Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:Muze schreef:Ik merk dat ik er echt last van krijg en er echt oprecht verdrietig van word..
Ik probeer vast te houden aan het feit dat het grootste deel van Nederland wel bereid is om de maatregelen op te volgen. En dit, eventueel naar veel vragen en wat gemopper ook gewoon doen.
Alleen is die kleine groep zo verschrikkelijk aanwezig dat het net lijkt of dat zij Nederland vertegenwoordigen. Zij schreeuwen het hardste, trekken de aandacht. Maar zij zijn niet heel Nederland.
_Cathalijne schreef:Wat een l*l (excuse le moi)..... Geweld tegen vreedzame burgers... helemaal mee eens dat dat niet kan... Echter zie ik weinig vreedzame burgers in de beelden (of we hebben toevallig andere filmpjes bekeken![]()
).
Maar laat ze vooral allemaal zelf maar naar het politiebureau komen om aangifte te doen. Scheelt de politie een hoop werk met ze allemaal op te sporen
Electra63 schreef:Ik vind dat politieke leiders als Baudet en Wilders en influencers als Lange Frans, Jensen, Tjitskeboy en Willem Engel en Pegida allemaal mede-schuldig zijn aan het geweld.
Ik hoop dat zij aangeklaagd kunnen worden.
Jildau schreef:Electra63 schreef:Ik vind dat politieke leiders als Baudet en Wilders en influencers als Lange Frans, Jensen, Tjitskeboy en Willem Engel en Pegida allemaal mede-schuldig zijn aan het geweld.
Ik hoop dat zij aangeklaagd kunnen worden.
Oké wat heeft Tisjeboyjay hiermee te maken? Ooit zijn filmpjes gezien? Als er iemand is die voor vrede op aarde is en juist anti geweld is hij het wel.. Beetje banketstaaf om iemands naam te noemen die er niks mee te maken heeft.
Jildau schreef:Die bestaat niet dus dat zal een foutje of autocorrect dingetje zijn.
Ik vind het ook wel heel heftig om een FvD medeschuldig te noemen aan het geweld. De andere namen volg ik niet zo dus geen idee of die daadwerkelijk hebben geroepen dat ze hulpverleners moesten aanvallen. Maar om mensen die het niet eens zijn met de maatregelen allemaal maar medeschuldig te noemen aan dit geweld? Dat staat toch volledig los van elkaar?
En wat betreft Urk vind ik de reacties ook niet mals. Het is niet heel Urk wat dit doet he? Lekker alle inwoners over één kam scheren. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat er een hek om heel Eindhoven moet en alle inwoners van Eindhoven tokkies zijn?
Jildau schreef:mysa schreef:
Omdat ze de avondklok onacceptabel vinden en zich daartegen willen verzetten?
Jildau schreef:mysa schreef:
Omdat ze de avondklok onacceptabel vinden en zich daartegen willen verzetten? Daarin lezen jullie 'ram de politie in elkaar en sloop de jumbo en het ziekenhuis'?
Berdien schreef:De beelden zijn echt verschrikkelijk. Dit heeft niets, maar dan ook niets meer met demonstreren te maken maar alles met domweg rellen en doelbewust vernielen.
Politie is met messen en zwaar vuurwerk aangevallen. Zo verschrikkelijk ziek. Hoe boos je ook bent om de maatregelen, je blijft van andere mensen en het bezit van andere mensen af. Punt. Politie handhaaft, politie maakt de regels niet dus je blijft er met je tengels vanaf.
Vrees wel hoe dit verder gaat.. Dit kon nog wel eens het begin zijn.
Jildau schreef:Omdat het vrij vanzelfsprekend is dat je tegen dit soort geweld bent lijkt me. Zie op Facebook ook allemaal mensen zeggen dat ze hier tegen zijn en dan denk ik ja duhhh dat is toch vanzelfsprekend?
Maar goed ik vind 't vrij heftig om al die bekende namen die tegen de avondklok zijn medeschuldig te noemen. Ik ben namelijk ook tegen de avondklok maar kan wel janken als ik de beelden op tv zie. Vind het verschrikkelijk. Maar dat veranderd mijn mening over bepaalde maatregelen niet want dat staat voor mij totaal los van elkaar.
mysa schreef:secricible schreef:De beste oude man waar iedereen oh zo verontwaardigd over was dat hij een hoofdwond had en hoe durfde de politie wel niet oudere mensen aan te vallen.
Raad eens?
Die stond er vandaag gewoon weer tussen.
Heb je daar meer over? Kreeg dat te horen, over die man die zo hard was aangepakt. Van iemand die mij er van wilde overtuigen dat we in een politiestaat leven.