Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:38

Om je voeten (al 'vallende' naar beneden) onder je lijf te plaatsen moet je dus kleine passen nemen. Je remt je af als je voeten voor je lijf uit op de grond komen hetgeen bij grote passen gebeurd. Dus wat dat betreft zitten we op een lijn.
Heel gemakkelijk al bij een stevige viaduct uit te proberen , je voelt zo het verschil in hoog tempo met kleine en grote passen. Bij nog steilere afdalingen red je het ook niet met kleine pasjes vandaar de voeten wat uit elkaar en de slingerende lijn naar beneden zodat je controle over je lijf en voeten blijft houden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:49

Hoi mede hardlopers!

In Oss wordt er elke zondagmorgen een bootcamp gegeven voor maar 5,- per les. De eerste keer is geheeeel gratis en geheeel vrijblijvend dus als iemand ooit zin heeft om mee te doen mag je mij pb'en :) !

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:13

Ik ben op zoek naar een dunne/lichtgewicht bodywarmer, aansluitend, met goede reflectoren en het liefst met een zakje met rits.
Iemand tips? Ik ben er zelf nog niet een binnen mijn wensen tegen gekomen. Bij mij is ook al snel alles te lang, dus ook het liefst een kort model.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:16

Ik had er eentje van Decathlon en die viel bij mij heel goed en ik ben heel klein (1.57). Helaas onlangs gestolen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:22

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:26

Ja zo iets was het ook, maar dan aan de zijkanten een doorlatende stof , de achterzijde geel en met reflecterende banen erop.
Ze hadden toen mijn hele auto leeggehaald en ik kwam terug van een weekendje trailen. Had dus heel veel hardloopkleding bij inclusief een dure camelbak. Alles weg.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:34

zojuist voor je gezocht maar ze hebben hem momenteel niet.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:41

Bedankt voor het kijken!
Heb je nog wel vergoedt gekregen door de verzekering?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:48

Nee , alleen de schade aan de auto en het vervangen van de sloten. Had geen reisverzekering afgesloten voor een weekendje weg in nederland , maar achteraf gezien was het ook maar de vraag of ze dan betaald hadden bij diefstal vanuit de auto want ik zag achteraf dat je daar dan weer een speciale verzekering voor moet hebben.
Ik had halfweg de Veluwe en huis de auto op een parkeerplaats gezet om van daaruit nog een fietsroute te doen. Is een dure fietsroute geworden. Voordeel de fiets zat onder mijn kont dus die konden ze niet meenemen en mijn garmin had ik ook mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:51

Vandaag weer voor het eerst hardgelopen sinds anderhalve week. In de stromende regen. Viel me niet tegen, maar ik weet niet precies hoe ver het was, want ik durfde mijn telefoon niet mee te nemen in de regen. Heb 35 min gelopen en meestal loop ik dan zo'n 6 km.

Nu even goed gaan trainen voor de color run in Utrecht, de posbankloop en de glow run!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:02

De postbankloop klinkt als hoogtemeters!!! Of niet? Dat al geoefend?

Ikke samen met 2 sportartsen bezig met allerlei moeilijke analyses over mn hartslag. Sinds mn medicijnen voor adhd is die nogal gestegen, maar niet mn rust hartslag. Zit nu met sporten vaak genoeg boven de 190, ben benieuwd :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:22

Posbankloop is inderdaad veel bergjes lopen. Helaas nog te weinig kunnen oefenen door tijdgebrek. Hoop dat ik er deze week in ieder geval een keer tijd voor heb, ik ben er in 20 min met de auto.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:29

supervixen, kijk eens of je je kunt aansluiten bij de trailrunXpierence (start2trailrun.nl) 2 á 3x in de week worden er verschillende afstanden gelopen in dat gebeid. komende week word er gestart vanaf rozendaal. voor 5 euro per keer (of 4 per kwartaal) loop je met een groepje. super gezellig, en je pakt gelijk de heuvels mee. werkt ook goed op je lachspieren trouwens

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:30

Ik was laatst bij de decathlon en heb wel weer zo'n soort bodywarmer zien hangen Grit. Maar misschien was het een herenmodel, dat weet ik niet zeker. Moet binnenkort nog wat bestellen, zal dan even voor je kijken.
Ze hebben ook super dunne jasjes (zeker dames) in fluo oranje,als dat evt een optie is.

Ik ben dit weekend verhuisd. Het uitpakken en opruimen zit er bijna op, dus ik hoop vandaag of morgen weer lekker van start te gaan met hardlopen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:42

@ grit: is dit misschien wat je zoekt? Duidelijk met zakjes en smalle reflectiestrepen en logo achterop. De kraag is ook reflecterend en de prijs is wat vriendelijker dan jouw foto.
Afbeelding

Ohja. Voor als je hem gaat zoeken: decathlon dus, merk Kalenji

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:48

Kom weer even binnen vallen..
Heb nooit last van pijntjes met het lopen maar nu sinds een week steken in mijn rechter onder been. Zowel achterkant als voorkant steken, beginnen halverwege mijn onderbeen en schieten door omhoog (soms zelfs tot mijn heup). Ook als ik gewoon wandel of door het huis loop voel ik ze. Als ik net opsta zijn ze het hevigst als ik een paar passen heb gezet worden ze minder maar ze blijven aanwezig. Het doet niet echt zeer maar ze zijn zo danig vervelend dat ik er soms zelfs tegenop zie om op te staan. Vooral de trap op lopen is raar, dan voelt mijn rechter been alsof mijn lijf te zwaar is en alsof mijn been dan door wil knakken als het ware. Iemand enig idee wat dit en waardoor het komt? Zou het door mijn enkel kunnen komen die bijna 2 maanden geleden flink dubbel is geklapt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:10

EmptyWords schreef:
supervixen, kijk eens of je je kunt aansluiten bij de trailrunXpierence (start2trailrun.nl) 2 á 3x in de week worden er verschillende afstanden gelopen in dat gebeid. komende week word er gestart vanaf rozendaal. voor 5 euro per keer (of 4 per kwartaal) loop je met een groepje. super gezellig, en je pakt gelijk de heuvels mee. werkt ook goed op je lachspieren trouwens

Ik zou wel willen, maar ik werk 32 uur en moet ook elke dag naar mijn paard. Hardlopen lukt wel 2 of 3 keer per week, maar alleen als ik kan bepalen wanneer ik ga, want het is soms passen en meten met de tijd die ik heb. Nu heb ik nog een week vakantie,ik hoop dat ik morgen even naar de posbank kan om te trainen.

Venthe: dat klinkt heel vervelend! Ben je de boel niet aan het overbelasten? Want uit je posts lijkt het soms of je elke dag hardloopt?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:02

Hier ben ik ook weer. Vind het interessant om te lezen hoe overwogen jullie met het lopen bezig zijn.. Tot hiertoe loop ik gewoon en doe ik verder niet veel errond qua schema's, voeding oid.. ga vanavond nog eens wat teruglezen!
Vandaag de 3de keer geweest, 2,2km gelopen aan 10,3km/h.. Volgende keer proberen iets minder hard te gaan en 2,5km te halen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:01

Mirriezz, die komt in elk geval het meest dichtbij wat ik zoek en inderdaad een mooie prijs, thanks *\o/*
De zoekterm windjack had ik nog niet bedacht voor dit item :D

Venthe, ik heb er ook geen verstand van, maar het lijkt mij verstandig om even een stapje terug te doen, tot de klachten weg zijn. En als ze aan blijven houden, toch even langs de HA.

Mallootje, het klinkt een beetje of je als een speer weg rent en dan na 2 km op bent. Beetje zwart-wit geschetst dan. 2 km is qua afstand erg weinig en 10.3 voor de 3e keer lopen klinkt mij als een te hoog beginnerstempo.
Waarom niet wat rustiger beginnen en eerst wat kilometers en conditie opbouwen voor je aan dit tempo wil komen? Lijkt mij ook beter voor de spieropbouw en je lijf te laten wennen aan het hardlopen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:48

Zou kunnen kloppen Grit, al heb ik tijdens het lopen niet het gevoel dat ik snel ga. Ik heb dit tempo zo'n beetje automatisch aangenomen omdat het voor mij comfortabel aanvoelt, als ik trager loop heb ik sneller het gevoel dat ik wil opgeven en wandelen. Ik ga volgende keer proberen om wat in tempo te zakken :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:30

Maar als je niet verder kunt dan 2km dan kan ik me niet voorstellen dat het heel comfi voelt!
Bouw je wel volgens een schema op?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:55

Een voordeel van het baggerweer, het is lekker renweer :D
Voor mij een pr gelopen, ruim 10 km met 10.5 gemiddeld. Voelt goed :j

Het hesje heb ik besteld en vandaag komt ook mijn sportwatch binnen, ik durf er nu wel op te vertrouwen dat het hardlopen geen bevlieging is en het lijkt mij fijn om onderweg gemakkelijk mijn afstand en gemiddelde bij te houden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:49

Plien91 schreef:
Maar als je niet verder kunt dan 2km dan kan ik me niet voorstellen dat het heel comfi voelt!
Bouw je wel volgens een schema op?

Ik weet eigenlijk niet of ik verder kan, mijn huidige rondje is klaar na 2km, maar daarom wil ik dus volgende keer proberen wat meer te lopen en ik denk dat ik dan inderdaad wat trager moet. Een schema heb ik tot hiertoe niet, weet ook niet goed hoe ik daar moet aan beginnen oid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:26

Net ook weer hardgelopen. Ging niet super, maar ook niet heel slecht. 6 km in 35 min precies. Ik kon alleen mijn warmte niet goed kwijt, had allemaal van die kleine vochtbultjes. Heb ik nog nooit gehad met hardlopen, alleen afgelopen zondag, toen had ik het ook na het lopen in de regen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:49

Mag ik me hier melden?

Vooral om te kijken wie er hier nog meer mee doet met de TCS loop in Amsterdam, 18 oktober? Zijn er mensen hier die dan ook de halve marathon mee gaan lopen?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 18-08-15 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt