Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:01

Dankjewel :)

Voor de gene die vinden dat ik te weinig eet, wat zou ik dan moeten innemen qua calorieën? Bedoel, met alleen dat ik te weinig eet kan ik niet zo heel er veel. :)
Ik denk dat het er omgaat dat je je zelf niet uithongert en dat doe ik niet, ik kan namelijk behoorlijk wat eten op een dag.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:36

Rienn schreef:
Dankjewel :)

Voor de gene die vinden dat ik te weinig eet, wat zou ik dan moeten innemen qua calorieën? Bedoel, met alleen dat ik te weinig eet kan ik niet zo heel er veel. :)
Ik denk dat het er omgaat dat je je zelf niet uithongert en dat doe ik niet, ik kan namelijk behoorlijk wat eten op een dag.


Je zou op bijvoorbeeld de site van happyhealthy.nl je BMR uit kunnen rekenen, je vindt er ook info over wat dat is. Never nooit onder je BMR eten!! Je kunt daarna ook je BMR daar uitrekenen adhv de hoeveelheid die je beweegt. Jij sport veel dus ik zou eens kijken wat je BMR is bij lichte lichamelijke inspanning en bij normale inspanning je energie verbruik is en daar dan 20% ondergaan zitten.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:03

Rienn schreef:
Dankjewel :)

Voor de gene die vinden dat ik te weinig eet, wat zou ik dan moeten innemen qua calorieën? Bedoel, met alleen dat ik te weinig eet kan ik niet zo heel er veel. :)
Ik denk dat het er omgaat dat je je zelf niet uithongert en dat doe ik niet, ik kan namelijk behoorlijk wat eten op een dag.

Ik denk dat je met 1500/1550/1600 best prima kan zitten, als je daar een goede verhouding khd/vet/eiwit op nahoudt. En sommige dagen wel gewoon eens een keer wat meer tot je neemt.

Zelf ben ik ook "maar" 1.63m. Volgens mijn Garmin verbruik ik op een dag in rust 1.520 calorieën. Zonder sporten, dus met alleen wat wandelen en de dagelijkse bezigheden kom ik niet eens aan de 1.800 calorieën volgens Garmin. Als ik dus teveel in die richting ga eten, dan ga ik aankomen, of in ieder geval zeker niet afvallen...

Ik sport wel veel/regelmatig en eet dan wel iets meer. Maar zeker niet zoveel als dat ik denk verbruikt te hebben.. gewoon een extra bakje kwark ofzo.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:27

Effe tussentijdse update in mijn festival weekend. Vrijdag 30.000 stappen gezet, zaterdag 36.000 en vandaag nog een volledige festival dag te gaan. Teller staat al op 7500 := prima cardio weekend hoor dit :')

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:41

Ha aan beweging geen gebrek SG!

Ik vandaag alleen 3 kwartier cardio gedaan in de sportschool.
Geen kracht.
35 min loopband en 10 minuutjes crosstrainer. Vond het wel weer genoeg voor de zondag :')

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:55

Zo, nieuwe week, nieuwe kansen. Slecht/goed weekend gehad. Het is maar hoe je het bekijkt. Tijd om touwtjes weer in handen te nemen.

Foxy moet maar weer aan de bak!

Ik voel me gelukkig een stuk beter de laatste week dus ik heb er vertrouwen in.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:25

Mijn eerste doel qua gewicht was zaterdag ruimschoots bereikt dus mezelf verwend met 2 nieuwe lingerie setjes. Gister was dan qua eten wel een lichte ramp want heeeele langgge dag gehad, superleuk, maar geëindigd bij de grote M…t was maar dat we scheurende honger hadden, want eigenlijk was t niks: kouder frietjes en burgers…
Voordeel is dat ik meteen weer voor een jaar genezen ben en vandaag weer netjes door kan!

@ Roosch: u and foxy go girl!!
@Snippergroen: nuttige met t aangename combineren! En wat zul je versleten zijn hierna of iig je schoenen :D

tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:34

Voor ik hier plaatste dat mijn mest container leeg moest was ik er al mee bezig. En hij is nu op nog 2 kuub ongeveer na helemaal leeg! De 2 kuub laat ik zitten ivm de wormen die mijn nieuwe lading mest ook weer moeten gaan verwerken :)
De ene helft van de mest is naar de buurman en de andere is bij ons zelf op het land.
Ondertussen al wat leger als op de foto
Afbeelding

Nu heeft alleen mijn rug pats gezegd en ik heb last van mijn onder arm / hand, die valt in slaap als ik hem gebogen hou + gruwelijke pijn. Je zou zeggen dat ik genoeg beweging en vocht verloren ben afgelopen 1.5 week. Weeg schaal gaf helaas precies hetzelfde gewicht aan. Probeer mij nu minder op de weegschaal te focussen zolang ik nog onderzoeken in het ziekenhuis heb lopen. Zo moeilijk om niet te kijken en zeker als je zoveel arbeid heb verricht.

ManonGrr

Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:39

Zo dat is een flinke klus thirzasarah!! Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat er dan niets gebeurd op de weegschaal. Maar hey, je bent nuttig bezig geweest en er is ook niets bij gekomen. Nog steeds een win situatie en wie weet is er volgende week ineens extra vanaf!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:55

Weegschaal gewoon ergens laten verstoppen Tirzasarah als het alleen voor frustratie zorgt. Eerst maar eens kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen.

Zo, ik heb er net een lekker uurtje bootcamp op zitten. Was heerlijk, met mooi weer erbij.

_Anne_V
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:42

Hoi, mag ik hier ook komen mee praten?

Ik ben met een diëtist bezig om af te vallen. Het is alleen zo lastig om te specifiek een aantal gram vet, eiwitten etc. binnen te krijgen met daarnaast ook nog de beperking op kcal. Hebben jullie hiervoor tips?

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:44

Gebruik je een app om alles bij te houden?

Mij werd Lifesum laatst aangeraden hier en daar staat het allemaal uitgemeten. Reuze handig! Kun je vooraf een beetje puzzelen.

_Anne_V
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:48

Ik gebruik die van het Voedingscentrum, maar veel zaken staan daar niet in met het juiste merk, dus dan wordt het lastig om precies de goede verhouding te krijgen.

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:50

Ik probeer sinds gisteren weer terug in t gareel te komen. Door makkelijk en vaker ongezond eten ("ik kan het wel hebben") 2kg aangekomen en wil niet dat dat meer wordt, en eigenlijk weer terug :') voelt als 10 ipv 2, heel stom.

De lifesum app gedownload om 't bij te gaan houden, en dat helpt wel! Vandaag door omstandigheden alsnog iets eroverheen, maar niet schrikbarend, en gister eronder.

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:52

YAZIO heb ik trouwens ook en werkt ook fijn! Alleen volgens mij kreeg ik die niet gekoppeld aan SamsungHealth :P

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:52

Die Eetmeter vond ik fijn, maar Lifesum nog veel fijner!
Ik kan hem aanraden, daar staat vrij veel in (En anders iets soortgelijks).

_Anne_V
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:53

Ik ga dan die Lifesum eens bekijken, bedankt voor de tip :)

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:26

En als iets niet in lifesum staat (wat zelden is) dan kan je het zelf ook aanmaken door de streepjescode van de verpakking te scannen en alles in te geven.

tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:49

ManonGrr schreef:
Zo dat is een flinke klus thirzasarah!! Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat er dan niets gebeurd op de weegschaal. Maar hey, je bent nuttig bezig geweest en er is ook niets bij gekomen. Nog steeds een win situatie en wie weet is er volgende week ineens extra vanaf!


Zo is het wel natuurlijk:D

Gaucho, ik denk dat dat het beste is!

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:46

Welkom Anne!!!
@Thirza; bij zulke zware arbeid kan het ook zijn dat je wat vocht vasthoudt ivm spierherstel… knap gedaan maar houd je er geen blessures aan over?
Hier gister weer keurig de knop om gezet en netjes gegeten. Bewegen is nog beperkt, maar vooralsnog lijkt het qua rug ietsjes beter te gaan. Er was iig weer wat af, dus nu op -2 kg en nog een kleine 2 te gaan.
Heb net weer een lekkere havermout banaan pannenkoek gemaakt. Niet zo mooi als de bordjes van Gaucho :+ maar erg lekkerAfbeelding

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:14

Zo. Ik ben er weer! Van vrijdag tot en met maandag 120.000 stappen gezet. Heb geen benen meer over :') veel vocht nu ook in mijn benen, maar zo naar de masseur en kijken of die me weer kan oplappen :+ heerlijk weekend gehad maar ben wel echt kapot. Vandaag weer back on track en blij weer wat gezonde voeding te eten :D

Zie hier een vraag over apps, ik gebruik myfitnesspal. Vorig jaar per ongeluk een premiumabonnement afgesloten :+ maar wel veel plezier van gehad afgelopen jaar. Voldoen aan macro's is een puzzel en leer je het beste door gewoon te doen. Ik vind het fijn de dag van te voren alles al in te vullen ipv gedurende de dag toe te voegen. Misschien slim om te oefenen met een doel van de dag? Bijv een minimale hoeveelheid eiwitten of max aantal koolhydraten en als je handig wordt in die puzzel, overgaan op de volgende macro? Op een gegeven moment heb je voor jezelf dan wat go to recepten die je makkelijk kan inzetten :)

Lifesum klinkt ook interessant, ga ik eens naar kijken! Mijn zusje heeft de Vytal app gebruikt. Die kan je gratis proberen en dan tegen betaling. Daar staan ook allemaal recepten in met de macro's erbij die je meteen kan doorvoeren. Het is een programma die vaak door coaches wordt gebruikt, hoe handig die in je eentje is weet ik dan niet uit eigen ervaring.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:21

Oh, die pannenkoeken zien er ook heerlijk uit!


Hier beweging weer goed te pakken. Gisteren proefles bootcamp, mezelf lekker uitgesloofd. Daarna altijd enorm trek, maar heb het weten te beperken tot een bakje melkunie protein met aardbeien.
Morgenavond proefles van de hardloop club hier. Al die beweging is wel echt noodzakelijk, veel etentjes op de planning :') daar weet ik wel ook steeds beter de balans te vinden met vis of vega, en geen friet of brood etc erbij. Dan kies ik liever voor een dessert, daar geniet ik veel meer van.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:24

Oh, als je veel eiwitten moet eten en weinig kcal zijn goede producten onder andere:
Tonijn (zonder olie)
Cottage cheese
Kipfilet
Magere kwark of skyr zonder toegevoegde suikers

En nog extremer ga je richting de eiwitshakes / poeder, eiwit (dus zonder eigeel) etc

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:32

Hoi,
Ik kom mij ook in dit topic melden! :D Nu de vakantie nadert wil ik echt meer bezig zijn met het afvallen.
3 weken geleden heb ik het 9 dagen volgehouden. Maar helaas 2 weken een stop gehad vanwege stress op school.

Mijn doel is om 10-15 kg af te vallen.
Inmiddels doe ik elke dag een workout van 10 min en 3-4 dagen per week een workout van 20> minuten.

Ik eet niet heel ongezond, maar ik snack wel veel tussendoortjes. Soms is dat weg, maar het schommelt helaas heel erg bij mij -O-

Ik hoop dat dit topic mij motivatie gaat geven om het vol te houden en om gezonder te gaan eten.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:35

Welkom Appeltje_1 :D kunnen we je ergens mee helpen qua meedenken?

Veel berichten hier afgelopen dagen. Leuk om te zien hoe goed iedereen bezig is en vooral ieder op een eigen manier die goed voor haar werkt! Fijn topic is dit toch ook :j