookte aardappel met klein beetje jus en veeeel spinazie a la creme, 1 glas ranja.
T: 150 200 gram volle yoghurt met 1 dessertlepel gebroken lijnzaad en een scheutje ranja

B: half uur met de hond stevig gewandeld, vanavond 3 kwartier spinning.

Ik hoor net dat we morgen lasagne krijgen _/-\o_ gelukkig ga ik morgen ook weer sporten en zat ik vandaag flink onder mijn calorieën, dus is het iets minder erg. Het vervelende is dat ik nu geen cardio kan doen op de sportschool omdat ze aan het verbouwen zijn. We krijgen hypermoderne apparaten waarmee je zelfs kan facebooken en netflix kan kijken etc.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:40

@emma ik heb daar met mijn ritalin dus helemaal geen last van haha.

Ik probeer stevig te ontbijten goed te lunchen en zo min mogelijk tussendoor te kanen. Als ik bezig ben(werk) of helemaal niets doe gaat dat maar als ik bijvoorbeeld moet leren niet. Ja leren op een lege maag kan niet he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:44

Britt_Sisi schreef:
@[naam] ik heb daar met mijn ritalin dus helemaal geen last van haha.

Ik probeer stevig te ontbijten goed te lunchen en zo min mogelijk tussendoor te kanen. Als ik bezig ben(werk) of helemaal niets doe gaat dat maar als ik bijvoorbeeld moet leren niet. Ja leren op een lege maag kan niet he..

Hoe hoog is je dosering als ik vragen mag? Ik slik nu 10 mg, drie keer per dag, en ik heb gewoon echt geen honger. Het zit gedeeltelijk tussen mijn oren hoor, ik voel soms een hongergevoel opkomen en dan ben ik zo druk bezig met iets dat ik het gewoon even negeer en dan later is het weer weg. Als ik niet stevig ontbijt eet ik gerust om 4 uur mijn eerste maaltijd pas :=

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:00

Ik 5 MG 3 a 4 keer per dag hangt er vanaf hoelaat ik op sta! (Of soms maar 1 of geen omdat ik het vergeet.. typisch) Die vent wou me ook op 10 maar ik merkte bij 5 genoeg verschil dus daar gehouden! Ik heb helemaal geen last van dat geen honger. Word er wel veel energieker en helderder van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:06

Toen ik net begon met slikken had ik ook genoeg aan 5 mg, maar ondertussen vind ik 10 wel chiller. Kom er net iets meer over het randje van ofzo haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:16

Maar als je niet stevig ontbijt eet je om 4 uur pas je eerste maaltijd. Ik zou mezelf echt dwingen gewoon te eten. Ik zou dat überhaupt niet kunnen haha dan ga ik geheid van mn stokkie!

Ik bedenk me trouwens ineens dat ik echt heel blij ben! Ik heb een motivatie dipje met afvallen. Ik hang al weken stil. En toch ben ik er blij mee! Ik hang al weken stil!! Dat betekent ook dat er niets bij komt! Hoe fijn is dat! Ik Let niet heel erg op wat ik eet, ik zit nu gewoon in een goed ritme! Denk dat ik gemiddeld rond de 1700 kcal uitkom vaak! Soms meer soms minder en ik heb geen honger en toch blijf ik hetzelfde! Hahaha heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:22

Ik dwing mezelf ook wel om dat ontbijt te eten hoor, anders voel ik me inderdaad ontzettend slecht als ik wel merk dat het uitwerkt en dat ik moet gaan eten. Over het algemeen vergeet ik het gewoon, of staat de gedachte van eten me echt al dusdanig tegen dat ik misselijk word..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:47

Ik heb afgelopen 2 weken ook niet geheel gezond gegeten en ook.gelijk gebleven. Dit motiveert nu om toch gezond te gaan eten zodat het eraf is en daarna "minder" hoef op te letten om stabiel te blijven.

Lijstje van vandaag:

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met heeel dun laagje appelstroop
T: 1 appel
L: 2 tarwe boterhammen met dun laagje appstroop
T: 1 kiwi
A: lasagne _/-\o_ 1 glas ranja
T: heel misschien nog 150 gram volle yoghurt met dessertlepel gebroken lijnzaad en een scheutje ranja

B: half uur fietsen, half uur lopen, 50 minuut bodypump

Lasagna bevat wat veel.kcal, maar ik had gister een heel mager dagje en morgen weet ik dat ik een mager dagje heb dus in principe kan het wel.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:08

Mijn lijstje voor vandaag

O: 3 fjord crackers met pindakaas en komkommer + beker melk
T: banaan en 2 mandarijnen
L: hard bruin droog pistoletje en rozijneneierkoek met pindakaas
T:/
A: risotto met veel groente en wat salade erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:45

Super dat jullie zo gelijk blijven Britt en Laura! :)

Na gistermiddag een kleine vreetbui gehad te hebben (iets met honger en chocola..... :') ) en het cheatweekend was de weegschaal vanmorgen best lief! Ben 'maar' 0,5 kg aangekomen. Wel weer even strak in het regime om die halve kilo extra er ook nog eens bij af te werken, maar zit nu op -3,4 kg in 2 weken, dus dat is niet schrikbarend weinig ofzo. Vandaag al een iets beter lijstje:

O: 40 gram havermout, 100 ml halfvolle melk, appel, handje rozijnen en een beetje kaneel
L: kopje tomatensoep (door moeders zelfgemaakt, zooo lekker :9 )
T:bakje cherrytomaatjes
A: Boerenkool met jus, wat spekjes en een klein stukje rookworst :o
B: niet zoveel helaas, dagje thuis en moet veel doen voor school. Wel drie stallen uitgemest.