Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:13

Geweld tegen burgers is niet goed te praten??? Nee geweld tegen hulpverleners wel zeker.

Ik kan hier echt zo boos om worden. Ga wat nuttigs doen, zoek een baan, blijf thuis. Door dit soort idioten mogen onze kinderen 9 februari waarschijnlijk nog steeds niet naar school. Maar ze zijn te egoïstisch om zich in te leven in een ander. Ikke, ikke, ikke wat een walgelijk manier van denken en leven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:15

Jessix schreef:
Muze schreef:
Ik merk dat ik er echt last van krijg en er echt oprecht verdrietig van word..

:(:) Ik probeer vast te houden aan het feit dat het grootste deel van Nederland wel bereid is om de maatregelen op te volgen. En dit, eventueel naar veel vragen en wat gemopper ook gewoon doen.

Alleen is die kleine groep zo verschrikkelijk aanwezig dat het net lijkt of dat zij Nederland vertegenwoordigen. Zij schreeuwen het hardste, trekken de aandacht. Maar zij zijn niet heel Nederland.

Idem hier, ik kan er gewoon niet van slapen -O-

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:18

Electra63 schreef:
Ik vind dat politieke leiders als Baudet en Wilders en influencers als Lange Frans, Jensen, Tjitskeboy en Willem Engel en Pegida allemaal mede-schuldig zijn aan het geweld.
Ik hoop dat zij aangeklaagd kunnen worden.
Dat hoop ik ook (het is trouwens Tisjeboy, voor wat het waard is)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 02:01

_Cathalijne schreef:
Wat een l*l (excuse le moi)..... Geweld tegen vreedzame burgers... helemaal mee eens dat dat niet kan... Echter zie ik weinig vreedzame burgers in de beelden (of we hebben toevallig andere filmpjes bekeken :? 8)7 ).

Maar laat ze vooral allemaal zelf maar naar het politiebureau komen om aangifte te doen. Scheelt de politie een hoop werk met ze allemaal op te sporen :o

De enige vreedzame burgers die er waren, zaten in Amsterdam op het grasveld. Na een paar waterstralen van het waterkanon bleven ze zitten en zijn ze dus ook verder met rust gelaten door de politie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:29

Electra63 schreef:
Ik vind dat politieke leiders als Baudet en Wilders en influencers als Lange Frans, Jensen, Tjitskeboy en Willem Engel en Pegida allemaal mede-schuldig zijn aan het geweld.

Oké wat heeft Tisjeboyjay hiermee te maken? Ooit zijn filmpjes gezien? Als er iemand is die voor vrede op aarde is en juist anti geweld is hij het wel.. Beetje banketstaaf om iemands naam te noemen die er niks mee te maken heeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:32

Jildau schreef:
Electra63 schreef:

Oké wat heeft Tisjeboyjay hiermee te maken? Ooit zijn filmpjes gezien? Als er iemand is die voor vrede op aarde is en juist anti geweld is hij het wel.. Beetje banketstaaf om iemands naam te noemen die er niks mee te maken heeft.

Er staat Tjitskeboy, nu ken ik die niet maar ik ken ook niet alle influencers :+
Maar die 1 die jij noemt heeft wel opgeroepen tegen de avondklok, prima als dat vreedzaam is maar laat hem dan ook een reactie geven op wat er gisteren is gebeurd. Dan blijft het ineens stil... vreemd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-01-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:34

Vrijheid van demonstreren had Bruls het net over, dat daar in de veiligheidsraad vandaag nog stevig over verder gediscussieerd gaat worden.

Iemand schreef hier inteelt-Urk, nu ja, dat kun je grof vinden, wat daar (en elders) gebeurt is anders ook niet goed te praten.
Om deze moest ik wel lachen, ondanks alles. De Urxit:
https://www.facebook.com/watch/?v=2414543852003613

De raddraaiers die nu vernielen, geweld gebruiken en plunderen, dat heeft niks meer met demonstreren te maken :r

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:38

Die bestaat niet dus dat zal een foutje of autocorrect dingetje zijn.

Ik vind het ook wel heel heftig om een FvD medeschuldig te noemen aan het geweld. De andere namen volg ik niet zo dus geen idee of die daadwerkelijk hebben geroepen dat ze hulpverleners moesten aanvallen. Maar om mensen die het niet eens zijn met de maatregelen allemaal maar medeschuldig te noemen aan dit geweld? Dat staat toch volledig los van elkaar?

En wat betreft Urk vind ik de reacties ook niet mals. Het is niet heel Urk wat dit doet he? Lekker alle inwoners over één kam scheren. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat er een hek om heel Eindhoven moet en alle inwoners van Eindhoven tokkies zijn?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:40

Jildau schreef:
Die bestaat niet dus dat zal een foutje of autocorrect dingetje zijn.

Ik vind het ook wel heel heftig om een FvD medeschuldig te noemen aan het geweld. De andere namen volg ik niet zo dus geen idee of die daadwerkelijk hebben geroepen dat ze hulpverleners moesten aanvallen. Maar om mensen die het niet eens zijn met de maatregelen allemaal maar medeschuldig te noemen aan dit geweld? Dat staat toch volledig los van elkaar?

En wat betreft Urk vind ik de reacties ook niet mals. Het is niet heel Urk wat dit doet he? Lekker alle inwoners over één kam scheren. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat er een hek om heel Eindhoven moet en alle inwoners van Eindhoven tokkies zijn?

Maar in de comments wordt er wel over gesproken. Ook daar heb jij dan een taak. Laat je dat dan los dan draag jij, al dan niet bewust, wel bij aan deze rellen. Die verantwoordelijkheid heb je dan ook. Prima dat er niet achter staat en oproept om op afstand ... vredelievend te schommelen maar dat je vervolgens tijdens dit buitensporig geweld je mond houdt is niet oke.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:52

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:56

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:58

Jildau schreef:
mysa schreef:

Omdat ze de avondklok onacceptabel vinden en zich daartegen willen verzetten?

Nah zij geven tenminste nog aan het geweld buitensporige te vinden, al is het om de nos een hak te zetten. Maar ook zij blijven verder angstaanjagend stil en ook dat vind ik hier niet juist. Je hebt dat bereik, dat durf je normaal ook te gebruiken? En nu niet.

@jildau jij vindt het niet gek dat bijv. Die influencer zijn mond houdt als het uit de hand loopt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:00

Jildau schreef:
mysa schreef:

Omdat ze de avondklok onacceptabel vinden en zich daartegen willen verzetten? Daarin lezen jullie 'ram de politie in elkaar en sloop de jumbo en het ziekenhuis'?

Het taalgebruik is opruiend ‘Rutte sluit NL op’.
Dat doet Rutte niet...

En ze roepen op tot demonstratie en roepen niet op tot vreedzaamheid.

Wie van de oppositie zie jij nog meer zulke opruiende berichten plaatsen ?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:03

Precies, midden in de gisteravond ontstane situatie plaatsen ze zo'n tweet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:05

mysa schreef:
Precies, midden in de gisteravond ontstane situatie plaatsen ze zo'n tweet.

En dus pas na kritiek van de nos aangeven dat ze natuurlijk tegen geweld zijn. Dan ben je ook wel erg laat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:06

De beelden zijn echt verschrikkelijk. Dit heeft niets, maar dan ook niets meer met demonstreren te maken maar alles met domweg rellen en doelbewust vernielen.

Politie is met messen en zwaar vuurwerk aangevallen. Zo verschrikkelijk ziek. Hoe boos je ook bent om de maatregelen, je blijft van andere mensen en het bezit van andere mensen af. Punt. Politie handhaaft, politie maakt de regels niet dus je blijft er met je tengels vanaf.

Vrees wel hoe dit verder gaat.. Dit kon nog wel eens het begin zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:07

Berdien schreef:
De beelden zijn echt verschrikkelijk. Dit heeft niets, maar dan ook niets meer met demonstreren te maken maar alles met domweg rellen en doelbewust vernielen.

Politie is met messen en zwaar vuurwerk aangevallen. Zo verschrikkelijk ziek. Hoe boos je ook bent om de maatregelen, je blijft van andere mensen en het bezit van andere mensen af. Punt. Politie handhaaft, politie maakt de regels niet dus je blijft er met je tengels vanaf.

Vrees wel hoe dit verder gaat.. Dit kon nog wel eens het begin zijn.

Ik houd mij vast aan het feit dat de rellen ook in Italië na een paar dagen afnamen ... hoop dus dat, dat verloop in Nederland hetzelfde is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:09

Omdat het vrij vanzelfsprekend is dat je tegen dit soort geweld bent lijkt me. Zie op Facebook ook allemaal mensen zeggen dat ze hier tegen zijn en dan denk ik ja duhhh dat is toch vanzelfsprekend?

Maar goed ik vind 't vrij heftig om al die bekende namen die tegen de avondklok zijn medeschuldig te noemen. Ik ben namelijk ook tegen de avondklok maar kan wel janken als ik de beelden op tv zie. Vind het verschrikkelijk. Maar dat veranderd mijn mening over bepaalde maatregelen niet want dat staat voor mij totaal los van elkaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:14

Jildau schreef:
Omdat het vrij vanzelfsprekend is dat je tegen dit soort geweld bent lijkt me. Zie op Facebook ook allemaal mensen zeggen dat ze hier tegen zijn en dan denk ik ja duhhh dat is toch vanzelfsprekend?

Maar goed ik vind 't vrij heftig om al die bekende namen die tegen de avondklok zijn medeschuldig te noemen. Ik ben namelijk ook tegen de avondklok maar kan wel janken als ik de beelden op tv zie. Vind het verschrikkelijk. Maar dat veranderd mijn mening over bepaalde maatregelen niet want dat staat voor mij totaal los van elkaar.

Maar toch gebeurd het. Dus zo vanzelfsprekend is het blijkbaar niet. Als jij dus zo ‘stoer’ bent om tegen beleid te zijn moet je, je dus ook wel uitspreken tegen geweld. Dit zijn mensen die ontiegelijk veel plaatsen op social media en ten tijde van dit soort geweld post je ineens niks? Echt belachelijk. Influencers die zich al uitspraken om thuis te blijven etc. Veroordelen het geweld ook door middel van een post en deze mensen doen dat niet? Heel vreemd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-01-21 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:15

Van andere partijen vind ik dat vanzelfsprekend, van de FvD niet, gek he :+

Ms omdat zij in eerdere demonstraties voorop liepen te verkondigen hoe slecht dit kabinet wel niet is, en van dat opruiende taalgebruik bezigen...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:23

Hoe meer onvrede, hoe meer kans voor fvd om kiezers te trekken, dit is koren op hun molen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:26

Het is maar goed dat ik vroeg in slaap viel als ik had meegekregen welke idioten buiten aan het rellen waren had ik niet geslapen vrees ik. Wij wonen toch in nederland en niet in amerika of een derde wereld land?
Echt bizar

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:32

mysa schreef:
secricible schreef:
De beste oude man waar iedereen oh zo verontwaardigd over was dat hij een hoofdwond had en hoe durfde de politie wel niet oudere mensen aan te vallen.
Raad eens?
Die stond er vandaag gewoon weer tussen.

Heb je daar meer over? Kreeg dat te horen, over die man die zo hard was aangepakt. Van iemand die mij er van wilde overtuigen dat we in een politiestaat leven.

stond gisteren in een artikel op nos.nl, inclusief foto's van beide momenten en een tekst van femke halsema. Kan hem zo gauw niet terug vinden (en het heeft ook geen zin, is MSM en vast bedoelt om je op te hitsen als schaap #sarcasme)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:38

en wat betreft de andere politieke partijen: vrijwel iedere partij veroordeelde gisteren het geweld, behalve FvD in eerste instantie. Die gooide er nog een opruiende tekst achteraan.
Pas toen NOS er iets van vondt gaven ze aan de boel te veroordelen.

Idem voor een Willem Engel of een Tisjeboyjay wat mij betreft. Oproepen tot vreedzaam protest, prima. Maar als je protesten dan zo misbruikt worden door een snel randdebielen dan distancieer je je daarvan en als je protesten organiseert (WE en die beste man van de koffie club wiens naam ik steeds vergeet) dan ga je in overleg met instanties hoe je de volgende keer kan voorkomen dat dat gebeurt. Maar dat doe je niet door tussen de regels door te glibberen "nee, we gaan niet naar het Westerpark, ik ga koffie drinken op het museumplein. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten, ik ben niet meer verantwoordelijk". Rot toch op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:39

Dat Nederland nog ergens traangas had liggen.
Volgens mij is dat de
Laatste keer bij de krakersrellen omstreeks 1980 gebruikt.
Dat er nog prik in zat.

Agenten die met een lang zwaard te lijf worden gegaan, messen die gegooid worden.
Mensen die hun huisdier meenemen in de hoop zo onder boete uit te komen als ze bij de rellen lopen.
Sommigen van die raddraaiers hebben welgeteld twee hersencellen ipv van een.

Hoe zouden collega’s en werkgever reageren als zo’n imbeciel gebutst bij een zoommeeting aanwezig is of zo op zijn werk verschijnt?

Ik verwacht dat de dumpzaken het erg druk krijgen. Als die gekken willen nu een gasmasker.