Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:01

Lekker bezig geweest BeFunny, ziet eruit als een mooie route. Was lekker loopweer vandaag.

Ninus ik ga morgen met mijn vriend naar het Reichswald en we nemen de stokken mee.
We zien wel hoe ver het wordt, we hebben geen afstand in gedachten.
Ook even kijken hoe het gaat met de pijntjes.

Ik heb anders komende woensdag of volgende week zondag nog tijd voor de verre afstand.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:07

Tof Befunny, lekker gedaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:27

Zo hey, mooi gedaan! Ik heb bijna 15 km gedaan vanochtend in de training, ging wel lekker. Nu net ingeschreven voor een 25km trail in december bij mij in de buurt, is een "drop-trail", ik ben benieuwd! Is ook met gpx lopen, dat ken ik nog niet, dus kan ik mooi gaan oefenen binnenkort. En dan de trainingsafstand maar eens langzaamaan uitbreiden!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:37

Ik baal alleen nu zo dat het eerste stuk niet opgenomen heeft. Ik kon met mijn staplengte en stappen omrekenen hoeveel km ik heb gelopen en dat is 30 plus. En daar is het laatste stuk wandelen naar station Ede al af. En dat is dus mijn langste afstand ooit. Zelfs mijn run en Hike in Zweden zat er net onder. Echt zo dom van mezelf.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:41

BeFunny schreef:
Ik baal alleen nu zo dat het eerste stuk niet opgenomen heeft. Ik kon met mijn staplengte en stappen omrekenen hoeveel km ik heb gelopen en dat is 30 plus. En daar is het laatste stuk wandelen naar station Ede al af. En dat is dus mijn langste afstand ooit. Zelfs mijn run en Hike in Zweden zat er net onder. Echt zo dom van mezelf.

Die frustratie kan ik me echt zo goed voorstellen!

Hier nog een weekendje niks, ben toch nog best moe van de DtD.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:22

Mooi loopje Befunny! Kan mij voorstellen dat je baalt dat die eerst km's niet zijn opgenomen.

@WowAmigo, goed gedaan! Klinkt als een mooie oefening met die gpx!

Ik ben ook trots op mijzelf :D
Vandaag 14km gelopen, langste loopje voor mij tot nu toe *\o/*
En hij ging lekkerr! Voelt echt goed :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:02

Goed gedaan Karin.
En het was echt topweer hè :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:03

Lekker Karin, zo ver ben ik nog niet. Straks lukt ook 3 weken het hardlopen niet.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:02

Karin, goed bezig! Mooie afstand fijn dat het goed voelde, de halve gaat je lukken hoor!

Be funny, wat een mooie loop heb je gemaakt! En mooie foto's!
Echt jammer dat niet al je kilometers er op staan, snap dat je daar van baalt, maar je hebt het toch maar mooi gedaan!

Germie, mooi dat het bij jou ook steeds beter gaat!

Ninus, dat klinkt gaaf meer dan 30km lopen op Ameland!
Zou ik ook zin in hebben.
Fijn dat je loopje gister goed is gegaan, ja heerlijk hé de temperatuur!
Niet misselijk geworden van de sportdrank?

SV, veel plezier in het Reichswald vandaag, geniet er van!

Gister voor het eerst een trailmarathon gelopen, en ik voel het nu echt wel aan mijn benen, jeemig wat een spierpijn!
Het gebied is echt prachtig daar, we liepen door Groesbeek, Beek Ubbergen, Berg en Dal, Heilige Land Stichting.
De eerste kilometers gingen heerlijk, vlogen voorbij, we liepen door een deel in een bos waar ik vroeger veel paard reed, dat was wel leuk.
We moesten ook nog over een hekje klimmen, om daarna een weg over te steken, het parcours was echt leuk en uitdagend gemaakt.
Na ongeveer 27km kwamen we in een bos wat de Duivelsberg heet, en die bergen doen de naam echt alle eer aan.
Jeemig zeg, wat werd het toen zwaar.
Ik ga niet snel wandelen, maar deze stijle trappen, met ongelijke treden en stijle heuvels kon ik niet eens heel langzaam joggend omhoog, ik moest echt wandelen, en voelde mijn been en bilspieren flink klagen.
Ongeveer dezelfde diepe gapende gaten, moesten we naar beneden afdalen.
In het begin kon ik naar beneden nog wel lekker tempo maken, maar hoe verder we kwamen, hoe moeilijk het werd.
Ik voelde dat mijn coördinatie minder werd, viel bijna, en ben toen langzamer en voorzichtiger naar beneden gegaan, wat ook best zwaar is.
Na 37km was het wel echt aftellen, zelfs een molshoop voelde al zwaar aan om overheen te komen, ik was echt even zo klaar met die heuvels.
De laatste km maakte weer veel goed, we liepen door een heel mooi straatje in het museum park, het leek wel of je door het oude Italië liep, zo leuk.
Bij de finish veel enthousiaste mensen.
En kreeg ik ineens een kaartje om mijn nek dat ik waarschijnlijk 3e vrouw was geworden, ze moesten nog even de tijden goed checken.
Wat een verrassing! Het was niet mijn doel om echt hard te gaan, maar om het als een lange training te zien.
En die was zeker geslaagd, ik heb echt genoten van de prachtige omgeving, en de afstand vond ik ook goed te doen. Alleen de heuvels waren echt wel wat zwaarder dan ik gewend ben.
Nou lekker een paar dagen rust!
In het startvak:

Afbeelding
Onderweg:

Afbeelding

Na de finish:

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:39

Iris wat een leuke foto's. 3e plaats gewoon. Wat maakt het uit dat je stukjes hebt gewandeld. Echt goed gedaan. Heel leuk verslag ook <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:07

Leuk Ieris, gefeliciteerd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:53

Wow, goed gedaan Ieris!
En Karin zeker ook. Eerste keren zijn altijd tof.

Ik heb vanmorgen genoten in het bos. Wat was het heerlijk en prachtig. Had gehoopt 8 à 10 km te lopen, maar mijn bekken speelde weer op, dus heb het bij 8 gehouden.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:26

Wauw wat een prachtige foto Goof!

Veel plezier SV!

Tijd om te herstellen is ook belangrijk Tiggs. Goed dat je naar je lichaam luister.

Vandaag een rustige dag, ben alles wat winterklaar aan het maken voor de paarden. Heb bedacht dat ik dinsdagavond ga lopen dan eet ik in de trein wel wat. Of ik nu 's ochtends vroeg of 's avonds ga, donker is het toch :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:04

Gefeliciteerd @ieris! Heel netjes gedaan *\o/* _/-\o_

Wat een ontzettend mooie foto @Goof en wat fijn dat je toch 8km hebt kunnen lopen. Hopelijk is je bekken gauw weer rustig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:26

Iris wat ben je toch enorm sterk en met veel hardlooptalent. Echt superknap! Lekker van je prestatie genieten!

Wij hebben 28km met 370HM
in het Reichswald gelopen. Veel nieuwe paden genomen.
Helaas vanaf de tweede kilometer last van mijn voet. Ik zit er zo niet op te wachten nu. Nou ja, we zien wel wat het van de week gaat doen.
Wel genoten verder, het was heerlijk rustig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:11

Prachtig SV! Maar ontzettend balen van je voet -O- Ik duim dat het beter wordt, dat gaat soms vanzelf ook wel weer heb ik het idee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:39

Ja klopt, de meeste van die pijntjes trekken vanzelf wel weg. Afwachten maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:09

Wel erg mooie route volgens mij SV.
Iig mooie foto's. En een pittige afstand met die hoogtemeters :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:15

Wij hadden vandaag ingeschreven voor een lokaal loopje in de buurt. Om 10u mocht onze zoon (3,5) voor een rondje van 805m. En ik ben echt supertrots, want hij heeft de volle afstand hardlopend afgelegd _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden de hardloopkar achterin de auto gegooid, want daarna om 11u gingen we met z'n drieën voor de 5km. Een mooi rondje door de polder (wel veel wind onderweg := ), maar wat een weertje en wat een leuke reacties onderweg met kind en wagen <3

Afbeelding

Na de loop hebben we nog eventjes wat lekkers gehaald in de sportkantine en onze zoon stond erop dat op te eten op een bankje in de zon daar. Kregen we ondertussen ook nog wat mee van de prijsuitreiking van de 5km... En dat was maar goed ook, want ik bleek 3e vrouw op die afstand te zijn geworden :')

Binnenkort mijn prijs dus maar eventjes ophalen :D

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:19

Supergoed Musli en terecht dat je trots bent op je kleine man. Goed gedaan van hem!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:24

Gefeliciteerd Iris. Wat knap!
Supervixen mooie loop!
Muesli wist niet dat dat zo met een wagen mocht. Top gedaan met goed resultaat! Schattig die eerste km hardlopen.

Ik heb vandaag mijn eerste 5km wedstrijd in 29:45 gelopen, super weer en ging fijn. Was een beetje voorzichtig vanwege wat kwaaltjes eerder in de week. Nu op naar de 10 km :-)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:43

Wat een mooie loopjes allemaal dit weekend! Gefeliciteerd met de medailles en tijden. Leuk om mee te krijgen, mooie foto's ook.

Ik was even in stilte mee aan het lezen, druk met van alles en weinig tijd om te reageren. Wel flink wat hardgelopen en zin om volgende week de devilstrail te gaan doen.

Vandaag trouwens gewandeld in dezelfde omgeving als waar Iris haar trail deed. Ik deed mee aan de hike variant, 21km. Idd erg mooi parcours! Maar kan me voorstellen dat een marathon daar zwaar was. Knap gedaan :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:13

Musli wat leuk dat je samen met je gezinnetje dit kan doe. En een 3e prijs ook. Lekker.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:41

Wat goed gedaan Ieris! En prachtige foto’s Supervixen, en wat supergoed van je zoontje MuSLi! Iedereen lekker gelopen, het was vandaag ook heerlijk weer! Ik heb gewandeld, was ook wel lekker, heb beetje spierpijn van gisteren.

Nou heb ik me heel enthousiast voor die 25km opgegeven, maar hoe bouw ik dat het handigste op eigenlijk? :') Ik loop dus nu 10 makkelijk, 14-15 gaat ook goed, maar moet ik wel beetje van herstellen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:48

Bij mij helpt het om langzamer te lopen. Gaat dat goed dan kun je op die afstand ook wat wisselingen doen. Zo doe ik het Iig. Door mijn hartslag lager te houden hou ik het ook langer vol. Gister had ik spierpijn onder mijn voeten en moeite benen. Maar vanmorgen alleen wat stijf en ben vandaag weer met de trein weg gegaan voor een wandeling bij Veenendaal 11km en dat is probleemloos gegaan. Ik zou niet nu ook weer kunnen hardlopen vandaag BTW.