Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:13

MarlindeRooz schreef:
Moet ik dan maar net zo lang wachten met afvallen tot ik drastisch overgewicht heb? Je kan beter op tijd in grijpen... Anders weeg ik straks 100+ kilo en dan is het weer "waarom nu pas". :roll:

dat is ook een beetje uit de context gerukt. Ik zeg toch ook, vet kan je altijd wegwerken. Natuurlijk moet je niet wachten tot je overgewicht hebt en +100kg weegt. Maar ik was gewoon verbaasd over de modellen van sommige. En dat bedoelde ik dan in de positieve zin.

_PriscillaJarig

Annikoe, spanning/ stress? Daarbij heb ik dat gevoel we eens.

Janine1990

Annikoe schreef:
gribaldi schreef:
Ik had niet verwacht dat je al zo "vrouw" zou zijn :') Meer zo'n klein onderkruipsel haha en door je berichten had ik je wel "zwaarder" verwacht maar dat klopt ook niet :P en dat bedoel ik niet negatief :o maar wel grappig om te zien dat mensen een beeld krijgen via internet door berichten etc en dat er dan totaal iemand anders achter schuilt :)

'Klein onderkruipsel', nou die kun je in je zak steken haha! _O-

Ik liep gisteren met mijn vader in de supermarkt, toen ik echt uit het niets een heel naar gevoel kreeg in mijn maag. Echt alsof er een steen in zit ofzo. Ik heb dan ook de rest van de avond nog last van mijn maag gehad. En zelfs nu ook nog geen enkele honger o.i.d. :n
Ik ben nu meer aan het eten omdat ik iets binnen moet krijgen, dan dat ik echt honger heb. Ik snap er niks van, herkent iemand dit gevoel?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 Volkoren crackers met kalkoenfilet en rosbief
L: Spinaziesoep
A: Spaghetti met mager rundergehakt en rode saus.

Maar met dit lijstje zit ik dus pas op de 1000 kcal, dus ik moet eigenlijk nog meer eten :(

Oooh jazeker ken ik dat...
Soms heb je gewoon van die dagen dat je geen zin hebt in eten ofzo. Heb het wel eens als ik stress heb. Maar ook vandaag eerlijk gezegd. Ik stel alles maar uit. Ik eet omdat ik het moet van mezelf, maar niet omdat ik echt trek heb. Maar dan eet ik gewoon minder, heb ik weer wat balans gecreëerd voor een slechtere dag ;)

Spinaziesoep klinkt wel echt goddelijk _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:14

_Priscilla schreef:
Er is ook een topic voor overgewicht.. ik heb me bewust daar niet gemeld maar hier. Omdat dit topic in mijn ogen meer voor iedereen is. Zoals de titel zegt zonder doel en dus met verschillende doelen.
Ik mag van mezelf niet eens meer dan 4 kilo afvallen, maar dan ben ik er alsnog wel mee bezig en vind ik de steun van dit topic fijn :)

Die van paardrijden en overgewicht?
Officieel heb ik ook overgewicht... Maar ik heb me daar maar niet gemeld omdat ik nogal vreemde dingen voorbij zag komen. Wijsheden die ik niet kon rijmen in ieder geval.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:14

Janine1990 schreef:
Oooh jazeker ken ik dat...
Soms heb je gewoon van die dagen dat je geen zin hebt in eten ofzo. Heb het wel eens als ik stress heb. Maar ook vandaag eerlijk gezegd. Ik stel alles maar uit. Ik eet omdat ik het moet van mezelf, maar niet omdat ik echt trek heb. Maar dan eet ik gewoon minder, heb ik weer wat balans gecreëerd voor een slechtere dag ;)

Spinaziesoep klinkt wel echt goddelijk _/-\o_

Geen zin, of geen honger. Verschrikkelijk vind ik dat. Dan moet ik echt moeite doen om een hap door men keel te krijgen, terwijl ik best wel weet dat ik nog niet genoeg gegeten heb voor die dag. Maar dan heb ik zo snel een voldaan gevoel. Ik haat die dagen echt :')

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:15

Laura, ik snap heel goed wat je bedoelt :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:17

Laura82 schreef:
Is ook helemaal prima om mee bezig te zijn! Ik snap best dat je als je slank bent, niet automatisch maar tevreden bent.
Waar ik wel moeite mee heb (maar dan bedoel ik niemand uit het topic, meer in mn omgeving) is dat er best veel slanke meiden klagen hoe moddervet ze zijn en dat ze écht af moeten vallen (en vervolgens wel 2 stukken taart nemen en lunchen met 2 broodjes kroket en een bak patat :roll: ). Kan natuurlijk een heel verstoord zelfbeeld zijn, maar volgens mij is het bij sommigen ook een stukje aandacht, dat iemand dan zegt "nee joh, jij bent toch hartstikke mooi slank!"
Prima als ze een paar kilo kwijt willen natuurlijk, niets mis mee in de meeste gevallen. Maar moddervet... Jemig, dan wil ik niet weten wat ik dan ben :+

Oooh ja, die... :+
Nee, dat vind ik ook stom. Kom je inderdaad weer bij dat zelfbeeld...

Al moet ik zeggen, als ik zeg niet meer te willen omdat... of als ik bedank.. of als ik zeg dat ik wil afvallen... Krijg ik ook vaak opgetrokken wenkbrauwen en complimenten over mijn lichaam. Hartstikke leuk hoor, maar ik kijk 's avonds naar een naakte ik in de spiegel... Alsjeblieft, een beetje vertrouwen dat ik best weet hoe ver ik kan gaan... :P

In sommige gevallen (real life, niet dit topic hoor) heb ik ook wel eens het idee dat mensen mij liever niet dunner willen zien voor hun eigen zelfbeeld ofzo. Zo van: "Ach, Janine is ook een beetje chubby, dat frikandelbroodje kan best."

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:17

Janine, ja die inderdaad. Ik lees er verder niet in mee dus geen idee wat er gezegd word.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:18

Janine1990 schreef:
_Priscilla schreef:
Er is ook een topic voor overgewicht.. ik heb me bewust daar niet gemeld maar hier. Omdat dit topic in mijn ogen meer voor iedereen is. Zoals de titel zegt zonder doel en dus met verschillende doelen.
Ik mag van mezelf niet eens meer dan 4 kilo afvallen, maar dan ben ik er alsnog wel mee bezig en vind ik de steun van dit topic fijn :)

Die van paardrijden en overgewicht?
Officieel heb ik ook overgewicht... Maar ik heb me daar maar niet gemeld omdat ik nogal vreemde dingen voorbij zag komen. Wijsheden die ik niet kon rijmen in ieder geval.

Hmm, dat vond ik ook geen echt gezellig topic. Veel shakes en nutteloze dingen die daar binnengespeeld worden vond ik. Ik vind die shakes altijd heel dubbel. Nu ook iemand in mijn omgeving die daarmee eerst super veel kwijt gespeeld is, maar dan als ze van die shakes af wil gewoon 2x zo dik geworden is. Het lijkt me ook maar brol als je leest hoeveel mensen er ziek van worden

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:19

Janine1990 schreef:
In sommige gevallen (real life, niet dit topic hoor) heb ik ook wel eens het idee dat mensen mij liever niet dunner willen zien voor hun eigen zelfbeeld ofzo. Zo van: "Ach, Janine is ook een beetje chubby, dat frikandelbroodje kan best."

Dit! Ik weet niet of ik het alleen denk of dat het echt zo is maar herken het wel!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:24

Oh maar dat geloof ik ook direct hoor, mensen zijn ook geneigd jaloers te zijn. En lijken vaak ook niet te snappen dat de meeste slanke mensen daar ook gewoon wat voor moeten doen.

Maar, het kan ook een berschil zijn in wat iemand mooi vind. Zo houd ik persoonlijk niet zo van heel strak en gespierd,,vind zelf iets voller (nee niet moddervet :') ) mooier. Maar ik ben me er ook van bewust dat dat een smaakdingetje is, dus zeg daar ook niets over als iemand bijv zegt af te willen vallen.

Dat andere topic vond ik niet zo fijn, dr mag vrijwel geen commentaar geleverd worden etc.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:24

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat een lichtelijk gevaarlijke zin. Want iemand met anorexia kan ook klagen over zijn lichaam en er iets aan doen, maar dat is nu ook helemaal niet wat je bedoelt :)

Maar ik bedoelde het ook niet slecht, maar de meeste van jullie zien er goed uit op de foto's en niet het type dat ik zou verwachten in een afvaltopic :D maar natuurlijk wat vet kan je altijd ergens wegwerken ^^

Maar ik denk ook dat we ons moeten realiseren dat je geluk niet moet zoeken in afvallen of wat daarna komt. Want afvallen is niet half zo moeilijk als je zelfbeeld bijstellen. Zoals Black_Kelpie gisteren heel mooi beschreef ziet ze zichzelf nog steeds vaak die 48 kilo zwaarder dan ze nu is. Terwijl ze een prachtig mooie slanke vrouw is. Afvallen gaat vaak sneller voor de mensen om je heen, dan voor je spiegelbeeld. Mentaal is het een enorme verandering die niet iedereen altijd kan bijbenen. En wat naar mijn idee ook wel eens word onderschat.

Weet je dat ik daar oprecht bang voor heb :x Ik heb mezelf nooit anders gekend als naar mijn mening dik. Ik heb volgens de bmi record altijd overgewicht gehad. Ondertussen zijn er al wat kilo's af. Alleen (zoals jij ook al in een andere post aanhaalde), ik moet altijd naar mezelf kijken in de spiegel. En ik zie geen -6kg, en ik zie alleen met vet :+ En ik weet niet of ik mee kan veranderen, want dat ben ik altijd geweest. ik en dat vet.. Ochja, wat komt dat komt, eerst nog de andere 5kg er af krijgen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:25

_Priscilla schreef:
Dit! Ik weet niet of ik het alleen denk of dat het echt zo is maar herken het wel!

Ik heb dezelfde twijfels als jij :')

En shakes... ja... ook niet echt mijn ding...
M'n zusje had een klasgenootje die Cambridge deed... Hele hechte klas en mevrouw viel meerdere malen flauw bij examens en belangrijke lessen tijdens het dieet. Hele klas in de stress en over de zeik... Omdat zij zo nodig ongezond wilde afvallen... Althans, flauwvallen van een beetje stress en te weinig eten lijkt me niet gezond. (en voor dat dieet viel ze nooit flauw, dus was niet puur stress)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:26

Janine1990 schreef:

Ja, dat is echt afgunst. Om flauw van te worden. Toen iemand me 10 kilo geleden voor de zoveelste keer zei dat ik nu wel slank genoeg was werd ik echt giftig en heb haar gezegd dat ik haar kilo's er wel bij wil nemen, ik ben ze toch zo weer kwijt. Mens, ik kan zelf wel bepalen wat goed voor me is.

Mijn lijstje voor vandaag, nu al zin in avondeten :Y)

O: 4 cracottes, 2 met pindakaas en 2 met leverworst en 2 mandarijnen
L: yoghurt met granola en fruit
A: wraps met (uiteraard zelfgemaakte) pulled chicken (op smaak gemaakt met oa bourbon, zo lekker!) en coleslaw.

B: flink lopen met de hond en een uur kickboxen
D: water en thee

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:27

Dat is ook nog wel een belangrijk ding inderdaad Laura :j Dat smaakdingetje haha
Ik hou zelf wel van wat gespierder maar kan ook heel goed begrijpen dat andere van iets voller houden. Ligt ook heel erg een je type lichaam denk ik. Als ik voor iets voller ga ben ik gelijk zo klein dik bolletje haha ( ben maar 1,59 )

Edit: Dit maakt ook dat één kilo bij mij al veel verschil maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:29

The_Cat schreef:
Weet je dat ik daar oprecht bang voor heb :x Ik heb mezelf nooit anders gekend als naar mijn mening dik. Ik heb volgens de bmi record altijd overgewicht gehad. Ondertussen zijn er al wat kilo's af. Alleen (zoals jij ook al in een andere post aanhaalde), ik moet altijd naar mezelf kijken in de spiegel. En ik zie geen -6kg, en ik zie alleen met vet :+ En ik weet niet of ik mee kan veranderen, want dat ben ik altijd geweest. ik en dat vet.. Ochja, wat komt dat komt, eerst nog de andere 5kg er af krijgen

Vervelend is dat he...

Daarom wilde ik zelf graag foto's maken. Dan heb je vaak een realistischer beeld dan wanneer je naar oude gewone foto's kijkt, waar je kleding aan hebt. En kan je naar mijn idee beter trots zijn op jezelf ofzo. Dat gevoel had ik wel vorig jaar iig. Maar je moet jezelf wel gewoon constant herinneren aan hoever je bent gekomen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:30

Oeh dat klinkt super lekker black_kelpie!

Mijn lijstje:
O: twee rogge-quinoa crackers met slankie smeerkaas
T: snack komkommer en een eierkoek
L: twee kleine meergranen boterhammen met philadelphia light, runderrookvlees, tomaat en komkommer.
T: een appel, mandarijn en nog iets lekkers, cup-a-soup kip
A: quinoa, rundergehakt, bonenschotel en peultjes

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:33

Belachelijk eigenlijk hè, dat sommige mensen het zo lastig vinden om elkaar een slank of gezond lichaam te gunnen.
Bij mij was het helaas altijd het tegenovergestelde. Ik werd vroeger juist altijd gepest vanwege mijn gewicht. Ik had wel overgewicht ja, maar ik was echt niet zwaar obesitas ofzo. Maar toch door al die mensen die mij altijd dik noemden, heb ik nu een heel slecht zelfbeeld en problemen met mijn zelfvertrouwen.
Daarnaast heb ik mijn mijn vriendengroep letterlijk alleen maar prachtige, slanke vrouwen. En die zijn altijd zo geweest en ik ben helaas altijd het 'dikkertje'. Ik vind dat soms ook lastig om te zien. Hun zitten allemaal zo lekker in hun vel, zien er geweldig uit en dan is het moeilijk om mijzelf niet constant met anderen te vergelijken. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:33

black_kelpie schreef:
Janine1990 schreef:

Ja, dat is echt afgunst. Om flauw van te worden. Toen iemand me 10 kilo geleden voor de zoveelste keer zei dat ik nu wel slank genoeg was werd ik echt giftig en heb haar gezegd dat ik haar kilo's er wel bij wil nemen, ik ben ze toch zo weer kwijt. Mens, ik kan zelf wel bepalen wat goed voor me is.

*\o/* *\o/* *\o/*

You go!!!

Knap dat je dat durft hoor, heel goed om voor jezelf op te komen! En niet je doel te ontlopen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:36

Gek genoeg krijg je dat soort opmerkingen dus echt nooit van mensen die zelf een goed figuur hebben, let er maar eens op }:0

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:37

Annikoe schreef:
Belachelijk eigenlijk hè, dat sommige mensen het zo lastig vinden om elkaar een slank of gezond lichaam te gunnen.
Bij mij was het helaas altijd het tegenovergestelde. Ik werd vroeger juist altijd gepest vanwege mijn gewicht. Ik had wel overgewicht ja, maar ik was echt niet zwaar obesitas ofzo. Maar toch door al die mensen die mij altijd dik noemden, heb ik nu een heel slecht zelfbeeld en problemen met mijn zelfvertrouwen.
Daarnaast heb ik mijn mijn vriendengroep letterlijk alleen maar prachtige, slanke vrouwen. En die zijn altijd zo geweest en ik ben helaas altijd het 'dikkertje'. Ik vind dat soms ook lastig om te zien. Hun zitten allemaal zo lekker in hun vel, zien er geweldig uit en dan is het moeilijk om mijzelf niet constant met anderen te vergelijken. :o

Ha ja, dat was bij mij ook zo. En het domme was. De eerste keer dat ik werd gepest omwille van dat ik te dik was, was omdat ik een rond kleedje aanhad. En toen was ik niet eens dik. Toen was ik een gewoon kind. En toen was ik een emo-eter. En werd ik waarvoor iedereen me pestte. En nu, nu cringe ik al als ik iemand moet passeren, want de dikke moet door. En ben ik me heel zelfbewust wanneer ik oefeningen doe in de fitness, want ach ja, de dikke is weer bezig en zie ze doen. Of wanneer iemand een opmerking maakt over 'hun dikke buik', ja dan gaat men hand er al voor voor de mijne. Ondertussen is dat emo eten weg, maarja, dat overgewicht is er nog wel. En ik ben blij dat ik ondertussen terug naar beneden aan het gaan ben, maar ach. Het is nog steeds niet beter zo. En ik ben ook vaak vriendelijker voor andere hun lichaam, dan voor het mijne. En wat haat ik mijn foto's. Mijn foto's op de fiets, dan vind ik mezelf een walrus, op het paard, och we knippen mij er wel af :') mijn profielfoto op facebook, leuk aan de zee, maar ik sta erbij :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:46

The_Cat schreef:
Annikoe schreef:

Ha ja, dat was bij mij ook zo. En het domme was. De eerste keer dat ik werd gepest omwille van dat ik te dik was, was omdat ik een rond kleedje aanhad. En toen was ik niet eens dik. Toen was ik een gewoon kind. En toen was ik een emo-eter. En werd ik waarvoor iedereen me pestte. En nu, nu cringe ik al als ik iemand moet passeren, want de dikke moet door. En ben ik me heel zelfbewust wanneer ik oefeningen doe in de fitness, want ach ja, de dikke is weer bezig en zie ze doen. Of wanneer iemand een opmerking maakt over 'hun dikke buik', ja dan gaat men hand er al voor voor de mijne. Ondertussen is dat emo eten weg, maarja, dat overgewicht is er nog wel. En ik ben blij dat ik ondertussen terug naar beneden aan het gaan ben, maar ach. Het is nog steeds niet beter zo. En ik ben ook vaak vriendelijker voor andere hun lichaam, dan voor het mijne. En wat haat ik mijn foto's. Mijn foto's op de fiets, dan vind ik mezelf een walrus, op het paard, och we knippen mij er wel af :') mijn profielfoto op facebook, leuk aan de zee, maar ik sta erbij :')

Ik hoop en neem aan dat het het onderwerp is dat we hier hebben aangesneden... Het komt namelijk vrij negatief over, logisch als het het onderwerp is.
Maar ik hoop dat jullie ook iets hebben dat je echt heel mooi vind aan je lichaam? Mooie ogen bijvoorbeeld? Of mooie handen? Er is altijd wel iets te vinden.

Ik weet niet of jullie wel eens Lelijke Eendjes zien op RTL?? Ik heb het vorige week gezien, een vrouw, vrij stevig, met een heel slecht gebit. Echt cringeworthy dat gebit... Ik vond het zo jammer, want ze had verder echt een mooi gezicht!
Zo kan je echt wat moois vinden aan iedereen hoor, daar ben ik van overtuigd! En jullie kunnen dat ook bij jezelf.

Natuurlijk, de ene dag kijk je in de spiegel en zie je een olifant, zie je niet eens je prachtige ogen... Maar de volgende dag straal je hopelijk weer, omdat je die mooie gave huid ziet, die mooie ogen, je haar dat meteen goed zit? Kleine dingetjes, maar zó belangrijk!

Hou van jezelf! Dan gaat de rest vanzelf van jou houden! En van jezelf houden, ik ben er van overtuigd dat het je helpt als je af gaat vallen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:50

The_Cat schreef:

Maar je bent wel aan jezelf aan het werken, ondanks dat je je niet goed voelt over jezelf. Enig idee hoe stoer het is dat je sport? Ik durfde dat niet, ik ben pas gaan sporten toen ik het meeste al kwijt was. Foto's? Ik heb mensen hun camera ontfutseld om foto's waar ik op sta te verwijderen.

Toen ik ongeveer op de helft was voelde ik me heel goed in m'n vel. Ik was lekker bezig, afvallen ging als een trein en om de haverklap kon ik weer een broekmaat kleiner aan. Toen zijn er op een seminar foto's van me gemaakt en online gezet. Ik kon wel janken. Wat zeg ik, dat heb ik ook gedaan. Wat ik zag kwam totaal niet overeen met hoe ik me voelde, en dat was een vreselijk gevoel. Maar ik heb me voorgehouden dat als ik zo door zou gaan ik er over 3 maanden heel anders uit zou zien. En 3 maanden later zag ik er inderdaad alweer heel anders uit. En nog 3 maanden later was het nog weer beter.

Dat kun jij ook.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:59

Ter illustratie - links was op dat seminar... -O- Verschil is iets van 27 kilo.

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:59

Tuurlijk, er zijn ook wel dingen aan mijzelf die ik mooi vindt, ik heb bijvoorbeeld en gave huid en weinig last van oneffenheden etc.
Maar mijn punt was meer, omdat iedereen mij altijd pestte vanwege het feit dat ik te zwaar ben, heb ik nog steeds het idee dat ik dik ben, terwijl het reuze meevalt. Maar als je jaren en jaren te horen krijgt dat je dik bent, dan ga je het uiteindelijk vanzelf geloven, want hé, iedereen zegt het toch? Dus dan zal het wel waar zijn.
Mensen kunnen iemands zelfbeeld zo verpesten. Netzoals the_cat zegt, ik vind het ook verschrikkelijk om gewoon naar de sportschool te gaan. Ik heb dan ook het idee dat iedereen naar mij kijkt en ik voel mij dan oprecht verschrikkelijk. Daarom was het voor mij gisteren ook een hele stap dat ik wél naar de sportschool ben geweest. Maar wel samen met mijn vriend. Ik heb hem verteld over mijn onzekerheid en hij zei op een gegeven moment ook: 'Weet je hoe veel mensen er nou naar jou kijken? Helemaal niemand'. En op dat moment realiseerde ik mij ook dat het grotendeels tussen mijn oren zit. Mensen gaan naar de sportschool om te sporten, en niet om dikke mensen belachelijk te maken. Iedereen is bezig met zijn eigen ding. Misschien ga ik volgende week wel nog een keer :)