[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:29

Gewoon even afwachten. 11 dagen is zo kort, het duurt gemiddeld 3 maanden voor je kan oordelen of je lichaam goed reageert op nieuwe anticonceptie of niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:42

terrabeertje schreef:
nou hier ben ik weer hoor.. pfoe word er soms echt moe van, vrouw zijn.

ik ben dus 11 dagen geleden begonnen met de pil, op de eerste dag van mijn menstruatie.
de eerste 2 dagen werd mijn menstruatie alleen maar minder en minder totdat het de 3e dag helemaal weg was. het is daarna gewoon weer zoals normaal teruggekomen, helaas tot nu toe nog niet gestopt. ik zit nu dus op de 11e dag en het verschilt heel erg per moment hoe hevig ik ongesteld ben.

slim om naar de huisarts te bellen of moet ik het nog even wat tijd geven?
ik had al even gegoogled en misschien dat mijn lichaam even niet weet wat hij met de hormonen moet doen?

Even aankijken hoor, helaas is het wel eens zo dat een lichaam zo reageert op hormonen. Heel vervelend natuurlijk maar niet ongewoon.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:48

oke, dankjulliewel :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:41

Nuvaring heb ik ook nog overwogen.. wat zijn die dingen duur zeg.. schrik ervan!

Ik heb weer een vraagje.. Haha

Ik ben precies 15 dagen geleden weer begonnen met de pil, na 2,5 maand te zijn gestopt.
Ik ben wel gewoon op een willekeurige dag begonnen met de pil omdat ik toen geen menstruatie had. Weet iemand wanneer de pil nu veilig is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:42

Sharon89 schreef:
Nuvaring heb ik ook nog overwogen.. wat zijn die dingen duur zeg.. schrik ervan!

Ik ben precies 15 dagen geleden weer begonnen met de pil, na 2,5 maand te zijn gestopt.
Ik ben wel gewoon op een willekeurige dag begonnen met de pil omdat ik toen geen menstruatie had. Weet iemand wanneer de pil nu veilig is?

Na 7 dagen slikken

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:59

Gianti schreef:
Sharon89 schreef:

Na 7 dagen slikken

Oke. Ik lees dus allerlei verschillende verhalen op internet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:00

Aanhouden wat er in de bijsluiter van je pil staat dan. En daar staat hoogst waarschijnlijk gewoon in dat je na 7 dagen veilig bent :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:06

Emmaa_ schreef:
Aanhouden wat er in de bijsluiter van je pil staat dan. En daar staat hoogst waarschijnlijk gewoon in dat je na 7 dagen veilig bent :)

In de bijsluiter staat niet de optie wanneer je op een willekeurige dag begint...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:25

Welke pil/merk, fabrikant heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:12

Pas na een maand.. Ik heb hetzelfde gedaan. Mijn huisarts zei een maand. Want in de bijsluiter staat er inderdaad niets over. Daar heb je de optie dag één, zaterdag ná menstruatie of week na menstruatie.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:46

Vraag

Ik heb vandaag toch maar de pil opgehaald, de Teva 0,03/0,15mg (Ethinylestradiol/Levonorgestrel)
Omdat ik 2 juni op vakantie ga. en volgens mijn kalender zou ik dan net ongesteld zijn :+

dus ik ga beginnen met de pil vanavond. willekeurige dag. maar het gaat bij mij niet om veilig. want ik ben happy single :P

Maar nu mijn vraag. hoe plan ik hoe doe ik het. als ik nu na 21 dagen stopweek doe kan ik dan de volgende keer gewoon al gelijk doorslikken? of kan je midden in een strip stoppen dat ik het nog voor mijn vakantie "even" word. of hoe ga ik dit doen

Als ik niet op vakantie was gegaan was ik er niet aan begonnen want ik had er geen behoefte aan, maar nu is het gewoon handiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:04

Je kan hem ook direct al doorslikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:50

Ik wil over stappen op een andere pil, namelijk de cerazetta zonder oestrogenen.

Ik word namelijk een heks bij andere pillen, heb al verschillende geprobeerd en nu wil ik deze proberen zonder oestrogeen.

Maar nu lees ik op internet wat ervaringen en begin ik te twijfelen. Je moet heel stipt innemen en niet vergeten anders ben je weken ongesteld...

Zijn hier bokkers die deze pil gebruiken?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:15

Yvank_ schreef:
Je kan hem ook direct al doorslikken.

Ik ben dan bang voor tussentijdse bloedingen. Of gebeurd dat niet zo snel?

Ga sowieso in mei nog een stopweek doen en daarna doorslikken denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:29

Tja maar dat kan sowieso, er zijn ook.genoeg mensen waarvoor die pil die jij hebt niet sterk genoeg is dus die bij doorslikken al snel doorbraak krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:29

amoj schreef:
Ik wil over stappen op een andere pil, namelijk de cerazetta zonder oestrogenen.

Ik word namelijk een heks bij andere pillen, heb al verschillende geprobeerd en nu wil ik deze proberen zonder oestrogeen.

Maar nu lees ik op internet wat ervaringen en begin ik te twijfelen. Je moet heel stipt innemen en niet vergeten anders ben je weken ongesteld...

Als je geen oestrogeen binnen wil krijgen zou je ook eens naar de prikpil of een implanon kunnen kijken. Ik zou echt niet geschikt zijn voor een pil die ik stipt moest innemen in ieder geval.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:32

Ik heb sinds kort een nieuwe pil, ik had eerst 20 iets aan hormonen, nu 50. (Ik bleef tussentijdse bloedingen houden.)

Maar ik droom momenteel zo levendig en raar :oo Echt de hele nacht door en als ik wakker wordt ben ik nog moeier dan toen ik ging slapen. Hebben meer mensen hier last van?

Ik ga overigens zsm stoppen met de pil. De vorige keer ben ik naar huis gestuurd toen ik om een koperspiraal vroeg omdat ik te jong was? Hopelijk sturen ze me nu niet weer naar huis.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:58

Pff dat is echt onzin hoor! Dat is volgens mij een ouderwetse gedachte.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:56

@ Eloya: strip uitnemen, stoppen en daarna doorslikken zou normala ok moeten zijn. tenzij deze pil niet "zwaar" genoeg is.

@ amoj: geen ervaring mee, wist zelfs neit dat die bestond. Maar had voor mij ook geen optie geweest, ik vergat met regelmaat van de klok wel eens ene pil :+

@ Fair: andere HA en/of gyn zoeken. Het niet willen plaatsen van een spiraal (losstaand of het nu een koper of hormoonspiraal is) zolang je niet zwanger geweest bent, is een ouderwetse gedachte. Stel dat je toch ene kinderwens zou willen laat je het toch gewoon vroegtijdig verwijderen...
Ok ik ben intussen 32 en sinds januari een Mirena, maar mijn HA had zelfs "patiënten" van 20, die ze al had doorverwezen. Gyn maakte er ook niets uit. Alleen "sterilisatie" (knoopje in de eileiders) stond hij zelf niet echt achter voor de leeftijd van 35-40.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:07

Ik ben 23 en mijn ha raden zelf een spiraal aan. Voorlopig geen kinderwens en dan had ze liever een mirena dan een zware pil.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:32

Helemaal vergeten posten, mijn excuses, maar bij deze toch kog het artikel:
http://www.schamper.ugent.be/editie/577 ... t-je-slikt

Net wat minder (veel minder := ) uitgebreid dan ik zou willen, maar goed, ik had een beperkt aantal woorden en moest proberen mensen aan het lezen te zetten en ze niet dood de slaan met een constante stroom aan cijfers. Hoop toch dat er mensen door gaan nadenken.
Achteraf een ander onderzoek gezien waarbij de pil zou beschermen tegen kanker. (kan het jammer genoeg niet terug vinden). Je kunt blijkbaar een beetje kiezen waar je eerst aan sterft, hartfalen of kanker.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:23

amoj schreef:

Ja gebruikt tijdelijk drie maanden was daarvan 2,5 maand ongesteld...ook gewoon gelijk door gaan slikken dat moet met die ook wel dacht ik die heeft geen stopweek

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:58

Fair schreef:
De vorige keer ben ik naar huis gestuurd toen ik om een koperspiraal vroeg omdat ik te jong was? Hopelijk sturen ze me nu niet weer naar huis.

Ik zou eens bij iemand anders langsgaan :)

Ik ben eind vorig jaar naar een gynaecoloog geweest om te informeren naar een spiraal, het was mijn eerste keer bij de gynaecoloog dus op goed geluk iemand uitgekozen. Helaas zo één van de oude stempel getroffen, echt een gestampte boer :D Had het over 'wisselende seksuele contacten' en het risico op soa's, wilde zeker geen spiraaltje bij me plaatsen.
Toen heb ik gewoon een afspraak gemaakt met een jonge vrouwelijke gynaecologe, en een week later had ik mijn spiraaltje al :) De eerste paar weken af en toe wat bloedverlies, maar verder valt het tot nu toe super mee :)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:36

Kaus schreef:
Wie heeft er ervaring met het wisselen van de pil?

Ik word regelmatig 2 à 3 uur na het innemen van de pil ontzettend misselijk, duizelig, licht in m'n hoofd, gevoel van flauwvallen en buikpijn. Na +- een halfuurtje is dit weer over. Nu weet ik niet zeker dat dit door de pil komt maar ik kan geen ander patroon ontdekken. Ik wil dus op zich wel graag wisselen van pil om uit te sluiten dat het hier door komt of hopelijk is het de oplossing.

Ik slik ethinylestradiol levonorgestrel. Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen want ondertussen is beangstigt het me enorm hoe ik me soms voel, zo erg dat ik soms in staat ben om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik bang ben dat er iets serieus mis is. Maar meestal duurt het gelukkig maar een half uur en heb ik verder nergens last van.

ik had deze nu ook van de ha gekregen maar, vind hem eng. Heb liever een andere als ik die bijwerkingen zie, heb al een rare bloeddruk.
Heb je nu al een andere en is die beter?

hebben hier mensen ervaring met de NuvaRing?
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 09-04-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:43

Ik heb dus ook nu sinds 4 dagen de ethinylestradiol levonorgestrel
en elke keer word ik er super misselijk van. ik kijk het nog heel even aan maar dit vind ik niet fijn.
ik gok tenminste dat het de pil is. ik slik hem dus al in de avond, omdat ik dit eigenlijk wou voorkomen omdat je vaak in de ochtend hoort misselijkheid.

is dit nog wennen aan de pil?