Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:17

Britt schreef:
Skip deze allebei en ga voor een set van bijvoorbeeld Neonail. Of start met Diva of Lennox Lynn. Dan zit je gelijk met een kwalitatief goed merk met een grotere kans dat je niet teleurgesteld raakt.
Veel mensen die starten met Pink Gellac willen op een gegeven moment toch overstappen naar een ander merk. En de lamp van PG heeft een dusdanig laag wattage dat je er met een ander merk ook niet zo veel meer aan hebt.


Die ervaring heb ik totaal niet met Pink Gellac, ik gebruik het al 5 jaar naar volle tevredenheid :)

Pink Gellac is prima om mee te starten vind ik.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:19

Mijn gellakken en rubberbases van Diva..Neonail..lenox lynn drogen anders prima onder de PG lamp

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:27

Bhodi schreef:
Britt schreef:
Skip deze allebei en ga voor een set van bijvoorbeeld Neonail. Of start met Diva of Lennox Lynn. Dan zit je gelijk met een kwalitatief goed merk met een grotere kans dat je niet teleurgesteld raakt.
Veel mensen die starten met Pink Gellac willen op een gegeven moment toch overstappen naar een ander merk. En de lamp van PG heeft een dusdanig laag wattage dat je er met een ander merk ook niet zo veel meer aan hebt.


Die ervaring heb ik totaal niet met Pink Gellac, ik gebruik het al 5 jaar naar volle tevredenheid :)

Pink Gellac is prima om mee te starten vind ik.

Ik heb ook PG en ben er prima tevreden over.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:38

Hier ook pink gellac met de grote lamp en tevreden over ja!

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:11

Ik werk ook met PG en tevreden
ik werk wel met andere lampen. Ik mis op de lampen van PG een low heat functie

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:13

Ik gebruik hier de spotgoedkope lamp van mijn schoondochter, welke ze ooit gekocht had bij Trekpleister, en die werkt ook meer dan prima voor welke gellak ook + voor epoxy resin. :j

Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:25

Hier ook hartstikke tevreden met mijn Pink Gellac lakjes! Heb alleen wel een lamp van een ander merk.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:28

Na alle slechte recensies van PG ben ik voor het startpakket van shellac4u gegaan.
Die met grote lamp hard alles uit.
Heb wel wat lakjes van PG sommige zijn prima maar sommige zijn echt slecht qua verkleuring of niet goed willen uitharden.
Heb ik met de shellacjes nog nooit gehad.

Anoniem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:51

Ik heb nu voor t eerst neonail erop ipv pg. Het zit al 2 weken en 2 dagen en heb nu lelijke uitgroei waardoor ik het eraf moet/wil halen :+ . Dat heeft de pg nooit gehaald bij mij..

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 01:18

Geen Pink Gellac, is niet eens zo goedkoop en zelf heb ik echt geen goede ervaringen met het merk..

Ik gebruik zelf graag Semilac. Het volgende pakket zit een lamp in met voldoende wattage om ook producten zoals Rubberbase, hele gepigmenteerde producten en bijvoorbeeld acrylgel uit te harden. Er zit een full size Top no wipe in, een full size Base extend (rubberbase), een kleine matte top, een kleine acetone en nail Cleaner. Ook een vijl, buffer, rol celstofdeppers en houten bokkenpootjes zitten erin. Zelf mag je nog 3 kleuren kiezen die er gratis bij zitten. De lamp heeft 2 jaar garantie.

https://www.mardymakeupshop.nl/a-573184 ... escription

Ook Neonail hoor ik goede dingen over!

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:05

Ik had gisteren mijn oude collega nog even gevraagd wat zij gebruikt, en zij was vol lof over pink Gellac. Heb toen toch maar PG besteld (wel de grote lamp) maar als ik dit hier nu lees twijfel ik wel. Wat een wisselende ervaringen zeg.
Het wordt vanochtend al bezorgd, even kijken wat ik doe.

Verder kom ik graag mee kletsen :)

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:59

Ik gebruik ook Pink naar volle tevredenheid. Eerder gellak gehad bij een salon maar dat bleef nooit langer dan 3 dagen zitten (o.a. Gelish wat ook echt niet goedkoop is) en dit zit eigenlijk altijd wel minimaal 1.5 tot 2 week.

Heb wel een andere lamp, eentje van Amazon van 2 tientjes en hij bevalt me echt prima :)

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:18

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje stiekem mee, maar zou het ook wel leuk vinden om mee te praten als dat mag :j

Ik was een extreme nagelbijter en ben einde herfst van 2022 gestopt. Door het nagelbijten heb ik dus echt nog nooit iets aan mijn nagels gedaan :') ik ben eerst bij een nagelstyliste geweest, die heeft er eerst maar eens wat vorm in gemaakt. Maar het is voor mij qua tijd lastig te plannen en ik vind het heel rustgevend, dus ik wilde het graag zelf gaan doen. Ze heeft me heel veel tips gegeven (het is een kennis :) )

Dus de grote PinkGellac set met 7 lakjes besteld en gaan.

Resultaat van de tweede keer:
Afbeelding
Deze kleur is echt liefde <3

Ze zijn bewust best kort, ik kan niks meer als ik lange nagels heb :')

De vorige ronde bleef 2,5 week zonder chippen zitten. Nou dat vond ik best een goed resultaat voor de eerste keer. Ik vind het vooral lastig om ver genoeg naar de randen de lakken. Omdat ik hier las dat dat echt heel slecht is, ben ik daar heel alert op. Dat is nu wel ietsjes beter gelukt.

Maar om terug te komen op de posts hierboven: ik ben echt een noob en het zit dus nog best lang, ben er tot nu toe erg tevreden over. De styliste die de eerste keer mijn nagels deed had ook PG (had toen mermaid green <3) dat zat na 3 weken nog goed, maar mijn nagels groeien vet snel dus dat zag er niet meer uit.

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:10

Fortitude, wat een mooie kleur zeg, welke is dit?

Ik vind die mermaid green ook echt heel mooi. Maar op de een of andere manier heb ik vaak dezelfde kleur, en veel roze tinten. Wellicht moet dat groeien om meer uit mijn comfortzone te stappen qua kleuren :)

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:19

Hier ook Pink en tevreden mee. Behalve de topcoat.. die gebruik ik van Diva. No wipe vind ik veel fijner werken.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:35

KletsKoekje schreef:
Fortitude, wat een mooie kleur zeg, welke is dit?

Ik vind die mermaid green ook echt heel mooi. Maar op de een of andere manier heb ik vaak dezelfde kleur, en veel roze tinten. Wellicht moet dat groeien om meer uit mijn comfortzone te stappen qua kleuren :)

De Blissed Mauve!
Ja kleurtjes uitzoeken is best lastig! Sommige kleuren vind ik bij mijn lichte huid ook niet zo mooi.

Vorige keer had ik zelf Reflective Raisin gelakt, maar dat vond ik niet zo. Ik denk dat dat op een lange nagel veel mooier is.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:53

Fijn dat jullie er wel allemaal tevreden over zijn! Niks zo vervelend als veel geld uitgeven en dan toch niet helemaal tevreden zijn met het resultaat.

Fortitude, nette nagels als ex nagelbijter!

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:19

Ik lees al even mee maar zal ook af en toe komen posten als dat goed is.

Wij wonen buitenaf en zijn altijd aan het klussen en ik ben een goorlap als ik bij de paarden weg kom. Altijd grauwe nagels. Ik geloofde nooit dat gellak zou blijven zitten met wat mijn handen te verduren krijgen, maar bizar genoeg haal ik wel bijna 2 weken! Eindelijk nette verzorgde handen, had ik eerder moeten weten.

Heb een goedkope lamp van bol.com en lak van pink gellac, super tevreden!

Ik vind het vooral lastig welke kleuren mij goed staan, ik heb vaak wel wat rode handen, dus met rode of roze kleurige lakken wordt het optisch nog roder.
Heb ook nog een groene, maar dat weet ik ook niet zo goed..

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:58

Ik heb de set binnen, super leuk! Heb mijn voeten gedaan, want heb nog gellak op van 8 dagen geleden (liet het paar keer door kennis doen hiervoor) en erg leuk om te doen. Viel me ook alles mee. Heb trouwens de kleur nude pink op nu.

Was alleen bij de eerste voet de base coat vergeten, komt doordat ik met gewonen nagellak base-kleur- top doe en bij de tweede laag automatisch naar de kleur ging terwijl ik me wel goed had ingelezen. Wat een gedoe dat verwijderen. Zag wel nagelclips voorbij komen, lijkt me wel fijner dan folie. Iemand ervaring met clips?

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:07

KletsKoekje schreef:
Ik heb de set binnen, super leuk! Heb mijn voeten gedaan, want heb nog gellak op van 8 dagen geleden (liet het paar keer door kennis doen hiervoor) en erg leuk om te doen. Viel me ook alles mee. Heb trouwens de kleur nude pink op nu.

Was alleen bij de eerste voet de base coat vergeten, komt doordat ik met gewonen nagellak base-kleur- top doe en bij de tweede laag automatisch naar de kleur ging terwijl ik me wel goed had ingelezen. Wat een gedoe dat verwijderen. Zag wel nagelclips voorbij komen, lijkt me wel fijner dan folie. Iemand ervaring met clips?


Ik! Nu net 1x gebruikt bij mijn nieuwe set. Handig, maar wel maar 1 hand per keer, want je kan precies niks als je die dingen op hebt. Plus dat het omdoen bij de 2e hand onhandig is met die dingen op je nagels.
Moet er nog beetje mee stoeien, maar lijkt mij wel prettig!

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:11

Ik heb ook de clips. Vind het super werken en ook fijner dan folies

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:05

KletsKoekje schreef:
Ik heb de set binnen, super leuk! Heb mijn voeten gedaan, want heb nog gellak op van 8 dagen geleden (liet het paar keer door kennis doen hiervoor) en erg leuk om te doen. Viel me ook alles mee. Heb trouwens de kleur nude pink op nu.

Was alleen bij de eerste voet de base coat vergeten, komt doordat ik met gewonen nagellak base-kleur- top doe en bij de tweede laag automatisch naar de kleur ging terwijl ik me wel goed had ingelezen. Wat een gedoe dat verwijderen. Zag wel nagelclips voorbij komen, lijkt me wel fijner dan folie. Iemand ervaring met clips?


Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar na de eerste laag kleur hoef je niet weer een laag base te doen..

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:40

Ik heb juist liever folies dan clips :))

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:47

Ik heb met de clips het idee het watje wat strakker op de nagel blijft zitten. Ook kun je makkelijk even kijken hoe ver je bent..

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:52

Ik heb wraps. Een soort zelfklevend verbandje met een watje erin. Ideaal. Folies kreuken/scheuren snel, vallen et makkelijk af. Wraps blijven goed zitten, kreuken en scheuren niet waardoor ik ze kan hergebruiken op mn andere hand (ik doe altijd hand voor hand).