[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:39

Mandy sterkte! Logisch dat je nu het gevoel hebt hem terug te willen..over een poos heb je dat echt niet meer en ben je blij dat je van hem af ben! Vind het best wel een naai streek :o

Roosch, gewoon die bikini aan doen!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:58

Mootje schreef:
Avaluna, wat heb je dat je al een paar weken ziek bent?
Toralone, Welkom :D Misschien datgene wat overblijft direct in een bakje doen voor in de vriezer/koelkast of precies voor 2 personen koken. Mueslireep/fruitreep zou ik vervangen voor bijvoorbeeld rauwkost of yoghurt. Wil je vriend meedoen, of wil hij nog wel snaaien voor de tv? Als je het niet in huis haalt, hoef je maar 1x sterk te zijn, en datis in de supermarkt :') zo doe ik dat ook. Ik snack dan nu met bleekselderij, appelchips, olijven, augurkjes ofzo.

Mijn vriend wil wel mee doen, maar die heeft 's avonds ook lekkere trek hahaha. Het lukt me al een week om niets in huis te halen voor 's avonds, dus ik ben redelijk aan het genezen, hij neemt dan wel eens een kom cornflakes ofzo.
Yoghurt ben ik niet zo fan van, kan het dan ook van die Alpro soya zijn? Heeft lekker smaakje en hoor van diverse kanten dat het ook nog eens erg gezond is.

Tips voor rauwkost? Ik ben de reactie 'konijnenvoer' meer dan zat, dus moet wel een beetje 'bite' inzitten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:12

Das een goede moo,
dat je maar 1x sterk hoef te zijn: In de supermarkt

Ik haal ook echt NIETS meer te snoepen in huis :n

Ik heb toevallig gister wel voor eerst bij de Lidl van die snoeptomaatjes gekocht
En die vielen me echt 1000% mee (sterker nog, zijn gewoon echt lekker) :9
Zo heb je ook van die snoep paprikaatjes en komkommertjes
wellicht is dat een "beginners optie" Toralone, als je op de bank wil snaaien?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:19

Wendy1978 schreef:
Doe je ook aqua joggen dipstaartje?

Mandy :(:)

aqua gym/joggen

in ieder geval worden wel 3 kwartier flink afgemat in het water

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:33

Ja, die zijn echt lekker! Haal ik soms ook wel, maar vergeet het meestal. Heb wel snoep in huis, maar daar taal ik niet naar, die zijn voor mijn stiefdochtertje van 4 hehe.
Mijn vriend hunkert meestal naar chips ofzo, en ik naar wat hartigs. Ik probeer nu gewoon even een tijdje NIETS te eten na GTST hahaha.
Iemand nog tips om genoeg te drinken? Ik heb echt altijd van alles in huis, ook fruitwater enzo, maar merk dat ik meestal niet aan mijn 2 liter per dag kom.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:50

dipstaartje schreef:
Wendy1978 schreef:
Doe je ook aqua joggen dipstaartje?

Mandy :(:)

aqua gym/joggen

in ieder geval worden wel 3 kwartier flink afgemat in het water

Hahahahhahhahah idd
Ik doe ook
En viel me echt behoorlijk tegen de eerste paar keer :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:02

He ava, beterschap.. :(:) Waar heb je last van?

Toralone, het bewustzijn is de eerste stap. Goed dat je je hier meldt!

Ik ben net terug van de sportschool, heerlijk. Had weinig zin maar voel me weer als herboren. 20 km gefietst, ruim 400 calorietjes verbrand en daarna nog 20 minuten mogen chillen in de ozoncabine.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:15

Als ik het geld zou hebben, zou ik ook zeker naar een fitness gaan oid, maar helaas, zit er nu niet in. Misschien maar elke avond stukje fietsen ofzo... Hoewel het zo verdraaide makkelijk is om de scooter of auto te pakken. *schopt motivatie terug het lijf in*

Oke, met iets minder wind, dan gaan we opbouwen, eerst maar een kwartiertje, denk dat dát wel genoeg inspanning is voor een eerste keer weer ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:18

Als je genoeg zelfdiscipline hebt zijn er tal van trainingen die je thuis kunt doen.
Als ik een advies mag geven: Ga inderdaad hardlopen of fietsen, en doe daarnaast wat oefeningen die bij jou passen. Er zijn ook veel mensen bezig met die Jillian Michaels (?)trainingen, die kun je ook gemakkelijk thuis doen. Koop een springtouw en spring elke dag even (dat klinkt zwaarder dan dat het is :') )

Veel succes, ik hoop dat je hier de motivatie kan vinden!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:47

Mandy, wow, veel sterkte na die streek van hem.

Toralone, welkom :) Gewoon jezelf op een makkelijke manier laten bewegen - wat voor je goed voelt en wat je dus lange tijd kunt volhouden, dus pak die fiets, pak de trap, wandel een stuk op een stevig tempo. En qua drinken, water met citroensap erdoor, thee ed. Drinken moet je ook 'langzaam' opbouwen, dus niet als een gek opeens meer dan 2 liter gaan drinken. En het topic is inderdaad een goede manier om gemotiveerd te blijven, je leest dan toch weer posts over afvallen of levensstijl verbeteren en dan besef je weer... oh ja, daar was ik ook mee bezig ;).

Hier gaat het bewegen prima, merk alleen dat ik nog aan het herstellen ben van mijn antibioticakuur. Het was echt te merken, eerst had ik weinig energie en nu merk ik dat mijn darmen nog steeds niet helemaal goed reageren. Gelukkig hoef ik nu niet meer zo vaak naar de wc... Straks nog lekker spinnen, vandaag ook al dikke 40 km gefietst rondom Ede/Arnhem dus ook wat heuveltjes en flink wat tegenwind :').

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:03

N0a, ahw arme jij :(:), maar je weet nu wel dat je spieren goed gedrild zijn :D

Mandy, heeeeel veel sterkte en een dikke knuf voor jou!! :(:)

Roosch, spannend! Je hebt veel gesport dus het zou vast meevallen :D! Mijn BMI zit ook rond de 26 trouwens :)

Negerzoen schreef:
Joh Roosch, niemand kent je dus ik zeg gewoon doen! :D

Ja daar ben ik het wel mee eens :D :D

Wendy, ik heb zelf ook dat ik me nog steeds heel erg dik voel.. herken het wel! En ben ong. 50 kg kwijt dus ik moet toch echt er slanker uit zien, maar dat gevoel heb ik niet.. ben jij vanaf dat je aardig jong was al stevig? Ik wel, ik denk dat ik daarom een soort beeld heb gevormd wat niet in 1 2 3 weg is..

Dipstaartje, goed bezig!

Avaluna, wat vervelend dat je nog steeds ziek bent :(:) beterschap!

Welkom Toralone! Wat heftig zeg van je ex vriend… :(:) Wat ik zelf doe, is 1x per week mag ik wat lekkers: 1x per week haal ik iets van een zakje chips wat ik op eet met mam (kan natuurlijk ook iets anders zijn, net wat je lekker vind) en op = op.. Verder zie ik al heel veel tips voorbij komen, ik hoop dat je er wat mee kunt :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:38

Toralone schreef:
Als ik het geld zou hebben, zou ik ook zeker naar een fitness gaan oid, maar helaas, zit er nu niet in. Misschien maar elke avond stukje fietsen ofzo... Hoewel het zo verdraaide makkelijk is om de scooter of auto te pakken. *schopt motivatie terug het lijf in*

Oke, met iets minder wind, dan gaan we opbouwen, eerst maar een kwartiertje, denk dat dát wel genoeg inspanning is voor een eerste keer weer ;)

komt van zelf

en er zijn idd genoeg dingen die je zelf kan doen.

ik fiets naar de sportschool en dan sporten en met de fiets terug.

en ook boodschappen doe ik met de fiets.
auto laat ik redelijk links liggen

AlwieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:37

@ Toralone
Roosch schreef:
Als ik een advies mag geven: Ga inderdaad hardlopen of fietsen, en doe daarnaast wat oefeningen die bij jou passen.

Hardlopen zou ik mee uitkijken, dat is een hele zware belasting voor je spieren en gewrichten, zeker als je flink overgewicht hebt. En als je het dan toch zou willen is het héél belangrijk om niet op zomaar sportschoenen maar op goede bij een hardloopwinkel aangemeten schoenen te lopen, ook als je net begint. Want anders heb je voor je het weet allerlei nare blessures te pakken waar je niet op zit te wachten. Aangezien ik begreep dat geld een beetje een probleem is (geen geld voor de sportschool) en goede schoenen over het algemeen 100+ euro kosten is het wellicht verstandiger om (nog) niet te gaan hardlopen maar in plaats daarvan te gaan wandelen. Lekker doorwandelen is ook goed voor je, maar veel minder belastend dan rennen.

Zwemmen is ook goed omdat je risico op blessures heel klein is, maar kost natuurlijk ook weer geld. :)

Wat eten betreft krijg ik een beetje het gevoel dat je 'maar wat doet' maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben. Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om naar een dietiste te gaan? Weinig eten is zeker niet goed! Veel mensen die beginnen met lijnen gaan heel weinig eten en dat werkt niet. Voldoende eten en de juiste keuzes maken is heel belangrijk. Ik weet niet of je met 'broodje' 1 boterham bedoeld maar dat is wel heel weinig tussen de middag hoor. En (volvette?) kaas en worst zijn niet echt magere keuzes voor op brood. Ik weet niet of je wel kwark lust? Een schaaltje magere kwark is voor 's avonds misschien wel een optie? Door de eiwitten heb je lang een vol gevoel. :)

In ieder geval super dat je er voor gaat en ik hoop dat je in dit topic veel motivatie kan vinden!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:23

N0a, ondanks dat het tegenviel toch goed bezig! :D

Mandy, lijkt me echt heel erg rot, heel veel sterkte! :(:)

Toralone welkom. Misschien kun je ook gewoon krachttraining doen thuis. Buikspier oefeningen of jumping jacks in je huiskamer, dat kan je dan ook steeds meer opbouwen. En zoals hierboven al is gezegd is fietsen ook een goede als je dat voorheen weinig deed. Of lopend naar de supermarkt ipv met de auto (alleen als dit kan ivm de hoeveelheid boodschappen dan).
De trek rond half 9 herken ik heel erg, op de bank zitten en iets lekkers willen. Je kunt inderdaad iets van snoeptomaatjes nemen of komkommer of een bakje fruit. Appel, aardbei, peer, mandarijnen etc. Thee drinken rond die tijd doet bij mij ook altijd een beetje de trek vergaan, maar vooral lekker bezig blijven in gedachten. Ik denk omdat je dan niks te doen hebt dat je dan trek krijgt in iets hartigs of zout. Misschien kan je juist rond die tijd een kort blokje om fietsen? Zeker nu het nog licht is.
Wat ik zelf altijd doe voor het genoeg drinken is een flesje water altijd bij de hand hebben, daar drink ik op de één of andere manier sneller uit dan uit een glas. Misschien een idee?

Zo ik heb de hele dag in de Efteling gelopen. Helaas helaas tussen de middag een turkse pizza op en 2 kleine bolletjes ijs. Heb een vriendin gevraagd om vanavond mee te gaan hardlopen, dat wil ik graag ook weer oppakken en zo voel ik me niet zo schuldig over vandaag. Zo niet ga ik thuis maar op de crosstrainer staan denk ik. :+
Laatst bijgewerkt door Naoom_ op 18-04-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:24

Dag 6 van shred afgerond, zometeen paardje trainen en misschien nog ff met de hond :)
Straks weer even op iedereen reageren

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:25

Bedankt allemaal, lief van jullie :)
Zie er wel wat bleekjes uit vandaag zegt mama.. maar heb ook nog zo heel veel gegeten! totaal geen trek naar..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:47

Dora,Vandaag zoveel gefietst %) ik vond de portier van mijn auto vandaag als een hele opgave O:)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:08

Jeetje mandy, dat zal wel rauw op je dak komen vallen..! Sterkte ermee, wat een eikel!! Woon je thuis, alleen of samen?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:15

denice schreef:
Jeetje mandy, dat zal wel rauw op je dak komen vallen..! Sterkte ermee, wat een eikel!! Woon je thuis, alleen of samen?

Dankjewel :)
Ik woon nog thuis bij m'n moeder, dus gelukkig geen gedoe met huis/spullen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:18

Ik zou niet weten wat ik zou moeten, Mandy.. Nogmaals sterkte..

Ik ben net terug van weegmevrouw, goede resultaten wat betreft spier-, vocht-en vetpercentage alleen de kilo's werkten niet mee. :')
Was goed gestegen met de spiermassa en het vocht door het sporten, vetpercentage was aanzienlijk minder dus toch tevreden, maar met 4 ons meer op de teller dan de laatste keer..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:20

spiermassa weegt meer dan vet he Roos! Je bent gewoon super goed bezig! :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:22

Naoom_ schreef:
Toralone welkom. Misschien kun je ook gewoon krachttraining doen thuis. Buikspier oefeningen of jumping jacks in je huiskamer, dat kan je dan ook steeds meer opbouwen. En zoals hierboven al is gezegd is fietsen ook een goede als je dat voorheen weinig deed. Of lopend naar de supermarkt ipv met de auto (alleen als dit kan ivm de hoeveelheid boodschappen dan).

ik doe mijn boodschappen altijd met de fiets! (heb me rijbewijs nog niet) en ik kan genoeg meenemen hoor ;) fietstassen daar kan veel in en kan tassen aan het stuur hangen! :) soms doe ik mijn boodschappen in 2 keer!

mandy: wat rot zeg veel sterkte! :(:)

hier vanmiddag een slechte koek gegeten een kokoskrans :o mja wat wil je als je ongesteld moet worden! heb er gelukkig wel van genoten! :P en net extra mijn best gedaan met zumba! en er staat een flinke wind en 6 km fietsen met tegenwind was ook al best pittig! voor de rest helemaal netjes gegeten vandaag :)
gaat me nog steeds goed af hier, heb het ook zo weinig mogelijk mensen verteld want anders voel ik zo'n druk ofzo hebben jullie dat ook? mijn vriend weet het uiteraard wel!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:50

Bedankt, allemaal, helaas een longontsteking en ondanks ab schiet herstel nog niet echt op, maar vind het erg lastig om rust te nemen :o (ben zelfstandig, gezin en wonen met beestenboel op een boerderij :D ).
Maar vanavond met manlief lekkers bij ons turkse restaurantje gehaald, dus wel weer eens goed gegeten, eigenlijk wat te veel voor mijn maagje :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:03

Safiera schreef:
Madeira_ schreef:
Laura? :D Ik snap hem niet haha. :o

Ik heet Laura :P

Ik dacht dat jullie beiden Laura heette, omg ik ben weer eens dom bezig :')

Mandy, heel veel sterkte, wat een rotzak is je ex. :(

Beterschap met de longontsteking avaluna, da's niet niks.

Ik zocht net even het aantal kcal van een slavink op, daar heb ik namelijk twee stuks van bij het avondeten genomen, vond het lekker. Bam, 600 kcal erbij. >;)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:24

Nou, een welgedane poging. Vanavond 2x klein beetje opgeschept (hoezo, mezelf voor de gek houden). Is nog steeds te veel, maar gaat al beter dan 2x heel veel opscheppen.
Net een klein beetje gezondigd, 1 plakje leverworst en een plakje kaas (tijdens het smeren van het brood voor mijn vriend voor morgen). Vanavond lekker bezig geweest in de schuur, dus weinig behoefte gehad aan extra snoepen. Nu nog op de fiets naar de schuur (5km) en dan gaat het goed komen :)

Morgen poging 2. En meer drinken. Keep you posted :)