Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Er wordt niet steeds minder geld vrijgemaakt voor de zorg. Dat is een misvatting. De zorgkosten lopen alleen maar op.
secricible schreef:Precies. De zorg krijgt ieder jaar meer geld. Maar dat is een andere discussie dan roepen dat we met de eenmalige 1 miljard van de fieldlabs structureel meer IC bedden hadden moeten optuigen.
secricible schreef:Ik denk dat dat idd een hele andere discussie is. Wel een hele interessante overigens, maar misschien hoort hij niet hier thuis.
Jij noemt het "te weinig geld vrijgemaakt in vergelijking met de stijgende zorgkosten". Ik denk persoonlijk dat als we geld vrij zouden maken passend bij de stijgende zorgkosten we als land allang failliet waren geweest. Er zal iets structureel moeten gebeuren om o.a de kosten van de vergrijzing het hoofd te bieden. Daar steeds meer geld voor vrijmaken is geen optie.
bigone schreef:Premiumartikel dus of het te lezen is, word je toch gestoord van als ziekenhuis medewerker:
Ziekenhuizen worstelen met corona-ontkenners
https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ~a57facf5/
secricible schreef:Administratieve Rompslomp, maar ook als ik voor mezelf als dietist kijk doe ik veel taken die niet gedaan hoeven worden door een HBO opgeleid paramedicus. In hoeveel verpleeghuizen de fysio nog dagelijks rondjes wandelt met een bewoner als "behandeling" en op die manier letterlijk iedere bewoner "behandelt". And so on...
MarlindeRooz schreef:Prachtig ook hoe Zuid-Limburg (pvv/fvd gebied) ook een rode stip heeft. En natuurlijk de gekkies in de randstad.
IMANDRA schreef:Het probleem is dat als er meer geld wordt vrijgemaakt voor de zorg, dat van andere potjes afgaat. Ik denk inderdaad net als Karl dat we niet per se meer geld moeten vrijmaken, maar het geld efficiënter moeten besteden en verdelen. Als ik kennissen uit de zorg mag geloven is er veel administratieve rompslomp die veel tijd kost en waar echt wel op verbeterd kan worden. Maar neem dat met een korrel zout, heb er immers de ballen verstand van en het is van horen zeggen
mysa schreef:Ben ook wel benieuwd naar opleiding eigenlijk.
mysa schreef:Ben ook wel benieuwd naar opleiding eigenlijk.