Thioro schreef:Hier in Frankrijk zijn de rellen in Nederland ook nieuws. Hoor op de radio ook flarden van 'leger inzetten' en 'oorlog'.
Ik vind het echt zwaar overdreven en vooral not done. Van de hooligans die zichzelf even losgelaten hebben, heb ik geen goed woord over. Maar de politiek/media die het nog wat erger ophitsen zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen.
In Parijs worden er om de haverklap auto's in brand gestoken en gereld om te rellen. Nog nooit heeft die burgemeester het over een oorlog gehad. Grof geschut erop en klaar.
En ja dan wordt er ook gejammerd over politiegeweld maar ik denk dan maar dat je altijd de keuze hebt om niet daar te zijn (Als je er woont, binnenblijven of ergens gaan logeren). Die gele hesjes jammerden ook dat het absoluut niet kon dat de regering traangas en rubberen kogels tegen eigen bevolking gebruikten. Die zagen zichzelf al als verzetstrijders en martelaars. Wat ze wel vergaten was dat niemand hen verplichtte daar aanwezig te zijn en nog minder om ruiten in te slaan en kasseien te gooien.
Echt, ik vind het gezever van een stel verwende kleuters die eens dringend een pak rammel voor hun broek moeten krijgen. Dan weten we tenminste waarom ze jammeren.
Hopelijk keert de rust weer gauw terug.
Ja dat is wel het nadeel van de media... Nederland lijkt een zwaar gestoord land. Terwijl de meeste mensen gewoon braaf thuis zitten. De mafkezen krijgen heel veel aandacht, maar ze vertegenwoordigen Nederland niet. Dat zijn de mensen die vanmorgen vrijwillig de boel met elkaar op stonden te ruimen.
Van het leger en oorlog is ook nog geen spraken. De politie zegt het aan te kunnen.