Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
WowAmigo schreef:Wat goed gedaan Ieris! En prachtige foto’s Supervixen, en wat supergoed van je zoontje MuSLi! Iedereen lekker gelopen, het was vandaag ook heerlijk weer! Ik heb gewandeld, was ook wel lekker, heb beetje spierpijn van gisteren.
Nou heb ik me heel enthousiast voor die 25km opgegeven, maar hoe bouw ik dat het handigste op eigenlijk?Ik loop dus nu 10 makkelijk, 14-15 gaat ook goed, maar moet ik wel beetje van herstellen.
Supervixen schreef:WowAmigo schreef:Wat goed gedaan Ieris! En prachtige foto’s Supervixen, en wat supergoed van je zoontje MuSLi! Iedereen lekker gelopen, het was vandaag ook heerlijk weer! Ik heb gewandeld, was ook wel lekker, heb beetje spierpijn van gisteren.
Nou heb ik me heel enthousiast voor die 25km opgegeven, maar hoe bouw ik dat het handigste op eigenlijk?Ik loop dus nu 10 makkelijk, 14-15 gaat ook goed, maar moet ik wel beetje van herstellen.
Breid de afstand van je lange duurloop (1x per week) elke week met ongeveer 10% uit.
De andere keren in de week dat je traint kun je bijvoorbeeld een tempoloopje doen, intervallen of een wat kortere run op lager tempo.
Je lange duurlooptempo moet je op een tempo doen dat je nog een gesprek met iemand kunt voeren.
Tiggs schreef:Ik heb net 5 km gelopen, maar het was echt heel zwaar. Begon met heel strakke kuitspieren (heb ik eigenlijk nooit) en dat heeft de toon een beetje gezet. Alsof ik gewichtjes om m’n enkels had
WowAmigo schreef:Ah wat fijn dat het zo goed gaat! Idd, als je je lijf goed onderhoudt kan er veel![]()
Ik had nog nooit verder dan 16 ofzo gelopen toen ik een halve marathon ging doen, maar ook idd, ik ga voor het uitlopen. Ik dacht, die laatste kilometers loop ik er dan ook nog wel bijen dat ging toen ook goed, ik denk wel dat het scheelt als je geen strak tijdsdoel voor ogen hebt, dat vind ik wel fijn aan trailrunning. Mijn vriend trekt dat helemaal niet, hahaha, die wil alleen maar harder
BeFunny schreef:Er zijn ook mensen die vinden dat alles boven de 5:45 min per km ofzo niet hardlopen mag heten.
Ik noem het daardoor ook vaak slowrum of joggen of dribbelen.