Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:10

Oeh ziet er lekker uit!

Gefeliciteerd Emma! :D *\o/*

En hoe bevalt je detox Jierga :))

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:11

Ik ben zojuist terug van fitniss. Ik heb vandaag cardio gedaan en 277 calorien verbrand. Ik heb zojuist volkoren cracottes gegeten met kipfilet, ham en een paar plakjes zalm. :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:17

xNavatu schreef:
Oeh ziet er lekker uit!

Gefeliciteerd Emma! :D *\o/*

En hoe bevalt je detox Jierga :))

Haha Nadine, die gel is echt niet te hachelen..
Het is zwaar zeker als iedereen om je heen normaal eet, nee valt wel mee :')

Het gaat goed en gelukkig mag je bijna alle rauwe groente eten, dus vanmiddag even langs de supermarkt voor wat aardbeien, wortels en komkommers en tomaten :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:23

Dat is precies hoe mijn koelkast er uit ziet op het moment;

Aarbeien (2 euro voor een 1kg hier :D ) komkommer, tomaat en worteltjes.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:30

Wauw zo goedkoop! Hier betaal je voor 250gram 3euro dacht ik.
Haha mijn koelkast ligt meestal ook zo gevuld, heerlijk haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:02

gribaldi schreef:
IMANDRA schreef:
Haha Jierga! Moet je eigenlijk eens uitrekenen hoeveel kcal dat zijn xD

Lisa bedoelde je mijn salade of de detox :')

Oeps dat was een reactie op Yanou met d'r soepstengels haha.

Auww net zat er een ongepofte rijstkorrel in m'n snack a Jack en nu doet m'n kies pijn |(

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:21

Eet je gezond, word je nog gestraft :(:)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:38

Ik probeer ook altijd in de sportschool zo effectief mogelijk cardio te doen. Ik gebruik het als opwarmer voor mijn krachttraining. Ik doe dan fietsen, op het zwaarste niveau en dan ook staand. In 24 minuten verband ik dan 500 kcal.

Na deze opwarmer ga ik dan beginnen met mijn krachttraining. Ik word begeleid door iemand met trainen. Daarna doe ik vaak ook nog cardio, meestal op de loopband met helling. Maar dit wordt vaak dan teveel en dan stop ik ook. Althans, ben er dan gewoon klaar mee en wil naar huis. 8-)

Dus mijn tip: zet alles een tandje zwaarder en breng je hartslag wat omhoog. Wel even kijken wat jouw beste hartslagzone is, dan verbrand je het meeste vet.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:41

Samblabla schreef:
SteffiiY schreef:
Hero fruit ontbijt bevat vrij veel suiker en weinig eiwitten Samblabla dus ik zou voor meer resultaat dit vervangen door iets anders.

Tonijn en sla etc. is natuurlijk wel prima!

Ja dat weet ik maar ik ben echt een moeilijke eter 's ochtends en ik eet geen havermout. Ook wil ik geen boterham of cracker eten. Ik haal daar geen voldoening uit. En de ontbijt drank geeft mij dat wel. Ik sport 's ochtends en voordat ik ga sporten drink ik dat.

Tenzij je natuurlijk iets anders weet wat ik wel eet en mijn behoeftes vult? Want dan hoor ik het graag.

Kan je niet zelf je ontbijtdrank maken? Wat havermout, yoghurt/melk en fruit in de blender, tada! :D (Je kan evt ook op je ontbijtdrank verpakkingen kijken wat ze er verder nog in doen, zodat je het toch zelf maakt, maar wel gezonder is dan kant en klare ontbijtdrank :)

Edit: ik zie net dat iemand anders dat idee al had voorgesteld :')
Laatst bijgewerkt door Joey op 12-10-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:42

Kijk wel uit met je gewrichten enz! Zwaarder is vaak ook belastender...
Ik zie af en toe mensen op een ergometer en dan zetten ze hem op standje 10.
Als je je rug kapot wilt hebben vooral doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:13

Romeo2007 schreef:
Ik probeer ook altijd in de sportschool zo effectief mogelijk cardio te doen. Ik gebruik het als opwarmer voor mijn krachttraining. Ik doe dan fietsen, op het zwaarste niveau en dan ook staand. In 24 minuten verband ik dan 500 kcal.

Na deze opwarmer ga ik dan beginnen met mijn krachttraining. Ik word begeleid door iemand met trainen. Daarna doe ik vaak ook nog cardio, meestal op de loopband met helling. Maar dit wordt vaak dan teveel en dan stop ik ook. Althans, ben er dan gewoon klaar mee en wil naar huis. 8-)

Dus mijn tip: zet alles een tandje zwaarder en breng je hartslag wat omhoog. Wel even kijken wat jouw beste hartslagzone is, dan verbrand je het meeste vet.

Verbrandde kcal weet je alleen als je een hartslagmeter draagt. Wat dat apparaat aangeeft is slechts een indicatie. Mede daardoor overschatten mensen soms wat ze verbranden ;)

Ook trainen in een bepaalde zone verbrandt niet meer vet. Het beste is gewoon intensief trainen, je lichaam blijven prikkelen (waardoor je lichaam harder moet werken om te herstellen) en minder binnen krijgen dan je verbruikt.

Of je dat kcaltekort dan bereikt door langzaam wandelen met een rustige hartslag of je rent je helemaal het leplazarus met een hoge hartslag maakt niet uit.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:20

'Lepzararus' staat zo gek hahaha, pas toen ik t het uitsprak was het van Jaa duhhh :')
M'n lijstje:
O: 30 gr witbrood met kaas :9, 2 knäckebröd met dun jam
T: 100 ml yoghurt met mini beetje muesli
L: 100 gr volkoren brood met twee plakjes gebraden gehakt, en 1 slankie smeerkaas
T: appel uit de magnetron met kaneel, twee mini komkommers en een rijstwafel
A: lasagna van gisteren
B: weinig, alleen twee x twintig minuutjes gefietst, verder veel brain exercise want leren <<)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:27

Iriscope schreef:
Eet je gezond, word je nog gestraft :(:)

Ja chocolade is veel liever! -O-

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:29

Kayleigh_ schreef:
Romeo2007 schreef:

Verbrandde kcal weet je alleen als je een hartslagmeter draagt. Wat dat apparaat aangeeft is slechts een indicatie. Mede daardoor overschatten mensen soms wat ze verbranden ;)

Ook trainen in een bepaalde zone verbrandt niet meer vet. Het beste is gewoon intensief trainen, je lichaam blijven prikkelen (waardoor je lichaam harder moet werken om te herstellen) en minder binnen krijgen dan je verbruikt.

Of je dat kcaltekort dan bereikt door langzaam wandelen met een rustige hartslag of je rent je helemaal het leplazarus met een hoge hartslag maakt niet uit.

Ik draag ook een hartslagmeter.

Ik weet niet hoe het kan, maar telkens wanneer ik hier een berichtje plaats krijg ik negatieve reactie's.
Of het nu om bewegen gaat of om eten, het gaat richting de negatieve kant op. Het geeft mij altijd het gevoel alsof iedereen alles beter wil weten. Ik voel me hier niet prettig bij. Jammer dat ook in dit soort topics dit gevoel gaat overheersen.

Wellicht dat ik te extreem ben in beweging en eten, dat kan. Mijn doelen zijn ook heel anders (nog 30kg eraf, wedstrijdsport etc). Wellicht dat het daaraan ligt.

In ieder geval ga ik dus weer, alweer, in de meeleesmodus. -O- Reacties op dit bericht zijn niet nodig, want hier reageer ik niet meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:31

Zo is het niet bedoeld! Jammer dat je het zo leest... Succes met je doelen, je bent al 45 kg kwijt, super knap. Die laatste 30 gaan je vast ook lukken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:40

Het kermis weekendje zit er weer op. Komend weekend dus maar niet op stap en ook in het weekend gezond eten.

Lijstje van vandaag:
O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met leverpastei
T: 1 appel
L: 2 tarwe boterhammen met leverpastei
A: 1 kip cordonbleu, 1 gekookte aardappel en groenten (welke weet ik nog niet precies, ouders koken), 1 glas ranja
T: 150 gram volle yoghurt met 1 dessert lepel gebroken lijnzaad en een scheutje ranja.

B: half uur fietsen, half uur lopen naar school, vanavond nog 1 uur bodypump.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:48

Mijn lijstje voor vandaag

O: 215 gram magere Franse kwark met zoetstof
T: banaan en appel
L: 3 Crackers waarvan 2 met eru balans en 1 met appelstroop
T: 100 gram Skyr
A: rijst met sperziebonen, kipfilet en rozijnen. Bakje optimel yoghurt
T: ?
B: vanavond misschien eerste keer sportschool, afhankelijk van huiswerk

Uch mama heeft chocolade pepernoten gekocht... moeilijk :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:07

Mn stagebegeleider heeft zn snoeppot weer gevuld.. deze keer zit er ook chocolade in :'D WHYY :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:33

Workout weer gedaan *\o/* Moet hem echt vaker doen. Misschien nu het hier weer lekker weer is en ik het lekker in de tuin kan doen dat het wel vaker zal gebeuren. Denk dat ik even een matje moet aanschaffen ook, deed het nu op een handdoek maar handen doen pijn van de tegels eronder.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:41

Mijn lijstje:

O: havermout en een banaan
T: kop boulion
L: 3 fjord crackers met pindakaas en komkommer.
T: droge fjord cracker en van die namaak appel liga's. + cup a soup champignon
A: aardappels gebakken in de koekenpan met witte bonen in tomatensaus en gehaktsnitzel.

B: paardgereden en stal helemaal leeggehaald...

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:28

Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 bruin broodje met dun jam
T: -
L: 2 bruine broodjes met dun jam, 1 mandarijn
T: -
A: Hutspot met een halve rookworst (mager), de rookworst wilde ik in eerste instantie niet, maar mn moeder verplichtte me.. :(

Opzich dus best een goed lijstje voor de eerste dag ! :j
Hardloopschoenen had ik al, maar vandaag heb ik ook de rest besteld, het gaat er nu echt van komen!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:33

Ik vind je lijstje wel erg mager Isa..
Aan hoeveel calorieën kom je? Eigenlijk wel goed dat je moeder je verplichte...

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout perentaartje uit de oven
L: home made pompoensoep met een bruin bolletje
T: kiwi, wortelen en 3 augurken :+
A: maaltijdsalade AH mozzarella zonder amandelen.
T: Misschien nog wat danio toetje...

Ik kom zonder het toetje op nog geen 1100 kcal uit. Toetje kan er dus denk ik nog wel bij :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:41

Lekker bezig iedereen!! *\o/*

Mijn lijstje van vandaag, beetje magertjes maar mijn mama is opeens naar Turkije omdat opa in het ziekenhuis ligt ( opa en oma waren op vakantie)

O: yoghurt met muslie
t:/
l: gebakken ei en tomatensoep
t: appel
a: kipschnitzel met broccoli en gebakken aardappelen en zelf gemaakte appelmoes
t: zometeen nog een handje studentenhaver

B: uurtje stevig door gewandeld met de honden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:43

Ik vind je lijstje ook absoluut niet goed Isa. Veel te mager en veel te veel koolhydraten. Het is maar goed dat je die worst er nog bij op hebt, dan heb je nog iets van eiwit binnen...

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:49

Dit is waar ik uiteindelijk op uitkom met http://www.calorieteller.nl :

Calorieën 1148
Eiwitten 31,5
Vetten 40
Koolhydraten 163,5

Dat is opzich nog niet heel verkeerd vind ik zelf.. Maar jullie reacties te zien is het heel drastisch? :7