Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:21

Cheetahfan schreef:
Wat leuk om een beeld te hebben bij iedereen! :) Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan maken.

The Cat: Ja dat dacht ik ook idd, toch hoor ik van meerdere dat striae ook minder werd. Maar nogmaals, heb er zelf geen ervaring mee haha.

Lijstje vandaag:
O: 150 gram alpro yoghurt vanille met 3 el zonnatura muesli
T: appel
L: 150 gram magere kwark met een banaan
T: 1 ei + 2 eiwit met wat tomaatjes gebakken
A: gegrilde kipfilet, prutje van tomaat, paprika, knoflook, ui, champignons :9
T: zakje MadeGood® Muesli Minis, halve smart bar

B: 5 km hardlopen, half uur krachttraining
D: Thee, water

Dat lijkt me niet, dat zijn namelijk gewoon littekens :P

Je bedoelt de sinaasappelheid denk ik? Of cellulite (niet cellulitis want dat is ontstoken cellulite)

Maar ik weet volgens mij wel hoe het kan, door je spieren los te rollen verbeter je de bloedsomloop. Daarnaast is een sinaasappelheid eigenlijk niets anders dan ongelijkmatig opgeslagen vet. Vet zit in een soort van vetkamers en die worden niet gelijkmatig gevuld en/of leeggetrokken bij afvallen. Door je bloedsomloop te verbeteren en die vetkamers te masseren, kan het was gelijk getrokken worden, omdat de afvoer van afvalstoffen beter wordt.

Zoiets is het geloof ik :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:22

kim345 schreef:
Het hoelahoepen is trouwens best te doen, muziek op en telefoon in de hand.
Kan dan tussendoor gewoon doelloos door instagram/app etc scrollen :+

Oooh dat moet ik nog eens proberen... :') Ik weet niet of ik zó handig ben....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:22

Yanou, wij hebben ongeveer wel dezelfde macro's ja! Ik zit enkel met vet wat lager :)

Janine ik had mij bij jou echt een totaal ander mens voorgesteld :')
Grappig om zo iedereen te zien :)

Lisa, jij werkt zo hard dat je al je eten wel weer verbrand hoor met klussen en verhuizen! :) Ik zou dan ook geen zin hebben in gezond eten :')

Gisteren lekker sportdagje gehad, biceps branden behoorlijk :+ Komt zachtjes aan steeds weer wat meer vorm in.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:24

Ja, ik weet het verschil, :j (zit op dit moment een wetenschappelijk artikel over cellulitis en erysipelas uit te pluizen -O- ). Een vriendin van mij deed altijd foamrollen met een of andere massage crème tegen striae en ze zei dat het heel goed werkte! Maar dat ligt dan misschien meer aan die crème. :P
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 28-02-17 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:25

Vandaag maar even anticiperen op vanavond...

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Snelle Jelle Kruidkoek
L: Twee boterhammen met roomboter en wat runderrookvlees
T: 2 Orri mandarijnen en een peer
A: Vlees, aardappelen en groente, yoghurt en vla na

En dan moet ik vanavond naar een vriendin die gisteren al heel enthousiast begon over koekjes en paaseitjes :') Die laatsten kan ik sowieso niet laten staan _O- Dus het is goed als ik wat ruimte heb voor vanavond :P

B: Lunchloopje (als het niet regent), vanavond twee stallen mesten en paard longeren. Gisteren is geen van dit alles gelukt _O- Het was toch zulk zeikweer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:25

gribaldi schreef:
Yanou, wij hebben ongeveer wel dezelfde macro's ja! Ik zit enkel met vet wat lager :)

Lisa, jij werkt zo hard dat je al je eten wel weer verbrand hoor met klussen en verhuizen! :) Ik zou dan ook geen zin hebben in gezond eten :')

Gisteren lekker sportdagje gehad, biceps branden behoorlijk :+ Komt zachtjes aan steeds weer wat meer vorm in.

Echt? Wat had jij gedacht dan? _O-
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt! :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:26

Cheetahfan schreef:
Ja, ik weet het verschil. :j Een vriendin van mij deed altijd foamrollen met een of andere massage crème tegen striae en ze zei dat het heel goed werkte! Maar dat ligt dan misschien meer aan die crème. :P

Awesome, die creme moet ik ook dan!!!
Maar die foamroller moet ik ook eens gaan bekijken... :j

Al moet ik zeggen dat het wandelen dat ik doe (en dat is echt niet elke dag) best wel werkt ook tegen die cellulite.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:27

Oooh, ja de tijd van paaseitjes komt weer. :9 Dat zijn een van de weinige dingen die ik ook echt niet kan laten staan. :Y) Dus meestal geef ik er maar aan toe en geniet ik van een paar eitjes (een paar :+ ).

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:28

Goh, het zal idd dan misschien zijn hoe je de foam rol gebruikt :p en met welke cremé. Ik vind hem echt zalig om men rug en benen ermee los te werken

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:29

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:

Echt? Wat had jij gedacht dan? _O-
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt! :P

Ik had niet verwacht dat je al zo "vrouw" zou zijn :') Meer zo'n klein onderkruipsel haha en door je berichten had ik je wel "zwaarder" verwacht maar dat klopt ook niet :P en dat bedoel ik niet negatief :o maar wel grappig om te zien dat mensen een beeld krijgen via internet door berichten etc en dat er dan totaal iemand anders achter schuilt :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:36

Als ik sommige mensen zie op de foto, jullie zien er echt top uit :D wat doen jullie hier? :') ik zal wel een foto zetten over een jaar ofzo :') ik pas niet tussen die foto's :p

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:40

Ahhh ik heb die van mij ook geplaatst, die voelt ook al wat misplaatst hoor :+
Al vind ik de reacties wel superlief :)

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:41

Cheetahfan schreef:
Priscilla: Ik probeer trouwens een beetje hetzelfde als jij volgens mij! Niet zozeer kijken naar calorieën, maar naar wát ik binnen krijg. Ik weet dat avocado en noten bijvoorbeeld kcalrijk zijn, maar daar eet ik gerust van. Zo veel mogelijk natuurlijke dingen, dan weet ik dat mijn lichaam er iets mee kan ofzo. :')
Misschien niet helemaal waar, maar vind dat wel een fijne gedachte.

Ja dat klopt wel haha :D Alleen ben ik momenteel wel even alles aan het bijhouden in MFP om een idee te krijgen van mn macro's maar alles nog steeds met die achterliggende gedachte :j

Wat een prachtige vrouwen zijn jullie, stuk voor stuk! Ik zal misschien ook eens even kijken voor een foto'tje

Ik ben de ochtend begonnen met een (groene) smoothie en een kop thee :9k

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:49

gribaldi schreef:
Ik had niet verwacht dat je al zo "vrouw" zou zijn :') Meer zo'n klein onderkruipsel haha en door je berichten had ik je wel "zwaarder" verwacht maar dat klopt ook niet :P en dat bedoel ik niet negatief :o maar wel grappig om te zien dat mensen een beeld krijgen via internet door berichten etc en dat er dan totaal iemand anders achter schuilt :)

Hahaha, ik ben 26, ik hoop dat ik wel een beetje vrouw ben :P
En ik ben 1.86m.

Maar echt leuk om te horen hoor! Echt grappig inderdaad!

Ik had MarlindeRooz en Black_Kelpie eigenlijk veel dunner verwacht, omdat ze bijna net zo lang zijn als ik. Maar qua postuur doen ze niet enorm onder voor mij. Terwijl ze wel 10 kilo lichter zijn. (je ziet wel dat ze lichter zijn natuurlijk, maar ik had het zonder te weten geen 10 kilo gegeven)

Nu moet ik eerlijk zeggen, het is ook wel heel erg relatief. Een vriendin van mij viel vorig jaar 10 kilo af. Ik wist niet hoeveel ze toen woog, maar ze had een erg mooi figuur gekregen. Toen ik zei dat ik 75 kilo wilde wegen, begon ze meteen te hoofdschudden, want dat woog zij nu ook. Dat zou voor mij echt te weinig zijn, wilde ik het mooi houden. (ben niet van plan uberdun te worden hoor)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 28-02-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:51

The_Cat schreef:
Als ik sommige mensen zie op de foto, jullie zien er echt top uit :D wat doen jullie hier? :') ik zal wel een foto zetten over een jaar ofzo :') ik pas niet tussen die foto's :p

Je bent niet verplicht om een foto te plaatsen hoor :)

En zo zie je maar weer, iedereen heeft wel iets te klagen over zijn/haar lichaam...
En daar is ook niets mis mee, want je mag in mijn ogen best klagen als je er aan werkt! Toch?

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:52

En niet te vergeten het is ook nog steeds maar een foto, die iedereen op een andere manier neemt en kan vertekenen :j Ik kan mezelf op een foto echt 5 kilo lichter en zwaarder laten lijken met hoe ik sta :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:54

_Priscilla schreef:
En niet te vergeten het is ook nog steeds maar een foto, die iedereen op een andere manier neemt en kan vertekenen :j Ik kan mezelf op een foto echt 5 kilo lichter en zwaarder laten lijken met hoe ik sta :')

Jaaaaaaa, zeker iets om in acht te nemen...

Net als die leuke filmpjes/foto's op internet waarop je voors en na's ziet... Kan een verschil van 5 minuten, ander ondergoed en andere lichtinval zijn waar op je 10 kilo lichter lijkt!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:02

Haha ja Jierga, al moet ik zeggen dat ik onderhand wel trek begin te krijgen in gewone kost lol. Vanavond weer afhaal, Wss chinees of zo. Dus wel variatie maar niet gezond Haha.

Cellulite heb ik ook heel erg ja, heel vervelend.. daar bovenop heb ik op mijn rechterbeen een mooie hoefafdruk staan :') (been ooit gebroken toen een paard me trapte tijdens t paardrijden). Die wil ook niet weg, ziet eruit als een groot cellulite-gat, zeer mooi.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:07

Haha dat komt wel weer als je helemaal over bent joh :P Succes in ieder geval :D Hopelijk blijft het ook een beetje droog voor jullie! Vanmorgen was het echt niet normaal dat weer...

Ja Janine zo zie je maar dat elk lichaam anders is, ook al heb je dezelfde lengte en gewicht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:54

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:

Je bent niet verplicht om een foto te plaatsen hoor :)

En zo zie je maar weer, iedereen heeft wel iets te klagen over zijn/haar lichaam...
En daar is ook niets mis mee, want je mag in mijn ogen best klagen als je er aan werkt! Toch?

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat een lichtelijk gevaarlijke zin. Want iemand met anorexia kan ook klagen over zijn lichaam en er iets aan doen, maar dat is nu ook helemaal niet wat je bedoelt :)

Maar ik bedoelde het ook niet slecht, maar de meeste van jullie zien er goed uit op de foto's en niet het type dat ik zou verwachten in een afvaltopic :D maar natuurlijk wat vet kan je altijd ergens wegwerken ^^

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:03

Moet ik dan maar net zo lang wachten met afvallen tot ik drastisch overgewicht heb? Je kan beter op tijd in grijpen... Anders weeg ik straks 100+ kilo en dan is het weer "waarom nu pas". :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:06

The_Cat schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat een lichtelijk gevaarlijke zin. Want iemand met anorexia kan ook klagen over zijn lichaam en er iets aan doen, maar dat is nu ook helemaal niet wat je bedoelt :)

Maar ik bedoelde het ook niet slecht, maar de meeste van jullie zien er goed uit op de foto's en niet het type dat ik zou verwachten in een afvaltopic :D maar natuurlijk wat vet kan je altijd ergens wegwerken ^^

Daar heb je wel gelijk in inderdaad! Anorexia zou ik zeker niet willen aanmoedigen!
Wat dan ook wel heel erg belangrijk is, is zorg voor je zelfbeeld. Een positief zelfbeeld.

Heb in dit topic gelukkig niet de indruk dat er sprake is van neigingen naar Anorexia (nervosa).

Maar ik denk ook dat we ons moeten realiseren dat je geluk niet moet zoeken in afvallen of wat daarna komt. Want afvallen is niet half zo moeilijk als je zelfbeeld bijstellen. Zoals Black_Kelpie gisteren heel mooi beschreef ziet ze zichzelf nog steeds vaak die 48 kilo zwaarder dan ze nu is. Terwijl ze een prachtig mooie slanke vrouw is. Afvallen gaat vaak sneller voor de mensen om je heen, dan voor je spiegelbeeld. Mentaal is het een enorme verandering die niet iedereen altijd kan bijbenen. En wat naar mijn idee ook wel eens word onderschat.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:09

gribaldi schreef:

'Klein onderkruipsel', nou die kun je in je zak steken haha! _O-

Ik liep gisteren met mijn vader in de supermarkt, toen ik echt uit het niets een heel naar gevoel kreeg in mijn maag. Echt alsof er een steen in zit ofzo. Ik heb dan ook de rest van de avond nog last van mijn maag gehad. En zelfs nu ook nog geen enkele honger o.i.d. :n
Ik ben nu meer aan het eten omdat ik iets binnen moet krijgen, dan dat ik echt honger heb. Ik snap er niks van, herkent iemand dit gevoel?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 Volkoren crackers met kalkoenfilet en rosbief
L: Spinaziesoep
A: Spaghetti met mager rundergehakt en rode saus.

Maar met dit lijstje zit ik dus pas op de 1000 kcal, dus ik moet eigenlijk nog meer eten :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:09

Is ook helemaal prima om mee bezig te zijn! Ik snap best dat je als je slank bent, niet automatisch maar tevreden bent.
Waar ik wel moeite mee heb (maar dan bedoel ik niemand uit het topic, meer in mn omgeving) is dat er best veel slanke meiden klagen hoe moddervet ze zijn en dat ze écht af moeten vallen (en vervolgens wel 2 stukken taart nemen en lunchen met 2 broodjes kroket en een bak patat :roll: ). Kan natuurlijk een heel verstoord zelfbeeld zijn, maar volgens mij is het bij sommigen ook een stukje aandacht, dat iemand dan zegt "nee joh, jij bent toch hartstikke mooi slank!"
Prima als ze een paar kilo kwijt willen natuurlijk, niets mis mee in de meeste gevallen. Maar moddervet... Jemig, dan wil ik niet weten wat ik dan ben :+

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:10

Er is ook een topic voor overgewicht.. ik heb me bewust daar niet gemeld maar hier. Omdat dit topic in mijn ogen meer voor iedereen is. Zoals de titel zegt zonder doel en dus met verschillende doelen.
Ik mag van mezelf niet eens meer dan 4 kilo afvallen, maar dan ben ik er alsnog wel mee bezig en vind ik de steun van dit topic fijn :)