[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:27

wanneer neem je je pil? kort voor/na eten? Probeer eens van tijdstip te veranderen (je kan veilig enkele uren opschuiven).

ik heb alleen gewisseld van Microgynon30 naar de hoedkoepere Nora30 en geen verschil gemerkt. Maar evengoed nooit "klachten" gehad.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:40

Ik neem de pil altijd tussen 22.00u en 23.00u. Als ik m van vergeet heb ik de volgende ochtend nog genoeg tijd. Wat zou een beter tijdstip zijn? S ochtends wil ik liever niet omdat dat bij mij heel erg wisselt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:47

Zijn er hier ook mensen die de nuvaring gebruiken en hoe beviel dat?
Ik heb dus de nuvaring gekregen om te testen daar ik al sinds 6 maanden geen pil meer gebruik wegen te veel klachten.
Ik ben een ander mens geworden heb netjes mijn cyclus en bloed dan ook maar 1 dag.
Eigenlijk ging ik voor de implanon.
Maar heb nu de ring erin.
Dat erin zetten ging echt simpel.

Nu is het natuurlijk zo dat het vrijen met condoom toch wel behoorlijk irritant werd.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:42

Nuvaring heb ik nooit gebruikt, maar wel informatie over opgevraagd ooit bij de apotheker. Die meldde er wel bij dat de meeste vrouwen bij het vrijen die ring eruit halen omdat het niet fijn is en dat dat prima kan zonder de kans op zwangerschap te vergroten, als je hem er daarna maar weer zo snel mogelijk in doet en niet vergeet. Maar als het je dus om het sfeerverpestende deel gaat met condoom dan is nuvaring niet beter, of je moet het echt echt gaan plannen en van tevoren er al uit halen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:48

Ja denk dat zich dat even moet uitwijzen.
Heb de ring nu erin je merkt er echt niks van. Snel geplaatst dus ook dat is het werk niet.
Nu even kijken hoe ik op de hormonen reageer.
Ik word snel deprie van al die zooi.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:04

Even een vraagje...

Ik ben nu al heel wat jaartjes aan de pil. Daarvoor standaard 5 dagen ongesteld waarvan de eerste 3 dagen heel heftig.

Toen ik begon met de pil nog steeds 5 dagen ongesteld maar niet zo heftig meer. Sinds ongeveer een jaar worden de bloedingen in mijn stopweek langzaam weer steeds heftiger en duren ze ondertussen 7 dagen -O- -O-

Iemand hier ervaring mee?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:30

tessa_brian schreef:
Even een vraagje...

Ik ben nu al heel wat jaartjes aan de pil. Daarvoor standaard 5 dagen ongesteld waarvan de eerste 3 dagen heel heftig.

Toen ik begon met de pil nog steeds 5 dagen ongesteld maar niet zo heftig meer. Sinds ongeveer een jaar worden de bloedingen in mijn stopweek langzaam weer steeds heftiger en duren ze ondertussen 7 dagen -O- -O-

Iemand hier ervaring mee?

Even overleggen met je huisarts is het beste. Waarschijnlijk heb je een wat zwaardere pil nodig.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:10

Ik gebruik de nuvaring. Gebruiksgemak is echt super! Wel nogsteeds last van mn migraine, minder libido etc.... spiraal is geen optie dus ik neem het maar voor lief voorlopig. Gewone pil was drama, en wil niets meer wat ik niet kan "plannen". Nu kan ik tenminste plannen of ik een stopweek (hoofdpijnweek) doe. Wilde eerst naar de mirena maar de gyn had ook zijn twijfels ivm heftige migraine. Dus op de nuvaring gebleven.
Op de site kun je ook een wekkertje bestellen voor het wisselen en evt inbrenghulzen (die zijn handig).

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:38

Ik heb de prikpil, al sinds januari niet meer ongesteld geweest (oktober eerste prik) en eigenlijk nergens last van :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:54

Jezus... mocht 40 euro aftikken voor 3 nuvaringen... misschien toch maar eens kijken naar iets anders

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:59

Wat betaal je normaal Gianti? Voor mij was dat de druppel om te stoppen met de ring trouwens. Mijn laatste pakje was inderdaad 42 euro.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:11

hoorde van een vriendin dat het idd meer dan 10€/ring was... Denk dat mijn pil me 35€/jaar was, dus buiten gemak was het bij nader inzien niet voordeliger om een Mirena te laten steken...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:22

Ik was niet tevreden over de ring. Bleef niet zitten (en ja, ik stopte 'm er goed in). Na een week prutsen en dat ding 15-20x per dag terug te moeten stoppen was ik er klaar mee.
Nu de implanon en tot nu toe heel tevreden. Mijn lichaam moest er in het begin echt aan wennen, maar ik voel me nu mentaal een stuk beter.
Wel ben ik heel wisselend ongesteld. Voor mij enorm wennen, want ik was altijd extreem regelmatig ongesteld, met of zonder pil. In het begin van de implanon was dat om de week, na 1,5 maand een keer een maand niet, toen weer 2 weken niet en ben inmiddels alweer 1,5 week wél ongesteld :roll:.
Maar wel zonder lichamelijke klachten overigens. Geen hoofdpijn of buikpijn meer.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:28

Ik denk dat de prikpil nog geen 2 euro is per 3 maand :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:42

_Denise_ schreef:
Wat betaal je normaal Gianti? Voor mij was dat de druppel om te stoppen met de ring trouwens. Mijn laatste pakje was inderdaad 42 euro.

Vorig jaar 21 euro voor 3... denk dat mijn verzekering ze eruit heeft gegooid :(

Nadeel dar ik mirena waarschijnlijk door gynaecoloog moet laten doen... zit ook weer zon leuk prijskaartje aan :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:10

En in een ander topic werd ik zowat uitgelachen toen ik zei dat anticonceptie belachelijk duur is. Zie hier weer eens het bewijs. :)
Quebelle schreef:

Kijk, dit is goedkoop. Maar niet iedereen verdraagt de prikpil.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:18

Palmera schreef:
En in een ander topic werd ik zowat uitgelachen toen ik zei dat anticonceptie belachelijk duur is. Zie hier weer eens het bewijs. :)
Quebelle schreef:

Alles behalve... Voor mirena zie ik prijzen beginnend bij 150 oplopend tot 300... ja het is (hopelijl) eenmalig voor 5 jaar, maar je moet bedrag wel even ophoesten..

Prikpil durf ik niet omdat ik heel gevoelig op hormonen kan reageren

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:19

Palmera schreef:
Quebelle schreef:

Ik lach echter niet uit, ik heb geen idee waaruit je dat concludeer maar ik neem aan dat het een misformulatie moet zijn.
Ik geef enkel aan wat de kost is van de prikpil, en net zoals ieder andere anticonceptie methode zijn er voor en tegenstanders aan. Voor mij werkt het, voor anderen misschien niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:19

Ik heb idd 160 euro betaald voor mijn Mirena,kan me idd voorstellen dat niet iedereen dat zomaar even neerlegt. Vind het ook belachelijk hoe duur anticonceptie is... Maar goed, een kind is duurder denk ik dan maar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:20

Quebelle schreef:

Ik lach echter niet uit, ik heb geen idee waaruit je dat concludeer maar ik neem aan dat het een misformulatie moet zijn.
Ik geef enkel aan wat de kost is van de prikpil, en net zoals ieder andere anticonceptie methode zijn er voor en tegenstanders aan. Voor mij werkt het, voor anderen misschien niet.[/quote]

Palmera bedoelt volgens mij niet jou maar ander topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:22

Mars schreef:
Ik heb idd 160 euro betaald voor mijn Mirena,kan me idd voorstellen dat niet iedereen dat zomaar even neerlegt. Vind het ook belachelijk hoe duur anticonceptie is... Maar goed, een kind is duurder denk ik dan maar.

Daarbuiten is het altijd een gok en weet je niet hoe je erop reageert.. Mijn implanon heeft me ook 120 euro gekost. Nu hij eenmaal zit, mijn lichaam eraan gewend is en ik niet meer ongesteld word *klopt af* ben ik er hartstikke blij mee, maar ik hoor genoeg verhalen van mensen die hem er weer uit laten slopen omdat het gewoon niet bevalt. Als je niet zo veel te besteden hebt zit je dan misschien wel 3 jaar vast aan anticonceptie waar je je hartstikke beroerd van voelt..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:25

Quebelle schreef:
Ik geef enkel aan wat de kost is van de prikpil, en net zoals ieder andere anticonceptie methode zijn er voor en tegenstanders aan. Voor mij werkt het, voor anderen misschien niet.

Ik heb nooit gezegd dat jij uitlacht. :) Ik heb het over een heel ander topic waarin ik zei dat anticonceptie duur is.

Jouw prikpil quote heb ik puur geplaats omdat dat wél goedkoop is.

Overigens heb ik voor mijn eerste spiraal 140 euro betaald. Na 11 maanden was ik toch zwanger en kon hij eruit. Dan is het wel een hele dure en in dit geval slechte anticonceptie.
Nu weer 180 euro betaald een paar maanden geleden voor de koperspiraal. En maar hopen dat het goed gaat. Ik werk niet alleen masr voor mijn anticonceptie. :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:29

180 euro voor een koperspiraal? Ik heb vorig jaar 40 euro betaald voor een Flexi-T 300 koperspiraal (laten zetten bij de huisarts).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:34

Sem_ schreef:
180 euro voor een koperspiraal? Ik heb vorig jaar 40 euro betaald voor een Flexi-T 300 koperspiraal (laten zetten bij de huisarts).

Spanje. Aanschaf spiraal en consult privékliniek :)
Ik had natuurlijk ook via de normale weg naar een gyn in het ziekenhuis gemogen, maar dan duurt het een paar weken voor je aan de beurt bent, als het niet urgent is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:49

mijn vriendin dacht idd ook dat ze maar iets ve 80€ betaald had voor haar koperspiraal. Maar goed andere landen, andere prijzen.

Hier ook 153€ voor de Mirena plus een consult bij de gyn. Dit laatste kost je uiteindelijk "maar" 25€, maar ter palatste mag je wel iets ve 80€ ophoesten... Maar idd een kind kost meer (zowel geld als tijd :+ )