[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:38

Qua extensions moet je dan denk ik via marktplaats zoeken, want nieuw is het nou eenmaal een dure aankoop. Mijne waren ook 150 euro en doe er al 2 jaar mee :)

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:59

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik verf regelmatig mijn haar rood, maar het vervaagt zo snel. Ik heb speciale shampoo voor gekleurd haar en dit houdt het wel iets langer rood, maar helaas is het na 2 weken toch al erg goed zichtbaar dat het niet meer mooi rood is maar richting oranje gaat. Ik weet dat rood een kleur is die snel vervaagt, maar zo snel zo erg? :?
Ik gebruikte eerst Garnier Olia nr. 6.60 intens rood maar ben overgestapt naar L'Oréal Paris 6.66 Booster Zeer intens rood. De laatste blijft het langste zitten, maar dus ook niet heel erg lang.

Nu ben ik benieuwd welk merk eigenlijk het langste mooi blijft zitten? Permanente verf. Ik zou graag jullie ervaringen hierover lezen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:10

Ik heb mijn haar laten verven met het merk keratine volgens mij. Heb het bij de hizihair laten doen. Blijft minstends een maand mooi rood. Behalve als je gaat zwemmen in het zwembad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:14

Wat je ook kan doen is een goedkope conditioner kopen en daar een paar theelepels semi-permanente rode verf in doen (bijvoorbeeld van Directions). Elke keer na het wassen even een paar minuten in laten trekken en het is weer fris rood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:27

KoetJJs schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik verf regelmatig mijn haar rood, maar het vervaagt zo snel. Ik heb speciale shampoo voor gekleurd haar en dit houdt het wel iets langer rood, maar helaas is het na 2 weken toch al erg goed zichtbaar dat het niet meer mooi rood is maar richting oranje gaat. Ik weet dat rood een kleur is die snel vervaagt, maar zo snel zo erg? :?
Ik gebruikte eerst Garnier Olia nr. 6.60 intens rood maar ben overgestapt naar L'Oréal Paris 6.66 Booster Zeer intens rood. De laatste blijft het langste zitten, maar dus ook niet heel erg lang.

Nu ben ik benieuwd welk merk eigenlijk het langste mooi blijft zitten? Permanente verf. Ik zou graag jullie ervaringen hierover lezen :)

Garnier Nutrisse :j

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:52

Helaas is mn balayage van 2 maanden terug niet zo mooi meer geworden, de kleur is ontzettend warm geworden wat ik echt niet mooi vond dus heb ik gister weer highlights in laten zetten dus ga weer lekker terug naar blond *\o/*

Alleen.... Ik vind ze best gelig. Hoe vaak en hoelang per wasbeurt zal ik nu met zilvershampoo gaan wassen?

Emma, jij misschien een idee?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:55

Ik was mijn haar elke wasbeurt met zilvershampoo en dan 5 minuten, daarmee houd je het goed bij.
Als je echt kleurverschil wil zien zou ik het een keer iets van 15 a 20 minuten laten zitten. Wel als het er in zit af en toe even checken of het er al uit kan.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:14

jasz schreef:
Ik was mijn haar elke wasbeurt met zilvershampoo en dan 5 minuten, daarmee houd je het goed bij.
Als je echt kleurverschil wil zien zou ik het een keer iets van 15 a 20 minuten laten zitten. Wel als het er in zit af en toe even checken of het er al uit kan.

Doe dat niet met de fudge zilvershampoo :') na 4 minuten is mijn haar paars ipv geel haha. Die werkt soms iets TE goed _/-\o_

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:05

Haha nee ik gebruik die van schwarzkopf, zelfs toen ik de tijd een keer was vergeten en het er meer dan een half uur inzat was het nog niet eens paars. Wel echt zilver, maar dat was ook de bedoeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 04:52

Zilvershampoo is hier idd je makkelijkste optie :j Evt kan je er thuis nog een paarse/witte toner overheen gooien. Hebben ze bij de kappersgroothandel.. Maar zou eigenlijk eerst kijken of een masker van zilvershampoo (als het tijdens het wassen niet goed pakt kan je er ook gewoon een flinke laag van aanbrengen op droog haar en dan drie kwartier ongeveer laten zitten). Mocht dat nou echt na een paar keer wassen geen verschil maken zou ik pas naar een toner grijpen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:34

Top! Ik heb ook die van Swarzkopf, dus die kan gerust een tijdje intrekken? Deed gister ongeveer 3 minuutjes onder de douche!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:35

Die van Schwarzkopf vind ik zelf het fijnst. Heb hem laatst veertig minuten op mijn hoofd gehad, maar dat is wel echt hardcore en er is best een kans aanwezig dat het dan paars wordt. Zou beginnen met gewoon een paar keer tijdens het wassen 5 minuten laten intrekken, dan doet hij z'n werk ook meer dan prima

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:38

Super bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:47

*breekt even in*
ik heb nog een fles bijna vol met zilvershampoo van schwarzkopf. als iemand die wil?
alleen ophalen rondom apeldoorn/arnhem*

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:12

:wave:
Ik heb een vraag en er zijn vast genoeg experts hier :D
Stel nou, dat je een afro wil, of iets in die richting qua kapsel. Ik doe echt nooit wat met mijn haar, maar zit nu al en tijdje met dit idee in mijn hoofd. :P Maar ik weet dus echt niks over dat soort kapsels. Hoe onderhoud je 't? En stel dat het me vreselijk staat, krijg je het ooit weer terug naar normaal? :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:42

Hoe bedoel je? Je wil je haar in afro laten permanenten?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:47

Dat weet ik nog niet. Ik denk alleen dat afro niet is wat ik bedoel. Ik wil krullen, maar dan wat grover en zegmaar rond om m'n hoofd heen. Mijn haar moet boller staan, een andere beschrijving heb ik er niet voor.. Ik ga plaatjes zoeken :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:56

Haha ja plaatje is handig. :+ Hoe is je haar zelf? Dik, dun, fijn, geverfd, kort, lang?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:31

Mijn haar is lang, met veel volume. Als ik het op laat drogen zonder kammen wordt het een grote bos met soort van pijnpenkrullen, als ik het uitkam zit er slag in. Verder niet geverfd of ooit iets anders mee gedaan, ook al jaren niet geknipt :=. Enigszins pluizig maar dat past er wel bij eigenlijk.

Oke, ik heb twee voorbeeldjes gevonden die het allebei net niet zijn maar ze geven wel weer wat ik bedoel. Ik wil mijn haar zegmaar.. Omhoog. :P

http://haargeheimen.nl/wp-content/uploa ... 50x150.jpg

http://www.modewijzer.com/kapselskrulle ... ullen1.jpg

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:53

Hey meiden, vraagje :) zit er in Eindhoven centrum een kappers winkeltje met shampoo merken als tigi, goldwell, redken etc waar je als particulier gewoon kan kopen? En is Chi shampoo ergens in een winkel verkrijgbaar? Wil ze graag eerst ruiken maar tot nu nog niet gevonden.. Hoe is het roze blijven zitten Emma? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:55

Er zit vast wel een kappersgroothandel in Eindhoven toch? Die vind je dan niet in het centrum, maar vaak net iets erbuiten op een industrieterrein. Als je specifiek die merken wilt in het centrum zou je bij een kapper naar binnen moeten lopen die gebruik maakt van die producten, en ze daar kopen. Is vaak een stuk duurder dan als je naar de groothandel gaat.

En ja het is redelijk blijven zitten! Ik heb het alleen ondertussen weer bruin geverfd :)) Was het roze een beetje zat.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:38

Emmaa_ schreef:
Er zit vast wel een kappersgroothandel in Eindhoven toch? Die vind je dan niet in het centrum, maar vaak net iets erbuiten op een industrieterrein. Als je specifiek die merken wilt in het centrum zou je bij een kapper naar binnen moeten lopen die gebruik maakt van die producten, en ze daar kopen. Is vaak een stuk duurder dan als je naar de groothandel gaat.

En ja het is redelijk blijven zitten! Ik heb het alleen ondertussen weer bruin geverfd :)) Was het roze een beetje zat.

Oooh ben benieuwd, fotooooooo!!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:35

Bruin is ook jouw natuurlijke kleur toch? :) roze stond in ieder geval super gaaf Haha! In Breda heb je zo'n winkeltje wat eerst hairzone heette, is een klein winkeltje in het centrum met kappersshampoo enzo, maar wel duurder dan de groothandel. Kan je bij een groothandel gewoon binnen lopen of is dat meer net zoals bij de makro voor bepaalde mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 07:28

Bij veel groothandels kan je gewoon naar binnen lopen, maar dat staat vaak wel aangegeven op de sites :j Die in Utrecht is iig gewoon open voor publiek, je betaalt dan alleen wel belasting erover natuurlijk.

En ja bruin is mijn natuurlijke kleur haha. En thanks! Ik vond het ook heel vet, maar ik ga straks drie weken op vakantie dus dan is het wel zo makkelijk om gewoon een simpel kleurtje te hebben

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:24

Ik kom ook nog een keer aankloppen. Van het weekend heeft mijn oom ( die kapper is ) 2 dagen erop gehamerd dat mijn haar echt in slechte staat is en om het weer een beetje gezond te krijgen er zo een 15-20 cm op zal moeten.
Het komt nu tot onder mijn BH-bandje, met zo een 15-20 cm eraf zal het weer tot ongeveer mijn schouders of schouderbladen komen, heel stuk korter dus.
Nu heb ik de keuze uit het proberen te fixen met producten ( wat me wordt afgeraden ) maar ik ben zo gehecht aan mijn lange haren dat het echt wel wennen wordt of het afknippen.

Kan eigenlijk geen leuke kapseltjes vinden op pinterest waarbij ik het zelf klaar zou krijgen om het zo te krijgen met die lengte.
Iemand nog suggesties voor kapsels op die lengte?