Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sem_ schreef:Laten plaatsen bij een gynaecoloog in het ziekenhuis kan wel 200/300 kosten. Gaat dan van het eigen risico af. Misschien is het anders bij bepaalde zorgverzekeraars/pakketten, dat weet ik niet.. Maar daarom heb ik mijn spiraal bij de huisarts laten plaatsen, vond dat ook zo duur.
NZ92 schreef:Als je je via je huisarts door laat verwijzen naar de gynaecoloog, op zoek naar een andere anticonceptie manier. Dan kan de de gynaecoloog op medische indicatie je spiraal plaatsen en valt het dus gewoon binnen je basis verzekering. En betaal je alleen eigen risico.
petitparis schreef:mijn vriendin dacht idd ook dat ze maar iets ve 80€ betaald had voor haar koperspiraal. Maar goed andere landen, andere prijzen.
Hier ook 153€ voor de Mirena plus een consult bij de gyn. Dit laatste kost je uiteindelijk "maar" 25€, maar ter palatste mag je wel iets ve 80€ ophoesten... Maar idd een kind kost meer (zowel geld als tijd)
terrabeertje schreef:als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie, zet deze je menstruatie dan stop?
op internet staat van niet en enkelingen zeggen van wel. ik ben van mezelf hevig ongesteld en onregelmatig, mijn menstruatie begon gisteren ochtend. ik begon dus ook met de eerste pil. met de loop van de dag werd het steeds minder, in de avond zelfs helemaal weg. vanmorgen toen ik wakker werd ook geen 1 stipje.. relaxed natuurlijk maar heb geen zin om heel de tijd te twijfelen of er nou nog wat komt of niet
dus vandaar mijn vraag.
Valerie93 schreef:Ik kom ook weer binnen vallen met een vraag. Ik ga aankomende weekend naar center Parks en wil graag zwemmen. Alleen ik heb nu enorme steken in buik alsof ongesteld ga worden... nadeel is het is zo weinig dat een tampon niet gaat. Maar wil wel beschermd zwemmen... wat is een optie? Een cup wil ik niet.
JustMe8484 schreef:Valerie93 schreef:Ik kom ook weer binnen vallen met een vraag. Ik ga aankomende weekend naar center Parks en wil graag zwemmen. Alleen ik heb nu enorme steken in buik alsof ongesteld ga worden... nadeel is het is zo weinig dat een tampon niet gaat. Maar wil wel beschermd zwemmen... wat is een optie? Een cup wil ik niet.
Al eens van Beppy's gehoord? Dat zijn een soort sponsjes. Die vind ik fijn bij wat lichtere dagen, makkelijk te verwijderen ook als ze niet vol zitten.
CalipsoLover schreef:Hey hier ben ik weer!
Ik heb eigenlijk eens een vraagje voor degene die de pil nemen voor waaronder ook acne. Ik pak ongeveer 2-3 jaar de pil en mijn relatie is sinds kort gedaan dus overweeg misschien eens te stoppen. Heb de pil in eerste instantie genomen tegen mijn acne, kan het zijn dat als ik stop ik het dan terug hevig krijg? Ik kan het me niet echt permitteren om opeen een acne break-out te krijgen omdat ik regelmatig modellenwerk doe...