Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:38

Wat prachtig SV, geweldige omgeving zeg! Heel gaaf, veel plezier nog!

Dat zou ook kunnen Busy, ik ben ook gewoon moe. Vind zo net voor vakantie altijd wel gestress maar nu nog meer dan normaal aan m’n hoofd.

Wat leuk Morris, zwarte cross! Zou ik ook nog wel eens willen doen.

Ja ik loop eigenlijk altijd op een nuchtere maag, vind dat vaak juist lekker lopen.

O wauw Leonie wat prachtig, en wat leuk zo in je eentje! Top gedaan hoor!

Ik heb net pas gegeten, na diploma uitreiking nog ergens wat gedronken en gegeten en daarna m’n werk uren nog moeten maken, dus zaten om half 9 pas aan tafel oeps.
Ik werk morgenochtend onverwacht ook thuis door kapot slot in huis, dus ga morgenochtend denk ik nieuwe poging doen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:41

Prachtig SV!! <3
Ziet eruit als een heerlijke vakantie!

Leonie, wat goed! Super dat je de stap genomen hebt om zo alleen op pad te gaan! De foto’s zien er prachtig uit <3
Waar ben je precies geweest?

Goof, laatste loodjes!
Ben benieuwd of er iets uit het bloedonderzoek komt. Wellicht toch gewoon echt heel erg toe aan vakantie??
Ik merk bij mezelf dat ik ook op mijn tandvlees loop qua werk en dat het lopen me ook zwaar valt..

Veel plezier alvast Morris!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 21:51

Leonie wat ziet dat er mooi uit! Stoer van je om alleen op pad te gaan en ook nog herten spotten. Lucky you!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:53

Wat ontzettend gaaf en stoer Leonie. Het zier er prachtig uit daar.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:11

SV, wat een gave foto's! En wat leuk en bijzonder zo een trail in Engeland, het ziet er echt pittig uit met al die losse stenen.
Fijn dat jullie zo genieten daar!

Leonie, nou je mag zeker trots zijn op jezelf, topper! Echt knap hoor, zelf navigeren in een vreemd land.
Echt een mooie route zeg, met mega veel hoogte meters!
Hoe voelen je benen nu? Jammer van de harde stortbui, maar verder klinkt het als een geslaagde run!
Veel plezier nog op je vakantie!

Hier zijn Zowie en ik gister in Berg en Dal wezen lopen.
Het was echt een hele gave route.
We zijn aan het oefenen voor de 56km in september, en ons plan was nu om daar alvast 40km te maken, maar het werden er 43!
Waarvan we elke km genoten hebben, wat een technische en verraderlijke paden waren erbij.
We werden bijna neergehaald door varens, en gingen door brandnetels en bramenstruiken.
We hebben rustig aan gelopen, waardoor mijn hartslag mooi laag bleef.
Aan het einde hadden we wel echt pudding benen, en werden de heuvels steeds zwaarder.
In totaal hebben we iets meer dan 1000 hoogte meters gemaakt, best wel goed voor Nederland!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:13

Wauw wat gaaf Iris en Suliko!
Wat een afstand zeg, super!

Jullie zijn allemaal van die gave afstanden aan het lopen.
Ik heb er net 5k uitgeperst. :')
Heb afgewisseld tussen km tempo en km rustig. 6:30/6:00/6:30/5:45/6:30 werd het.

Afbeelding

Nu maar gauw aan het werk.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

Samantha wat fijn dat je zoon het zo leuk heeft gehad op vakantie, dat geeft vast vertrouwen voor een volgende keer :)
Jij ook wat lastiger met lopen zo te zien. Nog even volhouden, je hebt bijna vakantie *\o/* Gaan jullie nog weg?
En ik vind die 5 kilometer er echt netjes uitzien hoor! Zeker met ook de sportschool er ook nog naast.

Goof wat vervelend dat je nog steeds wat kwakkelt :\ Ik hoop dat er iets relatiefs simpel uit je bloedtest komt. Wat schattig van dat poesje onderweg <3 Heeft een eigenaar zich al gemeld?
En jij ook bijna vakantie *\o/* Dat is wel een voordeel zeg van in het onderwijs, zo lang vakantie. Al vakantieplannen?

Supervixen wauw wat een mooie foto's <3 Klinkt echt wel als een heel pittige trail zeg, dat hoogte profiel ook :oo Lijkt me echt heel spannend zo met al die losse stenen waar je overheen moet. Ik zou het lopend al spannend vinden denk ik. Heel veel plezier daar nog!

Busymissy ook jij al niet zo lekker lopen :\ En ook bijna vakantie, heerlijk! Nog een paar dagen volhouden! Zo'n gedenkbos klinkt wel als een heel mooie plek.

Morris veel plezier bij de zwarte cross!

Leonie87 wat super tof dat je dat "gewoon even" in je eentje hebt gedaan, super knap! Eerst al dat stuk autorijden en dan nog zo'n mooie loop die je helemaal zelf hebt uitgezet. Wat gaaf dat je die herten bent tegengekomen, en wat een super mooie foto's <3 Moet vast een geweldig gevoel zijn om daar te lopen en dat je dat zo zelf allemaal gedaan hebt, echt top!

Ieris wat een afstand hebben jullie gelopen zeg :oo En dan ook nog die hoogtemeters erbij. Echt heel erg knap!

Lisitano hoe is het met je knie? Heb je alweer wat geprobeerd te lopen of nog even rust?

Hier had ik maandag besloten om toch nog een rondje te gaan lopen nadat de vorige loopjes zo slecht gingen. Er stond volgens het schema 30 min, 2 min rust, 10 min lopen op de planning. Het ging nog niet echt van harte, maar ik heb het iig volgehouden.
Omdat de temperatuur deze dagen wat lager is, gister ook besloten een rondje te lopen. Ik hoefde maar 4x6 minuten. Dit keer vanaf het huis van mijn ouders een rondje gelopen. De intervallen waren nog niet echt snel, maar in ieder geval lijkt er weer een iets stijgende lijn in te zitten. Ook Suunto vind gelukkig weer dat ik mijn conditie weer iets aan het verbeteren ben.
Ik ben er nog lang niet maar ik heb het gevoel dat ik iig weer langzaam uit mijn dip kruip :) (Waarschijnlijk is dat van de week als het weer warmer wordt gelijk weer over, maar hey, dan weet ik iig waar het aan ligt)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Leonie, je bent zelf niet normaal. >;) Ziet eruit als echt een geweldige trail! Gaaf ook dat je een edelhert hebt gezien. Top dat je ook nog energie over had. Volgende keer maar een langere afstand, ik zal voortaan wel geen verstandig advies geven. :')
En ja, gewoon accepteren dat je hoogtemeters wandelt. Uiteindelijk kun je steeds meer hoogtemeters rennen, met als gevolg dat je voor nog zwaardere hoogtemeters gaat en je weer moet wandelen. :+

BusyMissy, én een langere afstand én tempoblokken erin is ook wel veel van het goede! Ik zou zelf alleen de afstand vergroten en pas als de afstand bekend is, de snelheid. Maar goed dat je het wat rustiger aan gaat doen! En mooi hé, van die natuurbegraafplaatsen.

Samantha, succes met de laatste werkdagen! Oei, intervallen en geen ontbijt is bij mij ook geen succesvolle combinatie. Maar stom is dat hé, vroeg op staan om te lopen en dan niet goed ontbijt wegkrijgen. Ik ben mezelf echt gaan forceren te eten vroeg in de ochtend voor ik ga trainen, een banaantje of cracker met wat notenpasta lukt eigenlijk wel.
Ennuh, ook de kortere loopjes moeten gebeuren.

Goof, hopelijk komt er wat duidelijkheid en is er niets geks aan de hand! Fijn dat je bloeddruk in ieder geval in orde is. Wel weer 7 km in de benen, dus dat heb je netjes gedaan!

SV, ik zag je foto's al op insta, ziet er echt fantastisch en ruig uit, zo gaaf!! Ik wil ook naar Schotland!

Morris, dat is ook leuk! :D

Muppetmayo, toch weer gedaan, langere loop en intervallen! Supergoed. Als je vaker langer loopt, gaat het uiteindelijk echt makkelijker worden en soepeler voelen. En warmte is ook gewoon ruk, dat maakt het allemaal zoveel zwaarder. Fijn dat je weer een wat beter gevoel hebt!

Jaa ik was gister met ieris op pad! Zo gezellig, en echt met een grote glimlach gelopen continu, ondanks de pittige route en stortbuien die alles gladder en zwaarder maakte. Om Iris te quoten: "Dat die gekke puddingbenen nog kunnen rennen hè!". Daar was ik ook verbaasd over. :') We hebben ook wel echt relaxt gelopen, zeker niet langzaam hoor, maar wel beide met lage hartslag. De laatste steile klimmen waren taai en gingen niet meer rennend, toch zag ik in garmin dat we maar 8:55 min hebben gewandeld, dat is echt weinig!
Op 18 km kreeg ik even flink last van mijn lies, toen maakte ik me wel zorgen of het ging lukken. Ik had de 5 dagen ervoor ook al 100 km gelopen, dus niet gek dat mijn benen het er even niet mee eens waren. Maar rond 22 km trok het gelukkig wat weg en speelde het af en toe weer op, maar niet zo heftig. Pas op het einde na 42 km begon ik het echt weer te voelen en liep ik het laatste stukje naar de parkeerplaats een beetje mank, maar nu valt het gelukkig weer mee, dus hopelijk herstelt het goed, nu even rustig aan doen in ieder geval.
Doordat het wat meer kilometers werden, heb ik opeens 2 trailmarathons in 6 dagen tijd gelopen. _O-
En zo leuk om met Iris te lopen! We zijn beide echt even vrolijk en niet te stoppen op zo'n idioot avontuur en ook met tempo en niveau liggen we elkaar heel goed. Die 50 km volgende week gaat helemaal goedkomen, wat we gister deden was vele malen zwaarder qua terrein. :')

Ik heb wat foto's gemaakt onderweg.
Afbeelding
Afbeelding

Natte voeten! Voor we doorweekt raakte van de regen, waren we al doorweekt van alle natte overwoekerde paden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Obstakels onderweg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Weer gave foto's, mooie route. Flink gelopen zeg deze week.

Voor wie het vroeg: ik ga morgenmiddag naar mijn stacaravan op de Veluwe en daar blijf ik ook 6 weken. Lekker veel wandelen, hardlopen en fietsen.
Vanmorgen bloed geprikt, morgen de uitslag. Ben benieuwd.
Vandaag niet gelopen, ben echt supermoe want ik had gisteravond diplomauitreiking op school, lange en drukke dag dus en de laatste 2 schoolweken zijn sowieso altijd al chaotisch. Zaterdag weer lekker lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:20

Sterkte nog even Goof, ben benieuwd wat er uit je bloedtest komt.

Suliko jij gaat als een razende. Jouw benen zijn niet te stoppen zeg!
Heerlijke foto's ook.

Wij hebben vandaag een rustige dag gehad hier in Schotland. Vannacht slecht geslapen en ik voelde mijn benen echt wel van gisteren.
Beetje bij zee gescharreld hier en een wandeling langs een rivier gedaan.
Morgen vertrekken we naar het Lake District, daar is het wat toeristischer. We hebben een paar gpxen van routes daar, dus eens kijken wat we doen.
Morgen in ieder geval langs Hadrians Wall, je weet wel, waar die beroemde boom uit Robin Hood door een paar idioten is omgehakt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Toch lekker even 5km meegepakt Samantha.

Namiro, ik was in de duitse vogezen. Onderweg naar Slovenië. Niet heel hoog gelegen nog maar dus wel heel mooi!

Supervixen schreef:
Leonie wat ziet dat er mooi uit! Stoer van je om alleen op pad te gaan en ook nog herten spotten. Lucky you!
zeg jij na dat filmpje op insta <3 <3

Wat zijn jullie bikkels ieris en Suliko. Komt zeker helemaal goed die 56km maar dat wist ik al natuurlijk! En 1000hm in nederland! Gewoon echt mega.
Mijn benen voelen goed vandaag ieris. Eigenlijk nergens last van :') . Blijf dat toch bijzonder vinden.

muppetmayo, goed dat je weer bent gaan lopen. Horloge moet je echt niet te veel naar kijken. Mijn horloge vind mij sinds de 26km in Groesbeek ook niet productief. Ook niet na gister, het maakt hem weinig uit. Achja, misschien is het ook wel niet productief, maar zolang je bezig blijft, is het altijd progressie. (tenzij je overtraind bent maar dat is een ander verhaal)
Lang verhaal kort, goed bezig! *\o/*

Suliko _O-
Ja het was echt heel gaaf en zo mooi! jij zou het ook geweldig gevonden hebben.
Maar echt hoor, de afstanden die jij in 6 dagen even wegloopt. Bizar gewoon. Heel even weer rust voor jou hoor ~~}> en dan lekker een rondje gaan fietsen.

Heerlijk Goof, lekker 6 weken in de natuur. Spam ons vooral met mooie plaatjes.

Nouja ik had dus nergens last van vandaag. Iig niet van mijn lijf, wel van de file op de weg. :( Mijn route zou 6 duren maar dat werden er bijna 9 helaas. Na aankomst direct omgekleed en gaan wandelen. Toch nog perongeluk bijna 12km gelopen met 400+hm. De omgeving komt recht uit een film, zo mooi zo idyllisch. De route an sich was niet heel spannend en gewoon een breed grindpad maar dat mocht de mooie uitzichten niet drukken. Gister wel echt gruwelijk open geschuurd, ik denk door regen. Dat is wel iets minder tof. Morgen maar even wat vaseline smeren...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:46

Leonie, alsof je mijn gedachten kan lezen, alleen dat rondje fietsen heeft al plaatsgevonden. _O-
Ik had vandaag drie werkafspraken op verschillende locaties tussen 09:00 en 21:00, dus tussendoor naar huis en 6x in totaal op de fiets gestapt. Alles getrackt kwam ik op 43 km uit. Echt top hoor, beetje in beweging blijven de hele dag, was een goed hersteldagje zo. Benen voelen heel prima, de lies waar ik last van had voelt iets stijf, ook in mijn heup, maar niet pijnlijk gelukkig. Eigenlijk geen spierpijn, traplopen gaat ook verrassend goed. Voel hier en daar wel in mijn gewrichten dat 143 km lopen in 6 dagen wat veel is, maar daar geef ik mijn gewrichten groot gelijk in. :')

Oh ja, over schuurplekken gesproken. Ik had vorige week vrijdag na die trailmarathon op de veluwe echt op de naarste plek ooit een schuurplek, van de rand van mijn onderbroek in mijn lies, pal naast mijn schaamlip, echt een lelijke schaafwond. :\ Die onderbroek doe ik dus ook nooit meer aan op een lange afstand.

Wat een prachtige omgeving, genieten hoor!

Goof, wat een heerlijk vooruitzicht! Succes ook met de laatste druk en ben benieuwd naar je uitslag morgen.

Klinkt als een heerlijke dag SV, ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Net een hele lap tekst getypt, is het ineens weg.
Goed, ik schreef dus dat ik de marathon van Suliko een mooi kronkelpad vond. En wat een afstand even.
Ik was zelf gisteren al moe na 18km mtb-en.

Vandaag een halve marathon gedaan met zeg maar van km 8 tot en met 15 wat intervallen met de loopgroep. Ik zou eigenlijk rond de 19 uitkomen, maar vond dat een te zielige afstand toen ik weer thuis was. Dus de eerste halve weer sinds 23 maart. Ik was nu met de 2e 7km sneller dan de eerste. En ik zat steeds op een schema van 3.10, maar kon toen 3.05 halen en toen werd het 3.04.40.

SV, wat een paden zeg, voor zover je het paden kunt noemen. Loop je dat gewoon op trailrunschoenen? Heb je dan nog wel genoeg grip?

Goof ook lekker vakantie. Ben ook benieuwd naar de uitslag. Hopelijk valt het allemaal mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:22

Zeker, dat doen we op de trailschoenen. Genoeg grip ja. Ik heb ook de berg/wandelschoenen mee, daar heb ik ook al veel op gelopen. Het pad was inderdaad niet echt een pad te noemen, soms moest je even zoeken waar je heen moest :+.
Goed gelopen ook, fijn weer een halve Germie.

Prachtige omgeving Leonie!

Suliko: 143km wat veel? _/-\o_
Denk je ook een klein beetje aan herstel? Een mini beetje?

Schuurplekken sucks, wat een nare plek om een schuurplek te hebben Suliko. Ik loop altijd met de soft basics/seamless onderbroeken van zeeman, lekker duf, maar nooit last van schuurplekken door dat ondergoed. Wel van al het andere :').