Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:58

Iriscope schreef:
Workout weer gedaan *\o/* Moet hem echt vaker doen. Misschien nu het hier weer lekker weer is en ik het lekker in de tuin kan doen dat het wel vaker zal gebeuren. Denk dat ik even een matje moet aanschaffen ook, deed het nu op een handdoek maar handen doen pijn van de tegels eronder.

Wat voor workout doe je? :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:59

Zo valt het redelijk mee maar het is alsnog best weinig. Zonder de rookworst had je eigenlijk geen eiwitten en geen vette gegeten...

Probeer iets meer af te wisselen, ontbijt bijvoorbeeld met yoghurt of kwark.
Koolhydraten kun je ook uit groente halen en vetten kun je bijvoorbeeld uit noten en vlees halen.
Daar zitten ook je eiwitten in of bijvoorbeeld bonen als vleesvervanger

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:05

O: 100ml hero ontbijt drank (ik ga ermee stoppen) en een sinasappel
L: 3 volkoren cracottes, 2 plakken kipfilet, 1 plak slagers achterham en 4 kleine plakjes gerookte zalm
T: 1 mini wortel
A: 1 eenden filet gemaakt in maggi mals en kruidig, 5 aardappelkroketjes en 110 gram asperges

Vandaag een uurtje cardio gedaan en 277 calorien verbrand. Net ook nog paard gereden.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 12-10-15 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:06

Als je het zo bekijkt heb ik inderdaad weinig eiwitten binnen gekregen..
Die vetten vind ik zo erg nog niet, maar natuurlijk krijg ik niet iedere dag zo weinig vetten binnen. :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:09

LaraLise schreef:
Iriscope schreef:
Workout weer gedaan *\o/* Moet hem echt vaker doen. Misschien nu het hier weer lekker weer is en ik het lekker in de tuin kan doen dat het wel vaker zal gebeuren. Denk dat ik even een matje moet aanschaffen ook, deed het nu op een handdoek maar handen doen pijn van de tegels eronder.

Wat voor workout doe je? :D

Body Weigt workout :)

SteffiiY

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:34

mijn lijstje:

o: magere kwark met lijnzaad/chiazaad en zemelen, smoothie met spinazie/mango en water
t: x
m: 2 wraps met kipfilet en philadelphia, glas melk, appel en kiwi
t: 2 mandarijnen
a: bloemkool en kipburger
t: augurkjes met achterham

b: stallen mesten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:37

Oeps huisgenoot was pannekoeken aan het maken en er was eentje over.
Die heeft goed gesmaakt! :9
Had kcal over dus niet zo erg.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:45

Mijn lijstje vandaag:
O: 300 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
T: protein cookie van body en fit
L: 5 crackers met kipfilet (3 uur kon ik pas lunchen, vandaar 2 tussendoortjes)
T: 1 autodropje, 2 plakjes kipfilet
A: 200 gram worteltjes, 200 gram tartaar, 200 ml magere vanille yoghurt

B: niet veel, wel de hele dag druk bezig geweest :)

Edit: geen fruit in mijn lijstje vandaag, had een appel mee maar nam een hap die was zo vies ;( helemaal zacht, ben niet thuis geweest tot nu, om nog wat fruit te pakken, en avond eten net achter me kiezen :')
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 12-10-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:47

Jeej! 8 kilo kwijt :D

Mijn lijstje van vandaag:

O: magere yoghurt met kokos en drupje honing + 1 boterham met kipfilet
T: evergreen koekje
L: 2 boterhammen met kipfilet, sinaasappel
T: evergreen koekje
A: tagliatelle met veel groente, champignons en kip
T: yoghurt met muesli

beweging: Een half uur op een flink tempo gefietst.
Had wel een stuk fruit extra mogen eten vind ik zelf :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:11

Mijn lijstje voor vandaag :

O: havermout met magere melk, 2 droge fjord crackers en beker Coolbest sap
T: banaan en mandarijn
L: 3 fjord crackers met pindakaas
T:/
A: weet ik nog niet

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:46

Ik plaats voorlopig even geen lijstjes.

Iris zijn het leuke oefeningen?

Ondanks het "ontgiften" voel ik mij goed :)

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:48

Coconut, goed bezig! Hoe lang heb je erover gedaan? :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:49

Zo ik had net toch even een misselijkheid aanval.. Vraag me af of t van mn nieuwe mineralen tabletjes komt (Gister van die vrouw gehad waar ik woon), dacht echt even van woo dit gaat niet goed, en nu voel ik me weer gewoon prima, echt heel vreemd!

Lekker bezig Coconut! :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:56

Ik ben terug van 4 dagen wedstrijd (en gisteren een dag verlof met vriendje)! Even bijlezen :)

Iris: lees dat je er even geen zin meer in hebt, volgens mij ben jij veel te streng voor jezelf, dan slaat het al snel om in 'dit zie ik niet meer zitten', kan je beter een paar weken op 90% je best doen en gezond eten, ipv 2 weken 110% te willen doen en te overdrijven en dat dan toch niet vol te houden, volgens mij...

Dannielniewo: gelukkige verjaardag! :D

Navatu: gefeliciteerd! Goed bezig!

Samblabla: succes!

Heb een beetje diagonaal gelezen :P Er is wel wat gecheat he :D Maar nu is iedereen weer goed bezig :)
Ik heb het heel verstandig kunnen houden op wedstrijd, had griekse yoghurt en blauwe bessen en clementines mee, wrap met zalm/kipfilet als avondeten enzo, eigenlijk gezonder gegeten dan thuis :D Enkel zaterdagavond frieten besteld (en daar heb ik de helft niet van op gegeten, ik merk dat àls ik ga cheaten, het wel 'de moeite' moet zijn, vond frieten niet zo wauw, dus dan eet ik ze ook niet meer op blijkbaar, eureka! :') ). In combinatie met het rijden en een alcoholloos weekend stond de weegschaal op 68,8 gisteren, joepie! :P Gisteren met het vriendje minder opgelet (gratin aardappelen als avondeten = mjummie!!), vandaag weer flink doen :) Vanavond ga ik naar een concert (U2!), dus weet wel niet goed wat het avondeten wordt dan...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:58

gribaldi schreef:
Ik plaats voorlopig even geen lijstjes.

Iris zijn het leuke oefeningen?

Ondanks het "ontgiften" voel ik mij goed :)

Ja ik vind ze wel leuk om te doen hoor!
Ik ben even gefrustreerd over het dieten. Ik doe hard mn best maar zie weinig tot geen verschil.
Ga me er even wat minder op focussen dus geen lijstjes meer bijhouden etc.
Maar wel minder eten en gezond blijven eten zoals ik de laatste weken heb gedaan.

Het is echt lastig om vol te houden als je totaal niet aan jezelf kan zien dat er verschil is.

Gisteren wel gesport en vandaag ook weer naar de sportschool, blijf gewoon kracht oefeningen doen zodat ik wat meer gespierd word.

Stral, ik ben inderdaad streng voor mezelf en nog zie ik geen verschil. Als ik minder streng zou zijn zou er helemaal niks gebeuren, helaas weet ik van mezelf maar al te goed dat ik met 1500 calorien per dag binnen krijgen niet afval. Ik moet echt rond de 1000-1200 gaan zitten wil ik een verschil zien en dat is wel heel weinig om vol te houden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:07

Zal ze vanavond eens opzoeken :)
Herkenbaar punt, en ik lees/zie dat mensen snelle gefrustreerd raken als ze geen verschil zien.
Soms is het beter iets meer te eten, (hogen in kcal gaan zitten) dat wil ook nog weleens verschil maken.

Gister in de motivatie app had ik het er nog over, ik moet ook gewoon mijn stijl aanpassen.
Spoiler:
(iets met wat tussen je oren zit... )

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:13

Ik heb over de afgelopen jaren al zoveel geprobeerd. Hield me eerst altijd aan 1500 calorien per dag, na 2 maanden dat en sporten zonder verschil heb ik dat maar opgegeven.
Toen ben ik een tijdje zo streng gaan dieten dat ik er misschien 800 per dag binnen kreeg en zag geen verschil. Besefte ook wel dat ik toen niet binnenkreeg wat ik nodig had, dus toen nog meer gaan sporten maar wel rond de 1000-1200 binnen krijgen per dag en erop letten dat ik alle voedingstoffen die ik nodig heb binnen krijg.

Je zou denken dat het werken met een dieet echt zou helpen maar ik zit er ook niet op te wachten om exact iets te moeten gaan volgen zoals Kayla want ik vind het gewoon te duur om voor elke dag andere dingen in huis te halen die dan de rest van de week in de koelkast staan te verpieteren.

Misschien moet ik maar gewoon vrede hebben met mn rollen :=
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 13-10-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:15

Vervelend zeg als je zoveel hebt geprobeerd. Ook al eens via een diëtiste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:16

Ik herken het hoor Iris. Ik val heel snel af, maar alleen als ik mezelf echt op een heel streng regime zet. Als ik rond de 1500 op een dag blijf dan gaat er echt met moeite 100 gram per week vanaf, en als ik dan na een maand eindelijk een keer bijna een halve kilo kwijt ben dan zakt m'n motivatie ook heeeel snel weer af.

Ik eet nu gewoon gezond en probeer het kcal tellen los te laten. Ik zie veranderingen, mijn omgeving ziet veranderingen, en af en toe spring ik op de weegschaal en dan zie ik dat er bijna niks vanaf is :=

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:17

Nee maar ik ben ook niet echt dik te noemen dus vind het ook zo wat om daar dan aan te komen.
Heb er wel aan gedacht om de personal trainers op de sportschool te vragen maar die 2 dames vind ik eigenlijk een beetje te Kaapstads := (vrij arrogant alsof ze beter zijn dan de hele wereld, neus ophalen naar mensen die niet hun klant zijn etc)

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:18

Iriscope schreef:
Nee maar ik ben ook niet echt dik te noemen dus vind het ook zo wat om daar dan aan te komen.
Heb er wel aan gedacht om de personal trainers op de sportschool te vragen maar die 2 dames vind ik eigenlijk een beetje te Kaapstads := (vrij arrogant alsof ze beter zijn dan de hele wereld, neus ophalen naar mensen die niet hun klant zijn etc)

Volgens mij komen mensen van elk formaat daar hoor! Zou misschien een goede zijn om te kunnen proberen, bovendien is het interessant om bijv. je vetpercentage te laten meten. Misschien val je niet af in gewicht maar wel in vet. :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:19

ja heb er ook aan gedacht om mn middel te meten maar lees op veel sites dat het vrij onbetrouwbaar is.
Vet percentage kan ik op de sportschool helaas niet meten bij ons.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:21

Jullie zijn wel keilief dat jullie zo meedenken.
Ik geef ook niet op, ik merk dat gezonder eten me echt beter doet voelen dus dat is ook belangrijk.
Maar denk niet dat ik het echt nog lang volhou om het extreem te moeten doen.

Voor mij is er nog een ander probleempje dat jullie misschien wel herkennen.
Ik werk thuis, wanneer en zoveel als ik zelf wil. Dat is heerlijk maar vereist wel veel discipline.
Op de een of andere manier is het heel moeilijk om mezelf te pushen om EN te dieten EN te sporten EN veel werk te doen op een dag. Ik ben constant het maximale van mezelf aan het vragen.

Als werken goed gaat, gaat dieten minder en andersom, herkenbaar?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:28

Heel herkenbaar ja. Ik heb ook zo'n afwijking dat ik 1 ding echt 100% kan doen. Paardrijden (dus wedstrijden etc), school, sport (klimmen) of op eten letten.
op eten letten in combinatie met 1 ander ding gaat prima, zodra er bijvoorbeeld en gereden en geleerd moet worden en ook nog netjes eten gaat het meestal mis, helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:31

Ik ga me juist obsessief erg focussen op het hebben van een perfect leven als het goed gaat op school bijvoorbeeld. Als ik 5 dagen per week braaf mijn colleges volg en zorg dat ik mijn huiswerk op orde heb ga ik automatisch elke avond om half 7 een gezonde maaltijd voor mezelf koken etc, terwijl ik dat dus echt niet voor elkaar krijg als ik de hele dag niks aan het doen ben :=