Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:36

Ontherun: mijn tempo is inderdaad erg vooruit gegaan de laatste tijd. Blij mee!

Vandaag zei een triatleet wel tegen mij dat je hartslag niet omhoog kunnen krijgen een teken kan zijn van overtraining. Ik ben vergeten om verder door te vragen, maar kan me er wel wat bij voorstellen.
Mijn benen voelden vanmorgen ook moe, dus die kunnen dan het tempo niet aan om die hoge hartslag te halen (denk ik?).
Afgelopen vrijdag was ik lekker uitgerust, toen haalde ik het wel, al waren het maar 10 minuten.

Puera dat is vervelend! Ik hoop dat het goed komt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:38

@Neverland, als het zo hoor, lijkt het inderdaad dat je je spieren te weinig rust geeft. Misschien eens proberen af en toe een rustdag in te voeren en indien het zo blijft, zou ik toch eens naar de dokter gaan om het te bespreken en eventueel je bloed te laten controleren. Misschien kan het helpen als je magnesium neemt, maar ik zou eerst eens met je dokter overleggen.

@Hwn, wat balen! Ik denk ook niet dat je echt blessures krijgt van traag te lopen, misschien was de afstand/duur voor jou te veel? Wees maar voorzichtig, misschien willen al die pijntjes wel zeggen dat je lichaam eventjes rust nodig heeft.

@Supervixen, ik heb inderdaad al gehoord/gelezen dat bij oververmoeidheid je hartslag moeilijker de hoogte in gaat. Als je spieren moe zijn en die minder hard kunnen/willen werken, hebben deze minder zuurstof nodig, waardoor je hartslag minder stijgt, ofzoiets. Ik weet niet of deze uitleg echt klopt, klinkt ergens wel een beetje logisch. Misschien moet je lichaam zich nog wat aanpassen nu je wat meer tempowerk doet en zo veel fietst? Voor dit horloge liep je zonder hartslagmeting zeker? Misschien heb je gewoon een lage maximale hartslag?

@ontherun goed bezig! Die pannenkoeken zullen wel gemaakt hebben!

@Puera, is het gelukt met je garmin? Ik heb geen garmin, maar mijn mama wel. Ik heb eens een mailtje gestuurd (mijn mama haar horloge wou niet meer verbinden met de app) en na bijna 3 weken kreeg ik antwoord. De oplossing was app weggooien, bluethootconnectie vergeten, horloge en telefoon weer opstarten en app terug installeren. Haar account bestond wel nog, dus ik denk dat je de app wel veilig kan weggooien en terug installeren zonder je gegevens te verliezen.

Ik ben gisteren gaan trailrunnen in de Ardennen! 26km, 880 hm, netjes onder de 3u gebleven. Het ging goed! Beetje vermoeide benen wel vandaag, maar niet stijf.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:28

Oh wat gaaf Katharinaa, ik ben jaloers. Lijkt me heerlijk.
Ik liep inderdaad nooit met hartslagmeting. Ik was ook wel moe hoor, ben aan vakantie toe.

Ik heb asics maar gemaild over die winactie, want ik heb nog steeds niks ontvangen..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:56

Ik had geluk vanmorgen, een boommarter en zwijnen met jongen gespot tijdens het trailen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:06

Die zwijnen!! Wat gaaf!!

Ik heb van de week een nieuw persoonlijk record gelopen op de 4 km. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:12

Ik kom ook nog eens kijken :D ik heb een aantal weken niet gelopen. Eerst deed mijn knie lastig en dat wou ik goed laten rusten. En toen werd het echt heel erg druk (met leuke dingen) en vond ik het ook prima. Maar nu wel weer zin in dus even kijken of ik het er weer bij kan passen :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:12

Super Mandyy! +:)+

Gave foto’s weer, SV!

Hopelijk blijft je knie goed, poes.

Ik ga komend weekend wel even met mijn Garmin klooien. Heb al wel op internet gevonden dat alle activiteiten standaard op het horloge blijven opgeslagen. Probeer wel even of ik een backup kan maken via de laptop.
Denk dat het er inderdaad op uit komt dat de app opnieuw moet worden geïnstalleerd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:08

Mandyy schreef:
Die zwijnen!! Wat gaaf!!

Ik heb van de week een nieuw persoonlijk record gelopen op de 4 km. :)

Nou .... een moeder met jongen kom ik liever niet tegen. Ze kunnen levensgevaarlijk worden. Twee jaar geleden is een groep van de manege op buitenrit aangevallen door moederzwijnen ... de paarden uit elkaar gevlucht, een paard flink verwond, één ruiter verwond, een andere ruiter heeft diverse gecompliceerde botbreuken opgelopen.
Vorig jaar kwam er op de Veluwe op 30 meter een enorm mannetje voorlangs oversteken. Heb me even heel stilgehouden (uiteraard wel foto's gemaakt :D ).

Ik ben wat rustiger bezig met hardlopen, gisteren na een week weer een 12K gelopen met de loopgroep. Even een tandje minder omdat ik voel dat mijn beenspieren (met name hamstrings) de afgelopen tijd aan het protesteren waren, anderzijds omdat ik momenteel veel te doen heb. Heb mijn man in de wandelmodus gekregen +:)+ en mijn paard is dressuurmatig voor de koets momenteel ook knettergoed bezig. Nog twee knopjes erop en we kunnen eindelijk weer eens inschrijven voor wedstrijden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:46

Trouwens heel interessant die test van je memuska! Lijkt me heel boeiend om eens te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:04

Gem, ik loop al mijn hele leven in het bos en heb heel veel groepen zwijnen en zwijnen in hun eentje van dichtbij gezien en het valt allemaal wel mee hoor. Ze schrikken zich altijd de pleures als ze me zien.

Misschien was het gewoon een keer dikke pech.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:26

Supervixen schreef:
Gem, ik loop al mijn hele leven in het bos en heb heel veel groepen zwijnen en zwijnen in hun eentje van dichtbij gezien en het valt allemaal wel mee hoor. Ze schrikken zich altijd de pleures als ze me zien.

Misschien was het gewoon een keer dikke pech.

Dat kan natuurlijk ook :j .
Die laatste foto van jou vind ik echt supermooi. Uitvergroten en ophangen in de woonkamer!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:46

Pffff ik baal als een stekker. Nog steeds last van vermoeide benen. Al moet ik twee trappen oplopen dat voelt al als te veel. Ik heb vandaag magnesium gehaald en hopelijk helpt dat.

Ook dat het misschien te maken heeft met dat ik zoveel mogelijk koolhydraten probeer te vermijden. Gisteren had ik een snelle Jelle op van tevoren en toen ging het al iets makkelijker met de beentjes. Dus ik ga kijken hoe de magnesium werkt op mij en als dat geen resultaat geeft dan ga ik eens proberen om te verhogen in koolhydraten. Oh en volgende week begin ik bij een sportschool dus ik ga kracht erbij doen. Misschien dat dat ook helpt.

Hopelijk merk ik zaterdag resultaat. -O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:55

Wat vervelend. Hopelijk gaat het snel beter!

Ik had dat pas ook. Was gelukkig met een paar dagen weg. Voelde heel naar.

Net een klein rondje gelopen, 2,5 km. Nieuw record op dat rondje. 6:10 minuut per km.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:00

Waarom probeer je khd te vermijden, en in hoeverre doe je dit? Khd is de grootste energie voorziener en is oa erg belangrijk voor een goed functionerend brein. En vergeet niet dat er een groot verschil zit in 'koolhydraten'. Je hebt chocola en volkorenpasta, beiden bomvol carbs. Maar 't ene doet een stuk meer voor je dan het ander. Zeker als je gaat beginnen met kracht training heb je écht khd nodig. In extreme gevallen kan je dan ipv je glucose (khd!) reserve, je eiwit reserve aanspraken en dan ga je natuurlijk het hele doel van krachttraining voorbij.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:17

Ja, stom gevoel is dat he? Heb zo'n gevoel alsof ze niet genoeg zuurstof krijgen of zo. Ik had dus mijn standaard rondje van 6,5km gepland maar ik heb alles gewandeld en op het einde begonnen ze helemaal te tintelen.

Ik heb trouwens daarnet STOX compressie sokken besteld. := Die wou ik al een tijdje hebben maar geen reden voor gehad. En dit vond ik wel een perfecte reden om een paar te bestellen. :')

@Piekosjj: Ik heb zo leren eten van mijn familie die het helaas moeten vanwege ziektes. Voor mijn gevoel krijg ik nog genoeg binnen (mijn voeding bestaat uit 30% khd). In de ochtend eet ik sowieso een koolhydraatrijk ontbijt want daar start ik goed van op. :j Maar kan best zijn dat ik toch nog een extra duwtje nodig heb. Ik ben nog erg zoekende wat 'juist' is voor mij qua voeding. :) En tips worden alleen maar gewaardeerd! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:35

Ik heb ook compressiesokken, maar heb een stuk op editieNL gezien dat het onzin is. Kan hoogstens iets helpen bij herstel. Dus door ze na het hardlopen aan te trekken.

Ik zou het testen met meer koolhydraten. Ik eet ook heel veel koolhydraten. Maar goed, werkt voor iedereen anders misschien.
Of misschien een uurtje voor je gaat lopen een banaan eten?

Ik had voor het eten een fijne 10km gelopen, tempo lopen gaat de laatste tijd steeds makkelijker en ik krijg er zowaar plezier in. Daarna was mijn VO2max gestegen naar 54. Dus een teken dat het lekker gaat.

Ik heb nog steeds mijn spullen van asics niet. De man die het regelt, heb ik weer contact mee gehad en die baalt er ook van. Het lukt hem niet om goed contact met asics te krijgen, maar hij zegt dat hij blijft doorgaan tot de spullen geleverd zijn. Ik had asics ook gemaild, niks terug gehoord.
En maar reclame maken met die frontrunners op insta...

En dan nog even een klaagmomentje als ik toch bezig ben.
Ik ben wat afgevallen sinds kerst.
Collega's vinden het nodig om daar opmerkingen over te maken en langzamerhand wordt het irritant.
Vandaag komt er eentje afscheid nemen.
Hee Tessa hoe gaat het?
Ja goed hoor.
Je wordt er ook niet dikker op hè?
Ehh pardon??!

Ik neem nog een traktatie. Reactie: ja jij kunt het hebben.

Adjunct tegen mij. Je bent wel afgevallen hè, eet je wel genoeg? Je slaat wel een beetje door de andere kant op nu.
Ehhh wat??!!!

Mensen hou gewoon je mond!
Ik zeg ook niet tegen een collega: goh je bent al zo dik, zou je dat wel doen, als ze nog een traktatie nemen.
Maar blijkbaar is het meer geaccepteerd dat je iets mag zeggen over 'dunne' mensen.

Ok, klaagmodus uit.

En ja, ik heb gewoon een normaal gezond gewicht en bmi.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:45

Sv wat balen van je spullen... Hopelijk krijgt die man dat snel geregeld!!

En die opmerkingen herken ik helaas! Heb ook zo'n gevoel dat slank minder geaccepteerd wordt dan iets te dik. Maar die opmerkingen komen (denk ik!) meer van hun eigen onzekerheid af.

Irritant is ook dat ze altijd het grote stuk aan jou geven want 'jij kunt het hebben'. Nou, dat bepaal ik zelf wel hoor! Of als je een keer iets overslaat om wat voor reden dan ook dan krijg je daar ook direct commentaar op.

Je weet zelf wat het beste voor je is. :j

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:40

Toen ik tegen vrienden zei dat ik wilde beginnen met hardlopen, vroegen ze me of er dan nog wel wat van me overblijft :+ Belachelijk.

Waarmee helpt magnesium trouwens?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:16

Neverland ik heb ook de compressie kousen van Stox, bevallen goed hier!

Wat een nare opmerkingen SV, dat mensen het nodig vinden om die te maken vind ik nog altijd vreemd. Ik hoor ze ook inderdaad, als je gaat hardlopen is het dat er niks van je overblijft, als ik krachttraining doe is het dat zo gespierd niet mooi is voor vrouwen _O- lekker consistent ook, ben ondertussen wel op een punt dat het steeds beter lukt om me er niks van aan te trekken of er een leuk antwoord op te verzinnen. Als je vraagt of ze snappen hoe een lichaam werkt zij ze er zo mee klaar :+

Hier vanmorgen ook een lekker rondje gedaan, maar vond het toch flink benauwd! Ben wel weer lekker op gang, motivatie is er gelukkig ook nog altijd. Alleen even kijken volgende week als ik weer moet werken, maar moet makkelijk drie keer kunnen lopen dus daar gaan we voor :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:53

Magnesium is voor heel veel dingen goed. Het zorgt voor: energieproductie, de vorming van bot en spieren, het goed functioneren van de spieren etc etc. Het helpt ook tegen krampen. Ik heb nu al weken last van krampen in mijn kuit midden in de nacht waardoor ik dus al weken mijn kuiten niet durfde uit te strekken (ik strekte ze onbewust uit midden in de nacht waardoor ik daarna direct zo'n erge krampen kreeg dat ik huilend in bed lag).

Vroeger had ik dit ook en slikte toen ook magnesium bij en toen was het verdwenen. Maar goed, het zou dus ook moeten helpen als je je vermoeid voelt. We shall see... :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:19

Oh ja als je je uitstrekt in bed ja, heb ik ook wel eens gehad. Zo verrekte pijnlijk!
Genoeg water drinken helpt mij ook.
Als ik te weinig drink krijg ik snel kramp.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:11

Supervixen schreef:
Oh ja als je je uitstrekt in bed ja, heb ik ook wel eens gehad. Zo verrekte pijnlijk!
Genoeg water drinken helpt mij ook.
Als ik te weinig drink krijg ik snel kramp.

Hier nog een die veel kuitkrampen heeft in ontspannen toestand. Het is heel lang weggeweest en pas geleden kwam het weer terug. Zal eens op mijn drinken letten :)* .

Ik krijg ook wel eens nageroepen bij het rennen "Voor de kilo's hoef jij het niet te doen hoor!" . Juist wel ... anders ben ik in no time zwaarder. En ook omgekeerd: als ik zwaarder word, heb ik het gevoel dat ik niet meer kán rennen en word ik ook nog eens zwaarmoedig.

Morgen de maandelijkse HM - afstand. Loopmaatje zit momenteel ook in een motivatiedipje nu de evenementen afgelast zijn, dus het zal waarschijnlijk een heel rustige funrun worden, met vooral veel kletsen :D . Niks ergs aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:23

Heerlijk toch juist zo'n relaxte loop met wat geklets.
Ik ga morgen voor een lange trail denk ik, liefst 25-30km.

Mijn zusje en ik zijn gisteren in het park hier gefilmd en gefotografeerd door een drone!
Mijn zusje kent iemand die er eentje heeft en die wilde ons dus wel filmen.
Ik heb al even een voorproefje gezien op de telefoon van die jongen en het ziet er zo tof uit!
Ben heel benieuwd naar alle filmpjes.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:37

Ik vind zo’n lange lopen op klets tempo ook heerlijk! Hier vandaag maar een dagje rust houden na een paar dagen wel actief zijn. Ben ook weer lekker kracht aan het trainen, voelt allemaal weer goed.
Gister een interval loopje en dat ging ook super, redelijk wat hoogtemeters ook kunnen maken en bijna 8,5 km gelopen in totaal. Dat is wel weer een stuk leuker dan alleen maar die kleine rondjes :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:15

Ik kan niet wachten tot ik weer wat langere afstanden (10+) kan lopen. En dat kan weer want mijn laatste examen heb ik ook gehaald! *\o/*

Gisteren de zombiesapp uitgetest op een rondje van 5 km. De eerste twee km veel te snel gelopen met een ietwat hoge hartslag. Iets met teveel inlevingsvermogen. :=
Ben ik weer thuis, is dat ding na 3 km gestopt! Uit teleurstelling maar verwijderd.

En alsof mijn technische trubbels nog niet groot genoeg waren, blijk ik een jaar aan loopgeschiedenis en al mijn records kwijt te zijn. Op het interne geheugen na, is op de een of andere manier mijn Garmin gereset. >;)

Ik had Garmin Express voor op de pc gedownload en toen ging de historie maar terug tot december. Toen voelde ik al wat nattigheid.
Nog geen reactie van Garmin dus op goed geluk toch maar de app opnieuw geïnstalleerd. Wel alles van 2019 weg. :(
Heb Garmin nogmaals gemaild. Hopelijk kunnen ze de data nog terughalen. Kan met een pc ook, dus je zou zeggen dat ze ook weer iets met zo’n app kunnen. Ik dacht trouwens dat de app een make over had gehad maar dat lijkt er niet op.
Baal in ieder geval als een stekker.