Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:en wat betreft de andere politieke partijen: vrijwel iedere partij veroordeelde gisteren het geweld, behalve FvD in eerste instantie. Die gooide er nog een opruiende tekst achteraan.
Pas toen NOS er iets van vondt gaven ze aan de boel te veroordelen.
Idem voor een Willem Engel of een Tisjeboyjay wat mij betreft. Oproepen tot vreedzaam protest, prima. Maar als je protesten dan zo misbruikt worden door een snel randdebielen dan distancieer je je daarvan en als je protesten organiseert (WE en die beste man van de koffie club wiens naam ik steeds vergeet) dan ga je in overleg met instanties hoe je de volgende keer kan voorkomen dat dat gebeurt. Maar dat doe je niet door tussen de regels door te glibberen "nee, we gaan niet naar het Westerpark, ik ga koffie drinken op het museumplein. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten, ik ben niet meer verantwoordelijk". Rot toch op.
Anna79 schreef:Achterom schreef:Oh ja, ik was vergeten dat gelovigen alles en iedereen mogen beledigen (en erger) maar dat het andersom niet mag. Dank
Ik begrijp deze opmerking niet, ik wil jou niet beledigen, ik vind alleen je opmerking niet kunnen. Mijn tem ging over de opmerking over Urk, ik ben inderdaad gelovig ,woon overigens niet op Urk of biblebelt oid. Als je deze opmerking over een andere bevolkingsgroep had gemaakt had ik ook getemd. Ik vind het generaliserend en hatelijk vandaar. Ik heb daar moeite mee, deze crisis met blijkbaar bijbehorende rellen is al erg genoeg.
Jessix schreef:Nou ik werk voor de gemeente en zou ontslagen worden. Maar goed geen idee waar die mensen hun inkomen vandaan moeten halen.
Pandora2 schreef:Vanmorgen hier in belgie op de radio een kort interview met de burgemeester van Eindhoven.
Die man is woest. Hij zei dat dit een burgeroorlog wordt als het zo doorgaat
Sizzle schreef:Pandora2 schreef:Vanmorgen hier in belgie op de radio een kort interview met de burgemeester van Eindhoven.
Die man is woest. Hij zei dat dit een burgeroorlog wordt als het zo doorgaat
Precies, en die domme uitspraak heeft nu al de krant in het buitenland gehaald.
Zulke mensen zouden toch moeten weten dat je niet zomaar alles moet zeggen wat in je op komt.
Jildau schreef:Die bestaat niet dus dat zal een foutje of autocorrect dingetje zijn.
Ik vind het ook wel heel heftig om een FvD medeschuldig te noemen aan het geweld. De andere namen volg ik niet zo dus geen idee of die daadwerkelijk hebben geroepen dat ze hulpverleners moesten aanvallen. Maar om mensen die het niet eens zijn met de maatregelen allemaal maar medeschuldig te noemen aan dit geweld? Dat staat toch volledig los van elkaar?
En wat betreft Urk vind ik de reacties ook niet mals. Het is niet heel Urk wat dit doet he? Lekker alle inwoners over één kam scheren. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat er een hek om heel Eindhoven moet en alle inwoners van Eindhoven tokkies zijn?
secricible schreef:en wat betreft de andere politieke partijen: vrijwel iedere partij veroordeelde gisteren het geweld, behalve FvD in eerste instantie. Die gooide er nog een opruiende tekst achteraan.
Pas toen NOS er iets van vondt gaven ze aan de boel te veroordelen.
Idem voor een Willem Engel of een Tisjeboyjay wat mij betreft. Oproepen tot vreedzaam protest, prima. Maar als je protesten dan zo misbruikt worden door een snel randdebielen dan distancieer je je daarvan en als je protesten organiseert (WE en die beste man van de koffie club wiens naam ik steeds vergeet) dan ga je in overleg met instanties hoe je de volgende keer kan voorkomen dat dat gebeurt. Maar dat doe je niet door tussen de regels door te glibberen "nee, we gaan niet naar het Westerpark, ik ga koffie drinken op het museumplein. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten, ik ben niet meer verantwoordelijk". Rot toch op.
lenaa_tje schreef:Jessix schreef:Nou ik werk voor de gemeente en zou ontslagen worden. Maar goed geen idee waar die mensen hun inkomen vandaan moeten halen.
Vind ik wel een interessante, ik zou het terecht vinden maar hoe bewijs je dat en op welke grond en mag dat dan, dat vraag ik mij af.