Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:03

Raponsje schreef:
sannx94 schreef:
Heb een heerlijk ontbijt gehad. Een appel, banaan en een handje frambozen en bosbessen. Enige probleem...... ik zit helemaal niet vol...

Je kunt beter een boterham erbij nemen.
volkorenbrood langzame koolhydraten zodat je de dag begint met genoeg energie en geen honger hebt zodat je de rest van de dag geen drang naar suikers krijgt.

Ik lust echt geen volkoren... Als ik brood eet is het tarwe. Kunnen noten erbij dannwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:05

Charlottje schreef:
Hoe pakken jullie het shredden eigenlijk aan als je ziek bent of net ziek bent geweest?

Ik heb nu al last van het 2e griepje dit jaar en ik heb echt 0 energie. Dus ik heb een pauze ingelast. Ik merk dat het nogal een klap is voor mijn lichaam en ik zie mezelf over een paar dagen niet gelijk heel level 1 doen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Het komt wel weer. :) Ik ben momenteel ziek en heb echt geen puf om te shredden. Wordt over mogen geopereerd en kan daarna zeker weken niet sporten. Ik vind het geen drama als ik even een paar dagen niet shred als je je niet goed voelt. Kijk als je met een zak chips lui op de bank zit omdat je geen zin hebt, dat is wat anders. ~~}> Maar ziek zijn, daar kan je weinig aan doen en kost nu eenmaal veel energie.

Lekker een blokje naar buiten om te wandelen als je daar weer aan toe bent. Dan merk je vanzelf wel wanneer je weer de energie hebt om te gaan shredden.

Anoniem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:21

Ik eet ook behoorlijk veel hoor!

Tot nu toe:
- grote bak blauwe bessen
- zakje dadels
- 9 vk crackers met hummus en pindakaas
- boterham met pindakaas
- kwark met peer en cacao nibs

En alweer honger :)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:29

ik heb toch mijn luie kont van de bank kunnen halen, en ben net klaar met day 2 level 1
vanavond nog een kleine workout en dan klaar voor vandaag

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:30

Ik heb vanmorgen ontbeten met speltvlokken, havervlokken, zemelen, lijnzaad, banaan, kiwi en een beetje melk. Een spelteierkoek bij de bakker op. Tussen de middag 2 boterhammen met tonijnsalade en rookvlees met komkommer en tomaten. En zo ga ik wat fruit/groente eten.

Goed bezig Veronique!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:32

Jildau schreef:
Ben erg gesteld op af en toe iets lekkers!

Ik dus ook, met dit weer lust ik ook graag een warme choco met slagroom als ik buiten bezig ben geweest en weer naar binnen ga. :9
Gezond eten en een beetje opletten is prima, maar ik ga me niet alles ontzeggen.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:32

Dankje

ik eet eigenlijk s'ochtens alleen een boterham met beleg. Moet ik hier wat aan veranderen?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:39

Mijn eetpatroon ziet er ongeveer zo uit:

O: 2 volkoren boterhammen met beleg (kipfilet, smeerkaas 20+, magere smeerpaté, appelstroop)
T: Appel
L: 2 volkoren boterhammen met beleg
T: appel
A: genoeg groente, klein beetje rijst of aardappel, stukje vlees/vis, zuinig met saus of jus en geen toetje (regelmatig ook een salade erbij)
T: kiwi of ander fruit.

Brood wissel ik nog wel eens af. Als ik vrij ben, dan eet ik ook wel eens een cracker ipv brood..... Zaterdag is "alleseetdag"!! Zodra ik op gewicht ben, dan mag ik ook op woensdag eten wat ik wil.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:41

dus ook gewoon als ontbijt boterhammen, ik zie namelijk heel veel mensen die 's ochtens yohurt met musli of iets in die richting eten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:44

Ik ben niet zo'n brood eter. Vind het gewoon niet zo lekker, als ik tussen de middag tijd heb om een salade te maken met aardappel/pasta/quinoa ofzo doe ik dat ook veel liever dan dat ik brood eet. Dat os mijn reden om niet met brood te ontbijten maar met spelt en havervlokken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:55

KarinvdM schreef:
Jildau schreef:

Ik dus ook, met dit weer lust ik ook graag een warme choco met slagroom als ik buiten bezig ben geweest en weer naar binnen ga. :9
Gezond eten en een beetje opletten is prima, maar ik ga me niet alles ontzeggen.

Haha schudt hand! Ik heb ook best wel heel veel koppen warme choco met slagroom gehad afgelopen winter. Net als dat ik aankomende zomer waarschijnlijk veel ga barbecuen tot 's avonds laat. Genieten! Je leeft maar 1 keer.

Vrij vandaag dus vind dat ik wel twee keer kan shredden! Net level 2 gedaan en straks level 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:14

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:19

KarinvdM schreef:
Jildau schreef:

Maar jij hebt ook een tijdje proteinedieet gedaan he toch? Of sla ik nu mensen door elkaar? :) Heb je lang gedaan over de opbouw van dieet naar 'gewoon' zoals je nu eet? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:26

Ik heb een tijd khd-arm/bewust gegeten. Nu eet ik nog niet alles, ik eet weinig tot geen pasta en rijst. Aardappelen eigenlijk alleen in de stamppot en brood eet ik ook niet dagelijks.
Ik heb eigenlijk niks opgebouwd, ik ben gewoon weer fruit gaan eten en als ontbijt neem ik een smoothie of havermout. Ik probeer alleen de snelle khd zoveel mogelijk te vermijden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:31

Ik ontbijt altijd met 2 tarwe boterhammen op werkdagen. Dan tussen de middag 2 tarwe boterhammen en 's avonds aardappels of rijst met stukje vlees en grote schep groenten. Tussendoor eet ik een evergreen of een mueslireep. 'S avonds eet ik fruit en op de bank voor de tv eet ik meestal een granencracker ofiets. Snoep en koek en chips probeer ik niet te pakken door de weeks.

Op niet werkdagen eet ik: ontbijt: muesli met magere yoghurt en fruit erdoor. Lunch: 2 boterhammen avondeten: hetzelfde als op werkdagen, kook vaak wel de wat langere gerechten dan want dat vind ik gewoon leuk en op werkdagen ben ik pas na 18uur thuis dus neem ik die tijd niet. Op zondag eten we 's morgens altijd afbakbroodjes.
Op mijn brood eet ik meestal gestampte muisjes of vruchtenhagel. Op het werk maak ik nog weleens een tosti met slankie kaas.

Het punt war ik zwak in ben is cola...... Eigenlijk ben ik gewoon verslaafd daaraan. Mag van mezelf nu 2 glaasjes light op een dag. Voor de rest drink ik water, thee en aanmaak limonade.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:34

Ik heb bijna hetzelfde schema als jou Lillytjuh alleen eet ik meer brood want als ik de hele dag naar school moet red ik het niet met twee stukjes dus heb meestal 3 of 4 plakjes brood mee en een appel! Maar verder is het bijna helemaal gelijk.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:41

Elke dag cola (light).. Ik zou toch wel gaan proberen dat verder af te bouwen, cola is zo enorm slecht voor je.
Ook ik eet vaak wel meer dan die lijstjes hier, maar als ik iets snoep, ga ik wel weer extra bewegen die dag. ;)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:43

In light cola zit toch wel aspartaam ? :o das ook niet zo goed voor je ...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:46

Wat is er slecht aan aspartaam?

Ik heb ook alles light in huis. En als ik af zou willen vallen en moest kiezen tussen gewone cola en cola light dan ga ik ook voor cola light. ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:48

Een heleboel, Jildau. Zou even googlen als ik jou was... Aspartaam zit in veel (de meeste) light-producten.
Sowieso zou ik alle frisdrank/sapjes etc. zo veel mogelijk vermijden. Het meeste bevat veel troep, om het even hard te zeggen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:49

Aspartaam
Hieronder treft u de bijwerkingen die van het gif Aspartaam, van de meest
voorkomende tot de wat zeldzamere. We hebben hier helaas niet voldoende plaats om overige effecten te vermelden, zoals het feit dat dit gif het immuunsysteem aantast en productie van DNA stoort. Maar met de volgende verwijzingen komt u alvast een heel stuk verder.

Bekende bijwerkingen: hoofdpijn, darmaandoeningen, diarree, buikpijn, slapeloosheid, gewichtstoename, hyperactiviteit, concentratiegebrek, slechter zien, gehoorstoornissen, verhoogde gevoeligheid voor lawaai, pijnlijke gewrichten, krampen, chronische vermoeidheid, wallen, huidreacties en verschillende onverklaarbare soorten jeuk, haaruitval, verkoudheden, tandaandoeningen, terugtrekken van het tandvlees, constant gevoel van kou hebben, neusbloedingen, aantasting van het intellect, geheugenverlies, depressie, humeurigheid zonder duidelijke aanleiding, paniekreacties, paranoia, obsessies, pleinvrees, agressiviteit, aanvallen van hyperseksualiteit, dementie, stuipen en soms epilepsie, schildklieraandoening, onvruchtbaarheid, impotentie, miskramen, aangeboren misvormingen, mentale achterstand, afname van het aantal bloedlichaampjes, verzwakking van het immuunsysteem (verhoogde gevoeligheid voor infecties). Verder kan deze zoetstof suikerziekte, de ziekte van Parkinson, Alzheimer, Multiple Sclerose, bindweefselbeschadiging, hartstilstand, hersentumor (en overige tumoren), adergezwellen en huidtubercolose veroorzaken of verergeren. Daarnaast kan aspartaam een vergifting van zware metalen veroorzaken. Dit additief behoort tot de familie van de excitotoxinen, dat wil zeggen dat het de trieste mogelijkheid heeft om de neuronen in de hersenen te stimuleren waardoor ze beetje bij beetje afbreken en dus het zenuwstelsel vernietigen en vervolgens andere organen aantasten.

http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html

Maar ik drink zelf ook cola light als ik cola drink....
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 26-02-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:49

Ik vind light lekkerder hahaha aspartaam is een kunstmatige zoetstof. Het zou in grote hoeveelheden kankerverwekkend zijn en onvruchtbaarheid veroorzaken staat mij bij. Zal het nog eens nakijken in mijn e-nummer boekje.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:54

Ik heb ook een cola verslaving, en dan echt de gewone cola.. heerlijk :9
Ga vanaf nu proberen het te beperken tot weekends 2 en woensdags 1 glas.

Er was iemand die geen groentes/fruit kon eten omdat de structuur e.d. niet lekker in de mond voelde.
Een vriendin van mij heeft dit ook en die gooit alle groentes in de hakmolen tot echt mini stukjes en dan door het eten en fruit inderdaad in de blender en dan als smoothie drinken.
Je kan ook de groentes mixen met fruit zoals wortel!

Ik had het niet verwacht maar ik heb echt spierpijn in mijn kuiten en bovenbeen/billen, niets gewend :')
Vandaag dag 2 van de level 1 shred. Ben blij dat ik dit topic heb gevonden is toch wel motiverend zo!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:54

Met mate valt het allemaal wel mee hoor, alleen zoals met alles teveel is niet gezond

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:57

Ik begreep juist dat aspartaam hetgene is waar zoveel onderzoek naar gedaan is zonder ooit een hele duidelijke negatieve uitslag dat je het ook wel het veiligste product kan noemen. :P Teveel van iets is natuurlijk nooit goed.