Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:05

Bedankt allebei!
Ik ben blij dat ik hem niet heb weggegeven :+
Maar snap ook wel dat ze hem wilden hebben inderdaad. Hoewel ik dat zelf een vreemde nooit gevraagd zou hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:42

Ja dat vind ik ook wel een beetje raar := "jij houdt vast niet van leuke dingen, geef maar hier"

Edit: ik zie het artikel hierboven over de sociologiestudente net op de FB pagina van de nieuwssite verschijnen. Kon me niet inhouden en heb even de knuppel in het hoenderhok gegooid. *pakt vast popcorn*

Hutcherson

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 01:18

Ik kreeg zo'n afgrijselijke petjes beugel, dus mijn duim paste niet eens meer in mijn mond door dat vreselijk blok in mn mond. Ik heb snachts uit kwaadheid mn tutje achter de stoel gesmeten en die heeft daar een paar weken gelegen voor mn moeder hem ontdekte en ik dus van het tutten af was.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:59

Eilish schreef:
Laurora schreef:
Zo'n super toffe glimmende ballon met helium? Die had ik ook echt niet afgegeven nee. Veel te leuk <3

:))

[ [url=m/SbyVGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor nog geen 2 euro koop je die op Ali :P

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:06

Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:15

Ik heb vanmorgen buitenrit gemaakt, nieuwe paden gaan verkennen. Nadien paar uur in de volle zon aan een nieuwe stal staan timmeren. Dacht thuis lekker rustig te zitten, is er ergens in de directe omgeving iemand een mondharmonica aan het martelen. En ik kan niet localiseren waar het exact vandaan komt. Iig van buiten, maar ik hoor het dus zelfs met alle ramen dicht.

Ik krijg er spontaan moordneigingen van.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:24

Laurora schreef:
[ [url=m/nYJlQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Zou een hoop ellende schelen! :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:32

Hier is de kans aanwezig dat ik straks een boze ouder aan de deur heb. :')
Woon in een tokkenbuurt en er waren een paar koters hierachter aan het klieren met hun(?) hondje, prima en not my problem.
Wat ik al minder vond was dat ze die hond de hele tijd bij mijn tuin lieten klieren omdat ze hem niet resoluut meenamen terwijl mijn bitcherige kat achterin de tuin lag te chillen.
Wat ik nog minder vond was dat ik ze een paar keer terug zag komen (je kunt daar net tussen de planken door kijken).
Op een gegeven moment hoorde ik ze weer, ik keek op (stond te koken) en ik zie zo een handje/vingers door de schutting heen steken terwijl ik iets hoorde als 'ach kijk, lief poesje!' :x
Ben toen gelijk naar buiten gelopen, wat zij niet zagen en heb boos gezegd 'doe dat nou niet! >;)' waarop ze gelijk half jankend wegrenden.
Echt, je moet tegenwoordig gewoon een soort alcatraz maken van je tuin wil je voorkomen dat die koters met hun klauwtjes aan je beesten komen. 8)7

Ze hebben trouwens nog donders geluk gehad dat de kat niet in een pesthumeur was want dan hadden ze nu openliggende handjes gehad. %)
En dat de hond bij mij zat, die wil in zijn enthousiasme ook nog wel eens in handjes happen.
Om over de stroom op de schutting nog maar te zwijgen, daar waren ze gelukkig voor hen te klein voor.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:40

Laatst bijgewerkt door sanso op 06-05-18 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:43

Vandaag weer in Blijdorp geweest (heb abo) en het valt me op dat een bepaald soort kind vaak ook een bepaald soort ouder heeft. De jankerds hadden bijna allemaal tokkie ouders, ok, 1 kindje niet, maar die was hard gevallen, zat ook EHBO bij...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:42

Wat een heerlijk artikel, echt naar mijn hart. Volgens mij zijn er veel meer vrouwen die zo denken, maar durven het niet te zeggen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:26

Oh dat weet ik wel zeker! En veel vaders ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:31

Maar dat baseer je dan op je eigen aversie tegen kinderen. Ik zou wel benieuwd zijn naar een echt onderzoek.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:54

Ik ben zelf nog erg in twijfel of wel of geen kinderen maar dit soort stukken zetten me wel aan het denken. Misschien bang voor de verandering ofzo, bang dat het tegenvalt. Dat je als moeder maar geacht wordt alles even erbij te doen. Sport fanatiek met mijn hond, straks 2 honden, dat wil ik graag behouden. Kan ik dat rond krijgen. Enz :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:36

lieveli schreef:
Maar dat baseer je dan op je eigen aversie tegen kinderen. Ik zou wel benieuwd zijn naar een echt onderzoek.

Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Zoveel mensen (voornamelijk vrouwen) die zelfs in anonieme onderzoeken sociaal wenselijke antwoorden kunnen geven. Het is vaak niet zo betrouwbaar om die reden (want welk deel heeft sociaal wenselijk geantwoord?)

Brigitte Kaandorp had ook een mooi stukje over het verschil tussen vrouwen en mannen wanneer er kinderen gekregen worden.

Daar kun je het wel leuk goed met je man over hebben maar ik denk toch dat er echt mannen zijn in wiens hoofd het gewoon nooit aan gaat komen. (Ja misschien door boeken zoals van die Duitse dame.) Maar de gemiddelde moeder zal niet echt de energie hebben om een intense discussie te gaan voeren over de verdeling van de zorg voor het kind. Want misschien heb je het er wel over gehad voor het kind er kwam (of de zwangerschap) maar blijkt hij ineens andere ideeën te hebben bij "gelijke verdeling" :o Maar goed, dat is heel persoonlijk allemaal natuurlijk.

LM: O leuk is dat :o Ik ben nog eens passief agressief indirect gevraagd of ik niet aan de kant wilde gaan (nou misschien wil die vrouw wel even aan de kant zodat jij kan kijken?) Dan denk ik ook, mooi niet :o je wacht maar lekker.

Zeg ik weet niet of er iemand anders is hier die Grimm kijkt, maar ik ben nu halverwege seizoen 4 en
Spoiler:
het valt me ineens op dat Adelind die altijd complete controle heeft over wat er gebeurt is veranderd in een ongeleid projectiel sinds ze een kind heeft gebaard... Heeft vast niks met elkaar te maken :o :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:42

Valt denk ik inderdaad moeilijk te onderzoeken aangezien zo‘n kind een levenlang mee gaat.
Misschien heb je eerst spijt en daarna niet meer, of omgekeerd. Of spijt in fases of juist pas als ze volwassen zijn en bijvoorbeeld crimineel worden.
Soms is misschien iets jammer maar niet gelijk aan spijt. Etc etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:43

Ja ik vind haar hilarisch maar ik denk niet dat je het al te serieus moet nemen. Zo ervaar ik het niet. En waarom zou iemand sociaal wenselijke antwoorden geven als het anoniem is? Wel een handige manier zo: is een vrouw negatief dan is ze eerlijk. Is ze positief dan geeft ze een sociaal wenselijk antwoord.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:45

Sizzle schreef:
Valt denk ik inderdaad moeilijk te onderzoeken aangezien zo‘n kind een levenlang mee gaat.
Misschien heb je eerst spijt en daarna niet meer, of omgekeerd. Of spijt in fases of juist pas als ze volwassen zijn en bijvoorbeeld crimineel worden.
Soms is misschien iets jammer maar niet gelijk aan spijt. Etc etc.

Ja weet je, het zal niet altijd alleen maar leuk zijn. Paarden houden vind ik ook niet altijd maar leuk. Als het regent, of bloedheet is, als ze stuk zijn, als het druk is op stal, als ik gewoon geen zin heb. Maar spijt? Nooit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:48

Ik denk dat het vooral komt omdat mensen niet altijd tegen zichzelf eerlijk durven te zijn. Ik heb ook wel eens een slechte keuze met hand en tand verdedigd omdat ik niet toe wilde geven dat ik het mis had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:52

Ook niet anoniem?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:54

lieveli schreef:
Ja ik vind haar hilarisch maar ik denk niet dat je het al te serieus moet nemen. Zo ervaar ik het niet. En waarom zou iemand sociaal wenselijke antwoorden geven als het anoniem is? Wel een handige manier zo: is een vrouw negatief dan is ze eerlijk. Is ze positief dan geeft ze een sociaal wenselijk antwoord.

Ik zeg toch ook dat het niet na te gaan is?

Maar er blijken wel veel verschillende responsen te komen uit wat representatieve steekproeven zouden moeten zijn. En daarnaast zie je dat er veelvuldig wordt gereageerd op vrouwen die eerlijk ervoor uitkomen dat ze liever geen moeder waren geworden (zo ook die Israëlische vrouw die bijkans moest onderduiken na het uitbrengen van haar boek over spijt van kinderen). Dat strookt niet met elkaar. En daar worden vervolgens verklaringen voor gezocht. Dat kan zijn "vrouwen zijn ook in geanonimiseerde onderzoeken soms geneigd sociaal wenselijke antwoorden te geven" (wie weet, omdat ze anders zichzelf slecht voelen dat ze bij navraag stellen dat ze liever geen kinderen hadden gehad?).

Dat betekent niet "alle vrouwen hebben spijt van hun kinderwens en als ze zeggen dat dat niet zo is dan liegen ze". En dat zeg ik ook niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:56

lieveli schreef:
Ook niet anoniem?

Nee want dan moet je ook tegen jezelf toegeven dat je een fout hebt gemaakt. Dat is ook niet altijd makkelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:58

Dat lijkt me lastig. Voor mezelf heb ik echt geen geheimen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:10