Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:31

Ieris wat jammer van je hoogtevrees, ik vind klimbossen te gek. Maar je hebt wel lekker een rondje kunnen doen.

Wij zijn de bergen ingegaan, het leek mee te vallen met de regen.
Het was bijna meteen volle bak klimmen, eerst nog op platte stenen, maar ook hele stukken met alleen rots, waar je af en toe met handen en voeten moest klimmen.
In een stuk van 8km zaten 1000hm.
Na 10km hadden we twee pieken gehad en gingen we nog een derde op. Maar toen begon het te regenen, werd het zicht slecht en kreeg ik angst om te vallen omdat er geen pad was en je van steen naar steen stapte. Toen zijn we omgedraaid en in de regen naar beneden gelopen. Tegen het eind klaarde het weer wat op. Ook naar beneden zaten er enge stukjes in, waar je je goed vast moest houden aan de rotsen.
Uiteindelijk bijna 20km en 1261hm. We hebben er inclusief pauzes en stilstaan 5.15 uur over gedaan, alleen het lopen was iets meer dan 4 uur.

Impressies van de route:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hier moest je omhoog.
Afbeelding

Veel schapen overal.
Afbeelding

'Het pad'
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Top 2 bereikt:

Afbeelding

Met slecht zicht en regen naar beneden.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Jemig, wat een 'pad' joh. Uitdagend en heel erg mooi.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Ik zie dat ik het wat gek geschreven heb, maar mijn zoontje fietste met mij mee toen ik ging hardlopen :)) Ik moest rustig lopen dus dat kwam goed uit. Hij ging alleen steeds harder fietsen :')

Mijn knie voelt nu beurs maar doet geen pijn met belasten. Morgen dus weer een stukje. Volgende week ga ik met alleen mijn kinderen kamperen dus dan kan er niet echt gelopen worden. Even creatief doen of gewoon rust dus. Ik denk niet dat ik zijn fiets én de loopbuggy nog mee krijg in de auto :+

Wauw Leonie en SV, wat een geweldig gave trails hebben jullie gelopen! Ik krijg bij het lezen al hoogtevrees maar toch lijkt me dit zo ontzettend gaaf om ook eens te doen.
Jullie hebben wel spannende paden allebei zeg. Of nou, noem het paden := Ik zit helemaal mee te leven via jullie leuke verslagen. Zo gaaf!

Ieris, wat slim dat je lekker een rondje bent gaan lopen. Jij maakt me een kilometers. Heb je dan helemaal geen herstel nodig van die marathon met die 1000 hm? Jij bent een machine joh!
Heel herkenbaar van de hoogtevrees. Ik ben ooit toch zo’n klimbos in gegaan en heb echt als een idioot zo snel dat parcours afgemaakt. Ik vond het doodeng en keek nooit meer achterom, mijn vrienden achterlatend :') Hardlopen is betere tijdsbesteding!

Goof, ergens fijn dat er niks gevonden is maar ook jammer dat je nu niet meteen wat opschiet. Hopelijk betert het met je vakantie.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Heel gaaf Sv! Dat zijn echt paden waar ik van houd. Om te hiken wel te verstaan want rennen lukt daar toch niet :') . Ik vraag me na gister ook een beetje hardop af, wanneer wordt het trailen gewoon hiken? Bedoel kan het wel een trail noemen wat ik giste rheb gedaan, maar ik heb echt max de helft gerend. De rest was het terrein gewoon te ruig. Nu ben ik gek op hiken dus helemaal prima haha.
Wanneer is jullie trail eigenlijk?

Ah lekker bezig ieris! wat tof dat je daar gewoon nog een rondje kon gaan lopen. In ander gebied, buiten je comfort zone :D Toch wel leuk he :Y) En als Garmin je dan ook nog productief vind is het feest helemaal compleet :+
Hoogtevrees lijkt me echt heel onhandig en zo zonde! ik heb meer hoogtekick ofzo. Kan mij niet hoog genoeg tot ergernis van mijn man, als ik weer eens ergens op de rand ga staan. O:)

Lisitano even rust is wrs wel het beste voor je knie hoe irritant ook. Hoe hard fiets je zoontje dan? Want mijn dochter fiets zo tussen de 6 en 8 km/H daar kan ik alleen op wandelen. Ze moet nog even doortrainen voor het de 10km/h ~~}>

Hier zijn vandaag mijn man en dochter aangekomen dus het is even uit met de gekke trails. Vandaag wat gewandeld in een mega groot en mooi park en wat in de stad. Ik heb me toch een spierpijn van gister :o := . Na de 26km in Duitsland kon ik prima nog een keer, maar die 14km van gister hebben er goed ingehakt. Morgen nog een dagje door de stad wandelen en dan weer terug de natuur in.
Maar op zijn vroegst kan ik dinsdag pas weer gaan hardlopen helaas. Aangezien garmin nu al vind dat ik lui ben (ben sinds de 26km in Groesbeek met iris al niet meer productief :+ ) zal die wel vinden dat ik hier een beetje zit te herstellen. Zie maar Garmin, ik kwam mega sterk terug uit Kaap Verdië waarbij hij ook vond dat ik niks deed.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Wow, lekker op vakantie! Mooi Oostenrijk en I Love Schotland. Dat is zo mooi lopen.

Suliko, wat een bizarre ultra loper ben je inmiddels. Knap zeg!

Ga je alleen met twee kleintjes op pad Lisitano? Knap! Lekker dat je met de kleine op de loopfiets kan rennen zeg.

Zelf was ik hier een tijdje stil. Na mijn vakantie pauze op het rennen en gisteren de Via Gladiola afgelopen. Behoorlijk blaren gelopen. De voeten dit weekend omhoog. Hierna pak ik het rennen weer rustig op. Ben benieuwd hoe het gaat. Mijn benen voelen traag na al die kilometers wandelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:14

Ik heb me vandaag ook afgevraagd wanneer trailen hiken wordt. Wij hebben vandaag maar een kwart een soort van kunnen rennen. Verder was het godsonmogelijk. Dan breek je je enkels of is het qua hartslag niet te doen. Ik weet het antwoord ook niet helemaal. Denk dat je bij hiken helemaal niet rent en dat dat het verschil is?

Wij kregen de race brief voor volgend weekend. Best angstaanjagend. We hebben 13 uur de tijd voor 50km. Lijkt veel, maar vandaag dus 5.15 uur gedaan over 20km. Dat is te langzaam. Natuurlijk wel stilgestaan voor foto's en dergelijke, dus het kan sneller. Maar toch.

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

13 uur voor 50km met hoogtemeters gaan jullie kunnen! :j lijkt me trouwens ook heel spannend. Maar goed om nu na te denken hoe. Waar ren je en waar niet?

Wel heel vet SV. Ben benieuwd naar het verslag achteraf.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Oh wat spannend SV, maar jullie kunnen dat wel! 13 uur, wauw! Zo tof dat jullie dit gaan doen *\o/*

Leonie, precies! Schijt aan Garmin! Geniet van jullie vakantie.
Mijn zoontje begon ook op zo’n 7 min/km, maar eenmaal in de duinen en ik voorop ging het hem steeds beter af. Ik liep elke keer 5:40 zo’n beetje en dat is voor mijn doen wat vlotter en kan die knie nog even niet. Dus dan weer de rem erop en heb ik zoon ook een paar keer voor me uit laten fietsen.
Hij kan pas sinds een tijdje echt goed genoeg fietsen dus ik vind het zo knap! En hij zeurt nu elke dag of we nog gaan hardlopen :')

Fenn, hij fietst zelf en sinds heel kort ook door het verkeer. Dat moet wel echt nog geoefend dus ideaal als ik er zelf naast of achter ren. Ik woon in een buitenwijk in de stad dus ik kan rustige stukken opzoeken.
Ik ga inderdaad samen met mijn kinderen van 1 en 4. Ik heb er echt heel veel zin in, eindelijk helemaal tijd voor alleen mijn kinderen. We hebben ook twee honden en een vrij groot huis wat veel zorg en onderhoud vraagt. We gaan er echt even uit <3 Het enige wat ik nog spannend vind is de tent opzetten in m’n eentje terwijl die twee rondlopen, maar komt vast goed. Mijn kinderen zijn net als ik echte liefhebbers van buiten zijn en natuur dus gaat vast goed komen!

Wat is dat voor wandeling wat je hebt gedaan? Klinkt als een uitdaging!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Oh wat leuk dat je even weg kan! Komt vast goed met het opzetten. Je kan hard genoeg naar je kinderen toerennen als er toch een de verkeerde kant op gaat :)) .

Ik liep de Nijmeegse vierdaagse, 4 x 40km. Danseresje ook nog tegen gekomen. Het was tof. Heel blij dat het gedaan is. Rennen vind ik leuker en daarnaast vrijblijvend rond de 20km lopen.