[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:49

Hij komt op mijn bovenarm, ongeveer handgrootte, misschien iets groter. De artist denkt er zo'n 3 a 4 uur mee bezig te zijn.

Ik lees hier bij meerdere mensen dingen over cola ofzo meenemen. Kan ik daar ook iets van vruchtensap voor nemen? Ik lust absoluut geen frisdranken :') ja, als er geen of heel weinig suiker inzit, maar ja, dat heeft dan geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:52

Ik had dextro mee :) Maar meer omdat ik gek ben op die dingen en het nu een goed excuus was _O- Uiteindelijk heb ik ze amper gegeten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:57

Pluisje1998 schreef:
Hij komt op mijn bovenarm, ongeveer handgrootte, misschien iets groter. De artist denkt er zo'n 3 a 4 uur mee bezig te zijn.

Ik lees hier bij meerdere mensen dingen over cola ofzo meenemen. Kan ik daar ook iets van vruchtensap voor nemen? Ik lust absoluut geen frisdranken :') ja, als er geen of heel weinig suiker inzit, maar ja, dat heeft dan geen nut.

ik ben na het begin van mijn sleeve, grote pioenroos op schouder en een op gehele onderarm gewoon zelf naar huis gereden. Dit was ongeveer 3.5 uur werk. Ik heb alleen een boterham met pindakaas na afloop gegeten en wat gedronken en dat was prima.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:32

Pluisje1998 schreef:

Ik had een flesje AA sportdrank mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:34

Ik woon zelf in de stad vlakbij het centrum waar de meeste tattoo shops wel zitten dus dan ga ik wel zelf met de brommer heen en weer.
Ik heb één tattoo buiten de stad laten zetten en dan regel ik wel vervoer, al moet ik zeggen dat ik geen grote tattoos heb en dit misschien meer tussen mijn oren zit maar het voelt dan met vervoer geregeld iets "veiliger" :)

Ik neem overigens ook vaak of iets van AA drink mee of dextro energy (die ik stiekem ook lekker vind :P )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:35

Oh wat voor mij trouwens de voornaamste reden was dat ik vervoer geregeld had bedenk ik mij net, is dat je bij deze shop maar voor 2 uur kan parkeren... Anders in een garage op 10/15 minuten lopen en daar had ik geen zin in :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:39

Ik moest een klein uurtje rijden maar had wel iemand mee voor het geval dat. Ik denk dat je vooraf niet 100% kunt voorspellen hoe je lichaam reageert, zelfs niet als je al meerdere tattoo's hebt laten zetten. Het kan alsnog dat je misschien dan wel net een keer wat gevoeliger bent en je er wel last van hebt, op welke manier dan ook - afhankelijk natuurlijk van hoelang je ligt, welke plaats op je lichaam en hoe je lichaam hersteld of juist niet snel hersteld en ga zo maar door.

Ik heb uiteindelijk ook zelf terug gereden - had maar een kleintje maar heb toch een uur gelegen op de tafel waar ik dus in eerste instantie best duizelig van was enz maar dat was bij mij dan ook weer redelijk snel bijgetrokken. - maar vond het wel fijn dat ik de optie had om een ander te laten rijden. Want uiteindelijk wil je niet ergens staan en het is dan misschien toch net niet veilig genoeg om zelf in de auto te stappen en een stuk te rijden omdat je lichaam toch net even wat langer nodig heeft om bij te trekken, maar zo denk ik erover :). Als ik voor een tattoo zou gaan waar ik 3-4 uur voor zou liggen, is dat misschien wel meer impact op m'n lichaam en voel ik me niet goed genoeg om veilig naar huis te rijden. Als je de optie hebt om iemand mee te nemen, zou ik het wel gewoon doen :j Zelf kies ik ervoor, als ik weer eens terugga, om toch iemand mee te nemen maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.

Nu had ik ook wel met de trein kunnen gaan achteraf gezien, aangezien het vlakbij het station ligt bv. Dus dat zou je dan ook nog kunnen overwegen bv. als het goed te bereiken is met ov, dan een trein te nemen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:53

Pluisje1998 schreef:

Appelsap

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:15

_Dreamer schreef:
Oh wat voor mij trouwens de voornaamste reden was dat ik vervoer geregeld had bedenk ik mij net, is dat je bij deze shop maar voor 2 uur kan parkeren... Anders in een garage op 10/15 minuten lopen en daar had ik geen zin in :D

Kan toch in de parkeergarage van het gemeentehuis?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:29

Ik rijd gewoon altijd zelf. Vrijdag zijn we bezig geweest van 14u tot 21u, daarna ook gewoon zelf gereden maar was toch blij toen ik thuis was, niet door de pijn of misselijkheid etc, gewoon omdat ik zo moe was van zo lang te zitten.
Verder neem ik gewoon wat cola en een koek mee geen enkel probleem.

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik voel me best wel beroerd nu :+ . Werk in een parketbedrijf, maar die lange/zware planken heffen met één arm die over de hele lengte pijnlijk en gevoelig is gaat zo vlot nog niet _O- . Morgen en donderdag ook weer motor rijles en volgende week examen. Ik heb zo n vermoeden dat m’n instructeur weer gaat roepen dat m’n rechterarm ontspannen moet hangen :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:22

Annet_Dottie schreef:
Jeetje ik ben echt verbaasd dat je dus van sommige shops niks weer hoort.
Ik had dus ook het idee dat een week al wel een beetje lang was voor een reactie, maar ben dus niet de enige..
Ik heb een tijd/paar jaar geleden ook contact met deze shop gehad toen ben ik er ook geweest maar was het meer dat ik zelf niet zeker wist wat ik wou. Wel een leuk mens, bereid tot mee denken, neemt echt de tijd dus ik ben ook verbaasd dat ik nog niks heb gehoord.
Toch staat ze al wel een paar jaar bovenaan mijn lijstje dus denk ik dat ik het nog een paar dagen geef :)
Ontzettend bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Clair Obscura toevallig?
Haar reactietijd is echt extreem lang, zelfs als je al mailcontact hebt krijg je erg laat pas antwoord.
Ik was van plan om toen een tattoo door haar te laten zetten maar dat is uiteindelijk ook niet doorgegaan. Het vreemde was ook dat in die periode een andere bokker wel binnen een paar dagen contact met haar had :+

Ik ben uiteindelijk voor Tattoostudio 2222 gegaan bij Hedde, daar zit nu ook Hika Zord, ik geloof 1 dag in de week. Zij zet ook kleur(als dat is wat je zoekt).

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:59

Pff, van vannacht een nachtmerrie gehad over mijn afspraak van volgende maand. :+

Ik zie het design pas op de dag zelf. Dus ik heb gedroomd dat het alles was wat ik niet wou, en dan het toen 3 uur heeft geduurd voordat het was zoals ik wou. Nu heb ik dus dikke stress voor mijn afspraak. :+ Zou het raar zijn als ik de artiest vraag of ik het eerder zou mogen zien?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:04

Vragen kan altijd Fair :) Ik had ook enorm veel stress voor het ontwerp omdat ik het pas op de dag zelf te zien kreeg, maar die stress bleek nergens voor nodig gelukkig. Er moest nog wel wat aangepast worden, maar niet iets waar uren werk in ging zitten.

Ik vind het bijzonder om te lezen dat sommige shops super laat of gewoon niet reageren. Daar win/behoud je toch geen klanten mee?

De reacties op mijn tattoo zijn tot nu toe alleen maar positief. Tuurlijk zijn er mensen die nooit voor zo'n tattoo zouden kiezen en dat is prima, maar iedereen vindt m zo mooi gezet. Ik ben er nog steeds dolgelukkig mee. En ook best blij dat ik de eerste dagen na het zetten erop heb zitten, het was best nog wel gevoelig en dat gaat sinds gisteravond gelukkig beter :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:21

Deel je geen foto, Maaike? :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:33

Ik rij ook altijd zelf naar huis vanaf Joe. (Alkmaar-Den Haag). Laatste keer ruim 5 uur gezeten voor mijn schouder/bovenarm, en toen was ik eigenlijk wel moe, maar een cola en een brownie deden wonderen. :D

Ben alweer aan het nadenken over de volgende. Denk mijn linker pols, of een bovenarm :) Ik wil één van mijn twee armen wat meer vullen, maar twijfel nog welke. Links heb ik op mijn onderarm de zwaluw en noorse rune. Rechts mijn schouder en stukje bovenarm. Ik neig nu naar links meer vullen en rechts even zo laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:53

Air schreef:
Clair Obscura toevallig?
Haar reactietijd is echt extreem lang, zelfs als je al mailcontact hebt krijg je erg laat pas antwoord.
Ik was van plan om toen een tattoo door haar te laten zetten maar dat is uiteindelijk ook niet doorgegaan. Het vreemde was ook dat in die periode een andere bokker wel binnen een paar dagen contact met haar had :+

Ik ben uiteindelijk voor Tattoostudio 2222 gegaan bij Hedde, daar zit nu ook Hika Zord, ik geloof 1 dag in de week. Zij zet ook kleur(als dat is wat je zoekt).

Klopt!
Ja ik vind het ook heel apart juist omdat ik een tijd terug ook contact met haar heb gehad en toen had ik volgens mij ook wel reactie binnen een week. Vind het erg jammer maar goed dan is het ook niet anders het is dan ook een beetje graag of niet voor mij..

2222 is mijn buurvrouw vorige week geweest en ontzettend asociaal behandeld, dus hoe mooi hun werk ook is ik ga er zeker niet heen na dat vreemde verhaal..
Zal er hier verder niet over uitwijden omdat het hier niks toevoegt maar als je het wil weten mag je me pb'en hoor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:58

Bij 2222? Ik heb hem nou een paar keer meegemaakt en vond hem juist heel chill en aardig. Dus kan me daar niet direct iets bij voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:32

Air schreef:
Bij 2222? Ik heb hem nou een paar keer meegemaakt en vond hem juist heel chill en aardig. Dus kan me daar niet direct iets bij voorstellen.

Yes zeker weten 2222, mijn buurvrouw had hem al heel lang op haar lijstje staan om haar nieuwe tattoo te laten zetten, ik pb je zo het verhaal wel even ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:26

Nou ik sta een beetje te kijken.
We zijn 1,5 week verder sinds ik de shop gemaild heb, nog altijd niks gehoord maar ik kijk net op Instagram en er zijn vandaag meerdere foto's geupload en ook in de story staat een foto of iets..
Ik heb daar dus maar gereageerd dat ik heb gemaild, kreeg net gelijk reactie dat ze me terug zou mailen maar ben eigenlijk wel benieuwd hoelang dat nog duurt :x

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:52

Annet_Dottie schreef:
We zijn 1,5 week verder sinds ik de shop gemaild heb, nog altijd niks gehoord maar ik kijk net op Instagram en er zijn vandaag meerdere foto's geupload en ook in de story staat een foto of iets..
Ik heb daar dus maar gereageerd dat ik heb gemaild, kreeg net gelijk reactie dat ze me terug zou mailen maar ben eigenlijk wel benieuwd hoelang dat nog duurt :x

Social media onderhouden is ook gewoon deel van het werk hoor. Vooral bij hele gewilde drukke artiesten duurt het nou eenmaal lang. Zij hebben ook gewoon hun vrije tijd en werk tijd apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:18

__Sannne schreef:
Annet_Dottie schreef:

Social media onderhouden is ook gewoon deel van het werk hoor. Vooral bij hele gewilde drukke artiesten duurt het nou eenmaal lang. Zij hebben ook gewoon hun vrije tijd en werk tijd apart.

Dat snap ik ook wel hè, als je even terug leest heb ik gevraagd om meningen wat mensen lang vinden en zeggen de meeste binnen een week reactie is wel normaal, ik heb al gezegd dat ik wel wat langer wil wachten maar dat ik alleen sta te kijken dat er wel tijd is om Instagram te updaten (wat ze maar heel af en toe doet dus Social media bijhouden noem ik het niet), maar je niet op een mail antwoord van een potentieel betalende klant.
Misschien zeg ik iets heel raars maar het lijkt me dat betalende klanten in wat voor zaak dan ook belangrijker zijn dan sociale media updaten :x

Vind je reactie overigens een beetje een botte ondertoon hebben maar misschien ligt dat aan mij :x

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:09

Nou, ik vind jouw reactie ook wel een heel botte ondertoon hebben :) Als het je te lang duurt kan je toch gewoon een andere shop zoeken?

Instagram is voor heel veel artists ook een vaste bron van inkomsten, dus het is niet zo raar dat ze die updaten. Daarnaast hebben sommige artists geen studio manager, wat betekent dat ze zelf moeten antwoorden naast een hele dag tattooëren en 's avonds ontwerpen uittekenen. Dan kan het wel eens langer duren.

Daarbij, wie zegt dat zij zelf de foto's geüpload heeft? En hoe weet jij dat ze niet de hele dag emails hebben zitten beantwoorden, maar dat er misschien wel 200 mails zijn die beantwoord moeten worden? Onderschat niet hoeveel mails een shop/artist per dag krijgt, waarvan waarschijnlijk 50% mails zijn van mensen die niet serieus zijn en die nooit wat worden.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:53

Toen ik werd getatoeëerd op een doordeweekse dag, liet mijn artiest zien hoeveel mail ze kreeg binnen die paar uur dat ik er was. Als je dat allemaal moet beantwoorden naast dat je tattoos zet en moet ontwerpen omdat je geen shopmanager hebt, ben je wel een aantal weken bezig.
En heel veel mailtjes met een voorbeeld foto wat kost dit hoe lang ben je bezig.

Ik kan wel begrijpen dat het een aantal weken duurt. Duurt het je te lang ben je vrij om een andere shop te zoeken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:12

Mailtjes met de vraag hoeveel het ongeveer kost worden Dior mijn tatoeerder niet eens beantwoord maar meteen weggegooid. Staat ook in zijn begintekst en krijg je ook als automatische mail terug. Prijzen worden pas gedeeld als helder is wat klant precies wil en alleen persoonlijk gedeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:08

Tja ik snap A_D wel.. social media is leuk ter promotie van je werk. Maar als je dan de aangetrokken potentiele klanten per mail vervolgens niet beantwoord heb je er helemaal niks aan. Ook daar zal je dus domweg tijd voor moeten maken.

Vind het erg slim als iemand automatisch reply aan heeft staan dat puur "wat gaat dit kosten" genegeerd worden. Zal al veel mails schelen. Sowieso zet een reply aan met de termijn waarin je reageert (en hou je daar ook aan). Het kost veel tijd en is vast niet het leukste om te doen, maar helaas hoort het er wel bij.