Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:43

Nou ik werk voor de gemeente en zou ontslagen worden. Maar goed geen idee waar die mensen hun inkomen vandaan moeten halen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:44

secricible schreef:
en wat betreft de andere politieke partijen: vrijwel iedere partij veroordeelde gisteren het geweld, behalve FvD in eerste instantie. Die gooide er nog een opruiende tekst achteraan.
Pas toen NOS er iets van vondt gaven ze aan de boel te veroordelen.

Idem voor een Willem Engel of een Tisjeboyjay wat mij betreft. Oproepen tot vreedzaam protest, prima. Maar als je protesten dan zo misbruikt worden door een snel randdebielen dan distancieer je je daarvan en als je protesten organiseert (WE en die beste man van de koffie club wiens naam ik steeds vergeet) dan ga je in overleg met instanties hoe je de volgende keer kan voorkomen dat dat gebeurt. Maar dat doe je niet door tussen de regels door te glibberen "nee, we gaan niet naar het Westerpark, ik ga koffie drinken op het museumplein. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten, ik ben niet meer verantwoordelijk". Rot toch op.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:45

Anna79 schreef:
Achterom schreef:
Oh ja, ik was vergeten dat gelovigen alles en iedereen mogen beledigen (en erger) maar dat het andersom niet mag. Dank :j

Ik begrijp deze opmerking niet, ik wil jou niet beledigen, ik vind alleen je opmerking niet kunnen. Mijn tem ging over de opmerking over Urk, ik ben inderdaad gelovig ,woon overigens niet op Urk of biblebelt oid. Als je deze opmerking over een andere bevolkingsgroep had gemaakt had ik ook getemd. Ik vind het generaliserend en hatelijk vandaar. Ik heb daar moeite mee, deze crisis met blijkbaar bijbehorende rellen is al erg genoeg.

Volgens mij heb ik al uitgelegd waarom ik zo reageerde.
Wat betreft mijn opmerking over het geloof, lees het boek "the God theory" maar eens. Ik bedoelde het meer in algemene zin dan tegen jou persoonlijk. Ik wist niet eens dat je gelovig was totdat iemand anders het meldde. En dat maakt ook verder niets uit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:46

Wat betreft FvD dat is een beetje eenzelfde houding als Trump heeft. Maar dat is dan ook een voorbeeld voor Baudet dus niet zo vreemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:48

In ons ov krantje staat in grote letters: „rellen in Nederland, we gaan op een burgeroorlog toe“.

Ofwel: geloof nooit direct alles wat je leest, sensatie verkoopt heel goed.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:49

Jessix schreef:
Nou ik werk voor de gemeente en zou ontslagen worden. Maar goed geen idee waar die mensen hun inkomen vandaan moeten halen.

Vind ik wel een interessante, ik zou het terecht vinden maar hoe bewijs je dat en op welke grond en mag dat dan, dat vraag ik mij af.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:50

Vanmorgen hier in belgie op de radio een kort interview met de burgemeester van Eindhoven.
Die man is woest. Hij zei dat dit een burgeroorlog wordt als het zo doorgaat :x

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:50

Jessix schreef:

Je zou inderdaad verwachten dat mensen dan ontslag aangezegd wordt.
Je schaadt imago van je werkgever toch behoorlijk lijkt me.
Maar er zit vast weer een goochemerd tussen die goede advocaat heeft.

Dat ze hun inkomen kwijt raken, hadden ze maar eerder moeten bedenken.
Geen medelijden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:51

Pandora2 schreef:
Vanmorgen hier in belgie op de radio een kort interview met de burgemeester van Eindhoven.

Precies, en die domme uitspraak heeft nu al de krant in het buitenland gehaald.
Zulke mensen zouden toch moeten weten dat je niet zomaar alles moet zeggen wat in je op komt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:56

Heel dom van die burgemeester. Leren die mensen dit soort dingen niet tijdens mediatrainingen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:56

We plaatsten gelijk. Ik zie het nu :D
Ja inderdaad. Bad news travels fast zullen we maar zeggen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:58

Die uitspraak is in een moment van emotie gedaan... Niet handig misschien, maar gezien de omstandigheden in 'zijn' stad, kan ik me er iets bij voorstellen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:01

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:

Precies, en die domme uitspraak heeft nu al de krant in het buitenland gehaald.
Zulke mensen zouden toch moeten weten dat je niet zomaar alles moet zeggen wat in je op komt.

Absoluut. Tegelijkertijd snap ik de emotie ook wel. Maar als het goed is heeft de beste man wel contact met een woordvoerder van de gemeente etc. Die woordvoerder kan nu imagoschade gaan beperken :=

Bijzondere dag gisteren, ik was een dagje offline en kwam terug op een twitter vol rellen := Die rellen hebben helemaal niks met corona te maken. Dit zijn mensen die bewust de boel willen slopen om reden x,y,z. Dit is geen demonstreren... Dit is corona gebruiken als excuus. Niks meer, niks minder. Dit staat voor mij wel los van viruswappies (die er vast ook tussen zaten).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:06

Als je „de baas“ bent praat je niet in emoties in publiek, dat doe je thuis. Dat is deel van je baan en heet crisismanagement.
Sputnik reacties (rond rennen en gillen) zijn niet de juiste reacties als je media gesprekspersoon bent.
Dat vind ik gewoon kwalijk.

Het is wat anders als ze een willekeurige Kees of Betsie op straat geinterviewed hadden.

Als ik enotioneel tegen een klant zou zeggen: „als jullie zo door gaan verliezen jullie je certificaat“, dan wordt ik ook op de vingers getikt.

Zakelijk is niet ongefilterd je gedachten op tafel gooien en paniek zaaien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:14

Jildau schreef:
Die bestaat niet dus dat zal een foutje of autocorrect dingetje zijn.

Ik vind het ook wel heel heftig om een FvD medeschuldig te noemen aan het geweld. De andere namen volg ik niet zo dus geen idee of die daadwerkelijk hebben geroepen dat ze hulpverleners moesten aanvallen. Maar om mensen die het niet eens zijn met de maatregelen allemaal maar medeschuldig te noemen aan dit geweld? Dat staat toch volledig los van elkaar?

En wat betreft Urk vind ik de reacties ook niet mals. Het is niet heel Urk wat dit doet he? Lekker alle inwoners over één kam scheren. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat er een hek om heel Eindhoven moet en alle inwoners van Eindhoven tokkies zijn?

Het zijn allemaal bekenden die de ontevredenheid van burgers stimuleren, nep-nieuws verspreiden, en daarmee bijdragen aan deze rellen.

Urk = PVV-dorp..... Ik wacht nog.op Geert zijn reactie over deze mislukte generatie.

Het is nl. niet de 1e keer dat zo'n kleine gemeenschap zich niet aan de wet houdt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:15

Ik denk dat als je er midden in staat en aanschouwt wat daar allemaal gesloopt, in de brand gestoken word en noem maar wat voor ellende meer op je door emotie al snel zoiets als deze burgemeester zegt.
Wij zien enkel wat beelden maar als dit uren bezig is en je daar met je neus bovenop staat of daar woont het je wss wel dun door de broek loopt.
En je kan er op rekenen dit fout gaat lopen. Mensen pikken dit niet in hun wijk met alle gevolgen van dien.

Er word hier erg wat dat betreft makkelijk geoordeeld zo vanachter de computer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:17

Ik lees veel over mensen die het kabinet de schuld geven of de burgemeesters of zelfs de politie. Sorry maar de politie start niet meer geweld als het niet nodig is. Als iedereen zich aan de regels houdt is er niks aan de hand. De enige die ik de schuld kan geven is de relschoppers zelf, je bedenkt zelf om daar naartoe te gaan en geweld te gebruiken. Bakstenen gooien is niet alleen gevaarlijk voor de politie maar ook de mensen die om je heen staan, dingen in de brand steken van een ander, journalisten en anderen die bedreigd worden, testcentrum in de brand zetten. Ik kan alleen hun de schuld geven die deze acties ondernemen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-01-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:18

Een burgermeester wordt niet betaald om enkel geschikt te zijn in leuke gezellige tijden van opzomeren, je neemt managers (burgemeesters) aan om ook moeilijke tijden proffessioneel door te komen.
Niks niet och arme burgemeester, aai aai. Hij krijgt daar loon voor en daar staat een verwachting tegenover.
Sorry, but not sorry.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:19

Misschien niet handig van de burgemeester maar die man heeft zijn hele centrum in het puin liggen, hoop dat ze de schoften allemaal oppakken want ze gaan proberen de schade op hun te verhalen. Dag huisje dag toekomst hallo voedselbank.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:21

secricible schreef:
en wat betreft de andere politieke partijen: vrijwel iedere partij veroordeelde gisteren het geweld, behalve FvD in eerste instantie. Die gooide er nog een opruiende tekst achteraan.
Pas toen NOS er iets van vondt gaven ze aan de boel te veroordelen.

Idem voor een Willem Engel of een Tisjeboyjay wat mij betreft. Oproepen tot vreedzaam protest, prima. Maar als je protesten dan zo misbruikt worden door een snel randdebielen dan distancieer je je daarvan en als je protesten organiseert (WE en die beste man van de koffie club wiens naam ik steeds vergeet) dan ga je in overleg met instanties hoe je de volgende keer kan voorkomen dat dat gebeurt. Maar dat doe je niet door tussen de regels door te glibberen "nee, we gaan niet naar het Westerpark, ik ga koffie drinken op het museumplein. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten, ik ben niet meer verantwoordelijk". Rot toch op.

Dat bedoel ik.
Ze hitsen, sommigen tussen de regels door, het publiek op.

Net zoals Lange Frans tijdje terug speculeerde over het doodschieten van Rutte.

Winged

Voedselbank heeft het al druk genoeg, hoeven deze idioten niet bij hoor.

Hebben we nog ergens een onbewoond ijskoud eiland over?

Ann

@sizzle
Niemand hier zegt "och arme burgemeester, aai aai", je kunt ook overdrijven...
Ik begrijp je punt en ben het er ook mee eens, maar heb er ook begrip voor dat zoiets ondoordachtst in een moment van emotie is gezegd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 25-01-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:22

bigone schreef:
Die arme oude man had even daarvoor een politieagent aangevallen maar wat zie je ? Arm oud mannetje met wond op hoofd. Ze hadden nog iets beter moeten mikken, zodat hij drie dagen niet kon lopen, Benidorm Bastards is er niks bij.

_O- ons favoriete programma indertijd _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:24

Er was ook een oud vrouwtje die de politie ging bekogelen met een of ander groen poeder. Stond ze daar met haar rollator

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:26

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:

Vind ik wel een interessante, ik zou het terecht vinden maar hoe bewijs je dat en op welke grond en mag dat dan, dat vraag ik mij af.

Als ambtenaar leg je een eed af. Die onderteken je ook. Ik weet de details niet meer precies, maar dit soort dingen als rellen is daar wel in meegenomen.