Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:13

Ik doe het gewoon ouderwets met stukjes wattenschijfje en aluminiumfolie. Werkt prima.

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:01

-Namiro- schreef:
KletsKoekje schreef:
Ik heb de set binnen, super leuk! Heb mijn voeten gedaan, want heb nog gellak op van 8 dagen geleden (liet het paar keer door kennis doen hiervoor) en erg leuk om te doen. Viel me ook alles mee. Heb trouwens de kleur nude pink op nu.

Was alleen bij de eerste voet de base coat vergeten, komt doordat ik met gewonen nagellak base-kleur- top doe en bij de tweede laag automatisch naar de kleur ging terwijl ik me wel goed had ingelezen. Wat een gedoe dat verwijderen. Zag wel nagelclips voorbij komen, lijkt me wel fijner dan folie. Iemand ervaring met clips?


Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar na de eerste laag kleur hoef je niet weer een laag base te doen..


Ik bedoel, dat ik na de primer de kleur als volgende stap deed, uit gewenning bij normale nagellak (base -kleur-topcoat) maar ik moest na de primer dus de base doen, en dan pas de kleur hihi. Dus kon het e rmeteen weer afhalen en opnieuw beginnen :') -O-

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:08

Welke clips hebben jullie?
Ik vind folie namelijk niet heel lekker werken.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:25

zonnebloem18 schreef:
Ik doe het gewoon ouderwets met stukjes wattenschijfje en aluminiumfolie. Werkt prima.

Hier ook. Goedkoop en doeltreffend(er), is mijn ervaring.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:43

Shenavallie schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik doe het gewoon ouderwets met stukjes wattenschijfje en aluminiumfolie. Werkt prima.

Hier ook. Goedkoop en doeltreffend(er), is mijn ervaring.


Same, had ook ooit clips besteld maar vind het niet fijn en niet mooi aansluiten. Misschien heb ik rare vingers :')
Ik heb meestal de folies van kruidvat huismerk. Die vind ik meestal het fijnste in gebruik.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:21

Zelf nooit clips gebruikt, maar wie weet zijn die wel op de maat van Chinese vingers gemaakt. :D

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:22

Ik vind Clips niet zo heel handig, de foil wraps werken goed voor mij.

Ik vond het tijd voor glitter :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De T-gel werkt trouwens heel fijn! Heel makkelijk in gebruik, vrij dun, levelt heel goed, maar loopt bijna niet uit. Ik kan nu alleen niet zo goed zien hoe hij zich houd natuurlijk. Ik had alleen geen zin in Nude :7

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:48

French … niet mijn sterkste kan maar kan er mee door :+
Afbeelding

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:53

Mijn nagels zijn ook weer gedaan, ben er blij mee

Afbeelding

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:49

Netjes en mooi naturel hoor.

Anoniem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:54

Mehh, heb een nieuwe grovere vijl gekocht om de lak open te vijlen. Watjes erop met remover, half uur per hand ermee gezeten, alsnog zwaar beschadigde nagels. Wat doe ik toch verkeerd?

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:26

Zit je te diep de resten af te schrapen na het weken met aceton als je nagelplaat zacht is?

Ik zelf sweer bij de lak helemaal af vijlen zonder te weken. Mijn nagels blijven daar goed van.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:40

Wat voor lak gebruik je? Mijn lak werkt er zo af. Bokkenpootje er overheen even bufferblokje en het is schoon en glad.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 02:47

Wat een leuk topic!

Sinds vorig jaar december heb ik dit per toeval ontdekt.

Wij hadden met wat vrienden een workshop en 1 van hen had hele gave nagels. Die french wat ze op had vond ik echt prachtig. Hele tijd over gehad en toen vroeg ik waar ze dat had laten doen, bleek haar dochter dit te doen.

Ik heb altijd al es acryl nagels met gellak willen hebben want ik vind dat zo mooi en super verzorgd er uit zien, maar ik werd altijd tegen gehouden door lengtes. Ik dacht namelijk dat ze niet 'kort' konden dus nooit iets mee gedaan.
Tot nu!

Vorig jaar 10 december had ik een afspraak met de dochter gemaakt voor french. Alleen toen zag ik al die kleuren nagellak en was om. Ik wilde acryl met gellak.
Zo gezegd zo gedaan en het was gezet.
Dit is het geworden:
Afbeelding

Ik moet bekennen. Op de kunstnagel leek deze kleur zachter en meer richting zalm. Alleen toen ze hem opsmeerde dacht ik oeps. Wel heel oranje en Nederland was er net uit gekickt met de voetbal xD
Achja, smeer maar door.

Nu ben ik 12 januari weer geweest en was echt nodig. Eentje was afgebroken en op 2 waren wat stukjes lak af.
Nu weer acryl en gellak. Dit keer een groene kleur. Zal morgen foto maken, nu beetje donker.

De volgende afspraak staat ook alweer en dan laten we de acryl weg en doen we alleen gellak. Mijn nagels zijn sterk en lang genoeg om dit eens te testen. Wil het niet, dan volgende keer weer acryl er onder.

Wat betreft de lengte waar ik 'bang' voor was sloeg nergens op xD. Ik moest niet wennen aan de lente maar aan de dikte van de nagel. Inmiddels geen probleem meer.
Wel vind ik dat mijn nagels erg snel groeien want het zit ee op moment van schrijven 10 dagen op en zie nu al m'n eigen nagel zichtbaar. Zal je wel zien aan de foto morgen.
Is dat normaal? Snap dat nagels groeien en dat je uitgroei krijgt maar zo snel?

Goed. Dit was mijn hele verhaal en zie ook hele gave nail art voorbij komen. Ook erg gaaf! Misschien ooit :P

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:03

Uitgroei na 10 dagen is normaal :j

Qua lengte... Ik ben monteur van beroep. Ik heb altijd geroepen nooit ook maar aan nagellak te beginnen. Tot ik van de zomer yolo eens een lakje op deed. Was toch best leuk. Nagels laten groeien ging niet, door het sleutelen breken mijn eigen nagels snel af, en ook bladderde de lak (gewone lak, geen gel) snel af. Vriendin zocht iemand om acryl op te oefenen, dus toch maar met een hele kleine verlenging laten zetten...

Inmiddels zet ik zelf ook en zijn ze zo, en ja, hier sleutel ik ook mee _O- (vandaar kapotte nagelriem, opengehaald aan een tiewrap, ringvinger ook iets slordiger omdat die zeer deed en snel wilde zijn :') )

Afbeelding

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:57

Ooh ik zie nu jouw onderschrift pas Pepperr <3

Pittig setje als monteur! :))

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:32

Jesdajinn ik vind het wel een leuk kleurtje, vooral voor de zomer lekker fleurig. Al moet ik zeggen dat ik ook nog van het 'veilig' ben, maar kom langzaam aan uit mijn comfortzone en wordt soms wat gewaagder.

Ik vind het zo leuk, dat ik nu begonnen ben aan de opleiding nagelstyliste. Heb hier in het verleden ook naar gekeken maar niet de goede tijd voor op dat moment. Doe voor mezelf, en wie weet straks wel extra bij anderen. Vooral omdat ik het belangrijk vind dat het goed gebeurt en dat ik weet waar ik mee bezig ben.

Ik ben helaas niet meer zo tevreden met PG. Bepaalde kleuren komen verschrompeld uit de lamp, ondanks een goede prep, dunne laag. Ik merk dat die kleuren ook wat dikker en stugger zijn. Nu blijkt dit bij veel mensen bij bepaalde kleuren te zijn sinds hun formule naar vegan is aanpast. Een veel voorkomend probleem. Erg jammer want veel kleuren werken wel heel fijn, en er zit een PG winkel in de buurt. Vind het fijn om de kleuren in de winkel uit te kiezen namenlijk.

Overweeg nu sterk een ander merk te proberen.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:45

* knip verkeerd topic*
Laatst bijgewerkt door Muze op 26-01-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:52

Muze schreef:
Zou ik even een vraag mogen stellen, heb wel eea doorgelezen hier in t topic maar het zijn nogal wat pagina’s..
Als je een maagzweer gaat behandelen, hoe lang ben je dan ongeveer bezig met medicatie? Hoe weet je of iets “ klaar is”?
Hier beetje vergelijkbaar vraag als daihyo. Da al gevraagd wat handig is en die opperde idd ook diverse zaken maar ik wil graag wel weten wat plan van aanpak is mochten het wel zweren zijn..


Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dit is een topic over nagellak :)

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:15

Stoere nagels Pepper! :D

En leuk setje JesdaJinn! Nagels groeien gemiddeld 1 mm per week (in de zomer iets sneller dan in de winter), dus dan weet je hoeveel uitgroei ongeveer 'normaal' is!

Kletskoekje wat leuk, waar volg jij de opleiding?

Ik heb as. zondag oefenexamen en ga dan verlengen, want dat blijft voor mij het lastigste onderdeel. En zaterdag eerst m'n eigen nagels doen! Heb nu nog dit setje:

Afbeelding

Dit is Hugo Rose van de Starmani collectie van Makear en na ruim 2 weken ben ik er nog steeds niet op uitgekeken! :D

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:21

Mooi Wijslander!!

Ik heb gisteravond weer even geknutseld.
Krijg het niet heel mooi op de foto. Hoe doe jij dat Wijslander???

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:03

Leuke nailart!! Ik maak foto's met mijn telefoon, een daglichtlamp erop en dan maar foto's maken (ook met verschillende achtergronden) tot ik er een goede tussen heb zitten. :P De laatste heb ik toevallig gemaakt met een macrolens, maar die ervoor allemaal niet.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:41

Wijslander schreef:
Stoere nagels Pepper! :D

En leuk setje JesdaJinn! Nagels groeien gemiddeld 1 mm per week (in de zomer iets sneller dan in de winter), dus dan weet je hoeveel uitgroei ongeveer 'normaal' is!

Kletskoekje wat leuk, waar volg jij de opleiding?

Ik heb as. zondag oefenexamen en ga dan verlengen, want dat blijft voor mij het lastigste onderdeel. En zaterdag eerst m'n eigen nagels doen! Heb nu nog dit setje:

[ [url=m/ZYeqUn.webp]Afbeelding[/url] ]

Dit is Hugo Rose van de Starmani collectie van Makear en na ruim 2 weken ben ik er nog steeds niet op uitgekeken! :D


Hij is zo mooi!!

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:05

Wijslander schreef:
Stoere nagels Pepper! :D

En leuk setje JesdaJinn! Nagels groeien gemiddeld 1 mm per week (in de zomer iets sneller dan in de winter), dus dan weet je hoeveel uitgroei ongeveer 'normaal' is!

Kletskoekje wat leuk, waar volg jij de opleiding?

Ik heb as. zondag oefenexamen en ga dan verlengen, want dat blijft voor mij het lastigste onderdeel. En zaterdag eerst m'n eigen nagels doen! Heb nu nog dit setje:

[ [url=m/ZYeqUn.webp]Afbeelding[/url] ]

Dit is Hugo Rose van de Starmani collectie van Makear en na ruim 2 weken ben ik er nog steeds niet op uitgekeken! :D

Super dat je eerst een oefenexamen krijgt, dan heb je toch een beetje het idee wat je ongeveer verwachten kunt (tijdsdruk, variaties, etc.). Verlengen: deppen, deppen, aaien, aaien, deppen, deppen, aaien, aaien, etc. Het lijkt wel een mantra, ha ha!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:59

Wijslander schreef:
Stoere nagels Pepper! :D

En leuk setje JesdaJinn! Nagels groeien gemiddeld 1 mm per week (in de zomer iets sneller dan in de winter), dus dan weet je hoeveel uitgroei ongeveer 'normaal' is!

Kletskoekje wat leuk, waar volg jij de opleiding?

Ik heb as. zondag oefenexamen en ga dan verlengen, want dat blijft voor mij het lastigste onderdeel. En zaterdag eerst m'n eigen nagels doen! Heb nu nog dit setje:

[ [url=m/ZYeqUn.webp]Afbeelding[/url] ]

Dit is Hugo Rose van de Starmani collectie van Makear en na ruim 2 weken ben ik er nog steeds niet op uitgekeken! :D

Dat snap ik, prachtige kleur!