Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:58

amandananana schreef:
Ik meld me ook weer eens, leuk dat het topic weer een beetje gaat leven. Ik heb gelnagels tegenwoordig, ben gisteren weer wezen opvullen:
[ [url=m/LXjP3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: voor de nagels niet de meest florisante foto maar ze zijn echt netjes. :') ging me meer om de flamingo :D

Is dat een waterdecal? Grappig gedaan!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:00

nikilover schreef:
Ik heb 1 van mijn nagels beschadigd een aantal dagen geleden..
Was de resten weg aan het vijlen, maar voordat ik doorhad dat ik de verkeerde kant van de vijl aan het gebruiken was, voelde ik al dat het pijn deed.
De lak is er net dus ook in 1 geheel vanaf gekomen..
Er zit ook echt 1 rood plekje op m'n nagel.

Vanavond ga ik toch maar weer nieuwe erop doen, als er nu iets tegen aan komt doet het pijn, met lak erop niet.
Helaas ook geen deel wat ik eruit kan vijlen, moet echt nog even groeien.

Ach voortaan ben ik extra voorzichtig.. En nu blijf ik er in ieder geval mee bezig. :+

Had dit hele berichtje gemist. :o

Au! :(:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:06

Shenavallie schreef:
amandananana schreef:
Ik meld me ook weer eens, leuk dat het topic weer een beetje gaat leven. Ik heb gelnagels tegenwoordig, ben gisteren weer wezen opvullen:
[ [url=m/LXjP3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: voor de nagels niet de meest florisante foto maar ze zijn echt netjes. :') ging me meer om de flamingo :D

Is dat een waterdecal? Grappig gedaan!

Is inderdaad een waterdecal!

Warboel, beterschap!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:43

Mooie kleur michje!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:09

Hoi!
Heb hier hele poos niet gereageerd heb namelijk mijn nagels er af gebeten |(

Maar goed, even een vraagje kan je als geen ervaring zo'n gel lamp halen met een lakje?

Ik wil graag gel nagels en zou fijn wezen als ik het zelf kon of moet je hiervoor hele cursussen volgen?

Alvast bedankt :)

Kever

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:16

@Janinevv Nee hoor, via verschillende merken (Pink Gellac, Sensationail..) kan je die dingen voor thuis kopen! Zitten ook handleidingen bij etc.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:17

Ik weet niet of het nog te koop is, maar je kunt bij ICI Paris zoiets kopen, ik dacht van Kiss.
En via Lidl webshop kun je ook een UV lamp kopen. Sommige mensen hebben het snel onder de knie en hebben geen cursus nodig. Maar als je het wilt uitbreiden naar andere mensen tegen betaling lakken, dan zou het wel netjes zijn om een cursus/opleiding te volgen c.q. een diploma te halen. Je krijgt dan namelijk niet alleen de basis mee, maar ook informatie over bijvoorbeeld huidziekten en de do's en don'ts. Zou zonde zijn als je ellende met een klant krijgt, omdat je onbewust zomaar gaat lakken. En je laat met een diploma zien dat je je werk heel serieus neemt. Maar voor hetzelfde geld wil je het alleen maar voor jezelf doen, dan hoeft het natuurlijk niet (hoewel het wel heel leuk en leerzaam is).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:20

Shenavallie schreef:
Ik weet niet of het nog te koop is, maar je kunt bij ICI Paris zoiets kopen, ik dacht van Kiss.
En via Lidl webshop kun je ook een UV lamp kopen. Sommige mensen hebben het snel onder de knie en hebben geen cursus nodig. Maar als je het wilt uitbreiden naar andere mensen tegen betaling lakken, dan zou het wel netjes zijn om een cursus/opleiding te volgen c.q. een diploma te halen. Je krijgt dan namelijk niet alleen de basis mee, maar ook informatie over bijvoorbeeld huidziekten en de do's en don'ts. Zou zonde zijn als je ellende met een klant krijgt, omdat je onbewust zomaar gaat lakken. En je laat met een diploma zien dat je je werk heel serieus neemt. Maar voor hetzelfde geld wil je het alleen maar voor jezelf doen, dan hoeft het natuurlijk niet (hoewel het wel heel leuk en leerzaam is).

Nou wil het eerst bij mezelf kunnen maar omdat gel nagels en lang blijft zitten en hard is kan ik niet bijten.

Ik ga in een winkel stage lopen dus wel net zo fijn als ik wat verzorgde handen en nagels heb.

Fijn dat ik wat kan aanschaffen en het gemakkelijk zelf kan leren.

Hebben jullie verder nog tips goeie goedkope merken etc?
Waar op letten met lamp.

Ik haal het denk ik bij bol.com
Wil anders wel wat linkjes plaatsen?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:53

Ik gebruik zelf de lamp van Sensationail (heb daar ooit een startersset gekocht) maar ben eigenlijk meer te spreken van de lakken van Pink Gellac of Orly.
Maar dat zijn dan ook wel bijna alle merken die ik heb geprobeerd.
Ook nog een merk van de ici Paris maar daaraan ik niet weg van. De action heeft ook een tijd een lamp en gellakjes gehad!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:58

Bedankt'
Pink gellak vaker hier voorbij zien komen inderdaad.

Naast de basic gel lak heb je nog meer nodig? Een topcoat? Basecoat (primer?) is dat het zelfde of eerst primer dan base dan kleur en dan top?

Is het ook slechter als je met gellak smeert op je huid? kan je dit er gewoon afhalen met naggelak remover hoorde iets over zonder alcohol?

En wanneer na het harden kan je het er weer afhalen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:12

Ik gebruik zelf nooit een primer. Maar je hebt iig nodig een base coat, kleur en topcoat.

Ik zou wel iets van een cleanser kopen.

Als je je gellak er af wil halen, moet je eerst de bovenkant er af vijlen en daarna weken in pure aceton.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:16

Mijn ritueeltje:
Nagels in vorm vijlen en buffen
Nagelriemen terugduwen
Ontvetten (met niet-stoffig doekje en cleanser)
Primer op de tips van m'n nagels (als ik het op het hele nagelbed doe moet ik het er af bikken en als ik het niet doe valt het er af)
Basecoat
Kleur (soms 2x, heel soms 3x)
Topcoat
En het plaklaagje weer afnemen met cleanser
Handen wassen
Nagelriemen insmeren met olie

:D
Dus dat is wat ik gebruik.

Naja het hardt uit onder de lamp dus echt prettig is het niet op je huid. Op zich kan je t van je huid nog wel gewoon af peuteren.

Afhalen doe ik door of af te vijlen, of de topcoat er af vijlen en dan 15-30 min afweken door pure aceton op een watje te doen en om m'n nagel te wikkelen met aluminiumfolie.

Als je wil kan je het er direct weer af halen, maar ik haal het er af als ik het niet mooi meer vind of als ik zin heb in een andere kleur.

Je kan er evt ook met gewone lak overheen lakken en dat makkelijk afhalen met nagellakremover zonder aceton. Heb je wel kans dat je topcoat dof wordt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:21

AnneJ1995 schreef:
Mijn ritueeltje:
Nagels in vorm vijlen en buffen
Nagelriemen terugduwen
Ontvetten (met niet-stoffig doekje en cleanser)
Primer op de tips van m'n nagels (als ik het op het hele nagelbed doe moet ik het er af bikken en als ik het niet doe valt het er af)
Basecoat
Kleur (soms 2x, heel soms 3x)
Topcoat
En het plaklaagje weer afnemen met cleanser
Handen wassen
Nagelriemen insmeren met olie

:D
Dus dat is wat ik gebruik.

Naja het hardt uit onder de lamp dus echt prettig is het niet op je huid. Op zich kan je t van je huid nog wel gewoon af peuteren.

Afhalen doe ik door of af te vijlen, of de topcoat er af vijlen en dan 15-30 min afweken door pure aceton op een watje te doen en om m'n nagel te wikkelen met aluminiumfolie.

Als je wil kan je het er direct weer af halen, maar ik haal het er af als ik het niet mooi meer vind of als ik zin heb in een andere kleur.

Je kan er evt ook met gewone lak overheen lakken en dat makkelijk afhalen met nagellakremover zonder aceton. Heb je wel kans dat je topcoat dof wordt.

Bedankt voor je uitleg!
Omdat ik bijna geen nagels heb kan ik beter even zonder primer doen dan :)

En wat is precies dat cleanser? Wat voor merk?
En pure asseton ook goed merk?

Word op gellak altijd aangegeven hoe lang de timer moet?

En ging meer om als je net je nagels lakt en je schiet uit dus voor dat je onder de lamp gaat kan je het er dan afhalen met puur asseton of ook met cleanser?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:23

Nee als je lak uitloopt dan kun je het het beste gelijk weghalen met bv een wood stick.

En euh.. pure aceton koop je gewoon bij KV, Etos etc, dat ik geen merk maar een product.

Cleanser is om je nagel schoon te maken en de plaklaag van je topcoat te halen. Ik heb cleanser van Essence, maar is niet meer te koop.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:25

Skessa_ schreef:
Nee als je lak uitloopt dan kun je het het beste gelijk weghalen met bv een wood stick.

En euh.. pure aceton koop je gewoon bij KV, Etos etc, dat ik geen merk maar een product.

Cleanser is om je nagel schoon te maken en de plaklaag van je topcoat te halen. Ik heb cleanser van Essence, maar is niet meer te koop.

Oke bedankt!
Mag ik vragen waarom dat niet kan weg halen met acceton?

Ik ben soms beetje onhandig en zitten me vingers onder de nagelak.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:28

Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik gebruik pink gellac maar mijn cleaner is op. Ik wil heel graag mijn nagels weer mooi lakken. Wat kan ik tijdelijk gebruiken als vervaning van de cleaner?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:32

@ Janine, dan veeg je alles er gelijk weer af. Als ik jou was zou ik eerst maar even filmpjes op youtube gaan bekijken over het zetten van gellak of ergens een cursus doen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:41

Michje, mooie kleur!

@ yenni, met alcohol van 70% kan het ook.

@ Janine, ik merk dat je echt heel weinig ervaring hebt met gellak. Ga idd youtubes filmpjes kijken, je inlezen of idd een cursus doen. Ik zelf heb ook een cursus gedaan en heb een certificaat.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:43

Jaa maar het is toch wel handig om het dan ook zelf mee te kunnen doen.

En youtube filmpjes zijn inderdaad handig.
Ik hoef geen certificaat nu al omdat ik het eerst bij mezelf wil.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:45

Ja maar het is echt niet zo simpel als wij hier allemaal zeggen. Je zegt zelf al dat je onhandig bent. Gellak heeft een heel andere structuur als gewone nagellak en kost best wat moeite om het netjes te krijgen. Ook afhalen is best lastig, je kan er heel je nagels meer beschadigen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:47

Skessa_ schreef:
Ja maar het is echt niet zo simpel als wij hier allemaal zeggen. Je zegt zelf al dat je onhandig bent. Gellak heeft een heel andere structuur als gewone nagellak en kost best wat moeite om het netjes te krijgen. Ook afhalen is best lastig, je kan er heel je nagels meer beschadigen.

Ja dat weet ik dat je het voorzichtig moet doen.
Ik denk dat ik zo smeer omdat mijn nagels kort zijn, als ze langer zijn heb ik het minder moeite.

En mijn nagel riemen zijn erg diep.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:57

Cinnepin schreef:
Michje, mooie kleur!

@ yenni, met alcohol van 70% kan het ook.

@ Janine, ik merk dat je echt heel weinig ervaring hebt met gellak. Ga idd youtubes filmpjes kijken, je inlezen of idd een cursus doen. Ik zelf heb ook een cursus gedaan en heb een certificaat.

Top! Dankjewel!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:49

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:28

Kan je doen :) Denk dat het prima is om te starten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:30