Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 13:18

Supervixen schreef:
Ik zal wel wat foto's spammen :P.

Leonie jouw twee rustdagen zijn voor de meeste mensen hun sportdagen :D. Wel goed om je benen even wat rust te gunnen als ze zo zwaar voelen.

Ja zeker spammen!
Mijn benen zijn nog zo zwaar van de bootcamp van woensdag denk ik. Die hakt er altijd wel in.
Wel fijn dat je nu zoveel ontspannener bent en ook meer energie hebt. Zou je niet eens kunnen overwegen een andere baan te zoeken (weet het je werkt hier nog niet zo lang) maar misschien gewoon iets heel anders? Of denk je dat het komende schooljaar al beter zal zijn?

Omg dat uiltje <3 . Zo mooi! Hele fijne vakantie!!

Suliko _/-\o_ . Alles is al gezegd (ook prive al even gesproken natuurlijk). Niks dan respect voor jou en wat een talent. You do you!
Geniaal ook dat Onno zegt, ga je 70 lopen? joh ik loop wel mee :+

Ach Ieris, jij een Suliko gaan redelijk samen op hoor. Denk dat jullie veel aan elkaar zullen hebben! *\o/*

Ah ja Namiro die abbo is 1 van de redenen dat ik er zelf nooit naar gekeken heb. Ken toch wel lopers die ook off road gebruiken (hoewel die niet zo goed kan zwemmen heb ik al gehoord) maar ik kan me idd voorstellen dat hij op de weg het meest betrouwbaar is. Ik moet nog steeds mijn benchmarkrun ermee doen :o

Samantha, meestal is zo een groep niet zo gek duur toch? En het is wel heel leuk om eens wat anders te doen en met andere mensen.

Nou mijn 5km poging is er 1 om snel te vergeten hoewel ik wel een PR heb gelopen. De nacht was bagger (8x eruit geweest voor mijn dochter), de oppas per ongeluk voor morgen geregeld ipv vandaag, dus zonder man op pad :( en ik had tijdens de warming up al een enorme zijsteek (heb ik echt zelden last van). Benen voelde nog steeds zwaar.

Zoals gewoonlijk ging ik te hard weg maar ik vond het geen ramp aangezien ik er echt voor wilde gaan. Maar na 1,5 km dacht ik al, ik ga het niet halen. Tempo lag ook minder hoog dan de vorige keer toen ik bij 4 gestopt ben en ik voelde me ook minder sterk. Bij 3km zat mijn ademhaling echt te hoog, was ik misselijk, duizelig en die zijsteek was doorgetrokken naar mijn maag. Aangezien het een probeersel was, ik er niet echt voor getraind had en ik geen zin had om out te gaan ben ik gaan wandelen. Heel even, werd wel gelijk ingehaald door 2 mensen (ik liep 3de (niet dat het wat uitmaakt bij een parkrun). Daarna mijn run hervat en uitgelopen in 22:51. Nog altijd een nieuw PR. Garmin zegt 22:11 omdat ik hem heb gepauzeerd met wandelen dus al met al 40 seconde gelopen maar dat is dus niet de echte tijd.
Afbeelding

Afbeelding

Het concept parkrun vond ik wel echt heel leuk en zeker voor herhaling vatbaar! Als je er een in de buurt hebt, echt heel leuk om laagdrempelig en gratis MET tijdsregistratie, te lopen. en vooral, om leuke nieuwe mensen te leren kennen.

Helaas niet het resultaat waar ik op gehoopt had, dus.... het moet nog een keer :+ Maar dan toch wel iets later op de dag ook. Dit was echt te vroeg voor mijn lijf om echt gas te geven. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 15:03

Ja leuk hè zo'n parkrun!
Superknap je pr, ondanks dat het niet ging zoals je wilde. Maar een mooie generale eigenlijk. Gewoon nog een keer proberen!
Een hele andere baan zou op zich kunnen, maar ik zou niet weten wat. Ik heb een paar jaar geleden bij het cito erbij gewerkt, dat vond ik heel leuk. Maar dat was tijdelijk.
Het salaris wat ik nu heb is ook fijn, ik zit in de maximale schaal voor een 'normale' leerkracht.

We gaan morgen, mijn koffer is ingepakt, zelfs mijn bergschoenen er nog ingepropt :D
Ben benieuwd of het wat voor je is Samantha.

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:34

Ik vind het knap Leonie! Die sub 22 komt wel hoor, gewoon inderdaad vaker doen.

Lekker SV, fijne vakantie!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 21:19

Wat supertof Suliko! En wat een fijne manier om de ultra-wereld in te rollen. Iemand die je kan supporteren en bij de hand kan nemen is zo fijn.
En wat gaaf om zo’n backyard van dichtbij mee te maken. Wie weet een volgende keer zelf als deelneemster?

Leonie, nou wat een mooie pr! In die omstandigheden. Mag je echt trots op zijn _/-\o_

Samantha, hoe lang zit je er aan vast als je lid wordt? Bij ons is het per half jaar opzegbaar.. en een half jaar is zo voorbij. Dan weet je hoe leuk je het vindt en hoe vaak je skipt cq moet overslaan.

SV, dat uiltje blijft geweldig! <3
Fijne vakantie en gefeliciteerd voor het thuisfront!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 22:13

Ik ga naar een andere hoek van Europa dan SV! Ik ga vanaf Noord-Italië naar Slovenië fietsen en daar meedoen aan de Triglav Trail Race, 44 km met 2600 hoogtemeters. De reis ook te volgen trouwens, in de link in mijn onderschrift :D

Tiggs, ik sta vanaf 13:00 bij het wedstrijdsecretariaat, dus dikke kans dat je bij mij je startnummer haalt. :)

SV, heb inderdaad naar de ISU gekeken. Maar sta al ingeschreven voor de 56 km Zevenheuvelentrail in september en eind oktober 58 kilometer bij de Bear&Grizzly trail. Op zich beide ook al hele goede runs naar de 100 toe! Dan nog de UHUT100 eind november, 2 dagen achter elkaar 50. Maar zou dan graag begin/halverwege december nog 70/75 willen doen. Op zich vind ik het prima om daarvoor zelf een route te maken, ook wel een leuke uitdaging! Denk dat ik wel vrienden kan regelen die onderweg VP willen zijn en als Onno mee wilt rennen is het helemaal relaxt. Nee, die van eind december die ik bedoel is de Bastogne Trail!
Ik heb er ook zeker geen probleem mee om alleen te lopen, kan ik ook juist goed op gaan. Maar die Pierewaai 100 gaat door de nacht en grotendeels over het strand en door de duinen, dus best een pittige trail, en doen meestal niet veel lopers aan mee, dus dan is het wel fijn om wat steun te hebben onderweg.
Hopelijk kan je een keer de ruimte vinden met werk om eens voor een 100 te gaan, met jouw basis en alle ervaring heb je volgens mij echt niet veel nodig om daar naartoe te werken! Behalve dan energie en tijd natuurlijk.
Hele goede reis en ik ben benieuwd naar al je verhalen! Welke datum is de ultra ook alweer? Wel in juli toch?
En dat uiltje <3

Samantha, klinkt als een leuke training en kan me voorstellen dat het een fijne structuur en afwisseling geeft. Hoeveelste keer was dit dat je ging en hoelang kan je het uitproberen? Ook wel fijn dat de verplichting niet heel groot is!

Leonie, toch nog een rete knap tempo! Dat pr onder de 22 minuten gaat 100% goedkomen de volgende keer als je er wel helemaal klaar voor bent. Zie dit als een mooie training daar naartoe. En leuk dat de parkrun zo beviel! Ga ik ook maar eens doen.

Namiro, jaa zeker fijn! Denk dat dat wel eens gaat gebeuren ja := Heb jij eigenlijk nog leuke renplannen deze zomer of heb ik daar overheen gelezen?

Mijn benen voelen eigenlijk prima vandaag! Iets stijf in de heupen, beetje bilspierpijn, maar verder oké, dus leek me wel fijn om even los te lopen. Werd 10 km. Hartslag zat wel nog wat hoog, maar dat vind ik niet zo gek na zo’n inspanning als gister en voor mijn doen is dit nog steeds best laag. :')
Eind van de middag samen met een vriendin richting Overberg gefietst, 35 km, heerlijk door het bos over de Utrechtse Heuvelrug. Was gelijk een testritje voor de fietsreis, nu liggen we in de tent! Morgen rennen we samen de 21 km bij de Amerongse bergtrail en ben ik daaromheen crew, leuke dag dus!
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:10

Bedoel je Bastogne-wiltz-Bastogne Suliko?
Die hebben wij vorig jaar gedaan.. in estafette-vorm weliswaar. Wij vonden m niet zo leuk..

Ik heb nu alleen nog de 45 km van de trail de la soup op de planning. In november.

Verder ben ik sinds een aantal weken nagenoeg iedere dag aan het sporten.. hardlopen, krachttraining, cardio (indoor roeien, ski, fietsen)
Wil toch ook weer wat spiermassa opbouwen.
Dus we blijven lekker bezig en zien wel wat er voor leuks komt.
Over 2 weken gaan we (vriend en zoon) naar Oostenrijk, dus daar zullen we ook veel in de bergen vertoeven. Wandelen, maar ook rennen.
Daarna zien we wel. Er is ook een plan om een keer aan een hyrox-event mee te doen..
Genoeg leuks mogelijk!!

Veel plezier morgen!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:17

Leuk Namiro, veel plezier alvast!
En lekker dat je zoveel aan het trainen bent. Krachttraining wordt door veel hardlopers onderschat maar is zo belangrijk.

Ja hier is het ook per half jaar opzegbaar, dus dat is wel ideaal.

Suliko, dit was de 2e keer, je mag 3x meelopen.
Wauw vandaag alweer lekker gelopen en ook nog gefietst, toppertje ben jij!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:15

Ik heb de laatste 3 dagen gepoogd een bijleespost te maken, maar steeds raak ik hem kwijt door een stomme actie op mijn telefoon, ik geef het op, ik haak vanaf nu weer aan. Heel druk gehad op het werk, nog 1 laatste week, dan vakantie.

SV, heel veel plezier op vakantie! Ik denk dat jullie een hele bijzondere ervaring gaan beleven. Leuk als je af en toe wat foto's wilt spammen, ben heel benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren.

Suliko, wat een mooi dat je met hem mee hebt gelopen en dat hij dat ook vaker wil gaan doen. Wat ga jij sterk de laatste tijd! Geniet van al je geplande uitdagingen!

Balen Lisitano van je knieblessure, hoop dat het een beetje meevalt, maar dit soort dingen hebben wel vaak een langere hersteltijd nodig. Goed naar je lijf blijven luisteren.

Moeilijk is dat Germie, ik denk ook dat zo iemand niet eng is maar uit jouw flesje laten drinken gaat wel (te) ver.

Sorry, verder kan ik het in mijn hoofd niet meer terughalen wat er allemaal gebeurd is.

Ik heb zelf maandag en donderdag nog gelopen. Maandag lange afstand, zit nu op 15km. Het verbaast me hoe (relatief) gemakkelijk het allemaal voelt.

Donderdag een training met 10x 400m intervallen. Dat ging ook heel lekker, merk dat ik steeds wat meer aan kan, dat voelt fijn. De halve marathon begint toch serieus haalbaar te voelen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:13

Wat een verhalen weer meiden, echt zo tof om jullie allemaal te kunnen volgen <3 Ik geniet helemaal mee.

Ieris, wat een geluk dat flesje te vinden. Wat een kilometers maak jij, echt knap!

SV, wat een leuk idee met zulke rondjes zo’n afstand te lopen. Gaat de afstand dan sneller voor je gevoel? Je inspireert me ook eens op zo’n manier te trainen. Knap hoor, wat een afstand en dan ook nog zo vlot herstellen!
Ik heb nog nooit zo’n melding gehad van Garmin trouwens. Een ontspannen dag, en ik werk niet eens :))
Dat inpakken klinkt als een flinke uitdaging.

Leonie, vet knap gelopen! Dat je dit eruit krijgt met jouw omstandigheden: bravo! Die 22 minuten ga jij dit jaar zeker weten killen.

Germie, ik woon tegenover een daklozenopvang en het zijn vrijwel altijd prima mensen, maar wel vaak verslaafd en dus onvoorspelbaar. Daarom ben ik er ook voorzichtig mee en ik ga altijd uit van mijn intuïtie. De ene keer is iemand heel vriendelijk en de andere keer begint diezelfde uit het niets tegen me te schreeuwen. Dus ik snap je gevoel wel.
Ik had ook geen water uit mijn flask laten drinken, misschien wel gewoon gegeven als het echt heet was. Als hardloper ben je niet altijd flexibel met je water.

Busy, wat een mooie trainingen. 10x 400 meter lijkt me best pittig. Wat fijn dat je er lekker zelfvertrouwen van krijgt. Ik denk ook dat je die halve heel fijn gaat lopen!

Suliko, ik krijg van jouw posts ook helemaal zin in een ultra. Wat is dit? :') Heel tof dat je met Onno hebt gelopen, dan heb je ook gelijk wel een gekkie te pakken. Dan schuiven je eigen grenzen ook wel makkelijk op denk ik, want de meeste mensen vinden zulke afstanden natuurlijk gekkenwerk :))
Mooie doelen en die je zonder twijfel gaat killen. Heel fijn dat die voet niet door heeft gezet!

Namiro, wat tof een hyrox! Dat lijkt me ook nog zo leuk om te doen. Jeetje, elke dag sporten, knap hoor! En Oostenrijk <3

Samantha, leuk dat de groep zo bevalt. Ik vind het ook echt gezellig. In wat voor groep ben jij nu ingedeeld? Die training klinkt heel lekker.
Het is niet echt verplicht toch? Ik heb nu gewoon medegedeeld dat ik elke week aan wil haken maar niet elke training (3x pw) mee doe. Dat vond de trainer eerst niet leuk, maar inmiddels ziet hij wel dat ik zelf wel train en het niveau meer dan goed bijhoud.

Succes aan degenen op de Veluwezoom trail vandaag!

Ik heb nu al een week rust en ik vind het nu al irritant :') Maar ik heb braaf nog niet gelopen, ik voelde mijn knie nog. Het is sinds gisteren eindelijk weg op de trap dus vandaag hoop ik een poging te doen. Zodra ik pijn voel moet ik meteen stoppen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:00

Lastig die rust Lisitano, maar wel verstandig ja. Wel minder pijn al?

Wat goed Busy, flinke afstand ook al, super!

Ik ben ingedeeld in de C groep, dit is een groep die traint van 10 km tot halve marathon. Je kan 3x pw trainen, dinsdagavond, woensdagavond en zaterdagochtend. Zaterdagochtend lopen ze in vaste groep, de normale C en de snelle C. Op de avond trainingen is het volgens mij gemixt. Maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Ze hebben ook meerdere trainers die elkaar afwisselen.

Ik ga vandaag niet lopen, maar straks sportschool. Daarna met m’n dochter shoppen haha. Morgen maar weer een loopje doen. Het ritme van 4, soms 5x pw lopen bevalt me wel goed zo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:36

Oh jammer Suliko, m'n vriendin heeft de nummers gehaald anders had ik je waarschijnlijk wel herkend!

Ik vond het een super leuke trail en het ging ook best goed! Het eerste stuk vond ik pittig, aardig wat stijging en hele smalle begroeide paadjes. Maar daarna kwam ik in een flow en ging het steeds lekkerder! Ik vind de sfeer ook zo goed bij dit soort evenementen, bijna iedereen is heel relax en groet je.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:14

Jullie gaan weer lekker allemaal! Mega bijleespost, excuses als ik iets of iemand oversla, jullie gaan zo hard!

Suliko wat super tof die trails in België! Echt heel mooie foto's <3 Zo knap dat je daar kunt rennen, ik zou wandelend al struikelen denk ik :')
Heel tof ook dat je samen hebt gelopen met iemand die niet terug schrikt van alle leuke enthousiaste ideeën! Ik denk dat jij nog heel ver gaat komen, ook in het trail en ultra wereldje.
Die 100 gaat je zeker lukken! En echt heel leuk dat je zulke enthousiaste plannen kan maken met Onno ook.

Samantha_ hoe is het met je zoon op vakantie?
Lekker gelopen zo te lezen! Die atletiek trainingen klinken wel echt super gezellig en mooi aan te sluiten bij je eigen trainingen.

Leonie87 wat een mooi cadeau heb je gehad voor je verjaardag! Ik ben heel benieuwd of je nog gerichter kunt trainen met de info die je hiervan krijgt!
En gefeliciteerd met het behalen van je spinning examen *\o/*
Voor jou rustig aan gedaan, wat goed! Dat is voor jou volgens mij nog moeilijker dan veel sporten.
En een PR is een PR hoor, ondanks dat hij niet zo goed ging voor je gevoel *\o/* Is ook niet zo gek toch na weer zo'n nacht met 8x eruit. Zelfs dan nog zo'n tijd!

Ieris jij blijft ook maar gaan, zo tof! En leuk zo die 16 dag!
Wat mooi dat je dat flesje water hebt gevonden, precies op het moment dat je het zo nodig had, dat had vast zo moeten zijn.

Supervixen wauw wat een verre en mooie lopen zo nog de 1e dagen van je vakantie! Vrij doet je zo te zien echt heel goed. Hele fijne vakantie en geniet ervan! Ik hoop dat je schuurplekken snel dicht zijn en je er op vakantie niet zo'n last van hebt. Dat uiltje is trouwens ook echt te schattig <3 Ik vind het zo leuk om te zien dat je zoveel samen kunt lopen met je vriend. Ooit hoop ik dat ook te kunnen met mijn vriend, maar dat idee is echt nog heel heel heel ver weg voor ons :')

Goof wat enorm vervelend zeg die duizelingen :\ Zelfs kippenvel met die warmte, pas je wel een beetje op? :(:) Misschien toch ook iets onder de leden?
Wel super knap gelopen die 16 dan ook!

Lisitano goed dat je even pauze houdt. Lopersknie klinkt niet echt fijn. Zo te lezen was/ben je er wel op tijd bij en herstel je al vrij goed, fijn!

Tiggs jij bent ook echt lekker bezig, afgelopen week meerdere keren hardgelopen, gefietst, en dan als toetje in het weekend de trail. Fijn dat het zo goed bevallen is en zo leuk was! De sfeer klinkt echt heel erg goed :j

Germie goed op gevoel gelopen. Ik zou mijn flesje ook niet delen hoor denk ik.

Namiro wat ben jij ook super sportief bezig zeg! Leuke plannen allemaal.

Busymissy wat fijn dat het opbouwen zo goed gaat, ik denk echt dat die halve zeker haalbaar is voor jou hoor!

Hier even een dipje geloof ik -O- De afgelopen week erg druk gehad, nog steeds niet helemaal fit (misschien heb je ergens wel gelijk Suliko met erg vermoeid).
Gister was het bewolkt, zou er een buitje vallen en ik dacht, mooi, dan ga ik tussen alle afspraken door nog even snel lopen. 5x5 minuten intervallen dus dat moest te doen zijn vond ik.
Mega benauwd, tijdens de 1e interval kwam de zon ineens tevoorschijn, en ik kwam echt niet meer vooruit. Waar ik de 1e interval nog in gemiddeld 6.21 km/min liep, kwam ik bij de 4e interval in de volle zon niet verder dan 7.37 km/min. Dat is nog trager dan waar ik normaal mijn "duurloop" in loop.
Mijn vriend had die ochtend 18 km gelopen samen met een vriend en dat ging ook moeizaam, maar toch blijf ik even gedemotiveerd geloof ik.
Daar waar iedereen momenteel lekker gaat en steeds een stapje beter, lijkt het wel of ik echt alleen maar keihard achteruit dender. Ook op mijn horloge is duidelijk te zien dat ik de afgelopen weken alleen maar achteruit ga. Op het moment vraag ik me zelfs af of de 5 km in september nog wel haalbaar is -O-
Ik hoop dat ik dit wel ergens kan los laten, want ik wil echt heel erg graag de 10 lopen in november. Vooralsnog even een onzeker meh gevoel helaas...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:47

Namiro, klopt, die bedoel ik! Nou, dan is het alweer minder erg om die over te slaan als ik dat zo hoor. Oh ja, jij ging de La Soup doen, leuk! En lekker hoor, bijna elke dag sporten en zo divers, daar wordt je echt sterk van. Heerlijk Oostenrijk <3
En wat je zegt, zoveel mogelijk om te doen!

Samantha, wel fijn dat het per half jaar op te zeggen is. Leuk ook dat het bij de Soesterduinen wordt gegeven.

BusyMissy, wat ga jij goed zeg! Fijn dat het opbouwen zo lekker gaat en je voelt dat je steeds meer aan kan. Als 15 km lukt, dan gaat een halve marathon zeker lukken!

Lisitano, haha, wat fijn dat mijn enthousiasme aanstekelijk is. Als je knie weer meewerkt zie ik jou ook zo een ultra lopen. :D
Ik kan me je frustratie heeeel goed voorstellen, maar lijkt me een goed teken dat het al beter begint te voelen. Rustig aan en dan ben je zo weer aan het lopen. :)

Tiggs, ah jammer! Maar we treffen elkaar nog wel eens bij een andere trailrun (of boktrun) :D Er zaten zeker wat taaie klimmetjes in, maar fijn dat het goed ging en je zo genoten hebt!

Muppetmayo, he getsie, wat vervelend dat het allemaal even niet gaat. Ik denk dat we allemaal die periodes wel kennen en het dan ook lastig is om te relativeren. Dan voelt opeens alles onmogelijk, terwijl 5 km in september echt nog even duurt! Opgebouwde vermoeidheid/stress/drukte doet ook een hoop en vooral met opbouwen is rennen echt nog meer belastend dan als je het al langer doet. Hopelijk kom je snel weer uit je dipje!

Ik was gister helpen bij de Amerongse Bergtrail. Na het opbouwen van de start/finish ging ik samen met mijn theekransloopmaatje haar eerste halve marathon lopen. Superknap, ze heeft alle heuvels rustig gerend, terwijl ze nog helemaal niet veel trail/hoogtemeter ervaring heeft. Op het einde had ze het wel zwaar en was het niet nadenken, maar blijven gaan, ik mocht ook niets meer zeggen over de afstand of het tempo. :') Ik ben gewoon voorop gaan lopen op een steady tempo en ben wat blijven kletsen. Bij de finish zat ze precies op 21 km, net niet genoeg voor een hm, dus haar nog even meegesleept een mini rondje om. _O-
De rest van de dag heeft ze lekker gechilld, maar ook nog wat geholpen. Ik stond bij het wedstrijdsecretariaat met Onno, op een gegeven moment was het rustig en genoeg andere crew en kon hij ook een stukje lopen. Het is hem gelukt om mij mee te slepen, de ronde van 12 km onder het mom ‘daar zitten niet zoveel hoogtemeters in en op 7,5 zit een VP’. Uiteindelijk waren we onderweg en bedachten we dat we ook al een deel van de 21 km route eruit konden halen. Het bleef gelukkig 12 km, maar toen moest ik opeens wel de grootste hoogtemeters nogmaals rennen en kwamen we niet meer langs een VP. :') Wel een leuke intervaltraining om en om naar de lintjes en pijltjes rennen.
33 km gerend met 417 hoogtemeters én nog 36 km naar huis gefietst. Eenmaal thuis was ik wel echt moe. Benen voelde gelukkig prima, afgelopen week 102 km gerend en 122 km gefietst, heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:45

Supervixen schreef:
Ja leuk hè zo'n parkrun!
Superknap je pr, ondanks dat het niet ging zoals je wilde. Maar een mooie generale eigenlijk. Gewoon nog een keer proberen!
Een hele andere baan zou op zich kunnen, maar ik zou niet weten wat. Ik heb een paar jaar geleden bij het cito erbij gewerkt, dat vond ik heel leuk. Maar dat was tijdelijk.
Het salaris wat ik nu heb is ook fijn, ik zit in de maximale schaal voor een 'normale' leerkracht.

Ja ik vond het zeker voor herhaling vatbaar. het is alleen wel echt vroeg :') Maar kan het iedereen aanraden. Vond het echt goed georganiseerd en gezellig.
Ja weten wat je wil is soms ook heel lastig! Maarja, wel belangrijk dat je ruimte houd voor jezelf.

Jou plannen Suliko... en wat je deze week al gelopen hebt ook weer. Echt bizar. Even wake up call gezien jij de ultra wereld in gezogen word, DIT IS NIET NORMAAL :') Maar wel heel stoer en knap! Vind het wel echt heel tof om het zo mee te beleven via jou.

BusyMissy ben je wel weer echt helemaal opgeknapt van je klap?

Lisitano kan me voorstellen dat die rust heel vervelend is, maar beter nu even goed rust pakken en er goed van herstellen. Dan kom je sterker terug!

Samantha, dan zou ik het gewoon eens een half jaar proberen en kijken of het bevalt. Dan zie je vanzelf of het het geld waard is.

Goed gedaan Tiggs! Heerlijk die mensen die allemaal zo relaxed en gezellig zijn.

muppetmayo kop op hoor! Dipjes horen erbij. Je bent als een malle van start gegaan en de warmte is ook wel echt een factor. En en dan een verkoudheidje helpt ook niet mee. Hardlopen gaat echt met ups en downs dus laat je niet gek maken. :(:)

Dankjewel allemaal voor de complimenten ondanks dat ik er zelf dus helemaal niet echt blij mee was :') . ik ben er ook van overtuigd dat de sub 22 erin zit. Alleen nu met de vakantie kan ik het niet nog een keer proberen en daarna heb ik zoveel events staan voor langere afstanden dus dan zal het ook weer even lastig worden om er echt voor te trainen.

Zaterdag avond ben ik nog even gaan paardrijden en zondag ochtend heb ik bootcamp gedaan en 4km heen en terug gerend.
Vandaag een wat uitgebreidere kracht sessie gedaan in de sportschool om even af te kicken voor de vakantie hahaha.
Morgen avond nog even spinnen en dan op vakantie met hele toffe plannen onderweg en ook op locatie bij ook Triglav :Y) .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:59

Zoveel gepost weer, leuk om al jullie verslagen weer te lezen!!
Ben benieuwd naar de trailruns van SV en Suliko in de bergen, echt tof.

Ik had vandaag de huisarts willen bellen ivm mijn duizeligheid, maar ben het vergeten.
Morgen bellen dus! Ik ga morgen wel lopen, zie wel hoe het gaat.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 00:39

Goed dat je je rust neemt met je knie Lisitano. Beter een dag langer gewacht dan te snel weer gestart.
Je zou weer een stukje gaan proberen toch? Ging dat goed?

Ik vind het knap als je iedere week 4 of 5 keer kunt lopen Samantha.Ik ben al blij als ik 3x per week haal haha. Maar ik moet ook niet veel vaker gaan lopen, heb tegenwoordig wat langer hersteltijd nodig.

Lekker gelopen Tiggs, klinkt ontspannen die trailruns. Door al jullie positieve verhalen ben ik daar ook voor aan het trainen. Het loopt ook zóveel lekkerder door de natuur.

Muppetmayo, kop op hoor! We hebben allemaal wel eens een dipje, ik had hem vandaag. Maar dat zegt niets over je opgebouwde conditie hoor! Die 10km in november ga jij gewoon nailen hoor, dat is nog zover weg.

Ik word gewoon enthousiast van jouw verhalen Suliko, mooie avonturen om te volgen voor ons hier en het helpen bij de evenementen klinkt vooral ook gezellig.

Benieuwd wat je in de vakantie allemaal gaat ondernemen Leonie, jij gaat ook maar door!
Ja ik ben goed hersteld van de klap. Heb soms nog last van mijn rib, maar met hardlopen voel ik die helemaal niet. Moet wel wat oppassen met mijn kungfu rekoefeningen.

Hoop dat het morgen gewoon goed gaat Goof, het is dan wat minder warm dat scheelt allicht.

Ik vond het zwaar lopen vandaag. Wij hebben zaterdag de stallen gesloopt, dus ik had al overal stijve spieren. Maar de training was ook gewoon pittig en het was vanavond met 27 graden ook eigenlijk nog gewoon te warm om te lopen.
Normaal komt er iedere week bij de lange afstand 2 km extra bij, ik doe dat steeds verdeeld over 2 weken, dus 1km afstand per week extra en dan herhaal ik de andere trainingen de tweede week. Dat ging tot vandaag heel lekker. Maar nu stond er in de training dat er ook 2 stukken van 3km op max 5:40 gerend moesten worden. En dan een totale afstand van 16km
Nou die versnelling heb ik beide keren niet gered. Ik ga mijn trainingen maar iets downgraden. Dit tempo red ik gewoon niet over wat langere afstanden.Ik had Garmin een route laten maken en we liepen dwars door een gedenkbos, dat was echt heel erg mooi en rustgevend met al die met liefde verzorgde rustplaatsen.
Ik wil later ook wel op een natuurbegraafplaats begraven worden of uitgestrooid in zo'n gedenkbos. Ik vind het een hele serene omgeving.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:11

Rustig hier, iedereen op vakantie?

Muppet, m’n zoon is vrijdag teruggekomen, hij is poepiebruin en heeft het leuk gehad! Vanmiddag z’n diploma uitreiking.

Balen van je dipje, ligt ook wel aan het weer dat het moeizamer gaat denk ik. Komt echt wel goed hoor, die 10 ga je gewoon doen.

Suliko, ja de atletiekbaan ligt naast de Soesterduinen zowat dus mooie plek om te lopen.
Wauw wat heb je weer veel gelopen. Super dat je met je vriendin mee liep. En dan ook nog even met onno, tuurlijk! Haha!

Fijne vakantie Leonie!

Klinkt als een mooie plek muppet! En wel een flinke afstand om te lopen, flink snel ook. Misschien wel verstandig om het iets naar beneden te schroeven ja.

Ik heb niet zoveel te melden. Nog razend druk zo net voor vakantie. Nog 5 dagen werken haha.
Vanochtend een interval gepland, maar ik ben halverwege gestopt. Bedoeling was 10x 1 minuut op 4:50 maar mn benen voelden als pudding. Liep op nuchtere maag dat was misschien niet zo handig.
Maar met volle agenda de enige optie om zo vroeg te gaan voor werk, dan krijg ik echt nog geen eten weg.
Gister sportschool geweest en morgen weer. En vanavond nog paardrijden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:02

Samantha_ schreef:
Rustig hier, iedereen op vakantie?

Vrijdag krijg ik vakantie, 6 weken *\o/*

Balen van je loop joh, volgende keer vast beter.

Ik heb gisteren een sprinttraining gelopen en ik merk dat ik gewoon flauw ben en niet aan het beoogde tempo kom. Maar prima, ik heb 7km gelopen (met stopje onderweg, er kwam een heel lief klein poesje naar me toe rennen en die moest ik knuffelen en heb ik later op een gezocht/gevonden pagina geplaatst).

Vandaag de huisarts bezocht; bloeddruk is perfect. Morgen bloedprikken voor uitgebreid onderzoek. Ben benieuwd. Hoop me snel iets fitter te voelen, zou er van balen als ik deze zomer gewoon niet lekker kan lopen eigenlijk.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:12

O wauw, 6 weken! Werk je in het onderwijs?
Ik heb vanaf komende woensdag vakantie, 2 weken.

Benieuwd of er iets uit het bloedonderzoek komt. Wat schattig, dat poesje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:18

Ook vakantie, lekker!
Ja, voortgezet onderwijs :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 17:12

Fijne vakantie Goof! Zes weken, wat een luxe. Bij mij gaat er al een week af voor voorbereiding.

Ego post!
We hebben vanmorgen getraild hier in Schotland. We gingen de Corserine beklimmen en daarna nog verder naar twee andere toppen.

We begonnen meteen met een steile klim van 700m op moeilijk terrein. Gisteren heeft het de hele dag geregend, dus de grond was heel zompig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bovenop.

Afbeelding

Door naar de volgende twee toppen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beetje kapot gaan.

Afbeelding

Naar beneden zaten er hele technische en enge stukjes in.
Hier ging ik op mijn kont naar beneden, was zo eng!

Afbeelding

Afbeelding

De hei bloeit volop hier.
Afbeelding

We did it!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:54

Wat prachtig zo in de bergen met die heide <3

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:05

Schotland blijft prachtig! Echt gaaf zo die rotsachtige bergen.
Spannende paadjes omlaag inderdaad, stijl en losse stenen, lekkere combi
Bij jullie is de kop er weer af nu!

Misschien ligt het gewoon aan "bijna vakantie" Samantha. Lees nu al van meerdere dat het niet lekker meer loopt en ik had er zelf ook last van. Ik zit hier ook een beetje aan mijn tax, nog een paar dagen dan kunnen wij ook weg.
Even geen werk, heerlijk.

Gelukkig is je bloeddruk goed Goof, hopelijk voel je je snel fitter. Is anders inderdaad niet fijn in de vakantie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:11

Supergaaf SV!

Ik ga vier dagen zwarte cross doen :=

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:45

BusyMissy fijn dat je goed hersteld bent iig.
Gedenkbos vind ik ook echt een mooie plek!
En als die snelheden idd te veel voor je zijn nu, dan is even een stapje terug toch helemaal geen schande? Wie weet over een tijdje dat het dan wel lukt. Zou zo makkelijk zijn als altijd maar lukt zoals jij het in je hoofd hebt. Je bent nog steeds super goed bezig!

Samantha ik loop best veel op nuchtere maag maar een echte interval is idd misschien niet zo handig. Kan me voorstellen dat je die dan niet eruit krijgt. Evt een banaantje van te voren kan wel veel doen soms.

Hopelijk komt er iets uit het onderzoek van de HA Goof zodat je je snel weer wat beter gaat voelen. Niks aan als je lijf niet mee wil. Geniete van je vakantie wel!

Wauw Sv wat ziet het er prachtig uit! het staat echt nog op mijn lijstje maar ik houd niet zo van regen :+ Maar echt prachtig hoor!

Lang verhaal waarschuwing!
Ik ben vanmorgen heel vroeg vertrokken richting Duitsland. Helemaal alleen met de auto. De weg naar mijn bestemming had niet soepeler kunnen gaan. Ik kwam 20 min eerder aan dan maps bij vertrek aangaf en 2 uur voor ik het verwacht had! Kortom, zeeën van tijd. Ik had 3 routes getekend maar met het advies van Suliko in mijn hoofd, toch voor de middelste gekozen.
Mijn eerste keer Trailen in de bergen met een zelfgetekende route, en mijn eerste keer helemaal alleen 21+. Wel mijn uitrusting iets aangepast met wat nood materiaal en hop, de bergen in.

Wat was het gaaf! Het was werkelijk een prachtige route waarbij ik ongeveer 75% van de tijd single trail heb gelopen zonder een mens te zien. Wel zag ik 3 herten. 1 kleintje, 1 jonger edelhert en 1 echt volwassen edelhert met mega gewei op 2 meter afstand van mij! We schrokken allebei heel hard van elkaar en ik twijfelde even om de andere kant op te rennen maar hij ging er veel sneller vandoor dan ik kon reageren. Wat was hij mooi <3 (en groot :wow: ).
Op 2 punten gestopt om mijn water aan te vullen maar bij de 2de stop had ik beter kunnen blijven staan. Het begon daarna te hozen! Maar ik bedoel, zo hard, ik kon niet verder lopen, ik zag gewoon niks! Het hele terrein veranderde in no time in een rivier. Het was echt gewoon onder een boom gaan staan en wachten tot het iets minder zou worden. Ik stond letterlijk on der een douche. Zeik en zeiknat.
Maar daarna brak de zon door en dat was zoooo mooi <3
Ik kreeg alleen mijn bril niet meer droog want ik had geen droog stukje kleren meer om hem aan af te doen. Dat was een beetje jammer.
Voor ik er erg in had was ik al terug bij de auto. Ik had gerust nog wat door gekund.

Het grappige is dat ik in het begin van de trail dacht, sjezus ik moet hier echt mee kappen hoor, hoogtemeters en bergen. Ik kan dit gewoon niet rennend, nadat ik weer was gaan wandelen omdat het stomweg te steil voor me was. Om dit gevoel dus uiteindelijk volledig van me af te kunnen zetten en gewoon te accepteren dat ik stukken moet lopen ook al lijken ze niet zo steil.
Enige minpunt, ik kan echt niet navigeren en rennen op dit terrein dus ik moet steeds stil gaan staan. Loei irritant. Maar vandaag wel weer echt stappen gezet in beter navigeren met mijn horloge.

Natuurlijk zeggen foto's veel meer dan zo een ellelang verhaal:

Toffe paadjes, ik kon foto's blijven maken.
Afbeelding

Afbeelding
Omhoog, omlaag
Afbeelding
Waterpunt:
Afbeelding
Wijntje erbij (Zie ook mijn doorweekte haar):
Afbeelding
De zon breekt door <3
Afbeelding
Mijn favo foto van vandaag:
Afbeelding